20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366499 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #45 på: 05. Feb. 2010, 12:33 »
Prisene du kommer med Ref.Colina er hvertfall urealistiske. Stoke f.eks. selger aldri Shawcross for £5,5m. Ung engelsk stopper som har vist at han holder bra nivå i PL. Mulig de krever det dobbelte ved et salg.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #46 på: 05. Feb. 2010, 12:51 »
Prisene du kommer med Ref.Colina er hvertfall urealistiske. Stoke f.eks. selger aldri Shawcross for £5,5m. Ung engelsk stopper som har vist at han holder bra nivå i PL. Mulig de krever det dobbelte ved et salg.

Hehe, må si meg enig der, at vi får mer for Colo enn hva Shawcross evt. kommer til å gå for henger ikke på greip.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #47 på: 05. Feb. 2010, 13:30 »

Sjekk kilden som har blitt brukt da gutta! Når det gjelder Colo, kanskje litt i overkanten optimist. Men kommer den rette kjøper og det kanskje er litt kamp om han skal du ikke se bortifra den prisen der :) Når det gjelder Shawcross så er heller ikke det urealistisk. Men også der, er det flere klubber som jakter'n så blir vel prisen pressa litt oppover ja. Men så mye over £7.5mill tror je ikke att dem får'n for. Hvis ikke Chelsea, Shitty, Los Galacticos eller Barca vil kjøpe han da :p

Og hvis dere er for late til å lete etter kilden, så legger je den ut igjen: http://www.transfermarkt.co.uk/
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #48 på: 05. Feb. 2010, 13:37 »
Jeg viste du brukte transfermarkt.co.uk, men jeg ser fortsatt ikke på summene som realistiske, at vi får mer for Colo nå enn hva Stoke får for Shawcross ser jeg rett og slett ikke for meg.
Som andre sier er Shawcross ung, engelsk og har vist at han takler PL, Colo er ikke akkurat ung lenger, ikke engelsk og har vist at han er en jævel til å drite seg ut i PL.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #49 på: 05. Feb. 2010, 13:46 »

Sjekk kilden som har blitt brukt da gutta! Når det gjelder Colo, kanskje litt i overkanten optimist. Men kommer den rette kjøper og det kanskje er litt kamp om han skal du ikke se bortifra den prisen der :) Når det gjelder Shawcross så er heller ikke det urealistisk. Men også der, er det flere klubber som jakter'n så blir vel prisen pressa litt oppover ja. Men så mye over £7.5mill tror je ikke att dem får'n for. Hvis ikke Chelsea, Shitty, Los Galacticos eller Barca vil kjøpe han da :p

Og hvis dere er for late til å lete etter kilden, så legger je den ut igjen: http://www.transfermarkt.co.uk/

Mulig de ikke får mye over £7,5m,  men Stoke har ingen problemer med økonomien og Shawcross er en nøkkelspiller for dem. I tillegg er han ung og  engelsk så jeg føler meg sikker på at de sier nei til et slikt bud. Prisen transfermarkt har brukt er hvertfall alt for lav etter min vurdering.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #50 på: 05. Feb. 2010, 13:47 »
Colo kan jo gå til utlandet der han har vist at han tar nivået:) spania kan kanskje betale litt for han?:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #51 på: 05. Feb. 2010, 13:49 »
hvem har sagt att vi skal selge Colo til en annen PL klubb eller en engelsk klubb for den saks skyld? Tenker heller vi selger han tilbake til Spania eller Italia, hvor han jo ikke var så værst :) Dermed får vi nok ca £6 mill. Parma, Malaga, Espanyol, Sevilla, Fiorentina, Udinese, Genoa, Atletico Madrid, flust av klubber som sikkert vil kjøpe.

Shawcross for £7.5 mill, rundt der maks. Det florerer akkurat ikke så mye med penger rundt om i klubbene, så tror ikke att man får så mye mere for spillere nå lenger. Om som sagt ikke Shitty, Chelski, Los Gala er interesert..

