20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366438 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1065 på: 15. Mai 2010, 12:38 »
Ikke for å forsvare fyren, men han var jo spilleren med høyest scoringsrate pr kamp for Real, når vi hentet han...Lurer på om det ikke var hele ligaen faktisk
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1066 på: 15. Mai 2010, 12:48 »
Tenker meg at han hadde lavest antall minutter pr. mål i ligaen hvertfall. Ble han ikke toppscorer i Real det siste året, til tross for masse benketid?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1067 på: 15. Mai 2010, 13:00 »
Var jo også den spilleren med størst omsetning av mål per antall sjanser i hele PL forrige sesong da. Ikke at det betyr at jeg savner verken han eller de andre som dro i sommer. Men å si at Owen hadde for vane å skusle vekk sjanser er way off target.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1068 på: 15. Mai 2010, 13:11 »
Var jo nettopp det han gjorde på slutten, bomma på enorme muligheter.  Jeg har aldri sagt at han ikke scorer mål, men han er ineffektiv i forhold til hvor mange sjanser han får i løpet av en kamp. Owen er førtst og fremst en fotballsmart og illojal kødd av en spiller. Men en god avslutter, det er han ikke. Han er først og fremst avhengige av å ha gode spillere i rundt seg som spiller på hans premisser. Får han ikke de rette ballene suger Owen lut. Og det var han et levende bevis på da vi rykka ned. Mannen var komplett usynlig i alle kampene, og dette var en som heva over 100 000 i uka. Ellers i sitt liv har han jo spilt kun på lag i toppen og da sier seg selv at han scorer mål.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1069 på: 15. Mai 2010, 13:16 »
Syns nesten dette blir for dumt. Du får komme opp med noen statistikker som viser til at Owen bommer på veldig mange sjanser.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1070 på: 15. Mai 2010, 13:22 »
Owen VAR ein god spiss/goalgetter, men me hadde greidd oss utmerka utan det kjøpet.

Back to silly season plz 8)

bonnafs

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1071 på: 15. Mai 2010, 13:23 »
Ser Fulham er interessert i Vikings Birkir Bjarnason. Han har vært veldig god i år. Kunne han vært noe for Nufc? Er mest sannsynlig ikke godt nok nå, men han er ung (født eksakt samme dato som meg) =), og har potensiale til å bli en meget god spiller! midtbanespiller som ofte kommer i scoringsposisjon!
There is only one No.9.. Alan Shearer

Newcastle - Manchester United: 5-0

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1072 på: 15. Mai 2010, 13:24 »
Kødder du?!

Sitat
men han er ineffektiv i forhold til hvor mange sjanser han får i løpet av en kamp.

I form er Owen en meget farlig spiss. Langt fra ineffektiv!

Sitat
Owen er førtst og fremst en fotballsmart og illojal kødd av en spiller.

Illojal? Han fullførte kontrakten han hadde med oss, gikk aldri ut og sa at han ville forlate oss, og han vurderte faktisk å bli hadde Shearer tatt over permanent (og hadde vi klart oss). Vi hadde uflaks med Owen, og Owen hadde uflaks med oss!

Sitat
Men en god avslutter, det er han ikke.

Med 160 mål på 341 kamper (wikipedia), har han et snitt på snaut 1 mål pr. 2. kamp. Dårlig avslutter?
Han er ikke i nærheten av å score mål fra 20+ meter, men er det en spiller jeg ville ha hatt inne i boksen i et avgjørende sekund, er/var det Michael Owen!

Kunne ha tatt flere setninger, og argumentert sterkt mot de, men gidder ikke mer nå.
Owen var en klassespiss, som hadde en del uflaks her! Men han er fortsatt en veldig god spiller, og avslutter! :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1073 på: 15. Mai 2010, 13:29 »
Det var jo bare å se kampene han spilte i Castle og det gjorde jeg. Mannen bomma på mye. Og er det en ting Solskjær har peil på så er det avslutningsteknikk! At han har et høyt scoringssnitt er ikke det samme som at han er en god avslutter eller en komplett spiller. Årsaken til scoringssnittet kan f.eks være at laget rundt Owen spiller på hans premisser. Ta f.eks Van Rooy. Mannen har scora kun en gang utenfor 16 meteren i PL, og det var en keepertabbe. Han et høyt gjennomsnitt. Men var han en spesielt god avslutter? Nei, han var først og fremst en meget flink spiller når kom til å være på rett plass til rett tid. 

