20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366449 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1245 på: 01. Juni 2010, 21:00 »
Ha ha fy faan du er nesten morsom Inspector. Men digg at det er noen på forumet her som har skikkelig peiling da... :)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1246 på: 01. Juni 2010, 21:09 »
Ha ha fy faan du er nesten morsom Inspector. Men digg at det er noen på forumet her som har skikkelig peiling da... :)

Hehe, jeg sier selvsagt ikke at jeg har bedre peil enn Moyes. Men jeg reagerer litt på at folk ser kun på statistikken og sier at han er en jævlig god spiller. Og da har de kun sett et fåtall kamper. Jeg har derimot sett hvor elendig Beckford kan være til tider. Sholadinhio brillierer tross alt i Wanker, men har vist seg å være elendig i PL. Og for Beckford blir overgangen enda større. Og det er en spiller som har et bunnivå som er grusomt og med slett moral.

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1247 på: 01. Juni 2010, 23:25 »
Hvis beckford er mannen som skal løse spissprobleme for oss, er lista lagt rimelig lavt

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1248 på: 02. Juni 2010, 11:53 »
Er de mulig å forhandle med spillere som snart blir free agents? Eller må vi vente til kontrakten har gått ut?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1249 på: 02. Juni 2010, 19:50 »
Crystal Palace har akkurat klart seg unna konkurs, men er fortsatt i sår pengenød. En spiller jeg synes er høyinteressant for oss er Darren Ambrose. Han hadde en kjempebra fjorårs-sesong og er i sine beste stunder en svært kreativ spiller. Han er faktisk bare 26 år gammel og jeg tror han hadde sett veldig positivt på en overgang til sin tidligere klubb. Kan han tilføre oss noe? Billig ville han jo helt sikkert vært og motivert til tusen!

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1250 på: 02. Juni 2010, 23:09 »
om Darren Ambrose har utviklet seg så mye siden han var hos oss sist, så er det en mulighet. Men jeg tror neppe han holder Premier League nivå, da han ikke var super eller over middels da han var hos oss sist. Derfor ser jeg heller at vi finner noe annet.

Han blir neppe mer enn stallfyll i Newcastle neste sesong, og da mener jeg det ikke er verdt å bruke noen penger på han i hele tatt.

Vi må kjøpe kvalitet og ikke kvantitet i år.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1251 på: 05. Juni 2010, 17:04 »
null og niks i transferpenger denne sommeren.
http://www.mirrorfootball.co.uk/opinion/columnists/brian-mcnally/Why-Mike-Ashley-isn-t-bluffing-about-lack-of-new-signings-Newcastle-are-completely-skint-The-Brian-McNally-Column-article449267.html

Jeg tviler også sterkt på at vi har penger til å betale medium store signing on fees.
Vi får håpe på et par smarte lån.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1252 på: 05. Juni 2010, 23:34 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10001033

Linka til Pedersen igjen.
De bruker vel strengt tatt bare gamle artikler der... :P

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1253 på: 05. Juni 2010, 23:57 »
Jeg anser det som svært lite trolig at Marcus Pedersen drar utenlands i sommer. Og om så skjer, så drar han neppe lenger sør enn til Danmark. Tror neppe han er spesielt aktuell for noen større klubber i øyeblikket, selv om de har han i kikkerten. Marcus Pedersen er en spennende fotballspiller. Men han har vist altfor lite, ikke bare i knøttlille, altfor svake Tippeligaen, til at det vil være fornuftig å kjøpe han nå. Selv FCK stiller høyere krav enn som så.

Men hvis Pedersen fortsetter storspillet utover høsten, og kanskje også neste vår, og kanskje også får et par muligheter på a-landslaget, så er det meget mulig at større klubber er villige til å dra frem sjekkheftet. Da har han kanskje blitt 2-3 millioner dyrere, men han vil uansett ikke koste mer enn 15-20 millioner NOK (selv om Godset sikkert ønsker å selge han for 30. 50 om Rosenborg spør).

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1254 på: 06. Juni 2010, 00:30 »
Jokke; hva har du røyka?
Hvordan greier du å dra inn en urettferdighet mot RBK i denne tråden?
Pedersen er god nok for å bli proff i dag. Han har fart, duellstyrke, teft og flyt. Husk hva folk sa om Riise sin avtale med Monaco. Eller Solskjær etter 1 sesong i Molde. Jeg håper vi henter Pedersen, men tror det ikke før jeg ser det. Det er tull at et talent fra Norge skal vente til han stagnerer før han reiser ut , ref ciljan

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1255 på: 06. Juni 2010, 01:06 »
Ciljan brakk beinet på verst tenkelig måte akkurat i det han var på sitt aller aller beste. De påfølgende sesongene har dette preget han en god del, pluss at han ikke alltid har blitt brukt riktig og Rosenborgs prestasjoner har vært svært varierende.

Jeg sier ikke noe om urettferdighet overfor RBK, jeg sier bare fakta faen, at norske klubber ALLTID krever mye mer penger for å selge til Rosenborg, enn om de skal selge til utlandet. Det er alt jeg har sagt. Så kan man tolke det dit man vil.

Marcus Pedersen er et stort talent. Men jeg anser han som for uferdig, for ustabil og for opphypet til at han skal ha noe å gjøre i PL per dags dato. Jeg kan naturligvis ta feil, men jeg mener Riise og Solskjær var langt, langt større talenter i sin tid, enn Marcus Pedersen er.

Ole Gunnar Solskjær hadde ikke signert for Molde ennå da han var like gammel som Pedersen er nå. Men han var nok likevel minst like god. Som 21-åring i Molde scoret han 20 mål i sin første sesong. Og kom opp på hele 31 mål innen han ble solgt. Og Solskjær hadde da vært like lenge i Tippeligaen som Pedersen har spilt for Godset. Solskjær var så god at han fort kunne blitt toppscorer i Premier League. Han var eksepsjonelt god. Kanskje den beste norske fotballspilleren som har blitt produsert de siste 20 årene.

Marcus Pedersen er en litt over gjennomsnittet god norsk spiss til å være 19 år gammel. Ole Gunnar Solskjær gikk rett inn i førsteelleveren til Man Utd i en alder av 23 år. Marcus Pedersen er en lovende, men ustabil 19-åring i Strømsgodset, som gjør det veldig bra til å være bare 19 år.

John Carew var 19 år da han slo gjennom i Vålerengen. Da gikk han utenpå alle andre spillere i laget. Han senket Besiktas omtrentlig på egenhånd. Som 20-åring i Rosenborg gikk han OGSÅ utenpå alle andre spillerne på laget. Han spilte bare 18 kamper, men scoret like godt 18 mål.

Når du sammenligner med Norges beste fotballspillere, så må jeg få lov å påpeke at disse var EKSTREME talenter. De var dobbelt så god som alle sine medspillere til sammen. Molde uten Solskjær i 94 ville helt sikkert vært et godt lag. Men Solskjær gjorde de VELDIG gode. Rosenborg hadde i 99/2000 et fantastisk lag, men John Carew gikk likevel utenpå dem alle sammen. I en alder av usle 20 år.

Vi kan ikke sammenligne disse spillerne med Marcus Pedersen. Marcus Pedersen bærer ikke Strømsgodset helt alene. Han er en spennende spiller, men ikke SÅ fantastisk god, at det gjør noe. Litt over gjennomsnittet for en 19 år gammel norsk spiss. Men sammenlignet med de virkelig store gutta blekner han ganske så bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1256 på: 06. Juni 2010, 01:08 »
ZZzzzzzzZZzzzzz....er det bare jeg som holder på og sovne?

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1257 på: 06. Juni 2010, 01:09 »
Pedersen er definitivt god nok til å gå til en større liga allerede nå. Det er bullshit at man tar skade av å smake på det øverste nivået tidlig i karrieren, tvert imot tror jeg det er en stor fordel fordi man utvikler seg raskere når man er yngre. Hvis man ser på Norges to beste spillere de siste 5 årene; J.A. Riise og John Carew så var de ute av Norge når de var henholdsvis 17 og 20 år gamle, og har man muligheten til å dra, så er det perfekt.

Om Marcus Pedersen f.eks skulle gått til Newcastle nå i sommer, så ville han ikke gått rett inn på laget, men han ville brukt sin tid til å vende seg til tempo og den fysiske engelske spillestilen. Når han evt. skulle ta det nivået, så vet vi det bor mye fotball i han og da ville han klart seg veldig bra. Han har noe spesielt ved seg når det gjelder avslutninger, god på hodet og med begge ben, jobber hardt, har fart og styrke. Det er ingenting å vente på. Det er bare den normale norske skepsisen om at alt er så jævla mye bedre her i Norge. Når en spiller har scora et mål annenhver kamp i TL før fyllte 20 år, så kan man rett å slett ikke forvente mere, og det er samtidig et tegn på at man er klar for nye utfordringer.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1258 på: 06. Juni 2010, 01:19 »

Vi kan ikke sammenligne disse spillerne med Marcus Pedersen. Marcus Pedersen bærer ikke Strømsgodset helt alene. Han er en spennende spiller, men ikke SÅ fantastisk god, at det gjør noe. Litt over gjennomsnittet for en 19 år gammel norsk spiss. Men sammenlignet med de virkelig store gutta blekner han ganske så bra.

Litt over gjennomsnittet?? Det er nok derfor det har vært 15 utenlandske klubber å sett på han, spiller fast på U-21 hvor han presterer meget godt, at han til tider presterer så godt som noen annen spiss i TL. Marcus Pedersen er det største talentet jeg har sett i norsk fotball siden Ciljan i 2005 sesongen. Er sjelden man ser så gode tenåringer i norsk fotball.

Du er sikkert inne på noe ang. at Carew var enda bedre, men det er det heller ingen som sier noe på. Carew gikk til en av verdens største klubber i en alder av 20 år, og det er ingen som påstår at Pedersen skal gå rett inn i en slik storklubb, men det finnes ulike trinn i proff-fotballen også vettu, ditt "geni"....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1259 på: 06. Juni 2010, 01:25 »
I forhold til det jeg sa om Carew, Solskjær, så gjaldt det en sammenligning av Pedersen med disse spillerne. Fordi de dro til utlandet tidlig, så kan Pedersen automatisk gjøre det samme og bli en heidundranes suksess. Jeg er ikke like overbevist om at verden er så enkel.

Og jeg forstår at det er mange klubber som følger han. Han er en talentfull spiller. Men ikke SÅ talentfull at jeg ser noen grunn til at han skal gå til utlandet allerede. Jeg tror det vil ta lang tid for ham å ta nivået.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon