20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366439 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1260 på: 06. Juni 2010, 09:15 »
Jeg vet ikke om du har dekning for din påstand om at norske klubber selger alltid dyrere til RBK enn til utenlandske, men hvis så skjer er det en logikk bak det hele. Et salg til RBK, innebærer jo at et konkurrende lag vil bli forsterket. Denne risikoen må jo kompenseres med en bedre betaling...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1261 på: 06. Juni 2010, 12:30 »
Thomas Hitzlsperger har signert for West Ham på free transfer.

http://www.espn.co.uk/football/sport/story/26633.html?CMP=OTC-RSS

Er jo en spiller CH definitivt burde vært etter. Ekstrem skuddfot og fantastiske pasninger. Ville vært en meget sterk tilvekst dette.

Thomas Hitzlsperger spilte i samtlige av kvalifiseringskampene for Tyskland til VM i Sør Afrika, men ble ikke tatt ut i VM troppen. Akkurat som Frank Strandli i forkant av VM i 1998. Han var vel den eneste spilleren som spilte i samtlige av Norges VM kval kamper da, men ble ikke tatt ut av Drillo i VM troppen.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1262 på: 06. Juni 2010, 12:52 »
Enig i at han kunne vært en nyttig tilvekst. Men han er såpass god at West Ham sannsynligvis har måtte punget ut et betydelig sign on fee. Som jeg har nevnt før: Soler antok at en spiller ala Olic fikk 100 mill for å signere for Bayern.  Hitzelberger får vel da kanskje et beløp rundt 30 mill? Dette er penger vi ikke har. Dessuten passer han ikke inn i vår nye kjøptspolitikk.

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1263 på: 06. Juni 2010, 14:22 »
Fullstendig enig med joakim i denne marcus pedersen saken..
i tillegg har jeg selv spilt mot ham, og når ting ikke går hans vei bruker han mye energi på å være ufyselig (kort sagt  :P ) er nok veldig krevende å samarbeide med, virket hvertfall sånn den gangen.
redd for at vi skal en nye "adhd-spiller" som tror han er større en laget..

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1264 på: 06. Juni 2010, 20:02 »
Ser at Andy Carroll er sterkt linket til Chelsea. Er snakk om 7 mill pund.

Det er mye penger, men nei... Vi må beholde våre beste.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1265 på: 06. Juni 2010, 20:09 »
Vanskelig å si ka eg ville gjort om eg skulle ta den avgjørelsen. Vi trenger helt klart pengene, men i dagens marked får man faktisk ikkje så veldig masse for £7 mill. 

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1266 på: 06. Juni 2010, 20:09 »
Andy Carrol til Chelsea. Det kommer neppe til å skje. Da blir jeg meget overrasket, for han er ikke god nok til å spille der i hele tatt. Han kan riktignok komme dit om noen år, men må ha mer erfaring før jeg tror det kan være en realitet.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1267 på: 06. Juni 2010, 20:14 »
Det som taler for Carroll er jo at han har en enorm spisskompetanse. Er selvfølgelig ingen tvil om at han isolert sett langt i fra er god nok til å ta en plass i Chelsea, men man henter ikkje alltid spillere for at dei skal ta en direkte plass i 11'ren

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1268 på: 06. Juni 2010, 22:08 »
Ja, mannen har helt klart en enorm spisskompetanse, men jeg mener han må blir bedre på det meste før vi kan snakke om at han skulle være aktuell for noen av topp fire lagene.

Men for all del, Carrol kan bli en meget god spiss om han fortsetter utviklingen, men jeg mener han ikke er god nok for, ikke bare 11'ern til Chelsea, men muligens heller ikke på benken. Derfor kommer jeg til å bli meget overrasket om denne spekulasjonen skulle bli en realitet.

7 mill pund for han er jo en god deal, om vi da får hele det budsjettet til transfers, men vil beholde han i klubben, og håper vi ikke selger han.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1269 på: 06. Juni 2010, 22:15 »
Joakim, du er seriøst verdens mest trangsynte person. Hadde Marcus Pedersen spelt i RBK, så hadde du garantert sagt han var god nok for Newcastle.
Hadde Pedersen spilt i RBK tror jeg han hadde vært omtrent på nivå med Morten Moldskred. Og nei, Moldskred er selvfølgelig ikke i nærheten av å være god nok for en bedre klubb enn Rosenborg. Men det har også mye med alderen å gjøre.

Poenget er at jeg ikke tror Pedersen hadde vært en like stor stjerne i Rosenborg, som han er i Godset, og jeg tror han ville blitt lagt omtrent like mye merke til som Kjell Rune Sellin.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1270 på: 06. Juni 2010, 22:32 »
Poenget er at jeg ikke tror Pedersen hadde vært en like stor stjerne i Rosenborg, som han er i Godset, og jeg tror han ville blitt lagt omtrent like mye merke til som Kjell Rune Sellin.
Herre....

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1271 på: 07. Juni 2010, 08:55 »
Det du glemmer her Jokke er at mannen er fryktelig ung. Han har en fysisk råskap og stayerevne som er sjelden vare for en så ung mann. Og det gjør at han blir lagt merke til.. Du bør snu litt på flisa i stedet og heller lurt på hvor god pedersen kunne ha vært hvis han hadde fått spilt på et bedre lag ala RBK som har mye mer ballbesittelse rundt motstanderens 16m enn Godset. I stedet for å ramle gjennom, som du tror, er det faktisk en sannsynlighet for at han ville ha tatt steget og blitt enda bedre..

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1272 på: 07. Juni 2010, 14:36 »
Jeg tror ikke han ville stjålet plassen i rampelyset fra Iversen eller Prica i RBK, men det er selvfølgelig mulig jeg tar feil. Men sånn som jeg vurderer Pedersen ville han neppe vært den største stjernen og beste spilleren i RBK. Er jammen ikke sikker på hvem han skulle tatt plassen fra i angrepet. Måtte i såfall ha vært Moldskred, uten at jeg er helt sikker på om det ville vært ideellt for hverken RBK eller Pedersen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1273 på: 07. Juni 2010, 15:27 »
Det er jo naturlig som du sier at det er lettere å synes på et mindre lag, men jeg mener likevel Pedersen har såpass spennende kvaliteter at han på sikt kan bli en veldig god spiller.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1274 på: 07. Juni 2010, 16:10 »
Det er jo naturlig som du sier at det er lettere å synes på et mindre lag, men jeg mener likevel Pedersen har såpass spennende kvaliteter at han på sikt kan bli en veldig god spiller.

Jeg vil nå heller si at det er en større prestasjon å gjøre det såpass bra på et dårligere lag, enn om man f.eks hadde prestert det der på ett av topplagene hvor man har masse gode spillere rundt seg. 6 mål på 13-14 kamper er vanskeligere å gjøre på Strømsgodset enn på RBK..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM