20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud  (Lest 16219 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

martinlarsen007

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« på: 26. Juli 2005, 15:03 »
Hvorfor har dere slettet innlegget mitt? Er dere akkurat som på newcastle.no hvor alle innlegg som ikke passer inn blir slettet?

Tiltaket med pakker er flott, men ulovlig og det bør det være lov til å opplyse om her på forumet, uten at innlegget skal bli slettet. Eller er du redd for at du ikke skal tjene nok penger på norske supportere Nordin? Du er jo i ferd med å bli like kommersiell som newcastle.no.

Så lenge man ikke er medlem av Reisegarantifondet han man ved norsk lov om pakkereiser heller ikke lov til å tilby slike. Boten er høy og straffen er tøff, så jeg anbefaler at dere ordner dette snarest. Det er heller ikke lov til å markedsføre en pakke i forkant, før man er medlem av RGF, så alle som kjøper har ingen rettigheter ved bombetrusler, flykanselleringer, kamputsettinger etc.

Jeg kjøper gjerne en pakkereise av dere, men ikke når pakken er solgt ulovlig og dere fratar oss rettighetene som vi som reisende har i ryggen ved at garanti er stilt hos RGF.

Jeg hjelper dere gjerne om ønskelig, men synes det er rettferdig at alle får vite dette slik at nødvendig informasjon blir opplyst om.

martinlarsen007

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #1 på: 26. Juli 2005, 15:14 »
Ser at tilbudet om hotell har blitt tatt bort. Det er positivt at dere følger norsk lov. Dere får snart min bestilling!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #2 på: 26. Juli 2005, 15:23 »
martinlarsen007:

Ditt innlegg ble ganske enkelt slettet fordi vi måtte gjøre noen forandringer i tilbudet vårt. Dine poeng ble dermed irrelevante i forhold til vårt tilbud, og for å unngå at folk skulle bli forvirret valgte vi å slette ditt innlegg.

NewUtd.com har heldigvis knyttet til seg en jurist i teamet, og han rÃ¥dfører vi oss selvsagt med i slike saker som dette. PÃ¥ grunn av ferieavvikling gikk det derimot litt kjapt i svingene nÃ¥. Vi er kun tre operative i oppdateringsteamet nÃ¥ i fellesferien, og publiserte et tilbud pÃ¥ bakgrunn av stram tidsfrist; NUFC har gitt oss frist til i morgen mtp. West Ham-kampen. Vi har et brennende ønske om Ã¥ tilby billetter til samtlige hjemmekamper, inkludert West ham-kampen, nÃ¥r vi først har fÃ¥tt dette tilbudet av NUFC. Vi beklager derfor pÃ¥ det sterkeste at vi aller først publiserte et tilbud vi ikke hadde gÃ¥tt godt nok i sømmene.  

Vi vil nå satse på salg av kampbilletter, samt lage gode guider til hvordan man på en rimelig og enkel måte kan bestille hotell og transport til Newcastle helt på egenhånd. Det er nemlig mye penger å spare på å unngå pakketurer, og vårt mål blir å få frem dette budskapet til folk.

For øvrig er NewUtd.com drevet på rent engasjement, og ikke profitt. Våre priser på kampbilletter er derfor så lave som det overhodet lar seg gjøre i forhold til det tilbudet vi har fått av NUFC.

Vil helt til slutt beklage om du tok det personlig at ditt innlegg ble slettet. Vil for ordens skyld også gi deg helt rett i de punktene du påpeker. Sikkerhet for de reisende er selvsagt det viktigste uansett sammenheng.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

martinlarsen007

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #3 på: 26. Juli 2005, 15:37 »
Takk for informativt svar. Nå ser det hele ikke så stygt ut lenger.
Da har jeg bare et spørsmål før dere har min bestilling:
Hva er deres organisasjonsnummer?
Firmanavn?

Nå som dere driver med kjøp og salg må dere jo ha regnskapsfører, revisor etc. Synes det er passende at dere opplyser om dette og tar som en selvfølge at dette er gjort på forhånd før dere begynner å selge varer og tjenester.

Nordin?

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #4 på: 26. Juli 2005, 15:53 »
Vi anser dette for Ã¥ være videreformidling av billetter. Vi var usikre pÃ¥ om vi i den sammenheng mÃ¥tte være registrert i enhetsforetaket. Da vi sjekket opp med Br-Reg via telefon kunne de ikke gi oss et konkret svar, og henviste oss til politiet som heller ikke kunne svare pÃ¥ dette.  Dersom det dukker opp problemer er det ikke noe problem for oss Ã¥ registrere oss som enhetsforetak i Brønnøysundreg
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Brewcastle

  • Gjest
Kjempetiltak!
« Svar #5 på: 26. Juli 2005, 16:07 »
Utrolig bra tiltak Nordin/newutd.com!
Som det påpekes er det viktig - ikke bare for den reisende supporter, men også for dere bak newutd.com - at formidlingen ikke bryter med regelverk. Det ville vært utrolig kjedelig om dere kom i ansvar for noe i h.h.t. til lov, men som dere ikke kan lastes. Så det er bra at dere har jurist til å foreta vurderinger.

martinlarsen007

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #6 på: 26. Juli 2005, 16:25 »
Sitat fra: "Nordin"
Vi anser dette for Ã¥ være videreformidling av billetter. Vi var usikre pÃ¥ om vi i den sammenheng mÃ¥tte være registrert i enhetsforetaket. Da vi sjekket opp med Br-Reg via telefon kunne de ikke gi oss et konkret svar, og henviste oss til politiet som heller ikke kunne svare pÃ¥ dette.  Dersom det dukker opp problemer er det ikke noe problem for oss Ã¥ registrere oss som enhetsforetak i Brønnøysundreg


Så du selger altså kampbilletter fra gutterommet i ren svartebørsstil, siden det ikke er knyttet til noe firma? Og overskuddet betaler du ikke skatt av? Hører ordet straffeskatt lang vei...

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #7 på: 26. Juli 2005, 17:20 »
Newutd.com kommer til å følge alle regler og lover. De som kjøper billetter av oss kommer til å betale en latterlig pris. Man må heller ikke melde seg inn i en tåpelig klubb (club united) for å kjøpe billetter, slik som Newcastle.no holder på med.

De påstår at dette er noe Newcastle United forlanger, men det er selvsagt nok en løgn fra Newcastle.no sin side.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #8 på: 26. Juli 2005, 17:26 »
Dette var meget gledelige nyheter....og meget bra for oss supportere :)

Jeg kan nok ikke love at jeg vil bestille biletter med en gang, men før eller siden blir det definitivt...

Blir stadig mer imponert over hva dere får til her på NewUtd.com, det er meget gledende å se at det går ann uten kjempestore ressurser, og at dere ikke tar overpris på bilettene...det hadde jo vært mulig å selge dem for blodpris, så bra at dere ikke gjør det :)

Håper jeg får råd til dette snart, er vel ikke så dyrt å komme seg fra Oslo til Newcastle håper jeg ;)


Bjørn - må vel dra snart
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

martinlarsen007

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #9 på: 26. Juli 2005, 17:35 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Newutd.com kommer til å følge alle regler og lover. De som kjøper billetter av oss kommer til å betale en latterlig pris. Man må heller ikke melde seg inn i en tåpelig klubb (club united) for å kjøpe billetter, slik som Newcastle.no holder på med.

De påstår at dette er noe Newcastle United forlanger, men det er selvsagt nok en løgn fra Newcastle.no sin side.


Du vet nok ikke hva du snakker om. NUFC forlangte dette tidligere, men ikke nå lenger. Det har jeg selv sjekket opp ettersom jeg var medlem av Club United i fjor. At man må melde seg inn i Club United for å søke om kampbilletter står heller ikke på newcastle.no, så det er nok du som lyver.

Ser at denne nettsiden nå kun er blitt en dårlig kopi av newcastle.no.
Håper dere bruker pengene dere tjener på noe fornuftig.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #10 på: 26. Juli 2005, 17:40 »
Sitat
Dersom dere ikke ønsker å kjøpe en ferdig pakke til Newcastle sine kamper, så kan man søke om å få kjøpt kun kampbilletten. Men for å være kvalifisert til dette så må man være medlem av både NUSSC og Club United. Dersom du ikke er det så kan du melde deg inn gjennom skjemaene som du finner ved å trykke på enten NUSSC eller Club United.


http://www.newcastle.no/nussc/kampbilletter.htm

Se her, Eskil.

Sitat
Ser at denne nettsiden nå kun er blitt en dårlig kopi av newcastle.no.


Hadde vi vært en kopi av Newcastle.no hadde vi muligens vært en dårlig side, det har du helt rett i. Hvis vi er en dårlig nettside, hvordan forklarer du da at vi har flere hundre unike besøkende på siden som kommer tilbake hver eneste dag? Og hvorfor har vi fått et tresifret antall positive tilbakemeldinger, både fra Toon-fans og motstanderfans, for vår drift av siden?

Var det ikke du som prøvde å smiske deg til en jobb hos oss via PM, slik at du kunne få tilgang til hva som skjedde i det lukkede forumet vårt? Fælt så hypp du var på den påloggingsinformasjonen må jeg si. Har du synket så lavt at du ønsker å jobbe for en dårlig side?

Sitat
Håper dere bruker pengene dere tjener på noe fornuftig.


Som turer til Dubai, mener du?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #11 på: 26. Juli 2005, 17:49 »
Sitat fra: "martinlarsen007"

Ser at denne nettsiden nå kun er blitt en dårlig kopi av newcastle.no.
Håper dere bruker pengene dere tjener på noe fornuftig.


Unnskyld meg, men har du drukket maling?? hva er det du mener med det egentlig?

Frem til noen få uker siden, etter at denne siden var kommet inn på dagbladet's sport.no, var alt som var på newcastle.no linker til andre sider med nyheter, så helt plutselig fant de ut at det måtte man gjøre der åsså, og plutselig var newcastle.no også på sport.no. Hvirker som han/de der har funnet ut at denne siden faktisk er bedre ;)
 PÃ¥ denne siden har det alltid vært skrevet nyheter av de som driver siden, den tar ikke blodpris pÃ¥ kampbilletene (max 890kr???, det er jo en hÃ¥rete pris) osv...

Jeg vil faktisk si at denne siden er mye bedre enn newcastle.no...greit at newcstle.no har vært i drift mye lenger, og har mer erfaring på feltet, og samtidig gir ut medlemsblad å sånn...men snakk om selve siden, så er denne her mye, mye bedre! MenMen, hver sin smak!


Bjørn - Newutd.com
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #12 på: 26. Juli 2005, 17:51 »
For øvrig har vi fått inn en større bestilling på Sunderland-kampen. Dog til en invalid postboksadresse. Mystisk nok.

Noen som vet hvor vi alternativt kan sende fakturaen? Bestumveien? Ullevål Stadion? Eller kanskje Frognerparken Fotballklubb?

På forhånd takk!

martinlarsen007

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #13 på: 26. Juli 2005, 17:59 »
Jarle, Nordin og Bjørn rotter seg sammen og deler overskuddet.
NUSSC light.
La oss ta en øl over det til Sunderland-kampen. Sees på St. James` Park.
Jeg booket nettopp billett til £20 ved å maile til boxoffice@nufc.co.uk.

Mye bedre enn å betale dobbel pris til newutd.com.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Diskusjon vedrørende billetter og pakketilbud
« Svar #14 på: 26. Juli 2005, 18:06 »
Bjørn er ikke engang med i teamet til newutd.com.

Les for øvrig

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=81587

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/eliteserien/article652550.ece

Her snakker vi for alvor om kredibilitet, folkens! NUSSC's leder, Christian Weiseth, i VG og Aftenposten. Og det er synd å si at han fikk spalteplass pga. engasjement... Utrolig at den klubben fremdeles har så mange medlemmer. Mitt tips er at en medlemsflukt ville forekommet om alle hadde visst hele sannheten om personen bak. Og om ikke folk selv finner det ut, får jeg håpe at noen hjelper dem på vei... ;)

For øvrig garanterer vi at billettene videreformidles med minimalt overskudd. Vi driver nemlig på engasjement, og ikke på profitt. En ting er bombesikkert: vårt navn eller våre medvirkende vil aldri bli assosiert med "blodpris"; i sterk kontrast til hva vår konkurrent har blitt omtalt med i to av Norges største aviser.