20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366471 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #885 på: 04. Mai 2010, 14:54 »
Det er jo lurt å hente unge spillere før de blir så gode at de beste lagene vil ha dem da. Jeg tror Marcus Pedersen kommer til og bli drit god, jeg. Husker jeg spilte mot han i Nike Cup for noen år tilbake, og han er den raskeste og sterkeste spilleren jeg noensinne har spilt mot. Han var så god at det ikke var noe gøy engang. Sa til meg selv at den mannen en dag blir profesjonell fotballspiller på øverste nivå, og det tror jeg fortsatt. Han putta 10 mål forrige sesong, og har hittil i denne sesongen putta 5. Jeg tror ikke det er umulig at han blir toppscorer i årets tippeliga hvis han holder seg skadefri. Hvis vi kan få han så mener jeg det er lurt å hente han så fort som mulig. Det er mange som er ute etter han. Han var jo å trente med Liverpool for et par siden også. Han er Norges Wayne Rooney, så hvis Castle får han blir jeg kjempe glad. Han og Carroll på topp kan bli dødelig.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #886 på: 04. Mai 2010, 16:01 »
Kunne kanskje vært smart å kjøpe han for så å leie han ut igjen? men blir antagelig for dyr for dette formålet... han har som sagt et mektig potensiale, men avslutningsegenskapene er ikke i nærheten av PL enda tror jeg....  Jeg mener det blir naivt å tro at han ville gå rett inn og utfordret 11'ern vår akkurat nå. Det er en slik spiss vi trenger og den spissen heter Loic Remy  ;) Får vi Pedersen er for en fornuftig sum vil det allikevel være høyinteressant å hente ham. Man vet jo aldri, kanskje han hadde tatt nivået med en gang? moralen har han i alle fall!

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #887 på: 04. Mai 2010, 18:10 »
Mener han er like god som ranger i allefall!

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #888 på: 04. Mai 2010, 18:26 »
Mener han er like god som ranger i allefall!

Nja, litt vanskelig å sammenligne da:)


Ellers må jeg innrømme at jeg i utgangspunktet er negativ til nordmenn i Newcastle. Uten at jeg helt vet hvorfor. Vi trenger uansett en klassespiss, og Pedersen bør bare kjøpes dersom vi får han billig. Har hørt mange si at han er en drittsekk utenfor banen, uten at jeg har lagt merke til det på intervjuene hans.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #889 på: 04. Mai 2010, 18:51 »
Vi bør kjøpe Pedersen med en gang. Hvis Pedersen fortsetter i samme stilen fremover vil han blir kjøpt av en europeisk storklubb. Pedersen kan bli minst like god som Carew, om han får orden på hodet utenfor banen. Han hadde klart seg fint i PL. Vi kunne selvfølgelig ikke forventet masse mål til å begynne med. Men på grunn av arbeidsinnsats og kapasitet kan han bidra i kamper. Hvor mye tror dere strømsgodset vil ha for ham? 20 millioner i startsum og en del penger etter antall spilte kamper og mål?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #890 på: 05. Mai 2010, 08:46 »
Motherwell midtstopper Mark Reynold sier at han mest sansynlig kommer til å forlate klubben etter sesongen. Newcastle har tidligere vist interesse for 22 åringen. Prisen det spekuleres i er  £750,000. Han har over 170 kamper for Motherwell.
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/8135639.Magpies_target_says_he_could_move_on/
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #891 på: 06. Mai 2010, 15:12 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6136609,00.html?

Jeg undres over hvor mange spillere vi egentlig kan vente oss. Hughton har ganske hyppig nå påpekt at han neppe vil signe mange spillere!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #892 på: 06. Mai 2010, 16:34 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6136609,00.html?

Jeg undres over hvor mange spillere vi egentlig kan vente oss. Hughton har ganske hyppig nå påpekt at han neppe vil signe mange spillere!

Jeg regner nå med at Ashley har gitt klar beskjed til Hughton om at det vil bli gitt "minimalt" med penger til spillerkjøp. Frykter for få utskiftninger, må jeg innrømme.


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #893 på: 06. Mai 2010, 16:37 »
Jeg frykter ikke når det er prat om utskiftninger - for jeg vil som sagt bygge videre på et godt fungerende kollektiv! Vi er ingen enorm stall i PL-sammenheng, og det er klart vi behøver større bredde i laget vårt. Om dette betyr innkjøp av en 3-4 spillere som hever kvaliteten i laget - så er jeg fornøyd!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #894 på: 06. Mai 2010, 16:38 »
Får vi inn to-tre spillere som går rett inn på laget, pluss tre-fire backup-spillere der det er nødvendig, så har vi det vi trenger. Det er selvfølgelig ikke snakk om å gjøre som mange andre som rykker opp til Premier League og kjøper inn et helt nytt lag, bestående av avdankede PL-stjerner, som knapt nok er god nok for Championship.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #895 på: 06. Mai 2010, 18:37 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6136609,00.html?

