20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Engelsk seksjon på forumet?  (Lest 8648 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Engelsk seksjon på forumet?
« på: 23. Feb. 2008, 19:16 »
Har foreslått dette før, men da ble det ikke noe av.

Forslaget er at vi skaffer en engelsk seksjon her på forumet, slik at ikke-skandinaviske Newcastle-supportere også kan dra nytte av newutd, eller kan si hei når de stikker hodet innom her, for å se hvordan det går med oss norske Newcastle-supportere. I tilfellet burde det også stå informasjon på engelsk om at forumet også har en egen engelsk seksjon.

Hva syntes dere?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #1 på: 23. Feb. 2008, 19:28 »
Spørsmålet er: Er det et marked for dette? Er det mange ikke-skandinaviske supportere som vil ha noen stor interesse av dette forumet? Har følelsen av at det er et marked som alt er dekket av newcastle-online.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #2 på: 23. Feb. 2008, 19:47 »
Spørsmålet er: Er det et marked for dette? Er det mange ikke-skandinaviske supportere som vil ha noen stor interesse av dette forumet? Har følelsen av at det er et marked som alt er dekket av newcastle-online.

Er ikke meningen at dette skal være det "store internasjonale" Newcastle-forumet på nett. Meningen er at Newcastle-fans fra andre land som finner denne siden kan dra nytte av den selv. Å finne Newcastle-sider på BARE polsk, BARE kinesisk eller BARE tsjekkisk irriterer meg.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #3 på: 24. Feb. 2008, 23:03 »
Jeg tviler veldig sterkt på at det er utlendinger som klikker seg fram til forumet for å se om det er noen engelske poster der. Mener du at vi andre skal diskutere på engelsk på noen poster i tilfelle noen utlendinger skal komme innom å si hei?

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #4 på: 25. Feb. 2008, 22:57 »
Hvis vi f.eks blir linket til en norsk spiller, skal jeg vedde på at noen leter etter en norsk side med engelsk seksjon. Skader vell ikke å prøve. Og hvis noen skulle komme innom, er det gøy å høre meningene deres.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #5 på: 26. Feb. 2008, 14:16 »
Jeg tviler veldig sterkt på at det er utlendinger som klikker seg fram til forumet for å se om det er noen engelske poster der. Mener du at vi andre skal diskutere på engelsk på noen poster i tilfelle noen utlendinger skal komme innom å si hei?

Nei, vi skal ikke diskutere på engelsk bare i tilfellet. Men jeg tror folk kan komme til å klikke seg inn på denne siden. Det er svært mange Newcastlefans i verden, og enda flere fotballfans. Tror nok at utlendinger finner frem hit, men siden alt står på norsk klikker de seg ut igjen med en gang.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #6 på: 26. Feb. 2008, 17:43 »
Vel, hvis vi først skal tenke sånn, så må vi jo oversette artiklene på forsiden til engelsk også da.
Det blir ihvertfall tåpelig, når alt vi skriver kommer fra britiske medier.

Inntil jeg vet at det er utenlandske newcastlesupportere som gjerne vil diskutere med oss nordmenn på denne siden, så ser jeg ikke helt poenget med en engelsk-seksjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chris

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 347
    • Vis profil
    • girls and corpses
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #7 på: 26. Feb. 2008, 19:42 »
Det er et godt forslag. Hvorfor ikke?

De fleste forum knyttet til fotball og andre internasjonale interesser har en engelsk seksjon.

F.eks. da lsk møtte NUFC ville denne seksjonen sansynligvis fått et par gjester.

Edit: Det er ikke verre enn å legge en engelsk link til seksjonen på forsiden, feks. "Feel free to drop by our forum"
« Siste redigering: 26. Feb. 2008, 19:48 av Chris »

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #8 på: 26. Feb. 2008, 20:50 »
Eller så kan vel vi heller diskutere med våre engelske venner på newcastle-online, teamtalk,bbc,skysports eller noen av nettavisene?

Jeg foreslår at enkelte biler skal kjøre på venstresida på E6, i tilfelle vi møter en engelskmann som vi vil skal føle seg hjemme ;D ;D ;D

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #9 på: 27. Feb. 2008, 20:52 »
Hehe. Godt sagt.

Men jeg er enig, bjørni. Det virker som om vi skal gjøre alt mulig så hjemmekoselig som mulig for engelskmenn, i tilfelle det skulle være en stakkar som forvirrer seg innom. Hvis en Newcastle-supporter ønsker informasjon om LSK oppsøker han vel kanskje heller en evt. engelsk-seksjon på en Lillestrøm-side, enn en norsk Newcastle-side? Vi diskuterer jo Newcastle, ikke Lillestrøm.

Alle kan engelsk. Newcastle-online-forumet har allerede medlemmer fra de fleste kanter av verden, såvidt meg bekjent. Mange nordmenn der også. Vi nordmenn kan dele våre tanker med engelskmenn og andre utenlandske fans på det forumet, mer enn her. Hvorfor skulle noen komme innom denne siden, når selve siden er på norsk, og alle skjønner at dette er en side for norske newcastlefans?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #10 på: 27. Feb. 2008, 20:56 »
Med andre ord er det mange uenige her. Jeg får sette opp en avstemning for å få et tall på det. (eh, kall meg gjerne dum, men hvordan setter man opp en avstemning?)

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #11 på: 28. Feb. 2008, 02:09 »
(eh, kall meg gjerne dum, men hvordan setter man opp en avstemning?)

Hvis du ser til høyre for "nytt innlegg", så står det "ny avstemning"... Skjønner?

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #12 på: 28. Feb. 2008, 17:08 »
Nei, jeg finner verken "nytt innlegg" eller "avstemning". Idiotisk, for jeg har klart dette før på det nye forumet.

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #13 på: 06. Mars 2008, 00:57 »
Ikke for å være frekk eller noe, men ser ikke at det er bruk for noe sånt her akkurat
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Engelsk seksjon på forumet?
« Svar #14 på: 06. Mars 2008, 08:34 »
Hehe, spot on Bjørni.;D
Er vel bare å tracke trafikken på newutd.no over en periode, eller sjekke tidligere statistikk for å se om det er mye trafikk fra utlandet. Og skulle det vise seg at det faktisk er en del trafikk fra utlandet så kan det vel kanskje være en ide.