20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366462 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #840 på: 30. April 2010, 20:08 »




Ok, legger meg langflat !  :D Fy faen for en kongefyr  ;D

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #841 på: 30. April 2010, 20:27 »
Ja, Bullard er herlig!
Hadde han spilt for et lag med en finere drakt, hadde jeg gått til en anskaffelse av den drakten :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #842 på: 30. April 2010, 22:20 »
Dalglish er desverre langt fra det verste vi har hatt. Skal jeg peke fingeren på noen så må det være ONDE Graeme Souness, den mannen der sørger for 10 års forbannelse. Bare se på Liverpool etter Souness.

Ruud Gullit skal vel nevnes langt oppi der også.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #843 på: 01. Mai 2010, 01:47 »
flott at vi mimrer om gamle mer eller mindre stolte øyeblikk, men husk nå på at denne tråden handler om transfers! Nå som Hull rykker ned bør det være noen potensielle spillere der man kan se nærmere på. Altidore er jo nevnt tidligere, men han eies vel av villareal så det kan bli dyrt å hente han?

Vil gjerne starte en diskusjon om disse 3:

1. Myokolo (Hull) - fortsatt ung stopper som foreløpig er veldig opp/ned. Men har nå fått prøvd seg i PL noen kamper og jeg synes han har vokst mye utover sesongen. Kan han være en bargain i sommer!?

2. Sebastian Eguren - En slik spiller vi trenger? har overgangen til lazio strandet? noen som har noe nærmere info? tror han kunne vært et lite funn, bidrar med rutine også.

3.  Jo - hva har skjedd med unge lovende Jo!? ville vært ypperlig på topp med carroll?

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #844 på: 01. Mai 2010, 10:08 »
flott at vi mimrer om gamle mer eller mindre stolte øyeblikk, men husk nå på at denne tråden handler om transfers! Nå som Hull rykker ned bør det være noen potensielle spillere der man kan se nærmere på. Altidore er jo nevnt tidligere, men han eies vel av villareal så det kan bli dyrt å hente han?

Vil gjerne starte en diskusjon om disse 3:

1. Myokolo (Hull) - fortsatt ung stopper som foreløpig er veldig opp/ned. Men har nå fått prøvd seg i PL noen kamper og jeg synes han har vokst mye utover sesongen. Kan han være en bargain i sommer!?

2. Sebastian Eguren - En slik spiller vi trenger? har overgangen til lazio strandet? noen som har noe nærmere info? tror han kunne vært et lite funn, bidrar med rutine også.

3.  Jo - hva har skjedd med unge lovende Jo!? ville vært ypperlig på topp med carroll?

Kanskje eg tek heilt feil, men eg tvilar sterkt på at Jo er ein type som passar inn i den stallen me har no. Skal ha altfor mykje i løn, og eg ser på han som ein so likar seg på byen. Newcastle bør holda seg langt unna slike...

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #845 på: 01. Mai 2010, 11:37 »
Eguren er kjøpt tilbake i Sverige og spiller nå for AIK. Vet ikke helt hva som skjedde med overgangen til Lazio. Er vel mer en slik midtbanetype vi trenger, men har ikke sett nok av han til å bedømme om han kan ta nivået i PL.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #846 på: 01. Mai 2010, 12:13 »
flott at vi mimrer om gamle mer eller mindre stolte øyeblikk, men husk nå på at denne tråden handler om transfers! Nå som Hull rykker ned bør det være noen potensielle spillere der man kan se nærmere på. Altidore er jo nevnt tidligere, men han eies vel av villareal så det kan bli dyrt å hente han?

Vil gjerne starte en diskusjon om disse 3:

1. Myokolo (Hull) - fortsatt ung stopper som foreløpig er veldig opp/ned. Men har nå fått prøvd seg i PL noen kamper og jeg synes han har vokst mye utover sesongen. Kan han være en bargain i sommer!?

2. Sebastian Eguren - En slik spiller vi trenger? har overgangen til lazio strandet? noen som har noe nærmere info? tror han kunne vært et lite funn, bidrar med rutine også.

