20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366502 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #180 på: 23. Feb. 2010, 19:20 »
Men så hadde vi sikkert tapa en del kamper som vi tok poeng i også, hvis Bassong ikke hadde storspilt.

Hmm, han var brukbar i enkelte kamper. Mne problemet var at når han først gjorde feil, var han nesten direkte årsak til tapet. Og han kunne ha fått flere straffer mot seg enn hva han fikk, han holdt alt for mye.



Alle har vel feil i løpet av en sesong, men å kristisere fjorårets "player of the season" (uten at det nødvendigvis sier så mye) så hardt, blir bare for dumt. Bassong var god for oss, mer er det ikke å si om det.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #181 på: 23. Feb. 2010, 19:33 »

Et talent jeg ikke hadde hatt noe imot å sett i Newcastle-drakten er forøvrig Emmanuel Mbola.  Han er bare 16 år (født 1993), men har allerede 30 kamper for et armensk a-lag og ikke minst 17 landskamper for Zambia (som spillte meget bra i ACN). Tottenham har vært sterkt linket til ham, men Redknapp hadde angivelig ikke hørt om spilleren. 1 million pund var prisen som ble nevnt.

Han spiller for øvrig venstreback og ser ut til å være svært villig til å komme på offensive løp. Så er da spørsmålet om en 16/17 år gammel gutt er god nok backup... Han har i det minste kvaliteter nok ser det ut for. "Er du god nok er du gammel nok"?

Her er en lengre video av gutten:




Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #182 på: 23. Feb. 2010, 19:35 »
Jeg liker ikke spillere ala Terry, Bassong hvis spill fullstendig er basert på tyvtriks. At Bassong ble kåret til årets spiller i fjor sier heller mer om lagets generelle prestasjoner enn hvor god Bassong var

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #183 på: 23. Feb. 2010, 19:38 »
Som vanleg mykje urealistiske forslag her inne. Ein ting som er sikkert er at vi må satsa ungt, men det må vera mogleg for oss å få tak i ein erfaren PL-spelar som er vande med å kjempa på nedre del av tabellen/midt på tabellen. Og når vi rykke opp så er det 3 klubbar som rykke ned, kanskje det er spelarar i ein av dei klubbane som er verdt kjøpa.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #184 på: 23. Feb. 2010, 19:44 »
Som vanleg mykje urealistiske forslag her inne. Ein ting som er sikkert er at vi må satsa ungt, men det må vera mogleg for oss å få tak i ein erfaren PL-spelar som er vande med å kjempa på nedre del av tabellen/midt på tabellen. Og når vi rykke opp så er det 3 klubbar som rykke ned, kanskje det er spelarar i ein av dei klubbane som er verdt kjøpa.

Vi har nok slike spillere du nevner her, etter min mening. Spillere med PL-erfaring som er vant med å kjempe midt på tabellen. Vi trenger noe utenom det, spillere med noe spesielt. Vi må heller ikke tro vi er mindre enn det vi er. Vi er Newcastle, og er fortsatt rimelig store "ute der".

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #185 på: 23. Feb. 2010, 19:46 »
Jeg liker ikke spillere ala Terry, Bassong hvis spill fullstendig er basert på tyvtriks. At Bassong ble kåret til årets spiller i fjor sier heller mer om lagets generelle prestasjoner enn hvor god Bassong var

De er fortsatt gode spillere, uansett hva du mener om spillestilen deres. Det sier nok endel om sesongen, men Bassong fortjente faktisk den prisen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #186 på: 23. Feb. 2010, 20:08 »
Som vanleg mykje urealistiske forslag her inne. Ein ting som er sikkert er at vi må satsa ungt, men det må vera mogleg for oss å få tak i ein erfaren PL-spelar som er vande med å kjempa på nedre del av tabellen/midt på tabellen. Og når vi rykke opp så er det 3 klubbar som rykke ned, kanskje det er spelarar i ein av dei klubbane som er verdt kjøpa.

