20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366441 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #405 på: 25. Mars 2010, 22:55 »
Men kampene med kombinasjonen Nolan/Smith Guthrie/Nolan eller Smith/Guthrie tror jeg ikke holder mål. Smith er for lite bevegelig og for begrenset spillemessig og Nolan er vel strengt tatt en mer boks-boks-spiller. Så ingen av de er i stand til å komplementere Guthries svakher.

Det er mange måter å kombinere en midtbane med de 4 spillerne. En flat firer på midten der Barton - Guthrie spiller sentralt er jo brukendes i kamper der NUFC skal holde på ballen og være det førende laget.
Man kan ta ut en spiss og la Nolan ligge mellom Carroll og Barton - Guthrie, en slags 4-4-1-1 formasjon. Der har jo Nolan fungert veldig bra denne sesongen.
I kamper der det er ventet at vi blir presset veldig kan vi jo bytte Smith inn for Nolan og la han fungere som sikring bak Barton - Guthrie i en 4-5-1 formasjon.

Er jo masse andre alternativer som også kan brukes med f.eks Guthrie og Nolan som indreløpere. Jeg synes den sentrale midtbanen til NUFC er ganske bra. Litt sårbar for skader, men får vi inn en erstatter for Butt så ser den veldig fin ut.

Jeg synes det er veldig vanskelig å si noe om dagens sentrale midtbanenivå før vi har fått prøvd oss mot sterkere motstand over en 5-10 kamper. Min spådom er likevel at vi trenger å forsterke. Har tidligere foreslått nok en argentiner i Jose Ernesto Sosa inn i troppen. Han kunne tilført kreativitet sentralt ved behov og kunne også ha gjort sine saker bra som "backup" på høyrekant tror jeg. Er ute i kulden i Bayern og kan være et kupp? Smith har vært viktig for oss som drivkraft med sjel denne sesongen, men vi må allikevel stille spørsmålet, har han det som trengs i PL? Jeg tror vi gjør smart i å sjekke ut andre alternativer. Sjansene er vel også store for at Smith nyter Høøøøøy lønn...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #406 på: 25. Mars 2010, 23:17 »
Men kampene med kombinasjonen Nolan/Smith Guthrie/Nolan eller Smith/Guthrie tror jeg ikke holder mål. Smith er for lite bevegelig og for begrenset spillemessig og Nolan er vel strengt tatt en mer boks-boks-spiller. Så ingen av de er i stand til å komplementere Guthries svakher.

Det er mange måter å kombinere en midtbane med de 4 spillerne. En flat firer på midten der Barton - Guthrie spiller sentralt er jo brukendes i kamper der NUFC skal holde på ballen og være det førende laget.
Man kan ta ut en spiss og la Nolan ligge mellom Carroll og Barton - Guthrie, en slags 4-4-1-1 formasjon. Der har jo Nolan fungert veldig bra denne sesongen.
I kamper der det er ventet at vi blir presset veldig kan vi jo bytte Smith inn for Nolan og la han fungere som sikring bak Barton - Guthrie i en 4-5-1 formasjon.

Er jo masse andre alternativer som også kan brukes med f.eks Guthrie og Nolan som indreløpere. Jeg synes den sentrale midtbanen til NUFC er ganske bra. Litt sårbar for skader, men får vi inn en erstatter for Butt så ser den veldig fin ut.

Jeg er delvis enig ja. Mye av problemene da vi rykka ned var jo at vi ikke fikk spilt med denne midtbanen så mye som vi skulle ønske. Smith var som vi veit skadd hele sesongen stort sett, og fikk bare noen fåtall minutter den sesongen. Nolan kom inn, og spilte forsåvidt endel kamper, men kom aldri til sin rett. Dessuten må det selvfølgelig tas til etteretning at jeg tror faktisk vi kan fastslå at laget den gang var råttent innvendig. Butt veit vi jo også at spilte på sitt siste på øverstenivå.
Barton er jo selvfølgelig et evig spørsmålstegn. At han er vår antakeligvis beste midtbanespiller i utgangspunktet er jeg ikke i tvil om - men da må han bli kvitt skadeplagene, og vi må da altså forutsette at han holder seg vekke fra trøbbel (det tror jeg faktisk han er i stand til).

