20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366503 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #165 på: 23. Feb. 2010, 01:02 »
Måten vi handler for tiden er vel å ungå utenlandske spillere uten erfaring fra engelsk fotball, og satse ungt og engelsk. Det siste eg i alle fall håper vi gjør er å hente halvgode utlendinger som vi har gjort dei siste åra. Når vi ser masse bra vi faktisk kan få om vi er smarte, så tror eg vi kan klare å etablere oss og bli en sunn klubb over tid.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #166 på: 23. Feb. 2010, 10:39 »
Vi har hvertfall hatt dårlige erfaringer med franske spillere de siste årene. Vi bør kanskje satse ungt og engelsk, problemet er selvsagt at de koster en del mer enn utelandske spillere. Så det må bli en avveining. Det viktigste satsningsområdet fremover bør være å bygge opp akademiet og et godt speidernettverk. Vi er helt avhengige av flere bassongkjøp fremover om vi skal ha mulighet til å hevde oss i PL uten å pantsette huset.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #167 på: 23. Feb. 2010, 11:00 »
Dårlige erfaringer med franske spillere? Den må du utdype. Syns vi har fått mye bra derfra for en bra penge.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #168 på: 23. Feb. 2010, 11:21 »
Dårlige erfaringer med franske spillere? Den må du utdype. Syns vi har fått mye bra derfra for en bra penge.

Ja, den er eg enig i. Men skal vel sies at syting er en fellesnemner for dei fleste !

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #169 på: 23. Feb. 2010, 11:59 »
Tror vi også må belage oss på kjøp av proven PL-spillere dersom vi rykker opp. Veldig hasardiøst spill dersom vi bare kjøper unggutter fra utlandet som kan trenge tid på seg til å tilvenne seg PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Vegard9

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 681
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #170 på: 23. Feb. 2010, 14:09 »
Ved et eventuelt opprykk, er vi nødt til å hente spillere som kan tilføre laget noe spesielt. Det hjelper ikke å ha spillere som Butt og Ameobi enda en sesong. Da kommer det til å gå til helvete igjen!
Håper MA punger ut en god del i transfer-midler til sommeren.

Her kommer en liste over spillere som hadde vært digg å fått inn. Noen av de er urealistiske, men det må være lov å drømme ;)

Venstreback
- Aly Cissokho (Lyon)

Høyreback
- Clemens Fritz (Werder Bremen)

Midtbane
- Miguel Veloso ( Sporting)
- Alessandro Diamanti (West Ham)
- Jonathan Biabiany (Parma) - Høyreving, som etter det jeg har forstått, eies av Inter.
- Aiden McGeady (Celtic)
- Jonathan de Guzman (Feyenoord). Var på vei til City sesongen 08-09, men overgangen kollapset. Før jul var også Aston Villa på banen, og det var snakk om en sum på rundt £10 mill.

Angrep
- Stephen Fletcher (Burnley)
- Carlton Cole (West Ham)
- Darren Bent (Sunderland). Tvilsomt at vi har sjans på den mannen. Har stor sans for ham.
- Obafemi Martins (Wolfsburg). Det hadde vært fantastisk å hente Oba tilbake til klubben. Dog svært urealistisk?
- Yakubu (Everton)

Spillerne jeg tror vi har sjanse på, står i uthevet skrift. Hva tror dere?

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #171 på: 23. Feb. 2010, 14:15 »
Tror vi også må belage oss på kjøp av proven PL-spillere dersom vi rykker opp. Veldig hasardiøst spill dersom vi bare kjøper unggutter fra utlandet som kan trenge tid på seg til å tilvenne seg PL.


Som hvem? Det blir veldig dyrt om vi skal få oss gode PL-spillere. Jeg ser selvfølgelig den at det er greit å ha noen man er sikre på klarer seg i PL, men la det for all del ikke gå utover kjøp av spillere som for eksempel Bassong.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #172 på: 23. Feb. 2010, 14:34 »
Dårlige erfaringer med franske spillere? Den må du utdype. Syns vi har fått mye bra derfra for en bra penge.

Okey, da får jeg da nevne noen her da.
*Robert: Suveren i enkelte kamper/håpløse i andre (£10 mill).
*Bernard: Ustabil, problemer utenfor banen
*Domi: Den verste av dem alle
*N'Zogbia: God, men heller ikke noen lagbygger
*Stéphane Guivarc'h
*Goma: Klaget seg videre
*Jean-Alain Boumsong : 9mill og floppet
 

Alle disse spillerne var alt for ustabile: Men det verste av at ikke tilføyde klubben noe utenfor banen heller. Det kan jo forøvrig si noe om evnt manglende kunnskap fra klubbens side når det gjelder integrering av spillere.


Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #173 på: 23. Feb. 2010, 15:49 »
Vel, Goma, Insomnia og Bernard med sin personlighet har jo på en måte ingenting med at de er franske å gjøre. Boumsong floppet til prisen ja, men hvem i all verden ville betalt det for Boumsong utenom kjære Souness?
Robert synes jeg var strålende, men hadde også problemer utenfor banen.

Domi og Guivarch er jeg helt enig i, men så må du ikke glemme at vi bla har hatt en David Ginola i klubben, som motbeviser alle antydninger du kommer med her...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #174 på: 23. Feb. 2010, 16:01 »
Av de du nevner der er jeg kun enig i Guivarch og Boumsong til en viss grad. Domi fikk vi jo til og med solgt for samme pris igjen. Robert, Bernard og Zoggy skjønner jeg ikke hvordan du kan nevne i en slik sammenheng engang.

Og herregud, om du skal kalle folk som klager seg videre som mislykka kjøp kan jeg jo nevne Ronaldo, Pandev, Ribery, Benzema osv. Ja, sånne folk bør man holde seg unna!! Og ja, la oss holde oss vekke fra en hel nasjon fordi det finnes noen idioter der!

Vi har fått mye rask fra andre nasjoner oppgjennom, men de franske er noen av de vi har hatt mest suksess med. Spillere som Bassong, Robert, Zoggy, Bernard (første opphold), Saha (som vi skulle signa etter lånet) og Ginola er alle spillertyper jeg hadde sagt ja takk til igjen.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #175 på: 23. Feb. 2010, 18:31 »
Alle de franskmennene jeg nevnte ovenfor innfridde ikke mine eller klubbens forventninger. I tillegg kom utenomsportslige problemer hos omtrent samtlige. Vi har hatt en god franskmann i klubben og det er Ginola.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #176 på: 23. Feb. 2010, 18:49 »
Alle de franskmennene jeg nevnte ovenfor innfridde ikke mine eller klubbens forventninger. I tillegg kom utenomsportslige problemer hos omtrent samtlige. Vi har hatt en god franskmann i klubben og det er Ginola.

Regner med du glemte N'Zogbia og Bassong i farten...
Sutring har ingenting å gjøre med hvor god en spiller er.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #177 på: 23. Feb. 2010, 18:57 »
Selvsagt,men de spillerene jeg nevnte sutra i tillegg til at de var ustabile på banen. Bassong er oppskrytt. Tror han alene var skyld i minst 9 poeng i fjor: Utvist 2 ganger, og laga 2 håpløse straffer. Og det er kamper jeg  tror vi kunne ha vunnet hvis han hadde holdt hodet kaldt.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #178 på: 23. Feb. 2010, 19:04 »
Men så hadde vi sikkert tapa en del kamper som vi tok poeng i også, hvis Bassong ikke hadde storspilt.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #179 på: 23. Feb. 2010, 19:13 »
Men så hadde vi sikkert tapa en del kamper som vi tok poeng i også, hvis Bassong ikke hadde storspilt.

Hmm, han var brukbar i enkelte kamper. Mne problemet var at når han først gjorde feil, var han nesten direkte årsak til tapet. Og han kunne ha fått flere straffer mot seg enn hva han fikk, han holdt alt for mye.