Jeg undres over hvor mange spillere vi egentlig kan vente oss. Hughton har ganske hyppig nå påpekt at han neppe vil signe mange spillere!

Jeg regner nå med at Ashley har gitt klar beskjed til Hughton om at det vil bli gitt "minimalt" med penger til spillerkjøp. Frykter for få utskiftninger, må jeg innrømme.

Blir også redd for at det er små midler tilgjenglig for Hughton. Vi må ikke glemme at det i vinter var første gang siden sommeren med Big Sam vi faktisk brukte penger på nye spillere. Forsåvidt greit å fortsette med mange av de som fikk oss opp, men vi trenger en kvalitetsspiss inn og dette vil koste. I tillegg er det dårlig dekning på noen andre plasser. Skal dog vente med å bli pessimistisk...

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #896 på: 06. Mai 2010, 22:28 »
Vi er jo nødt til å håpe at Ashley har lært leksa si, at vi må ha en viss kvalitet i stallen for å kunne prestere resultater i pl. Tipper vi får et budsjett på rundt 15 mill pluss eventuelle salg av egne spillere. Jeg har sett meg ut noen spennende alternativer offensivt neste sesong. kjør debatt  ;)

spillere jeg har på ønskelisten:

spiss:

 Loic Remy - Nice er et altfor lite lag for denne spilleren som ville passet oss som hånd i hanske. Har blitt koblet til arsenal tidligere, men tviler på at han går dit nå etter chamakh sin ventede ankomst. Har ikke i noen nevneverdig grad blitt koblet til klubber i det siste og jeg tror vi hadde hatt sjans hvis vi hadde vært tidlig ute. 6-10 mill!? våt drøm!

eller

Hugo Rodallega - kjenner PL som hånd i hanske nå og er bakromstypen vi trenger. Har kanskje blitt litt vel hauset opp i det siste noe jeg tror betyr at wigan vil kreve en veldig høy sum for han... 12 mill?

vingplass/kreativ midtbane:

Jose Ernesto Sosa - Begavet og anvendelig argentiner, ute i kulden i Bayern M og sikkert klar for nye utfordringer. Er ung og passer vår nye transfer-policy. Kunne være en herlig gamble for vår del!

Chris Eagles -  Har flair og har vist at han duger på Pl nivå. Billig kvalitet?

Michael Bradley - Amerikaner som på landslagsnivå har vist at han holder høy internasjonal klasse. Spiller nå i Bor.M og er en moderne box to box-player. Kommer garantert til å bli lagt merke til i vm. Kjøp nå!

Moussa Sissoko - Toulouse-spilleren er godt lagt merke til i Europa, men kanskje vi kan kapre den talentfulle spilleren før han går til en stor-klubb. Absolutt verdt å forsøke seg.

Adel Taarabt - spennende vingspiller/angriper som har vært utlånt fra spurs til QPR i år. Kan absolutt være et spennende kjøp hvis vi får han for en overkommelig sum.

Giovanni Dos Santos - fortsatt ung og begavet - verdt en sjanse på lån?

Vegard9

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 681
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #897 på: 06. Mai 2010, 22:47 »
Mange gode spillere der ;)

Remy kunne vært et spennende valg. Er verdt et forsøk, for vi er nødt til å ha inn kvalitet på topp!

Dos Santos hadde også vært en spennende spiller å fått inn.  Han er vel på lån i Galatasaray(?) ut sesongen, om jeg ikke husker feil.
Tror han fort kunne blitt en hit i Newcastle-drakta!

Ellers tror jeg - som deg - at Bradley kommer til å bli lagt merke til framover!

Blir en spennende sommer iallefall. Håper bare at MA innser at han må bruke penger, og at CH innser at vi er nødt til å ha inn bredde i stallen.


Bremstern

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 45
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #898 på: 07. Mai 2010, 08:18 »
Hva med Maio Balotelli? Han er jo en ugangskråke med et enormt potensiale. ellers trenger vi nok minst et par vinger, en midtbanegeneral og en målgarantist.. Løvenkrans og caroll blir litt for spe i det gode selskap. Vucevic fra leverkusen tror jeg hadde vært en genial signering.. Huseklepp tror jeg virkelig IKKE kan bidra stort i premier league.....

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #899 på: 07. Mai 2010, 08:31 »
Hva med Maio Balotelli? Han er jo en ugangskråke med et enormt potensiale. ellers trenger vi nok minst et par vinger, en midtbanegeneral og en målgarantist.. Løvenkrans og caroll blir litt for spe i det gode selskap. Vucevic fra leverkusen tror jeg hadde vært en genial signering.. Huseklepp tror jeg virkelig IKKE kan bidra stort i premier league.....
Balotelli faktisk :P Han får vi jo lett ;)