20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 47858 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #30 pć: 22. Okt. 2021, 21:41 »
Siste kvarteret av kampen og halvtimen etter satt jeg grÄtkvalt igjen. Dette var sÄ stort.

BjÞrkan pÄ venstreback har fysiske forutsetninger for Ä spille pÄ hÞyt nivÄ. Har vÊrt magisk spesielt i hÞst. Og Patrick Berg har vÊrt enorm nÄ bÄde mot Tyrkia og Roma. Disse to tenker jeg kan nÄ langt.
Men stĂžrst av alle er nok Knutsen.

Ja mĂ„ ha vĂŠrt heilt enormt/uvirkelig! :)  :o
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #31 pć: 24. Okt. 2021, 00:18 »
Ryktes at de andre klubbene i PL vil nekte Ă„ forhandle med Newcastle i overgangsvinduet.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-10121965/Newcastle-Man-City-fear-rivals-ganging-ownerships.html

Sitat
Newcastle may struggle to sign players during the January window because many of their rivals are pledging not to trade with the club in the hope of condemning them to relegation.

Such is the fear of Newcastle’s new Saudi Arabian owners transforming the club into a powerhouse that many clubs are claiming privately they won’t sell any players to them.

Newcastle are aware of the situation and are expected to focus on signing players from middle-ranking European clubs in January. Any deal from a Premier League club that does go through will cost Newcastle a huge premium.

Eikelanden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 100
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #32 pć: 25. Okt. 2021, 13:15 »
Ser ut som mike ashley Ăžkonomiske behandling av klubben kan lĂžnne seg for vore nyes eigarar.
https://threadreaderapp.com/thread/1452515858803220482.html.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #33 pć: 25. Okt. 2021, 17:05 »
Utvilsomt det eneste vi skal vÊre takknemlige for overfor Ashely, selv om den sunne Þkonomien gikk litt i overdrive i perioder (eller hele tiden). Sunn Þkonomi i en fotballklubb er nok noe som er veldig lett Ä ta for gitt inntil den plutselig ikke er der. Det har vi jo dessverre mange eksempler pÄ.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #34 pć: 01. Nov. 2021, 16:21 »
Siste kvarteret av kampen og halvtimen etter satt jeg grÄtkvalt igjen. Dette var sÄ stort.

BjÞrkan pÄ venstreback har fysiske forutsetninger for Ä spille pÄ hÞyt nivÄ. Har vÊrt magisk spesielt i hÞst. Og Patrick Berg har vÊrt enorm nÄ bÄde mot Tyrkia og Roma. Disse to tenker jeg kan nÄ langt.
Men stĂžrst av alle er nok Knutsen.

NÄr jeg tenker pÄ at de "gamle Tippeliga-trÄdene" nÄdde 100 sider lett, sÄ synes jeg virkelig synd pÄ deg nÄr jeg ser hva B/G har gjort de siste Ärene og hvor fÄ som er villige til Ä dele den gleden med deg.

Men du skal ha dette fra en Brann-fan: det B/G har gjort og gjÞr er ikke annet enn jÊvlig kult. HÄper virkelig de tar det i Är ogsÄ.

SÄ fÄr det bare vÊre at dette er Transfervindu-trÄden for 2022. Men hadde neppe sagt nei til Berg eller BjÞrkan. ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #35 pć: 02. Nov. 2021, 13:11 »
Hehe, ja - dog svever jeg uansett pĂ„ en rosa sky selv om fokuset pĂ„ norsk fotball her inne er visnet noe hen  ::)

Og takk. NÄ er seriegull nr 2 pÄ rad innen rekkevidde, og det er i mine Þyne en helt latterlig god prestasjon gitt bÄde de spillersalgene som har skjedd opp mot sesongen i Är og skadene Glimt har hatt. Det burde ikke vÊrt mulig.

