20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vi trenger flere moderatorer  (Lest 11560 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Vi trenger flere moderatorer
« på: 04. Okt. 2011, 10:06 »
Som de fleste har fått med seg har aktiviteten på forumet gått rett i taket. Dette har dessverre også ført til at kvaliteten har gått ned. Diskusjonene er hetere enn noensinne, og unødvendige bemerkninger fyker i alle retninger selv når vi faktisk vinner en bortekamp.

Tiden der det kun postes 50 innlegg til dagen og de aller fleste av dem ikke trenger å modereres er over. Vi vil helst gripe inn så lite som mulig, men jeg er redd for at vi må være litt strengere for å holde kvaliteten her inne oppe. Vi trenger flere folk til å renske opp i tråder, samt å sende veilendinger og advarsler via PM.

Dette er ingen lukrativ jobb, men jeg håper at noen med lang fartstid her inne kan bidra på hobbybasis og ta en daglig titt gjennom et tildelt subforum man må ha ansvaret for. Dette trenger ikke å ta særlig lang tid, og mange av dere leser jo gjennom alt som skrives her inne uansett. Så hvorfor ikke bare moderere litt der det trengs med det samme for å få kvaliteten tilbake til nivået forumet hadde for noen år siden?

Skriv gjerne i tråden her eller send meg en PM hvis du er interessert.

PS! Husk å bruke "Rapporter til moderator"-funksjonen hvis du ser et innlegg som er useriøst, krenkende eller som ikke er postet i riktig tråd eller forum.

EDIT: Flere travere har meldt seg til tjeneste, så vi trenger ikke flere moderatorer per dags dato. Flott at så pass mange viste interesse!
« Siste redigering: 04. Okt. 2011, 21:08 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #1 på: 06. Okt. 2011, 17:05 »
Jeg synes man kanskje bør velge moderatorer etter hvem som har lang fartstid her og som man vet kommer til å bli værende. Kristoffer er vel et eksempel på en som både er rettferdig og relativt ivrig (i tillegg til flere eksempler selvfølgelig).

Tar man "alle som sender inn" og har 50 poster, så vil man jo etter hvert merke at de enten dabber litt av eller kanskje ikke helt kjenner sjargongen på forumet. Men nå ser det jo ut til at du har valgt deg noen fine moderatorer, så får vi håpe at de gjør jobben sin godt. :)

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #2 på: 06. Okt. 2011, 17:32 »
Jepp, det var nettopp derfor vi etterlyste debattanter med lang fartstid her inne :)

Der er for øvrig ikke slik at vi kan plukke og velge da dette er en ubetalt jobb som ikke er veldig attraktiv. Heldigvis meldte mange solide debattanter seg til tjeneste.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #3 på: 06. Okt. 2011, 20:14 »
Synes Cheik_tiote_fy_Fasan burde bli mod! :D
If it has tits or wheels, count on problems!

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #4 på: 06. Okt. 2011, 20:19 »
Hvem er det som er i moderatorteamet nå?

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #5 på: 07. Okt. 2011, 01:43 »
Synes Cheik_tiote_fy_Fasan burde bli mod! :D

Jeg er smigret, Flatline  :-*
Same old Shearer, always scoring!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #6 på: 22. Des. 2011, 21:40 »
Jeg har lagt merke til at enkelte innlegg forsvinner, uten at jeg vet hvorfor. Jeg har ingen problem med å bli sensurert, men jeg mistenker faktisk enkelte for å slette innlegg bare fordi man ikke liker innlegget.

Jeg ber derfor om at man rett og slett legger inn en kommentar om at innlegget har blitt slettet for brudd på det ene eller andre.

Bare så det er sagt så fikk jeg slettet et innlegg, med påfølgende advarsel. Det fikk jeg en forklaring på, og da er det selvfølgelig greit. Det er sletting uten forklaring som er problemet.


Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #7 på: 23. Des. 2011, 02:20 »
Det er et godt forslag. Vi kan jo gjøre det til en vane å quote innlegget og legge til en årsak nederst. Men om det er helt åpenbart at innlegget er over streken så er det ikke vits i.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #8 på: 23. Des. 2011, 04:05 »
Hva med personer som bare er inne på forumet for å provosere. Såkalte troll.
Som aldri har noe positivt eller konstruktivt å komme med. Er det mulighet for å gi ut advarsel, deretter utestengelse en kort periode og deretter permban?

Sier ikke alle skal ha like mye kunnskap og komme med like mye som de "store" her, men de som bare lager kvalm, er noen tjent(inkl dem selv) med at de er her?
Same old Shearer, always scoring!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #9 på: 23. Des. 2011, 04:06 »
Muligens feil tråd, men men  :coloccini:
Same old Shearer, always scoring!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #10 på: 23. Des. 2011, 06:03 »
Hva med personer som bare er inne på forumet for å provosere. Såkalte troll.
Som aldri har noe positivt eller konstruktivt å komme med. Er det mulighet for å gi ut advarsel, deretter utestengelse en kort periode og deretter permban?

Sier ikke alle skal ha like mye kunnskap og komme med like mye som de "store" her, men de som bare lager kvalm, er noen tjent(inkl dem selv) med at de er her?

Er det et problem her?

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #11 på: 23. Des. 2011, 11:05 »
Det er et godt forslag. Vi kan jo gjøre det til en vane å quote innlegget og legge til en årsak nederst. Men om det er helt åpenbart at innlegget er over streken så er det ikke vits i.
For meg holder det med "innlegget er slettet for brudd på..." slik som på div nettaviser sine kommentarfelt. Det viktigste er altså å få vite at det man har skrevet ikke er greit, istedenfor at innlegget bare slettes.

Uansett; dere gjør en fantastisk jobb med dette forumet, så jeg tåler en feilsletting eller tre, men hvis dette utarter som jeg synes det har gjort i den siste måneden eller så, så vil det ikke være like attraktivt å delta på daglig basis.

God jul!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #12 på: 23. Des. 2011, 11:33 »
Hva mener du egentlig? Det har da ikke vært mye sletting siste mnd. Det var en liten episode i kamptråden mot WBA, men det er tatt opp med de det gjelder. Men dette var kun en redigering av 4-5 ord.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #13 på: 23. Des. 2011, 11:55 »
Jeg vet ikke om sletting kan spores, men jeg sitter iallefall med en følelse av at 2-3 av mine relativt nye innlegg er borte vekk, og i WBA tråden ble jeg oppmerksom på Eivind sin irritasjon over Thomas sin redigering av hans innlegg. Mulig det ikke er så galt, men at jeg fikk forståelsen av at det skjer hyppigere enn det muligens faktisk gjør. Isåfall ber jeg om unnskyldning for dette.

Poenget er at hvis man legger inn en kommentar om slettede innlegg, så er vi alle klar over det og slipper å lure.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Vi trenger flere moderatorer
« Svar #14 på: 23. Des. 2011, 12:19 »
Vi har en egen modererings logg, og du har fått slettet ett innlegg som du også har blitt gjort oppmerksom på. Det var jo ikke noe overtramp fra din side, men du skjønte hvorfor det ble gjort.

Er helt enig i at det bør legges igjen en kommentar, og det gjør det vel som oftest og?