Den jeg har størst tro på er uansett Guthrie - og sammenligninga med Gerrard er ikke helt utpå viddene. King Kev så jo på ham som en defensiv midtbanespiller i det lange løp - slik som Gerrard også startet som. Men at Guthrie har mange, gode offensive kvaliteter har han vist oftere og oftere denne sesongen, og jeg syns han har et veldig stort potensiale. Gutten er enda ung, og har mye tid på seg til å bli enda bedre. Bare denne sesongen har han tatt endel skritt i form av at han scorer flere mål. Gerrard sin svakhet som offensiv midtbane i starten var også mangel på scoringer ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Batty

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 536
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #407 på: 28. Mars 2010, 04:40 »
Noen som vet noe om belgierne Jelle Van Damme og Oliver Deschacht i virkeligheten? Mener de spiller i Anderlecht, og funker utmerket på FM (jaaaaa, jeg veit...), og synes det er rart de ikke er solgt til større klubber.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #408 på: 28. Mars 2010, 17:34 »
Jelle Van Damme har jo vært i England, har han ikke?
Mener bestemt han var i Southampton en periode.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #409 på: 29. Mars 2010, 16:26 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6061307,00.html?

Skysports.com understands Newcastle are one of a number of clubs tracking Swindon hot-shot Charlie Austin.

Ung spiss (20) som har gålla 16 mål på 22 starter i League One sålangt i år. Underskrev en to-og-et-halvtårskontrakt nå i vinter. Spuds og Fulham skal også ha vist interesse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #410 på: 29. Mars 2010, 16:40 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6061307,00.html?

Skysports.com understands Newcastle are one of a number of clubs tracking Swindon hot-shot Charlie Austin.

Ung spiss (20) som har gålla 16 mål på 22 starter i League One sålangt i år. Underskrev en to-og-et-halvtårskontrakt nå i vinter. Spuds og Fulham skal også ha vist interesse.

Veldig fornøyd om vi kjøper ham. Har ikke sett ham spille. Men det er slike typer vi må kjøpe: unge og lovende, men som vi ikke må betale så mye for pga at de enten spiller i et annen lag eller i en lavere liga i england.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #411 på: 29. Mars 2010, 22:45 »
Under kampen på sky sport snakket de om at det går rykter om at CH for 15 mill pund til spillerkjøp i sommer? :o
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #412 på: 29. Mars 2010, 22:46 »
Det tror jeg er så mye bullshit som det får blitt.
Ikke uten å selge spillere først er jeg redd.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #413 på: 29. Mars 2010, 22:59 »
De sa så - og jeg stussa over det!
Shit au - den tid den sorg. Nå skal jeg nyte den enorme gleden jeg føler akkurat nå!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #414 på: 29. Mars 2010, 23:07 »
Under kampen på sky sport snakket de om at det går rykter om at CH for 15 mill pund til spillerkjøp i sommer? :o

Det bør være et minimum egentlig! Bare opprykket sikrer klubben godt over 300 millioner kroner. I tillegg kommer jo penger fra nye sponsoravtaler, draktleverandør, TV penger, dyrer kampbilletter, osv.
Opprykket tjener klubben grovt på, så 150 millioner til spillerkjøp er ikke for mye.

Håper bare pengene blir brukt fornuftig og at han også får bruke pengene ved evt salg.
Det å kunne hente 3 skikkelig gode spillere er en veldig fin start.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #415 på: 30. Mars 2010, 01:08 »
gratulerer til alle skjærer! Nå er opprykk snart en realitet :) hva tror folket om å hente hjem jermaine jenas til sommeren? oppnåelig? kanskje han kunne fått en ny vår i klubben han fikk sitt store gjennombrudd...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #416 på: 30. Mars 2010, 01:08 »
Uansett er det liten tvil om at det blir en spennende silly-season.
Blir det ikke bedre enn i fjor, begynner jeg å gråte ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #417 på: 30. Mars 2010, 03:24 »
Under kampen på sky sport snakket de om at det går rykter om at CH for 15 mill pund til spillerkjøp i sommer? :o

Det bør være et minimum egentlig! Bare opprykket sikrer klubben godt over 300 millioner kroner. I tillegg kommer jo penger fra nye sponsoravtaler, draktleverandør, TV penger, dyrer kampbilletter, osv.
Opprykket tjener klubben grovt på, så 150 millioner til spillerkjøp er ikke for mye.

Håper bare pengene blir brukt fornuftig og at han også får bruke pengene ved evt salg.
Det å kunne hente 3 skikkelig gode spillere er en veldig fin start.

En del av de pengene må nok gå til å dekke underskudd fra årets sesong er jeg redd...
Oscillons From The Anti-Sun

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #418 på: 30. Mars 2010, 12:31 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2871197.ece

Hulls utilpasse brasilianer Geovanni kan være på vei til AEK Aten. (Daily Mail)

Lagkamerat i Hull, Jimmy Bullard, topper ønskelisten til Newcastle dersom opprykket til Premier League skulle bli et faktum. (The Sun)
;D

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #419 på: 30. Mars 2010, 12:42 »
Hehe! Liker Bullard - men mannen er gammel nå, og er alt for mye skadeplaget.
Så dessverre - nei takk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida