20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366464 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #390 på: 24. Mars 2010, 17:15 »
Boateng har vel vært fristende. Og CH er jo en ekspert på man management for tiden  :)

Hva med Paul Scharner hos Wigan? Kontrakten går ut til sommeren. Målfarlig spiller som kan brukes både som midtstopper og på midtbanen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #391 på: 24. Mars 2010, 17:54 »
Ja, og sidan mi er i CCC så kan mi få bruke dei med ein gong så lenge FIFA godkjenne det? Tvilar på mi Ashley er villige til å frigi pengar no...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #392 på: 24. Mars 2010, 18:18 »
Kevin Prince Boateng er en idiot jeg klarer meg godt uten i Newcastle, dessuten synes jeg ikke han er spesielt god heller. Humørspiller, ingen spesielt god lagspiller, styrer ikke temperementet sitt osv.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #393 på: 24. Mars 2010, 19:12 »
Etter å ha sett over Pompey sin stall er Belhadj den eneste spilleren jeg kunne tenkt meg, bortsett fra O'Hara men han er jo eid av spurs uansett.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #394 på: 24. Mars 2010, 19:55 »
Ja, og sidan mi er i CCC så kan mi få bruke dei med ein gong så lenge FIFA godkjenne det? Tvilar på mi Ashley er villige til å frigi pengar no...

Stemmer. Men vi har jo egentlig ikke behov for å hente inn spillere ennå. Tror klubben venter til sommeren, er vel noen spillere som skal selges kan jeg tenke meg.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #395 på: 24. Mars 2010, 21:15 »
Ser heller ikke hva som er så fantastisk med Boateng. I tillegg er han for offensiv til å passe med Guthrie/Nolan i 4-4-2. O'Hara er en spiller jeg mye heller vil ha.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #396 på: 24. Mars 2010, 22:32 »
jeg tror at det vi mangler mest er en spiller som er overdreven offansiv. det er egentlig det vi mangler. et plugg har vi i Nolan og passningssentral i Guthrie, men ingen av dem er skikkelige offansive midtbanespillere.

Kjenner ikke Boateng, så vet ikke om han er god.. men jeg synes vi trenger en spiller som virkelig er sentral midtbane og overdreven offansiv.
Han kom, ble mett og dett var dett....

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #397 på: 24. Mars 2010, 22:45 »
Hvis vi skal spille 4-4-2 og bruke Nolan/Guthrie som en av de sentrale kan de ikke ha en veldig offensiv spiller ved siden av seg. Da kommer vi til å bli overkjørt på midtbanen i PL.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #398 på: 24. Mars 2010, 23:01 »
Hvis vi skal spille 4-4-2 og bruke Nolan/Guthrie som en av de sentrale kan de ikke ha en veldig offensiv spiller ved siden av seg. Da kommer vi til å bli overkjørt på midtbanen i PL.

Stemmer det. Jeg rater Guthrie som en offensiv midtbanespiller. Med jævla bra potensiale sådan. Bra overblikk og en strøken høyrefot som med tiden kan bli jævla god i en offensiv rolle også i PL, tror jeg. Nolan er den tradisjonelle, englelske box-to-box-spilleren som liker å komme på løp inn i boksen og gålle. Sammen tror ikke jeg de vil bli en veldig stor suksess i PL, og jeg syns vi tidvis har sett det nå i vår at vi har sluppet inn litt mer mål på bortebane med disse to sentralt.
Kan dog bli aktuelt med Nolan i en tilbaketrukket rolle og en spydspiss, tilsammens med to sentrale midtbanespillere tror jeg neste sesong om vi er i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #399 på: 24. Mars 2010, 23:20 »
Hvis vi skal spille 4-4-2 og bruke Nolan/Guthrie som en av de sentrale kan de ikke ha en veldig offensiv spiller ved siden av seg. Da kommer vi til å bli overkjørt på midtbanen i PL.

Stemmer det. Jeg rater Guthrie som en offensiv midtbanespiller. Med jævla bra potensiale sådan. Bra overblikk og en strøken høyrefot som med tiden kan bli jævla god i en offensiv rolle også i PL, tror jeg. Nolan er den tradisjonelle, englelske box-to-box-spilleren som liker å komme på løp inn i boksen og gålle. Sammen tror ikke jeg de vil bli en veldig stor suksess i PL, og jeg syns vi tidvis har sett det nå i vår at vi har sluppet inn litt mer mål på bortebane med disse to sentralt.
Kan dog bli aktuelt med Nolan i en tilbaketrukket rolle og en spydspiss, tilsammens med to sentrale midtbanespillere tror jeg neste sesong om vi er i PL.

Eg tror faktisk at Guthrie har størst fremtid som en litt defensiv midtbane spiller. Trenger ikke å vere beinbrekker for å spille der. Klarer han å utvikle spillerforståelsen sin, så kan han kompensere for manglende duellkraft med å lese hvor spillet kommer til å spilles, og således bryte. Å ha han liggende djupt å strø rundt seg med passninger, tror eg er en rolle han kan beherske godt i PL i fremtiden.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #400 på: 24. Mars 2010, 23:34 »
Hvis vi skal spille 4-4-2 og bruke Nolan/Guthrie som en av de sentrale kan de ikke ha en veldig offensiv spiller ved siden av seg. Da kommer vi til å bli overkjørt på midtbanen i PL.

Stemmer det. Jeg rater Guthrie som en offensiv midtbanespiller. Med jævla bra potensiale sådan. Bra overblikk og en strøken høyrefot som med tiden kan bli jævla god i en offensiv rolle også i PL, tror jeg. Nolan er den tradisjonelle, englelske box-to-box-spilleren som liker å komme på løp inn i boksen og gålle. Sammen tror ikke jeg de vil bli en veldig stor suksess i PL, og jeg syns vi tidvis har sett det nå i vår at vi har sluppet inn litt mer mål på bortebane med disse to sentralt.
Kan dog bli aktuelt med Nolan i en tilbaketrukket rolle og en spydspiss, tilsammens med to sentrale midtbanespillere tror jeg neste sesong om vi er i PL.

Eg tror faktisk at Guthrie har størst fremtid som en litt defensiv midtbane spiller. Trenger ikke å vere beinbrekker for å spille der. Klarer han å utvikle spillerforståelsen sin, så kan han kompensere for manglende duellkraft med å lese hvor spillet kommer til å spilles, og således bryte. Å ha han liggende djupt å strø rundt seg med passninger, tror eg er en rolle han kan beherske godt i PL i fremtiden.

Jeg ser hvor du vil hen - og det var vel også det potensialet King Kev så da han bestemte seg for han han ville ha ham etter comebackkampen mot Bolton.
Guthrie har jo vært sammenligna med Gerrard - forøvrig ikke sammenlignbart rent klassemessig. Men Gerrard fungerer jo omtrent overalt på banen, og også som defensiv midtbanespiller. Syns også at kun Barton i form kan matche det drivet Guthrie har.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #401 på: 25. Mars 2010, 16:55 »
Eg tror faktisk at Guthrie har størst fremtid som en litt defensiv midtbane spiller. Trenger ikke å vere beinbrekker for å spille der. Klarer han å utvikle spillerforståelsen sin, så kan han kompensere for manglende duellkraft med å lese hvor spillet kommer til å spilles, og således bryte. Å ha han liggende djupt å strø rundt seg med passninger, tror eg er en rolle han kan beherske godt i PL i fremtiden.

Jeg synes ikke at Guthrie passer som defensiv midtbanespiller. Ikke fordi han er for "pysete", men fordi jeg synes at kvalietene hans ikke kommer så godt til rette i en så tilbaketrukket rolle.

Guthrie er den på NUFC med flest assist denne sesongen. Mange av dem fra en høyrekant posisjon. Men også som sentral midtbanespiller er han flink til å utnytte sin følsomme høyrefot og gode overblikk, det er også der jeg synes han er best. Derfor synes jeg det vil være synd å bruke en med en så god høyrefot i en defensiv rolle, da vil han jo ikke få de mulighetene like ofte til å stå såpass høyt i banen å slå de avgjørende/målgivende pasningene.

Med Smith, Guthrie, Nolan og Barton synes jeg vi har 4 gode spillere som ikke er så like i spillestilen og som derfor utfyller verandre veldig godt. Flere lag i PL pr dags dato det står svakere til på sentral midtbane enn NUFC sin, mener ihvertfall jeg.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #402 på: 25. Mars 2010, 17:17 »
Håper Barton finner tilbake til formen fordi da kan vel han fungere sammen med Guthrie. 
Jeg tror ikke Guthrie vil fungere så godt som defensiv midtbanespiller fordi han mangler kropps- og takningsstyrke. Men han kan bli en utmerket offensiv midtbanespiller.

Men kampene med kombinasjonen Nolan/Smith Guthrie/Nolan eller Smith/Guthrie tror jeg ikke holder mål. Smith er for lite bevegelig og for begrenset spillemessig og Nolan er vel strengt tatt en mer boks-boks-spiller. Så ingen av de er i stand til å komplementere Guthries svakher.


Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #403 på: 25. Mars 2010, 18:34 »
Steven Gerrard kan fint spille defensiv midtbane, men han er likevel så uendelig mye mer effektiv om han har en offensiv playmaker-rolle.

Danny Guthrie kan sikkert fint spille defensiv playmaker. Men han er så uendelig mye bedre i en offensiv rolle. Han kommer til å bli det også.

Og at jeg sammenligner med Gerrard er ikke tilfeldig. Selv om Gerrard selvfølgelig er på et helt annet nivå, synes jeg likevel de er ganske like spillemessig. Har startet karrieren litt her og litt der, delvis som kant, delvis sentral. Delvis defensiv, delvis offensiv. Etter hvert som han (Guthrie) begynner å nå et visst nivå og utvikler sine spissferdigheter i større grad, så bør han bli mer rendyrket i en offensiv rolle, og aller helst sentralt, selv om han kan vikariere på kanten.
Om et par år tror jeg da vi har vår egen mini-versjon av Steven Gerrard.

Og nu bærer det tilbake til virkeligheten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #404 på: 25. Mars 2010, 20:26 »
Men kampene med kombinasjonen Nolan/Smith Guthrie/Nolan eller Smith/Guthrie tror jeg ikke holder mål. Smith er for lite bevegelig og for begrenset spillemessig og Nolan er vel strengt tatt en mer boks-boks-spiller. Så ingen av de er i stand til å komplementere Guthries svakher.

Det er mange måter å kombinere en midtbane med de 4 spillerne. En flat firer på midten der Barton - Guthrie spiller sentralt er jo brukendes i kamper der NUFC skal holde på ballen og være det førende laget.
Man kan ta ut en spiss og la Nolan ligge mellom Carroll og Barton - Guthrie, en slags 4-4-1-1 formasjon. Der har jo Nolan fungert veldig bra denne sesongen.
I kamper der det er ventet at vi blir presset veldig kan vi jo bytte Smith inn for Nolan og la han fungere som sikring bak Barton - Guthrie i en 4-5-1 formasjon.

Er jo masse andre alternativer som også kan brukes med f.eks Guthrie og Nolan som indreløpere. Jeg synes den sentrale midtbanen til NUFC er ganske bra. Litt sårbar for skader, men får vi inn en erstatter for Butt så ser den veldig fin ut.