Vi har nok slike spillere du nevner her, etter min mening. Spillere med PL-erfaring som er vant med å kjempe midt på tabellen. Vi trenger noe utenom det, spillere med noe spesielt. Vi må heller ikke tro vi er mindre enn det vi er. Vi er Newcastle, og er fortsatt rimelig store "ute der".

Haha må desverre le litt! ;) Mi har ikkje rykka opp endå og du har gløymt fjorsesongen, og sesongen før der og før der att osv, heilt tilbake til Sir Bobby fekk til noko. Viss mi fortsatt er store der ute, so må det vera "way out there in a galaxy far far away"! Det luktar dyre bomkjøp og høge lønningar av tankegongen din! Kva er ditt realistiske mål for neste sesong viss mi spelar i PL? Noko anna enn å unngå nedrykk er for meg urealistisk. Då må ein teinkja på at denne klubben langt ifrå er friskmeldt, spesielt når det gjeld eigar og styring av klubben. Nei, la oss nytta denne sjansen mi har no til å byggja klubben oppatte. For all del, mi kan godt prøva oss på alle dei "beste" spelarane, men mi må for all del ikkje tilby skyhøge lønningar og betala overpris med pengar mi ikkje har. Eit røvarkjøp er alltid moro. Får mi ein fin miks av unge lovande spelarar og rutinerte pl spelarar så trur eg CH kan greia stabilisera klubben i PL. Er eg heilt på jordet no eller? Det er lenge sidan Sir Bobby`s wonderland og endå lenger sidan KK og til og med lenge sidan Alan Shearer la opp! Mi er i CCC, vakn opp!



Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #187 på: 23. Feb. 2010, 20:19 »
Jeg liker ikke spillere ala Terry, Bassong hvis spill fullstendig er basert på tyvtriks. At Bassong ble kåret til årets spiller i fjor sier heller mer om lagets generelle prestasjoner enn hvor god Bassong var

De er fortsatt gode spillere, uansett hva du mener om spillestilen deres. Det sier nok endel om sesongen, men Bassong fortjente faktisk den prisen.

Det er der jeg er uenig. Fjerner du tyvtriksene fra Vidic og Terry er de ingenting. Dessverre slipper de unna fryktelig mye fordi de spiller på Scum og Chelski.  Vidic ble jo latterliggjort 2 kamper mot liverpool. Alle så hvor ubrukelig han er når han møter en spiss som er rask, bevegelig og teknisk, hvilket det ikke er mange av i england for tiden.

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #188 på: 23. Feb. 2010, 20:23 »
Han Mbola fyren så ganske spennende ut, til tross for den unge alderen. Noen av snuttene var fra april i fjor, altså før han hadde fylt 16.
Amr Zaki var jo pissesur etter at Mbola tok ballen fra ham i den første videon.

Jeg synes ellers at vi skal se på spillere fra de klubbene som rykker ned fra PL i år. Trolig blir det Hull, Burnley og Pompeii.
Fra nevnte vil jeg ha disse spillerene:

Hull:

Kamil Zayatte
Jozy Altidore
Boaz Myhill(storspilt siste kampene og bedre enn Harper, dessverre)


Burnley:

Steven Fletcher


Pompeii:

Kevin Prince Boateng
Jamie O'Hara
Nadir Belhadj

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #189 på: 23. Feb. 2010, 20:28 »
Jeg vil først og fremst satse på Kruhl neste sesong, men Myhll virker veldig god. Han hadde noen spinnville redninger mot Tham. Han alene redda 1 poeng.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #190 på: 23. Feb. 2010, 22:34 »
Tror vi også må belage oss på kjøp av proven PL-spillere dersom vi rykker opp. Veldig hasardiøst spill dersom vi bare kjøper unggutter fra utlandet som kan trenge tid på seg til å tilvenne seg PL.


Som hvem? Det blir veldig dyrt om vi skal få oss gode PL-spillere. Jeg ser selvfølgelig den at det er greit å ha noen man er sikre på klarer seg i PL, men la det for all del ikke gå utover kjøp av spillere som for eksempel Bassong.

