20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366440 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #435 på: 31. Mars 2010, 13:52 »
Jeg håper han blir lånt ut til CCC, og får særs verdifull førstelagsfotball! Skjønte heller ikke helt hvordan de kunne fastslå at Ranger the Danger var ferdig i Newcastle. Men så skrev jo denne avisa en lignende oversikt over spillere da forrigesesong var ferdig over hvem som kom til å bli osv, så vi bør vel vite at vi ikke skal ta alt for god fisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #436 på: 31. Mars 2010, 14:10 »
Tviler sterkt på att nufc selger ranger. talent e svært sjeldent at en kvitter seg med, med mindre de vil vekk sjøl. trur Best er den som vi må få ut døra og heller kjøpe inn erstatter for han.....

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #437 på: 31. Mars 2010, 14:53 »
Eg heller skjønnar ikkje kva kritikken mot Ranger er. Så det var ein av tinga eg reagerte på i artikkelen. Eller er me norske fans blinde?

Neida, men han har et godt stykke igjen før han er god nok til å f.eks starte kamper i PL. Neste sesong bør han lånes ut, så han får muligheten til å spille fast for en CCC klubb. Tar det for gitt at han er i fremtidsplanen til Newcastle.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #438 på: 31. Mars 2010, 15:52 »
enig med Kø1 her...lån han ut og la han prøve å spille seg fast på en ccc lag. La han få litt erfaring, da først ser vi om han har det som ska til for å prøve seg i PL.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #439 på: 31. Mars 2010, 19:47 »
Newcastle are reported to be showing an interest in Wolves striker Kevin Doyle if they win promotion to the Premier League
http://www.eatsleepsport.com/newcastle-united/magpies-enter-striker-race-1045287.html

Posetivt. God spiller med fart i kroppen, kan kjempe med Løvenkrands. Koster nok ikke allverdens heller.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #440 på: 31. Mars 2010, 20:43 »
Jeg har hørt rykter om at Newcastle skal få så mye som 20 mill pund å handle for i sommer, desverre tror jeg ikke dette stemmer før jeg eventuelt blir gledelig overrasket om det skulle stemme.

Per dags dato mener jeg vi må fokusere på et par ting:

- Vi trenger en sterk, kjapp midtstopper. Duoen Tayls, Colo er veldig like som spillere, sterke, men ikke kjappe nok. En kjapp midtstopper trengs ved siden av en av de.
- Vi trenger en kreativ midtbanespiller, en spiller som kan gjøre ting på egenhånd, scorer og spiller frem. Dette er dyrt, men vi trenger det. Guthrie er bra han og vi skal ikke kvitte oss med han, men han kan lære mye av en spiller som er mer offensiv og kreativ enn han.
- Vi trenger en ving, som er kjapp og driblesterk. En som kan gå tildødlinjen og legge inn og på egenhånd skape farligheter.
- Vi trenger en goal-getter på topp, en spiller som garanterer +15 mål i sesongen i premier league. Jermaine Beckford er vel et alternativ her, om han ikke blir for dyr. Jeg er overbevist om at han holder standarden i PL og han holder i en del sesonger til.

Bortsett fra dette mener jeg vi har en bra nok stall til å klare oss i PL og det er dette som blir målet neste sesong. Etter det kan vi begynne å se oppover.

Liker forøvrig innkjøpspolitikken til klubben om dagen, kjøper ungt og bra, med noen hederlige unntak. :)

Får vi to-tre av de fire kravene jeg har skrevet tror jeg vi skal bite fra oss godt, og muligens havne mellom 10-16 et sted.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #441 på: 31. Mars 2010, 22:00 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6067085,00.html se på dette da folkens! Jeg må si at dette ser meget spennende ut! Han kommer i så fall som bosman og innehar en rekke kvaliteter. Men er han tiltenkt som playmaker eller spiss mon tro..

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #442 på: 01. April 2010, 12:08 »
Får vi Albin gratis så blir jeg så utrolig fornøyd. Dette er en veldig bra fotballspiller.
Ung er han også. Akkurat en sånn type spiller jeg føler at vi mangler litt.
En annen god spiller fra La liga som står uten kontrakt til sommeren, er Albert Crusat.

Litt av det som står om Crusat.

His usual position is left winger, from where he often relies on his dribbling ability and incredible pace.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #443 på: 01. April 2010, 13:44 »


- Vi trenger en sterk, kjapp midtstopper. Duoen Tayls, Colo er veldig like som spillere, sterke, men ikke kjappe nok. En kjapp midtstopper trengs ved siden av en av de.
- Vi trenger en kreativ midtbanespiller, en spiller som kan gjøre ting på egenhånd, scorer og spiller frem. Dette er dyrt, men vi trenger det. Guthrie er bra han og vi skal ikke kvitte oss med han, men han kan lære mye av en spiller som er mer offensiv og kreativ enn han.
- Vi trenger en ving, som er kjapp og driblesterk. En som kan gå tildødlinjen og legge inn og på egenhånd skape farligheter.
- Vi trenger en goal-getter på topp, en spiller som garanterer +15 mål i sesongen i premier league. Jermaine Beckford er vel et alternativ her, om han ikke blir for dyr. Jeg er overbevist om at han holder standarden i PL og han holder i en del sesonger til.

*Vi har vel gode nok vinger, men vi trenger kanskje en bedre sentral midtbane hvis ikke Barton kommer tilbakei  god gammel form. Men vi trenger dekning for Routledge og Jonas.
*Goalgetter: Løven er en goalgetter så lenge han får servert korrekte baller, dvs gode bakromspasninger eller innlegg. Det samme gjelder også for Carroll. Får han gode innlegg vil han score. Men igjen, også her trenger vi backup: Lovende ung spiss som er fornøyd med å komme innpå av og til. Ranger synes jeg er meget lovende, men han er rumpe til å avslutte. Har godt av en sesong på utlån.

Et kjøp av Beckford så sier jeg nei nei og atter nei. Jeg har sett en god kamp av ham og det var mot Scum og jeg har sett alle leedskamper på tv de siste 2 sesongene. Han har dårlige holdninger (en av grunnene til Leedskollapsen nå er at Scumseieren har gått til hodet på enkelte). Beckford har nesten ikke scora mål siden den FA-cupbomba var et faktum. Han starta å spille fotball på fulltid alt for sent. Fyller 27 i år og har aldri spilt høyere enn league 1. Er ikke goalgetter og jobber alt for lite. Han er veldig lik Keane i den forstand at han kan score på det helt utrolige, men bommer på åpent mål fra 1 meter. I tilegg gjør han mange håpløse valg: Dvs skyter i stedet for å sentre til åpenbart bedre plasserte medspillere.

* Når det gjelder midstoppere så mangler Williamson åpenbart fart. Men han er suveren plasseringsmessig, vinner absolutt alle hodedueller og gjør det enkelt i pressede situasjoner.  Det vi blant annet manglet i fjor var en midtstopper som tok unna langballene. Det har vi nå.  Jeg tror Colo kan fungere godt med Williamson fordi de 2 har en meget klar arbeidsfordeling. Williamson tar polerene, og Colo sørger for å dekke bakrommet. Og nettopp pga av den klare arbeidsfordelingen dem i mellom tror jeg dette vil fungere: Når Williamson går opp i en hodeduell er Colo allerede på vei til å dekke bakrommet. Dvs at får den ekstra tiden han trenger pga at han ikke er den treigeste eller raskeste midstopperen i verden. En annen viktig ting som taler positivt i den rollen Colo da skal fungere i er at han er god med ballen.

Konkusjonen mange av spillerne vi har nå er gode nok for PL, men vi har null dekning hvis f.eks enrique  blir skada, eller Routledge, eller Løven. Så i stedet for å kjøpe noen få dyre spillere bør vi hente inn flere, billigere og lovende talenter. Den eneste plassen vi har god nok dekning er sentralt på midten hvor både Guthrie, Nolan, Smith og Barton kjemper om plassen. Smith bør selges.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #444 på: 01. April 2010, 14:55 »
http://www.quenonino.com.uy/quenonino/tabid/69/idNoticia/18182/Juan-Alb%C3%ADn/Default.aspx

Albin sier vi er interessert og spanske kilder hevder at vi har tilbudt han en tre års kontrakt. Virker å være en bra spiller  i fin alder (23 år) så hvis vi kian få han gratis er det strålende.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #445 på: 01. April 2010, 14:59 »
Dagens Evening Chronicle:

Hughton today poured cold water on claims he was set to make Uruguayan forward Juan Albin a signing ahead of the Magpies’ inevitable return to the Premier League.

Albin is currently plying his trade in La Liga with Getafe.

