20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366451 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #90 på: 08. Feb. 2010, 23:51 »
At han sliter fysisk. Ingen midtstopper skal la en spiller som Shane Long vende en vekk, når man har full kontroll på han helt oppe i ryggen.
Hehe, og det ene eksempelet skal lissom vise fasiten? Tipper du kan finne ganske mange eksempler hvor f.eks Terry eller Ferdinand blir runda også..

Bare kom med et eksempel eg. Og nei, Terry og Ferdinand ville aldri bli vendt vekk på den måten. Det er fysisk umulig at Long flytter et beist som Terry på den måten...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #91 på: 09. Feb. 2010, 00:19 »
At han sliter fysisk. Ingen midtstopper skal la en spiller som Shane Long vende en vekk, når man har full kontroll på han helt oppe i ryggen.

Herregud for en konklusjon da mann!! Jeg husker ikke situasjonen, så jeg kan ikke uttale meg konkret om den, men å ta en enkelt situasjon å begynne å brette ut en konklusjon av den grunn er håpløst. Eneste jeg kan uttale meg om er at jeg vet at Shane Long er en svært hurtig og fotrapp spiller med lavt tyngdepunkt og sånne type spillere kan være ekle fordi de kan vende deg bort på et øyeblikks uoppmerksomhet. Er du ikke i balanse f.eks, mister du blikket av mannen og ser på ballen f.eks....er masse faktorer som spiller inn i en duell. Og er du ikke oppmerksom nok kan det også føre til at du ikke får brukt styrken din i duellen, hvis du forstår hva jeg prater om. At Colo ble lurt i den duellen kan altså ha vært vel så mye mangel på spilleforståelse...

Terry og Rio er overall mye bedre enn Colo på samtilige momenter i forsvarsspill, men de blir jammen meg rundlurt noen ganger iløpet av en sesong de også. Selvfølgelig blir de det, ingen er feilfrie.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #92 på: 09. Feb. 2010, 00:50 »
Her snakker folk som om vi er klar for Pl. Denne tråden ble opprettet alt for tidlig, og burde derfor ikke bli diskutert

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #93 på: 09. Feb. 2010, 05:36 »
Her snakker folk som om vi er klar for Pl. Denne tråden ble opprettet alt for tidlig, og burde derfor ikke bli diskutert

Tråden er jo i og for seg grei, ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne diskutere overganger til sommern.
Ta det for gitt at vi skal hente inn spillere til PL neste sesong skal jeg være enig med deg at er litt tidlig, men dog ganske realistisk.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #94 på: 09. Feb. 2010, 13:56 »
Wigan spiller Erik Edman (31 år) sluppet på fri transfer, noe for oss?
Han har verdifull Premier League erfaring fra blandt annet Tottenham og Wigan.

http://www.norskefans.com/england/artikel.asp?id=42182
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #95 på: 09. Feb. 2010, 13:58 »
Enorme skadeproblemer, 31 år, banens svakeste da de tapte 9-1 mot Spuds. Jeg tror vel jeg styrer min begeistring mot godeste Edman :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #96 på: 09. Feb. 2010, 13:59 »
Wigan spiller Erik Edman (31 år) sluppet på fri transfer, noe for oss?
Han har verdifull Premier League erfaring fra blandt annet Tottenham og Wigan.

http://www.norskefans.com/england/artikel.asp?id=42182
Fant nettopp ut at han har gått til Helsingborg. Men spennende spiller alikevell.  ;)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #97 på: 09. Feb. 2010, 15:30 »
Hadde vel et bra VM eller var det EM og så husker jeg det fantastiske målet han hadde for Spurs..
Nope, hadde ikke vært noe for oss.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #98 på: 09. Feb. 2010, 16:35 »
At han sliter fysisk. Ingen midtstopper skal la en spiller som Shane Long vende en vekk, når man har full kontroll på han helt oppe i ryggen.

Herregud for en konklusjon da mann!! Jeg husker ikke situasjonen, så jeg kan ikke uttale meg konkret om den, men å ta en enkelt situasjon å begynne å brette ut en konklusjon av den grunn er håpløst. Eneste jeg kan uttale meg om er at jeg vet at Shane Long er en svært hurtig og fotrapp spiller med lavt tyngdepunkt og sånne type spillere kan være ekle fordi de kan vende deg bort på et øyeblikks uoppmerksomhet. Er du ikke i balanse f.eks, mister du blikket av mannen og ser på ballen f.eks....er masse faktorer som spiller inn i en duell. Og er du ikke oppmerksom nok kan det også føre til at du ikke får brukt styrken din i duellen, hvis du forstår hva jeg prater om. At Colo ble lurt i den duellen kan altså ha vært vel så mye mangel på spilleforståelse...

Terry og Rio er overall mye bedre enn Colo på samtilige momenter i forsvarsspill, men de blir jammen meg rundlurt noen ganger iløpet av en sesong de også. Selvfølgelig blir de det, ingen er feilfrie.

Vi er på et diskusjonforum og eg bruker et faktisk et eksempel for å underbygge påstanden min! Det er vel akkurat som i "regelboka" det!? Mener du at det eksempel eg kom med ikke gjennspeiler et av Colo sine største problem? Har ikke du ved flere anledninger sett Colo bli vendt vekk av spillere som bør vere underlegne fysisk mot en god PL-stopper?

Når det er sagt så har eg sansen for roen til Colo, men liker ikke den manglende fysikken. Greit for meg at du elsker han, men du burde likevel kunne klare å se saken fra to sider når du befinner deg på et forum.

Usaklighet er vel kanskje ikke helt etter regelboka som eg snakka om, men her måtte eg bare gjøre et lite avvik!  ::)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #99 på: 09. Feb. 2010, 18:20 »
Jeg mener fortsatt at hans største problem IKKE er fysikken, men hans taktiske valg. Mitt inntrykker at han blir vendt bort lett  fordi han:

a) Blir for utålmodig i presset.  Dvs at han presser motstanderen så hardt at han selger seg. Mao.  han er for opptatt av å ta ballen i stedet for å sørge for at presset på selve spilleren er så jevnt og kontinuerlig at sistnevnte ikke får vendt opp

b)Han ruser for hardt opp i en situasjon at han rett og slett selger seg med en gang.

c)Han er for uoppmerksom og kommer seg ikke raskt nok opp i press.


IamFreddie

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 102
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #100 på: 09. Feb. 2010, 18:40 »
Kunne godt tenkt mej å sett Royston Drenthe i den svarte og hvite drakta. digger den spilleren og han får ikke mye spilletid i Real Madrid. kan ta han på lån, med opsjon på kjøp.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #101 på: 09. Feb. 2010, 20:03 »
At han sliter fysisk. Ingen midtstopper skal la en spiller som Shane Long vende en vekk, når man har full kontroll på han helt oppe i ryggen.

Herregud for en konklusjon da mann!! Jeg husker ikke situasjonen, så jeg kan ikke uttale meg konkret om den, men å ta en enkelt situasjon å begynne å brette ut en konklusjon av den grunn er håpløst. Eneste jeg kan uttale meg om er at jeg vet at Shane Long er en svært hurtig og fotrapp spiller med lavt tyngdepunkt og sånne type spillere kan være ekle fordi de kan vende deg bort på et øyeblikks uoppmerksomhet. Er du ikke i balanse f.eks, mister du blikket av mannen og ser på ballen f.eks....er masse faktorer som spiller inn i en duell. Og er du ikke oppmerksom nok kan det også føre til at du ikke får brukt styrken din i duellen, hvis du forstår hva jeg prater om. At Colo ble lurt i den duellen kan altså ha vært vel så mye mangel på spilleforståelse...

Terry og Rio er overall mye bedre enn Colo på samtilige momenter i forsvarsspill, men de blir jammen meg rundlurt noen ganger iløpet av en sesong de også. Selvfølgelig blir de det, ingen er feilfrie.

Vi er på et diskusjonforum og eg bruker et faktisk et eksempel for å underbygge påstanden min! Det er vel akkurat som i "regelboka" det!? Mener du at det eksempel eg kom med ikke gjennspeiler et av Colo sine største problem? Har ikke du ved flere anledninger sett Colo bli vendt vekk av spillere som bør vere underlegne fysisk mot en god PL-stopper?

Når det er sagt så har eg sansen for roen til Colo, men liker ikke den manglende fysikken. Greit for meg at du elsker han, men du burde likevel kunne klare å se saken fra to sider når du befinner deg på et forum.

Usaklighet er vel kanskje ikke helt etter regelboka som eg snakka om, men her måtte eg bare gjøre et lite avvik!  ::)

Les innlegget til Inspector du....hvis du ikke skjønte hva jeg mente, så har han kanskje forklart det bedre for deg.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #102 på: 10. Feb. 2010, 18:21 »
Newcastle planning Wigan raid for Bramble, Watson

Newcastle United are planning a double raid on Wigan Athletic.

The Sun says Toon boss Chris Hughton has put recruitment plans in place for next season, with the return of Titus Bramble high on his list.

http://www.tribalfootball.com/newcastle-planning-wigan-raid-bramble-watson-633711

Hehehe

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #103 på: 10. Feb. 2010, 18:27 »
I den situasjonen vi kan komme til å være i neste sesong, så vil jo faktisk Bramble være en klar forsterkning. Ingen kan ta ham på å ikke være god mot gode lag. Og ingen kan påstå at han ikke har god fysikk.

Det er vel mer dårlig konsentrasjon og imponerende dårlig ballbehandling som er hans svakheter. Men de vil ikke komme like godt til syne så lenge vi er å regne som et antatt bunnlag. Han har jo gjort sakene sine brukbart bra for Wigan. For der forventer de klart mindre av ham, enn vi gjorde i Newcastle tidlig på 2000-tallet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #104 på: 10. Feb. 2010, 18:32 »
Wigan Athletic
Titus Bramble signed for Wigan Athletic on a free transfer, agreeing to a three-year-deal on 4th of June 2007. On 2 January 2008, Bramble scored a memorable goal at Anfield in a 1-1 draw against Liverpool - a 20-yard strike handing Wigan a late equaliser.[6]

Despite his reputation for being poor in his time at Newcastle, many people rate Bramble highly and he has achieved 'cult hero' status at the DW Stadium. These views are echoed by Steve Bruce who gave Bramble the captains armband for the first time against former employers Ipswich Town when the two clubs met in the Carling Cup.

Bramble scored a dramatic equaliser against Newcastle United at St. James' Park, the match finishing in a 2-2 draw on 15 November 2008. Since then Bramble's confidence has grown and established himself as a key part of the Wigan defence. Bramble has expressed his gratitude to Wigan manager Steve Bruce for having faith in him when no one else did and for making him the player he is today. His performances throughout the 08/09 season picked him up four awards at the club's awards night, including 'Player of the Year' and 'Player's Player of the Year'. On 14 July 2009 he was rewarded with a new contract, keeping him at the club until 2012 and ending speculation that he may be leaving Wigan. Titus earns a salary of £25,000 a week


Jeg hadde blitt glad hvis han hadde kommet tilbake. Han er i mine øyne en mye bedre midtstopper nå, enn hva han var da han spilte i Newcastle. Han lærte visst veldig mye av Steve Bruce.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.