Apropos Glimt og klubbdrift nevnt lengre opp her - sÄ er det jo slik en utvikler seg, gjennom at overskuddet man oppnÄr reinvesteres i klubben pÄ smarte mÄter slik at en bÄde pÄ kortere og lengre sikt oppnÄr vekst. Glimt og MjÞndalen er de to klubbene som har drevet best Þkonomisk og vÊrt sammenhengende lengst i sÄkalt "grÞnn sone" i NFF sine klassifisering av klubbÞkonomi. Begge klubbene har vÊrt ganske steinharde pÄ at de ikke satser over evne. Selv om MjÞndalen er en jojo-klubb mellom Eliteserien og OBOS, har de oppnÄdd ganske bra resultater til Ä vÊre en klubb med begrensa topp-fotballkultur historisk, og som nr 2 i Drammen bak Godset. Glimt har nok vÊrt desto dyktigere, og har per i dag flest ansatte i sitt akademi, og gjort ok suksess sportslig. Har etterhvert ogsÄ tatt seg rÄd til spillerkjÞp som hadde vÊrt ren utopi for bare noen Är siden - og klubben er attraktiv blant unge, fremadstormende spillere.
Og det er jo nettopp her Ashley har feila. Pengene generert i form av god Þknomisk styring har ikke blitt reinvestert verken i infrastruktur eller akademi - vi er rett og langt bak andre lag her. Noe som ogsÄ var kanskje hovedgrunnen til at Rafa forlot - da han skjÞnte at slike grep gjÞr oss bedre rustet for fremtidig suksess. Videre har det selvfÞlgelig heller aldri vÊrt noen klar sportslig plan eller strategi bak ting.
« Siste redigering: 02. Nov. 2021, 13:27 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #36 pć: 03. Nov. 2021, 01:17 »
Linkes til van de Beek. Tenker at dette kunne vÊrt en grei signering. Tenker han hadde vÊrt sulten pÄ Ä vise seg frem etter behandlingen han har fÄtt i Man Utd.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #37 pć: 03. Nov. 2021, 02:26 »
Meget positiv til Van de Beek. Enhver midtbanespiller som kan hjelpe oss med Ă„ holde ballen i mer enn fire trekk bĂžr vĂŠre av interresse for oss. Hadde ikke sagt nei takk til en type som Barkley heller.

Berg - Barkley - de Beek.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #38 pć: 03. Nov. 2021, 02:34 »
Barkley hadde en svÊrt god start pÄ forrige sesong, men var en skygge av seg selv etter skaden. Satt pÄ benken til Villa store deler av vÄren, da prestasjonene nÄr han fÞrst spilte var svÊrt dÄrlige. NÄr det er sagt er det ikke umulig at han ville blomstret igjen med fornyet tillit hos oss.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #39 pć: 05. Nov. 2021, 14:39 »
https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/man-united-jesse-lingard-solskjaer-25381052?fbclid=IwAR2iYs4ZtlruKyjHx9kohm6EVgZoy1xp-FSIqgWL2nGqmJtMSawn4SqHFA4

Lindgard hadde vÊrt noe. Ikke en posisjon som burde vÊre fÞrsteprio men trenger spillere i den posisjonen ogsÄ.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #40 pć: 10. Nov. 2021, 07:44 »
https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/man-united-jesse-lingard-solskjaer-25381052?fbclid=IwAR2iYs4ZtlruKyjHx9kohm6EVgZoy1xp-FSIqgWL2nGqmJtMSawn4SqHFA4

Lindgard hadde vÊrt noe. Ikke en posisjon som burde vÊre fÞrsteprio men trenger spillere i den posisjonen ogsÄ.
Dette er en av mange posisjoner som sÄrt trenger en forsterkning. Jeg tenker litt sÄnn at fÄr man muligheten til Ä signere Lingard, sÄ mÄ man bare ta den muligheten!

Er dog litt i tvil om Lingard virkelig kunne tenke seg  Ă„ bytte MĂŠnJu med Newcastle slik situasjonen er idag, men vi mĂ„ jo hĂ„pe at det ser bedre ut fĂžrste januar selvfĂžlgelig.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #41 pć: 10. Nov. 2021, 09:19 »
FÄr hÄpe vi har fÄtt noen seire og klatret over nedrykk til 1. januar.