Vi må hvertfall handle lurt slik vi gjorde i januar for mye penger får nok ikke Hughton av Ashley. Belhadj har vært nevnt før og han kan komme billig. Kan spille både back og ving så dette er en spiller vi kunne ha bruk for. Syntes også vi trenger en ny høyreback. Ikke så mange gode kandidater her, men for Burnley syntes jeg Tyron Mears har imponert. Hvis Burnley rykker ned kan han være en kandidat. Yakubu har slitt litt i Everton den siste tiden og vil være en fin forsterkning etter min mening. God PL-spiller og fortsatt ikke eldre enn 27.

Syntes i tillegg vi bør vurdere Somen Tchoyi. Har vært god etter overgangen fra Stabæk og har også fått spille for Kamerun. Har helt klart fysikken til å spille PL og har et driv som våre midtbanespillere mangler. Kan som kjent også spille høyreving.


17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #191 på: 24. Feb. 2010, 00:02 »
Som vanleg mykje urealistiske forslag her inne. Ein ting som er sikkert er at vi må satsa ungt, men det må vera mogleg for oss å få tak i ein erfaren PL-spelar som er vande med å kjempa på nedre del av tabellen/midt på tabellen. Og når vi rykke opp så er det 3 klubbar som rykke ned, kanskje det er spelarar i ein av dei klubbane som er verdt kjøpa.

Vi har nok slike spillere du nevner her, etter min mening. Spillere med PL-erfaring som er vant med å kjempe midt på tabellen. Vi trenger noe utenom det, spillere med noe spesielt. Vi må heller ikke tro vi er mindre enn det vi er. Vi er Newcastle, og er fortsatt rimelig store "ute der".

Haha må desverre le litt! ;) Mi har ikkje rykka opp endå og du har gløymt fjorsesongen, og sesongen før der og før der att osv, heilt tilbake til Sir Bobby fekk til noko. Viss mi fortsatt er store der ute, so må det vera "way out there in a galaxy far far away"! Det luktar dyre bomkjøp og høge lønningar av tankegongen din! Kva er ditt realistiske mål for neste sesong viss mi spelar i PL? Noko anna enn å unngå nedrykk er for meg urealistisk. Då må ein teinkja på at denne klubben langt ifrå er friskmeldt, spesielt når det gjeld eigar og styring av klubben. Nei, la oss nytta denne sjansen mi har no til å byggja klubben oppatte. For all del, mi kan godt prøva oss på alle dei "beste" spelarane, men mi må for all del ikkje tilby skyhøge lønningar og betala overpris med pengar mi ikkje har. Eit røvarkjøp er alltid moro. Får mi ein fin miks av unge lovande spelarar og rutinerte pl spelarar så trur eg CH kan greia stabilisera klubben i PL. Er eg heilt på jordet no eller? Det er lenge sidan Sir Bobby`s wonderland og endå lenger sidan KK og til og med lenge sidan Alan Shearer la opp! Mi er i CCC, vakn opp!


Hehe ;);)

Ok, vi har ikke rykket opp enda, men det ser da vitterlig lyst ut. Uansett om vi ikke rykker opp eller ikke, så les da mine innlegg som om vi kommer til å gjøre det. Vi kan selvfølgelig ikke hente samme kvalitet i denne ligaen som i Premier League.

Jeg har ikke glemt noen sesonger? Vi har ikke gjort det skarpt sportslig, men alt rundt oss tilsier at vi er en stor klubb. Bra anlegg, stor fanskare og folk generelt rundt om i verden har hørt om Newcastle. Mitt mål for sesongen er selvfølgelig hovedsakelig å unngå nedrykk. At det er urealistisk med alt utenom det, er selvfølgelig tull fra ende til annen. Ikke det at jeg tror vi ender over tiendeplassen, for det har absolutt jeg ingen tro på.