3.  Jo - hva har skjedd med unge lovende Jo!? ville vært ypperlig på topp med carroll?



1. Spennende spiller, definitivt. Får vi han billig sier jeg velkommen.

2. Ikke så veldig keen på Eguren.  29 år, og at han har gått til svensk toppliga er ikke akkurat et kvalitetstegn.

3. Jô er på lån i Galatasaray og står med 3 mål på 10 kamper. Selvom han er en åpenbart talentfull spiller, er ikke scoringstatistikken hans noe å rope hurra for, i hvertfall ikke de to siste årene. Det virker som om han har stagnert litt i utviklingen. Nei takk.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #847 på: 01. Mai 2010, 14:42 »
http://www.dagbladet.no/2010/05/01/sport/fotball/premier_league/tottenham/benoit_assou-ekotto/11528594/

Er det slike spelarar me er på jakt etter? :P Er forsåvdt einig med han i at fotball er ein jobb, og når du velge jobb så har løn litt og sei. Men for meg er ikkje løn det viktigaste, har nettopp fått meg jobb og då var det viktigare med ein utfordrande og spennande jobb i eit firma med godt miljø(fagleg og sosialt).

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #848 på: 01. Mai 2010, 17:01 »
http://www.teamtalk.com/newcastle-united/6126650/Hall-could-make-Newcastle-switch?

Fitz Hall inn permanent visstnok et ganske mulig utfall. Litt skeptisk til dette i PL. Han blir jo bare backup der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #849 på: 01. Mai 2010, 18:24 »
http://www.teamtalk.com/newcastle-united/6126650/Hall-could-make-Newcastle-switch?

Fitz Hall inn permanent visstnok et ganske mulig utfall. Litt skeptisk til dette i PL. Han blir jo bare backup der.


Skeptisk indeed. Tror og håper vi ender opp med å ikke kjøpe han.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #850 på: 01. Mai 2010, 18:27 »
flott at vi mimrer om gamle mer eller mindre stolte øyeblikk, men husk nå på at denne tråden handler om transfers! Nå som Hull rykker ned bør det være noen potensielle spillere der man kan se nærmere på. Altidore er jo nevnt tidligere, men han eies vel av villareal så det kan bli dyrt å hente han?

Vil gjerne starte en diskusjon om disse 3:

1. Myokolo (Hull) - fortsatt ung stopper som foreløpig er veldig opp/ned. Men har nå fått prøvd seg i PL noen kamper og jeg synes han har vokst mye utover sesongen. Kan han være en bargain i sommer!?

2. Sebastian Eguren - En slik spiller vi trenger? har overgangen til lazio strandet? noen som har noe nærmere info? tror han kunne vært et lite funn, bidrar med rutine også.

3.  Jo - hva har skjedd med unge lovende Jo!? ville vært ypperlig på topp med carroll?



1. Spennende spiller, definitivt. Får vi han billig sier jeg velkommen.

2. Ikke så veldig keen på Eguren.  29 år, og at han har gått til svensk toppliga er ikke akkurat et kvalitetstegn.

3. Jô er på lån i Galatasaray og står med 3 mål på 10 kamper. Selvom han er en åpenbart talentfull spiller, er ikke scoringstatistikken hans noe å rope hurra for, i hvertfall ikke de to siste årene. Det virker som om han har stagnert litt i utviklingen. Nei takk.

Når det gjelder Eguren så trodde jeg at oppholdet i svensk liga bare var en midlertidig destinasjon da overgangen til lazio strandet i en komplisert medical i januar. Det skal ligge i korten at han skal være tilgjengelig igjen når overgangsvinduet åpner igjen. Jeg mener vi trenger rutine og pasnings-sikkerhet og noe sier meg at Eguren kunne kommet meget billig. En annen kjempespennende midtbanespiller vi kunne forsøkt oss på er Michael Bradley! (bor.M)

Jo har riktignok stagnert litt, men han er jo enda bare unggutten og innehar et toppnivå som er milevis over de spissene vi allerede har. Til sommeren kan han være tilgjengelig for en ok sum penger og jeg mener han muligens kunne være en fin gambel. Kanskje Chris H kunne skapt litt magi av gutten igjen?

