20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366477 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #705 på: 21. April 2010, 20:12 »
Trodde Castle først og fremst var kjent for å kjøpe (dårlige/overbetalte) spillere jeg  :)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #706 på: 21. April 2010, 20:32 »
Synes vi har kjøpt forholdsvis få dårlige spillere, vil heller si vi ikke har kjøpt de riktige spillerne.
Overbetalte? Definitivt ;)

Men gjennom historien har vi solgt veldig mange viktige spillere, og på feil tidspunkt (ref. "50 years of hurt").
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #707 på: 21. April 2010, 20:41 »
Trodde Castle først og fremst var kjent for å kjøpe (dårlige/overbetalte) spillere jeg  :)

Vanvittig mange gode spillere fra Newcastle som har skaffet seg store navn i andre klubber.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #708 på: 21. April 2010, 20:53 »
Hva synes vi om en spiller som Adel Taarabt? Har gjort det meget godt i QPR i år og kan fort bli en meget spennende spiller. Tror han kan være tilgjengelig for en ok sum også. Har tidligere nevnt Michael Bradley som også er en spiller som burde passe vår nye "fit" (talentfull under 26) ypperlig! Vad tycks!?

stroffa

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #709 på: 22. April 2010, 14:36 »
Gignac, Suarez, de Zeeuw, Emanuelson og Grygera. Da er det bare å ringe rundt. :D

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #710 på: 22. April 2010, 15:33 »
Trodde Castle først og fremst var kjent for å kjøpe (dårlige/overbetalte) spillere jeg  :)

Vanvittig mange gode spillere fra Newcastle som har skaffet seg store navn i andre klubber.

Listen med spillere som hadde store navn når de ble kjøpt av Newcastle men som skuffa hos oss er vel lengre?

Owen, Martins, Emre, Parker, Duff, Viduka, Kluivert (?), Smith, Boumsong, Barton, Geremi, Butt for å nevne noen som ikke akkurat har vært verdt pengene.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #711 på: 22. April 2010, 15:54 »
Trodde Castle først og fremst var kjent for å kjøpe (dårlige/overbetalte) spillere jeg  :)

Vanvittig mange gode spillere fra Newcastle som har skaffet seg store navn i andre klubber.

Listen med spillere som hadde store navn når de ble kjøpt av Newcastle men som skuffa hos oss er vel lengre?

Owen, Martins, Emre, Parker, Duff, Viduka, Kluivert (?), Smith, Boumsong, Barton, Geremi, Butt for å nevne noen som ikke akkurat har vært verdt pengene.


Emre, Parker og Martins var da vitterlig ikke så ille.
Geremi var vel ikke hva jeg ville kallt et "stort navn".
Ellers ganske enig.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #712 på: 22. April 2010, 17:30 »
Jeg vil si at Geremi var et stort navn.
Spilte fast for et av Afrikas desidert beste landslag, og hadde spilt i Real Madrid når han ble kjøpt fra Chelsea.
Var ikke verdens største navn, men regner med at de fleste visste hvem han var.

Parker, Duff og Boumsong har jo også fått farten på karrieren etter de forlot Newcastle.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #713 på: 22. April 2010, 18:37 »
Jeg vil si at Geremi var et stort navn.
Spilte fast for et av Afrikas desidert beste landslag, og hadde spilt i Real Madrid når han ble kjøpt fra Chelsea.
Var ikke verdens største navn, men regner med at de fleste visste hvem han var.

Parker, Duff og Boumsong har jo også fått farten på karrieren etter de forlot Newcastle.

Det var fire år før vi kjøpte han, at han spillte i Real Madrid. Han var heller ingen viktig spiller for Chelsea. At en fotballspiller spiller på et bra lag, gjør det ikke automatisk sitt til at han har et stort navn. "Stort navn" er vel gjerne litt forskjellig fra person til person hva de tenker, men jeg tenker i hvert fall på meget gode spillere.
« Siste redigering: 22. April 2010, 18:43 av 17Parker »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #714 på: 22. April 2010, 18:43 »
Kluivert sammen Owen var definitivt det største navnet av dem alle.
Men tilfellene Owen, Martins, Emre, Parker, Duff, Viduka, Smith kan i aller høyeste grad diskuteres.

Martins presterte absolutt ikke så fryktelig ille. Synes han var omtrentlig sånn som en kunne forvente i den perioden han spilte. Det sett i forhold til medspillere, klubbens tilstand (hyppige managerskifter, manglende stabilitet) og tidligere prestasjoner. Vil på ingen måte kalle Martins en flopp.

Emre var en god del skadet, og fikk ikke ut sitt aller beste hos oss, men leverte i aller høyeste grad til godkjent. Scott Parker var en åpenbaring og en suksess i Newcastle. I hvert fall de gangene han ble brukt riktig. Det var ikke alle mangere like flinke til. Men vi skal absolutt ikke klage på Parkers innsats.

Owen, Duff, Smith og Viduka har alle hatt sine ups and downs. At Viduka var over the hill da vi kjøpte han, fant vi tidlig ut. Men han viste ved flere anledninger at han var en finfin spiller å ha likevel. Owen har i utgangspunktet prestert ganske så bra de gangene han har vært på banen. Dessverre var han nesten like mye skadet som Carl Cort, og innsatsen i fjor vår var direkte respektløs overfor klubben. Duff slet med å få det til i starten, men våknet litt i fjor, og var etter det jeg kan huske ganske god i oppkjøringen til, og starten av inneværende sesong, før han altså fant ut at han måtte vekk. Og Smith har vært fantastisk god denne sesongen, selv om han har vært svak, dog ikke helt bortkommen tidligere.

Geremi var ikke et kjempestort navn, men likevel et godt kjent navn. At han spilte for Real Madrid har en del å si i så tilfelle, selv om det var lenge siden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #715 på: 22. April 2010, 18:47 »
Jeg vil si at Geremi var et stort navn.
Spilte fast for et av Afrikas desidert beste landslag, og hadde spilt i Real Madrid når han ble kjøpt fra Chelsea.
Var ikke verdens største navn, men regner med at de fleste visste hvem han var.

Parker, Duff og Boumsong har jo også fått farten på karrieren etter de forlot Newcastle.

Det var fire år før vi kjøpte han, at han spillte i Real Madrid. Han var heller ingen viktig spiller for Chelsea. At en fotballspiller spiller på et bra lag, gjør det ikke automatisk sitt til at han har et stort navn. "Stort navn" er vel gjerne litt forskjellig fra person til person hva de tenker, men jeg tenker på virkelig klassespillere.


I starten av sin Chelsea karriere, under Ranieri, var han en meget viktig spiller - og et stort navn. Det var da Mourinho kom og begynte å kjøpe i hytt og pine at han mistet plassen i laget. Han fikk totalt 72 kamper for Chelsea på 4 år. Noe som er ca. to hele sesonger av 4 mulige. Og enda mer nøyaktig; 18 kamper i sesongen. Hvis man ikke blir et stort navn av det vet ikke jeg.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #716 på: 22. April 2010, 19:11 »
Listen med spillere som hadde store navn når de ble kjøpt av Newcastle men som skuffa hos oss er vel lengre?

Owen, Martins, Emre, Parker, Duff, Viduka, Kluivert (?), Smith, Boumsong, Barton, Geremi, Butt for å nevne noen som ikke akkurat har vært verdt pengene.

Langt ifra så store navn dette som det N*UFC har gått glipp av opp igjennom årene.
Så f.eks. Jack Charlton var på sist hjemme kamp. Født og oppvokst i Newcastle, men ikke god nok for NUFC. Derimot var han god nok for England som vant VM i 1966. Står også med over 700 kamper for et av de mest dominerende lagene i den øverste divisjonen gjennom tidene, Leeds. Det er omtrent samme historie med broren hans Bobby Charlton, bare bytte ut klubbhistorien med ManU for han sin del.
Andre gode spillere fra Newcastle som har opptrådt altfor lite, eller ikke i det hele tatt, eller har hatt sine beste år andre steder, kan man f.eks. nevne Peter Beardsley, Chris Waddle, Paul Gascoigne, Michael Carrick Bryan Robson, Steve Bruce, m.fl.
Mange gode spillere NUFC har gått glipp av opp igjennom årene, som istedenfor har blitt legender i Leeds, Liverpool, ManU og Tottenham.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #717 på: 22. April 2010, 19:50 »
Vi kunne gjort en heftig, omgående studie rundt hvorfor disse store navnene aldri ble det de burde blitt. Tror vi kan konkludere med at elendig sportslig styre fra øverste hold, samt kjøp av navn fremfor spillertyper som passet sammen på og utenfor banen, mangel på integreringstiltak og mer med var gode grunner. Det at vi alltid endret manager, og i den sammenheng alltid skifta ut managere med motpoler hadde jo mye og si. Fra bestefar Bobby til ekstremautoritære Souey, til stakkarslige Glenn Roeder, til arrogante, superdetaljeorientert Big Sam. Så King Kev, som hadde noe på gang før det hele ble brått bort. Og så han jeg helst vil glemme at overhodet er endel av Newcastle historie.
Og nå har vi fått en manager jeg på mange måter syns ligner Sir Bobby - om ikke i form av karisma eller spillerfilosofi - så på måten han opptrer med verdighet og behandler spillerne under seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #718 på: 22. April 2010, 20:40 »
Vital football pøste på med rykter. Alle disse kom i løpet av 10min.. spørs om de kan bli tatt for god fisk.

Wba`s Dorrans og Darren Ambrose..
http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=186589

En unge Wallsall spiller. 18 år gammel kreativ midtbane.
http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=186594

Huseklepp blir igjen linket. Blir beskrevet som kreativ midtbane...
http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=186790
Står at vi allerede har bydd på ham, men at han "holding out for a summer move to Chelsea" haha.
« Siste redigering: 22. April 2010, 20:42 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #719 på: 22. April 2010, 20:45 »
Vital football pøste på med rykter. Alle disse kom i løpet av 10min.. spørs om de kan bli tatt for god fisk.

Wba`s Dorrans og Darren Ambrose..
http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=186589

En unge Wallsall spiller. 18 år gammel kreativ midtbane.
http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=186594

Huseklepp blir igjen linket. Blir beskrevet som kreativ midtbane...
http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=186790
Står at vi allerede har bydd på ham, men at han "holding out for a summer move to Chelsea" haha.
Skjønner ikke hvorfor de plutselig kom på Newsnow nå, fordi alle 3 artiklene er skrevet 31 januar/1 februar! :)