Ikke glem at Owen kun har spilt på topplag i hele sin karriere, og at dette medfører en utrolig mye lettere jobb for en spiss som han.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1074 på: 15. Mai 2010, 13:34 »
Var jo nettopp det han gjorde på slutten, bomma på enorme muligheter.  Jeg har aldri sagt at han ikke scorer mål, men han er ineffektiv i forhold til hvor mange sjanser han får i løpet av en kamp. Owen er førtst og fremst en fotballsmart og illojal kødd av en spiller. Men en god avslutter, det er han ikke. Han er først og fremst avhengige av å ha gode spillere i rundt seg som spiller på hans premisser. Får han ikke de rette ballene suger Owen lut. Og det var han et levende bevis på da vi rykka ned. Mannen var komplett usynlig i alle kampene, og dette var en som heva over 100 000 i uka. Ellers i sitt liv har han jo spilt kun på lag i toppen og da sier seg selv at han scorer mål.

Du har så lite peiling og så mye infeksjoner i dømmekraften din at det er bare å gi opp for oss som prøver å diskutere sak her. Hvorfor i helvette tror du Sir Alex Ferguson hentet Owen i fjor sommer da?? Fordi verdens beste manager gjennom tidene er tjukk i hodet?? Owen har 40 landslagsmål på 89 landskamper, hvordan i helvette klarer man det uten å være en god avslutter?? Det han gjorde i Newcastle var ikke fantastisk, men det er ikke hans feil alene at vi slet med å score mål, eller at vi rykket ned.

Alan Shearer hadde ikke vært en dritt uten gode medspillere rundt seg han heller.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1075 på: 15. Mai 2010, 13:41 »
Ja Owen er jo kjempegod, er derfor satt Alex Owen på benken hele sesongen.  Bortsett fra sin tid i castle har ikke Owen spilt fast siden sine dager i Liverpool.

Kø1 du må skille mellom avslutningsteknikk og evnen til å komme til sjanser. Hvis du er god til å komme til muligheter så trenger du ikke nødvendigvis god avslutningsteknikk. Å putte fra 4 meter kan de fleste gjøre, men det krever klasse å lure offsidefella eller forsvareren titt og ofte, og der er Owen god. Owen er litt som Robbie Keane, kan score noen fantasiske mål, men klarer å bomme på det mest utrolige også.

Og jeg noterer meg for at du har bedre peil på avslutninger enn Solskjær.
« Siste redigering: 15. Mai 2010, 13:44 av InspectorC »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1076 på: 15. Mai 2010, 13:44 »
Fy faan Inspector, hvorfor er det alltid du som mener noe annet enn alle andre? Jævli merkelig det der.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1077 på: 15. Mai 2010, 13:51 »
At Owen har et høyt scoringssnitt trenger ikke å si så mye om hans ferdigheter som avslutter, bare at han er forbanna flink til å komme til sjanser. Og der er han god.  Dere sier at Owen utelukkende er en fantastisk spiller, jeg påpeker hans svakheter. Er akkurat det samme med Enrique. Han har hatt sine fantastiske kamper, men både han  Colo er plasseringssvake til tider.Og det har jeg påpekt. For enkelte her er alt svart/hvitt, enten er han superfantastisk, eller så suger spillere balle.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1078 på: 15. Mai 2010, 14:12 »
Ja Owen er jo kjempegod, er derfor satt Alex Owen på benken hele sesongen.  Bortsett fra sin tid i castle har ikke Owen spilt fast siden sine dager i Liverpool.

Kø1 du må skille mellom avslutningsteknikk og evnen til å komme til sjanser. Hvis du er god til å komme til muligheter så trenger du ikke nødvendigvis god avslutningsteknikk. Å putte fra 4 meter kan de fleste gjøre, men det krever klasse å lure offsidefella eller forsvareren titt og ofte, og der er Owen god. Owen er litt som Robbie Keane, kan score noen fantasiske mål, men klarer å bomme på det mest utrolige også.

Og jeg noterer meg for at du har bedre peil på avslutninger enn Solskjær.

Jeg har ikke latt være å skille mellom avslutningsteknikk og evne å komme til sjanser, og Owen har gode kvaliteter på begge områder. Owen har bevist at han er ekstremt flink til å treffe mål innenfor 16 meteren både med hodet og med beina.

Noter deg at jeg har bedre peiling enn Solskjær, det var ikke mine ord.

PS! Er for faen ingen som hevder Owen er en utelukkende fantastisk spiller. Det er derimot du som betegner han som en "illojal kødd", "drittspiller" og "elendig avslutter". Snakk om å pisse i motvind, Inspector....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1079 på: 15. Mai 2010, 14:20 »
Ser Fulham er interessert i Vikings Birkir Bjarnason. Han har vært veldig god i år. Kunne han vært noe for Nufc? Er mest sannsynlig ikke godt nok nå, men han er ung (født eksakt samme dato som meg) =), og har potensiale til å bli en meget god spiller! midtbanespiller som ofte kommer i scoringsposisjon!

Bjarnason har vært utrolig god for viking denne sesongen for viking. Har utviklet seg enormt de siste 2 årene. Han kan bli god nok for PL. Jobber hardt, og er tøff i nøtta. Han skårer mye mål, noe som er høyst sjelden for en midtbanespiller i tippeligaen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /