20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366436 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #330 på: 12. Mars 2010, 17:09 »
Har aldri Smith vist PL-nivå!? Jeg antar det var derfor Alex Ferguson før skaden anså Smith som langtidserstatteren til Roy Keane? Jeg antar det var derfor Ferguson i det hele tatt kjøpte Smith?
Greit at Smith har vært plaget med skader i ettertid, men jeg skjønner ikke at folk avskriver han totalt som en brukbar PL-spiller allikevel.
Jeg har mer trua på Colo til PL neste sesong slik ståa er nå - og det er et veldig godt poeng som kø1 nevner - dette med å gi utenlandske spillere som Colo tiden på seg til å tilpasse seg den engelske spillestilen.
Taylor blir ingen erstatter til Colo - Taylor blir en partner eller utfordrer om plassen, hvor vi er VELDIG dårlig besatt. Bortsett fra Colo og Taylor har verken Kadar eller Williamson noen som helst PL-erfaring.

Vi kan ikke spare oss til sportslig uforsvarlighet. Vi skal helst miste minst mulig spillere, da vi har en veldig tynn stall. Dette gjelder i særstilling på samtlige posisjoner i forsvarsrekka.  Jeg syns det lyser FM-mentalitet lang vei her.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #331 på: 12. Mars 2010, 18:14 »
Jeg er vel enig med alt du sier der Øyvinden, bortsett fra at det du sa om Smith. Men sist gang han var god var i Leeds.

Og til deg Kø, det hjelper så lite med kontinuitet så lenge enkelte spillere er så godt lønna at vi ikke er i stand til å hente inn spillere som kan gi oss kontiniuitet for lang tid fremover.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #332 på: 12. Mars 2010, 18:18 »
No skreiv eg "PL-nivå i Newcastle, men glømte "i Newcastle" og redigerte det ca 30 sek etter eg skreiv innlegget, så Smith han ikkje har vist PL-nivå i Newcastle var det eg meinte ihvertfall.

Ellers blir vi nok ikkje enige her. Skal ihvertfall bli spennande å følge kva som skjer til sommaren ved et evt opprykk, og korleis då Smith og Colo evt vil takle PL-nivå neste sesong. Har mine tvil men håpar eg tek feil.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #333 på: 12. Mars 2010, 18:21 »
Smith, Nolan, Barton og Colo er alle under 30, så det er lite som tilsier at de ikke holder mer enn et år i PL feks.
Kontunitet betyr ikke nødvendigvis at vi har den samme 11'eren i 10 år.
Sikker på at laget vårt, kombinert med de unggutta som storspiller i FA Youth Cup kan bli bra. Og de trenger verdensstjerner å strekke seg etter, som f.eks Colo.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #334 på: 12. Mars 2010, 18:52 »
Men han har for godt betalt i forhold til hva han tilfører klubben. Som jeg har påpekt før, det er noe fundamentalt  galt med en lønnsstruktur hvor Colo og Smith tjener bedre enn Fabregas. Og det er et problem når supporterne er godtar at lønnsstrukturen er slik fordi det er med på å skape normer i klubbene at suksess kan kjøpes, uansett pris. Men dette blir helt feil etter mitt skjønn. Når så mange engelske klubber er gjeldsdynget bør det brenne et blått lys for mange. Og da må man sette tæring etter næring. 

Slike astronomiske forskjeller må jo også føles som urettferdig blant de lavere lønte spillere i Castle også. Dessuten kan dette skape presedens for fremtidige lønninger. Selv om det skal være et tak, vil potensielle spillerkjøp være klar over hva enkelte spillere tjener og er dermed ikke villige til å signere pga av den store differansen.


Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #335 på: 15. Mars 2010, 14:50 »
Newcastle United rejected the chance to sign French legend Zinedine Zidane, it has been revealed.

Agent Barry Silkman says he offered Zizou to then Toon boss Kevin Keegan when the midfielder was preparing to leave Bordeaux.

He told sport.co.uk: “I have missed out on players. I suppose the biggest player I missed out on was Zinedine Zidane.

“I offered him to Newcastle at the beginning of the 1996 season for £1.2million. And they watched him and said that he wasn’t good enough to play in the First Division which is the Championship now.

“Three months later he went to Juventus for £1.2million and two years later he went for £48million. So I think the people at Newcastle got it slightly wrong.”
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #336 på: 15. Mars 2010, 17:03 »
Den var kjedelig å høre. Bittert å få vite sånt. Perfekt erstatter for Peter Beardsley hadde han også vært på den tiden.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #337 på: 15. Mars 2010, 18:15 »
Vel, Zizou var ikke den som blendet verden i ung alder.
Men Kevin Keegan hadde sine favoritter, og holdt fast ved dem. Er vel heller andre som burde sett talentet i den unge franskmannen og snakket Keegan til fornuft.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #338 på: 15. Mars 2010, 19:49 »
Ung og ung. Han var jo 23 år på det tidspunktet og deltok jo også for Frankrike i EM 1996 i nettopp England. Bare 2 år senere dominerte han jo i VM og puttet blant annet 2 uforglemmelige mål i finalen hvor Frankrike knuste Brasil.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #339 på: 17. Mars 2010, 15:30 »
Goalkeeper:
1 David James 15 Antti Niemi 21 Jamie Ashdown - Liam O'Brien
.Defender:
3 Ricardo Rocha 4 Aaron Mokoena 5 Dusko Tosic 7 Hermann Hreidarsson 16 Steve Finnan 18 Anthony Vanden Borre 26 Tal Ben-Haim 39 Nadir Belhadj 40 Joel Ward 43 James Hurst 46 Lennard Sowah
.Midfielder:
5 Jamie O'Hara 6 Hayden Mullins 8 Papa Bouba Diop 11 Michael Brown 22 Richard Hughes 23 Kevin-Prince Boateng 28 Marlon Pack 32 Hassan Yebda 33 Angelos Basinas 35 Marc Wilson .Attacking Midfielder:
20 Tommy Smith .
Striker:
9 Frederic Piquionne 14 Quincy Owusu-Abeyie 17 John Utaka 19 Danny Webber 24 Aruna Dindane 27 Nwankwo Kanu 37 Gael Nlundulu .
On Loan:
18 David Nugent (to Burnley) 18 Arnold Mvuemba (to Lorient) 21 Callum Reynolds (to Luton Town) 25 Luke Wilkinson (to Northampton Town) 34 Paris Cowan-Hall (to Grimsby Town) 41 Matt Ritchie (to Swindon Town) .

18 Anthony Vanden Borre 
5 Jamie O'Hara
32 Hassan Yebda
9 Frederic Piquionne
14 Quincy Owusu-Abeyie
24 Aruna Dindane
Dette er spillere som pompey selv låner og som ikke tilhører klubben.
« Siste redigering: 17. Mars 2010, 15:35 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #340 på: 17. Mars 2010, 17:24 »
Kanskje Nugent hadde vært noe?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #341 på: 17. Mars 2010, 18:21 »
Portsmouth har veldig få spillere jeg har lyst på. Eneste jeg kommer på er kansje Kevin Prince-Boateng. Han var ihvertfall et godt talent tidligere.
Tottenham har jo noen interessante spillere man kan se etter. Foruten O`Hara har jo også Adel Taarabt hatt et brukbart utlån i QPR.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #342 på: 17. Mars 2010, 20:51 »
Adel Taarabt hatt et brukbart utlån i QPR.

Han er nok utlånt fra Tham og ikke fra Pompey.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #343 på: 17. Mars 2010, 20:54 »
Belhadj har vært nevnt før og er en spiller vi kunne trengt siden ahn både kan spille back og ving på venstresiden. Marc Wilson har vel hatt en brukbar sesong og er lovende, men vi burde nok bruke penger andre steder enn på stopperplass.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #344 på: 17. Mars 2010, 21:00 »
Adel Taarabt hatt et brukbart utlån i QPR.

Han er nok utlånt fra Tham og ikke fra Pompey.

Er jo det jeg skriver også om du leser alt.