Erlend sitt innlegg kom akkurat da je posta mitt. men han har skjønt det ang Colo :D
« Siste redigering: 05. Feb. 2010, 13:51 av Ref.Collina »
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #52 på: 05. Feb. 2010, 13:52 »
Forstå meg rett Ref.Collina; Det kan godt være Stoke ikke får inn noe høyere bud enn £7,5, men jeg tror likevel de sier nei. De har de siste trasnfersommerene brukt mye penger på spillere, og Shawcross er en nøkkelspiller for dem. Unge engelsk spillere som har bevist at de holder godt PL-nivå er også fryktelig dyre hvis du skal kjøpe dem.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #53 på: 05. Feb. 2010, 14:42 »

Forstår deg rett, fredd. Men je vil ha Shawcross! :) Stoke i forhold til Newcastle. Er ikke så sikker på att det er en umulig oppgave å få han hit. Men som dere er inne på, må vel ut med en del penger. Nekter å tro att det er urealistisk, men en vanskelig oppgave er je med på att det er.
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #54 på: 05. Feb. 2010, 18:52 »
Stoke gjør det jo bra i PL for tiden, samt at Shawcross har utviklet seg voldsomt siden debuten for 1,5 år siden. Det er et bra nok argument for å velge Stoke og ikke Newcastle.
Newcastle er ikke lenger et større lag enn Stoke.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #55 på: 05. Feb. 2010, 21:48 »
Spør du meg er vi fortsatt en stor KLUBB, selv om laget er nede i en liten svakke. Skal også sies at Stoke også er en av dei store "ikke-store" klubbene. Vi får ikke Shawcross, 99,9 %

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #56 på: 06. Feb. 2010, 00:19 »
Nå er det en stund siden Colo sist prestert godt over lengre tid i toppen av europeisk fotball, og det er nåtiden som gjelder dessverre, mange klubber vil nok gjerna ha han, men at de står klare med £6M for han til sommern tviler jeg meget sterkt på.

Og det er nok klubber som har spenn i England selv om de fleste klubbene modererer seg litt nå som det er litt vanskelige tider, men at Stoke kan få mer enn £7,5M for Shawcross er det ingen tvil om etter min mening.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #57 på: 06. Feb. 2010, 10:16 »
Nå er det en stund siden Colo sist prestert godt over lengre tid i toppen av europeisk fotball, og det er nåtiden som gjelder dessverre, mange klubber vil nok gjerna ha han, men at de står klare med £6M for han til sommern tviler jeg meget sterkt på.

Og det er nok klubber som har spenn i England selv om de fleste klubbene modererer seg litt nå som det er litt vanskelige tider, men at Stoke kan få mer enn £7,5M for Shawcross er det ingen tvil om etter min mening.

Får vi rundt 8 mill så sier jeg seelg. Han har vært nesten outstandig i alle kamper år, men som hos Enrique sliter han fortsatt med plasseringen av og til. At han har vært god tror jeg også her kommer av at han nå befinner seg på et lavere nivå. Ville ha beholdt ham hvis lønna hadde vært lavere. Hvis vi kan bruke pengene ved et salg til å kjøpe inn et stort talent og som sikkert tar seg til takke med med under halvparten i lønn er dette det beste alternativet.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #58 på: 06. Feb. 2010, 12:00 »
Begriper ikkje at folk er misfornøyd med Enrique, Van Aanholt har klart seg greit men han er jo ikkje i nærheten av Enrique en gang. Vil påstå Enrique er den beste spelaren vi har. Ekstremt hurtig, sterk, bra innlegg og flink å utfordre backen til motstanderlaget. Einaste eg har å utsette er at han litt for ofte velger den vanskeligaste løsningen, som f.eks å drible i forsvar istedet for å spille ut til kast.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #59 på: 06. Feb. 2010, 12:26 »
Einaste eg har å utsette er at han litt for ofte velger den vanskeligaste løsningen, som f.eks å drible i forsvar istedet for å spille ut til kast.

Akkurat, og det er akkurat det som er poenget mitt. Slike dårlige valg får katastrofale følger i PL. Når jeg tenker meg om så spilte Bassong, Enrique og Colo  meget godt i mange kamper forrige sesong. Problemet var at feilene de gjorde ofte medførte at vi tapte kampen. Det hjelper ikke å spille 80 min flott fotball, når du i 10 min spiller ukonsentrert og glemmer markeringen eller gir bort ballen til en motstander i god posisjon.  Og der har Colo og Enrique mye å lære. Og vi må heller ikke glemme at Jonas gir Enrique vanvittig mye hjelp bakover. De virkelig svake prestasjonene til Enrique i år, skjedde da Jonas var skadet. Og det er ingen tilfeldighet spør dere meg.

Men i rettferdighetens navn er er gutten bare 22 . Og er godt i gang med sin 3.sesong  i klubben.  Så vi får forhåpentligvis håpe at all spilletiden virkelig kommer han og klubben til gode i nærmeste fremtid.