Hughton’s chief scout Graham Carr has been scouring Europe for talent, but the Magpies aren’t in for the 26-year-old.

While Hughton is naturally keen to keep his transfer plans under wraps, he was able to respond to Albin’s claim that he was going to “study” an offer from United.

Hughton, who ran the rule over Hull City’s 2-0 win over Fulham last Saturday, said: “There is nothing in that one, I can categorically tell you that.

“I’m not aware of any move like that.”

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #446 på: 01. April 2010, 15:18 »
Per dags dato mener jeg vi må fokusere på et par ting:

- Vi trenger en sterk, kjapp midtstopper. Duoen Tayls, Colo er veldig like som spillere, sterke, men ikke kjappe nok. En kjapp midtstopper trengs ved siden av en av de.
- Vi trenger en kreativ midtbanespiller, en spiller som kan gjøre ting på egenhånd, scorer og spiller frem. Dette er dyrt, men vi trenger det. Guthrie er bra han og vi skal ikke kvitte oss med han, men han kan lære mye av en spiller som er mer offensiv og kreativ enn han.
- Vi trenger en ving, som er kjapp og driblesterk. En som kan gå tildødlinjen og legge inn og på egenhånd skape farligheter.
- Vi trenger en goal-getter på topp, en spiller som garanterer +15 mål i sesongen i premier league. Jermaine Beckford er vel et alternativ her, om han ikke blir for dyr. Jeg er overbevist om at han holder standarden i PL og han holder i en del sesonger til.

Enig i det meste her. Viktig at de spillerne som blir kjøpt er bedre enn dem vi allerede har. Da får man en sterk tropp og god konkurranse om plassene.

Vi trenger etter min mening en back, en midtstopper, en midtbanespiller, en ving og en spiss. Det er kvaliteten på disse kjøpene som avgjør om man kjemper på nedre halvdel av tabellen eller på den øvre halvdel av tabellen.

Forresten, Juan Albin som NUFC blir linket med lenger her oppe har jeg aldri sett spille, men han virker jo som en veldig spennende spiller, og atpåtil gratis.
Kan CH gjøre som David Moyes i Everton, treffe med smarte, gode og billige kjøp, og spare mest mulig til èn og annen klassespiller, da kan neste sesong bli morro.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #447 på: 01. April 2010, 16:59 »
http://www.quenonino.com.uy/quenonino/tabid/69/idNoticia/18182/Juan-Alb%C3%ADn/Default.aspx

Albin sier vi er interessert og spanske kilder hevder at vi har tilbudt han en tre års kontrakt. Virker å være en bra spiller  i fin alder (23 år) så hvis vi kian få han gratis er det strålende.

Jepp. Hvis vi skal ha mulighet til å havne på midtre delen av tabllen neste år er vi helt avhengige av å gjøre slike lure billige kjøp som forhåpentligvis slår til.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #448 på: 01. April 2010, 17:06 »
Dagens Evening Chronicle:

Hughton today poured cold water on claims he was set to make Uruguayan forward Juan Albin a signing ahead of the Magpies’ inevitable return to the Premier League.

Albin is currently plying his trade in La Liga with Getafe.

Hughton’s chief scout Graham Carr has been scouring Europe for talent, but the Magpies aren’t in for the 26-year-old.

While Hughton is naturally keen to keep his transfer plans under wraps, he was able to respond to Albin’s claim that he was going to “study” an offer from United.

Hughton, who ran the rule over Hull City’s 2-0 win over Fulham last Saturday, said: “There is nothing in that one, I can categorically tell you that.

“I’m not aware of any move like that.”
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Matta

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 11
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #449 på: 02. April 2010, 00:17 »
Hva med å forsterke på keeperplass? Etter at Shay forsvant har det vært så som så.. Vincent Enyeama bør jo være et realistisk mål, sammen med f.eks en spiller som Balazs Dzsudzsak. Førstnevnte er jo en klassekeeper, med etterhvert mange landskamper. Spiller for Hapoel Tel-Aviv, bør være mulig å signe hvis han får oppholdstillatelse. Sistnevnte er en ballspiller av rang, spiller for PSV og er bare 23 år gammel. Også stinn av landskamper for Ungarn. Og hva med å kanskje se mot Tyskland, og den gamle storklubben Hertha, som virkelig sliter i år? Arne Friedrich er og blir en solid forsvarsspiller, med bøttevis av kamper for Tyskland.