Van_Goor

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #851 på: 01. Mai 2010, 20:30 »
http://www.dagbladet.no/2010/05/01/sport/fotball/premier_league/tottenham/benoit_assou-ekotto/11528594/

Er det slike spelarar me er på jakt etter? :P Er forsåvdt einig med han i at fotball er ein jobb, og når du velge jobb så har løn litt og sei. Men for meg er ikkje løn det viktigaste, har nettopp fått meg jobb og då var det viktigare med ein utfordrande og spennande jobb i eit firma med godt miljø(fagleg og sosialt).
Hadde noen kommet og tilbudt meg x-antall tusen mere i uka for å gjøre samme jobben som jeg allerede gjør, i et par år fremmover hadde jeg nok slått til! :) Men må smatidig legge til at jeg stiller spørsmålstegn ved moralen i Spurs laget når jeg leser dette.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #852 på: 01. Mai 2010, 21:31 »
Jeg synes Assou-Ekotto skal ha en viss honnør for å være så ærlig, men hvis det i det hele tatt finnes et tidspunkt for å komme med slike uttalelser, mener jeg nå er ikke det.
Og selvfølgelig er jeg enig i mye han sier. Det er nesten kvalmende hvor mange som påstår de elsker laget de spiller for, men tenker ikke to ganger hvis det kommer et bedre tilbud fra en bedre klubb.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #853 på: 02. Mai 2010, 10:43 »
http://www.nufcblog.com/2010/05/02/which-az-alkmaar-player-are-newcastle-really-after/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29

Danske Simon Poulsen ?
Kanskje det er han vi har speidet på, i stedet for Jeremain Lens.

http://www.nufcblog.com/2010/05/02/bolton-wanderers-want-to-sign-newcastles-ryan-taylor/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29

Ryktes at Raylor er på vei til Bolton.



Vet ikke mye om Poulsen, men jeg vil beholde Raylor. God backup på 4 plasser, så er ikke en spille jeg synes vi bør kvitte oss med.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #854 på: 02. Mai 2010, 10:56 »
Meanwhile, a United scout is understood to have been in Paris yesterday to make another check on teenage French striker Plaisir Bahamboula.
The 19-year-old was in action for Sochaux against Metz in the final of the Gambardella Cup – a rough equivalent of our FA Youth Cup – at the Stade de France.
According to Bahamboula, Newcastle have been tracking him for almost a year.
Club scouts watched the teenage starlet score for France Under-18s against an English Universities side at Wembley before discussing a possible move to England with his family.
Bahamboula said: “I was very interested by England, and it remains my favourite destination because it is the championship I like most.
“Newcastle came to see me play at Wembley at an international game in which I shone and scored.
“They also repeatedly spoke to my family.”

Høres jo interessant ut. Alltid spennende med unge talenter.
-----

Ellers har vi dette ryktet fra noen uker tilbake. Husker ikke om det er tatt opp før i denne tråden, men det er uansett passende i denne sammenhengen.

Newcastle United are keeping tabs on French U19 starlet Loic Damour, who plays for Ligue 2 side RC Strasbourg, it has emerged.

The 19-year-old central midfielder is one of the brightest prospects in the second tier of French football, and if sources are to be believed, the Magpies are in pole position to negotiate a deal with Strasbourg to bring the box-to-box midfielder to St James' Park.

He has made 10 senior appearances for his club, to date, but is thought to be a star in the making in France.

Toon gaffer Chris Hughton is on the lookout for a creative midfielder and Damour would fit the bill. The player's age and characteristics are ideal for United, who are adamant on maintaining a youth policy at the club.


Virker som vi har endel speidere på jobb i Frankrike. Det kan jeg like...
« Siste redigering: 02. Mai 2010, 11:14 av 17Parker »