Jeg har på ingen måte nevnt at vi skal prøve oss på de ”beste” spillerne. Jeg håper at vi bruker speidernettverket for det det er verdt, og finner spillere med egenskaper vi trenger i Newcastle. Vi trenger hovedsaklig ikke flere ”gråe” spillere med ”brukbart” på alt. Spillere med fart og kreativitet er noe jeg spesielt etterlyser.

Ellers har man spillere i PL som Tyrone Mears og Nadir Belhadj, som er nevnt i denne tråden. Begge har bra fart, og Nadir er i tillegg en som kan skape ting.

Vi er i the Championship, ja, men til sommeren så er vi om alt går som vi ønsker, på vei til PL igjen. Jeg tar på ingen måte ett opprykk for gitt, men litt tro må det være lov og ha..
« Siste redigering: 24. Feb. 2010, 00:03 av 17Parker »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #192 på: 24. Feb. 2010, 00:49 »
Av de du nevner der er jeg kun enig i Guivarch og Boumsong til en viss grad. Domi fikk vi jo til og med solgt for samme pris igjen. Robert, Bernard og Zoggy skjønner jeg ikke hvordan du kan nevne i en slik sammenheng engang.

Og herregud, om du skal kalle folk som klager seg videre som mislykka kjøp kan jeg jo nevne Ronaldo, Pandev, Ribery, Benzema osv. Ja, sånne folk bør man holde seg unna!! Og ja, la oss holde oss vekke fra en hel nasjon fordi det finnes noen idioter der!

Vi har fått mye rask fra andre nasjoner oppgjennom, men de franske er noen av de vi har hatt mest suksess med. Spillere som Bassong, Robert, Zoggy, Bernard (første opphold), Saha (som vi skulle signa etter lånet) og Ginola er alle spillertyper jeg hadde sagt ja takk til igjen.

VELDIG enig. Og Domi var jo ingen flopp overhodet, han var da ganske god da han spilte for oss. Hvordan noen kan nevne Robert, Bernard, Bassong og Zoggie som flopper eller for dårlige spillere er forbi min fatteevne. De tre sistnevnte var sportslige og økonomiske kupp, og Robert var verdt hele sin overgangssum og vel så det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Vegard9

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 681
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #193 på: 24. Feb. 2010, 10:49 »
Hehe.. Jeg kan heller ikke skjønne hvordan folk kan kalle Bassong en flopp. Joda, han lagde en god del unødvendige frispark og straffespark. I tillegg var han altfor aktiv med holdingen sin. Men han kom til Newcastle for en slikk og ingenting - og vi fikk en god del da Spurs kjøpte han.

Laurent Robert var en sytepave ut av en annen verden - men for en spiller! Kan heller ikke skjønne at folk nevner han som en flopp!

Jeg skal være enig i at Boumsong kan kalles en flopp. Iallefall om man ser på summen vi betalte for ham. Jeg hadde store forhåpninger til Boum, men pga. familietrøbbel bla han aldri den spilleren han kunne blitt! Han var meget god i starten av sin Newcastlekarriere, men falt flere hakk da datteren(?) ble syk. Dette gjorde vel at Boum ofte reiste til Frankrike? Eller er det jeg som husker feil?

Edit; etter å ha sett denne videoen, så er det vel liten tvil?  :P


Som jeg nevnte i et innlegg på forrige side, kunne Jonathan Biabiany vært en god spiller å fått inn. Men ettersom han er fransk, er det vel rett og rimelig at vi gir faen i ham? ;)
Her er iallefall en video av vingen, som spiller for Parma.


Og hvordan ser dere på muligheten til å hente Clemens Fritz fra Werder Bremen? En rask høyreback, som jeg tror kunne passet perfekt i PL!
« Siste redigering: 24. Feb. 2010, 11:03 av Vegard9 »

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #194 på: 24. Feb. 2010, 12:16 »
Biabiany er spennende, men kanskje for dyr og "etabalert" allerede? Fritz er en kjempegod beck, men muligens for dyr og for gammel for vår nye transferpolicy?