Finnes en del gode spillere der ute som sliter med spilletid i sine klubber, men samtidig trolig ikke vil ta sjansen pÄ en permanent overgang til Newcastle pr. i dag. SÄ vil tro det fort kan bli 2-4 lÄnespillere inn, med klausul om kjÞp om vi holder oss oppe? Lingaard er vel hylla vi mest realistisk kan hente fra?

Og jeg nekter Ă„ tro stallen vi har pr. i dag er sĂ„ rĂŠvva som de har vist til nĂ„. Det er akkurat samme stallen som endte pĂ„ 12. plass i fjor, og spilte brukbart pĂ„ vĂ„rparten. Det er sĂ„ og si det samme forsvaret som spilte meget bra under Rafa. Tror ikke det er noe annet enn dĂ„rlig organisering og dĂ„rlig trening som gjĂžr at vi er sĂ„ langt nede som vi er.  FĂ„r hĂ„pe Howe klarer Ă„ fĂ„ inn en bedre organisering, kondis og selvtillit i den gjengen, sĂ„ tror jeg nok flere av de eksisterende spillerne vil se adskillig bedre ut mot jul. 

Om dette viser seg Ä stemme, tror jeg dette er en like viktig signering for klubben pÄ lang sikt, som nye spillere: https://www.nufcblog.co.uk/2021/11/10/saudi-consortium-agree-terms-with-top-sporting-director-announcement-imminent-report/
« Siste redigering: 10. Nov. 2021, 09:26 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #43 pć: 11. Nov. 2021, 07:58 »
FÄr hÄpe vi har fÄtt noen seire og klatret over nedrykk til 1. januar.

Finnes en del gode spillere der ute som sliter med spilletid i sine klubber, men samtidig trolig ikke vil ta sjansen pÄ en permanent overgang til Newcastle pr. i dag. SÄ vil tro det fort kan bli 2-4 lÄnespillere inn, med klausul om kjÞp om vi holder oss oppe? Lingaard er vel hylla vi mest realistisk kan hente fra?

Og jeg nekter Ă„ tro stallen vi har pr. i dag er sĂ„ rĂŠvva som de har vist til nĂ„. Det er akkurat samme stallen som endte pĂ„ 12. plass i fjor, og spilte brukbart pĂ„ vĂ„rparten. Det er sĂ„ og si det samme forsvaret som spilte meget bra under Rafa. Tror ikke det er noe annet enn dĂ„rlig organisering og dĂ„rlig trening som gjĂžr at vi er sĂ„ langt nede som vi er.  FĂ„r hĂ„pe Howe klarer Ă„ fĂ„ inn en bedre organisering, kondis og selvtillit i den gjengen, sĂ„ tror jeg nok flere av de eksisterende spillerne vil se adskillig bedre ut mot jul. 

Om dette viser seg Ä stemme, tror jeg dette er en like viktig signering for klubben pÄ lang sikt, som nye spillere: https://www.nufcblog.co.uk/2021/11/10/saudi-consortium-agree-terms-with-top-sporting-director-announcement-imminent-report/

Veldig enig! Det skal gÄ an Ä fÄ mer ut av denne spillergruppa, og med en gang Eddie Howe klarer det sÄ vil selvtilliten nesten komme sigende av seg selv. Som et eksempel sÄ gremmes jeg litt over at Matt Ritchie har vÊrt fast pÄ venstrebacken hele hÞsten. NÄr et lag skal ligge og ta imot og forsvare/holde unna sÄ mye som det Newcastle har gjort sÄ man ha en back som er bedre deffansivt enn stakkars Ritchie som egentlig ikke er noen back i det hele tatt.

Spent pÄ om det gÄr i boks med Emenalo, virker jo sÄnn(?), og det som er litt ekstra moro er jo at Emenalo angivelig er mer en middels begeistret for Eddie Howe og Þnsker Ä jobbe sammen med ham. Emenalo bÞr vel fortsatt ha noen kontakter etter tiden i Chelsea, og en solid dose med erfaring, sÄ Þnsker Ä se denne i boks fortest mulig.

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #44 pć: 16. Nov. 2021, 07:32 »
Tror faktisk vi signerer Harry Kane i Januar.