20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Papiss Demba Cissé  (Lest 100436 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #465 på: 13. Jan. 2014, 17:56 »
Det er akkurat nettopp dette. Ser helst at vi har en spiss inne før vi lar Cisse gå. Eneste måten jeg tror Cisse kan komme tilbake på er dersom vi gir han tillit over tid. Men det har vi vel neppe råd til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #466 på: 15. Jan. 2014, 20:01 »
Han fikk rimelig mye tillit forrige sesong uten å nærme seg et nivå som tilsier fast spill (kanskje med unntak av EURO League kampene). Han spilte vel 14 kamper på rad fra start uten scoringer ved slutten av forrige og starten av denne om jeg ikke husker feil?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #467 på: 15. Jan. 2014, 20:09 »
Han har ikke holdt et bra nok nivå siden våren vi tok 5. plass. Hvorfor skulle jeg gjerne likt å vite.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #468 på: 15. Jan. 2014, 21:16 »
Ja, hva han gjorde den sommeren etter 5 plassen hadde vært spennende å vite. Må ha knaska på khat døgnet rundt.

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #469 på: 15. Jan. 2014, 23:04 »
Ikke har han vært utsatt for et lengre skadeavbrekk heller. Trist at vår nr. 9 har så dårlig statistikk og sliter benk..

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #470 på: 16. Jan. 2014, 07:48 »
Man kan vell spøre Cisse og Torres samme spørsmål. HVA SKJEDDE!!!

For Cisse sin del:

1. Ble han spilt utenfor posisjon (på vingen) når Ba dro i januar.
2. Var forventingene for store.
3. Fikk han ikke nok støtte fra vingene.
4. Fikk han ikke nok tid til å komme tilbake i form.

Personlig så synes jeg at det er utrolig synd at en spiller som Cisse ikke klarer å levere. Han scorte viktige mål for oss i fjor, la oss ikke glemme det. Men hva er grunnen til at han mistet all selvtillit. Ble vell skrevet at han tom slo opp med damen fordi det tok konsentrasjonen fra han.
Startet sesongen med å nekte å spille pga sponsor, har dette gjort at AP frøs han ut og derfor gjorde Cisse misfornøyd.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #471 på: 16. Jan. 2014, 09:25 »
Husker jeg tenkte etter den syke sesongen hans at hvis denne spilleren slutter å score, så kommer han til å bli kritisert som faen.

Grunn:
- Han er helt usynlig gjennom kampene, utenom når han går i offside. Selv når han scoret på bestilling var han helt usynlig utenom målene. Han kan ikke dra av 2-3 mann. Kanskje 1.

Han traff på absolutt alt den sesongen, og var alltid på rett sted til rett tid. Det skal ganske mye til å fortsette med det resten av karrieren. Hadde han hatt 30% av Ben Arfas finesse og teknikk, så tror jeg han hadde vært en knallspiss.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #472 på: 16. Jan. 2014, 15:15 »
Samtidig var han bundesligaens nest mest scorende spiller over en periode på 2-3 år, husker ikke helt hvor lenge. Så de målene var jo ikke helt tilfeldige. Gudene vet hva som har skjedd senere, men husker Cissé så noe i et intervju under formperioden som fikk meg til å spørre meg selv hvor mentalt svak han var. Han sa noe som kunne virke som han fortalte seg selv at han egentlig bare hadde flaks og overpresterte da han bøttet inn. Slik skal ikke spisser tenke!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #473 på: 17. Jan. 2014, 15:13 »
Cisse har bevist også i Bundesliga og Ligue 1 at han er en goalgetter. Han har det - tilsynelatende - i blodet. Hvorfor det har stoppet fullstendig opp i Newcastle er ikke godt å si. Men jeg tror det er mange uheldige omstendigheter som har gjort at selvtilliten hans har forsvunnet fullstendig.

Han er ikke den med størst ferdighetsregister, men det trenger han heller ikke å være, så lenge han scorer.

Jeg synes ikke laget scorer nok mål totalt, og det er veldig merkbart når de som tidligere har scoret på bestilling, plutselig stopper å score. I det siste har også Remy sluttet å score. Og da sliter vi med å vinne kamper.

I 11/12-sesongen var det Ba som scoret alle målene før Afrika-mesterskapet. Etterpå kom Cissé inn og scoret på alt, mens Ba ikke scoret mål. Neste sesong var det Ba som ble satset på, og Ba scoret mål, mens Cissé ikke gjorde det. Da Ba dro, var selvtilliten til Cissé fullstendig borte.

I sommer kom Remy inn og tok over som scoringskonge. Hvis hans måltørke skulle bli langvarig, så har vi et stort problem. Vi er helt avhengig av en superspiss som scorer mange mål. For laget som helhet scorer ganske få, bortsett fra en kanonkule fra Cabaye i ny og ne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #474 på: 17. Jan. 2014, 16:52 »
Hadde selvfølgelig også hjulpet på om vi fikk i gang en skapende spiller som Ben Arfa da i denne sammenheng. Har vel de siste par årene vært den spilleren med klart flest assists per minutter på banen. Skyt meg om jeg tar feil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #475 på: 17. Jan. 2014, 17:31 »
Hvis man regner antall kamper spilt, så er det utvilsomt Ben Arfa og Marveaux som leverer mest assist, fulgt av Cabaye. Det er etter en kjapp titt fra min side her:

http://espnfc.com/player/_/id/43340/cc/5739

Om man ser på statsa til Marveaux blir jeg stadig vekk overrasket over at han ikke spiller mer...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #476 på: 17. Jan. 2014, 17:33 »
Cisse har bevist også i Bundesliga og Ligue 1 at han er en goalgetter. Han har det - tilsynelatende - i blodet. Hvorfor det har stoppet fullstendig opp i Newcastle er ikke godt å si. Men jeg tror det er mange uheldige omstendigheter som har gjort at selvtilliten hans har forsvunnet fullstendig.

Han er ikke den med størst ferdighetsregister, men det trenger han heller ikke å være, så lenge han scorer.

Jeg synes ikke laget scorer nok mål totalt, og det er veldig merkbart når de som tidligere har scoret på bestilling, plutselig stopper å score. I det siste har også Remy sluttet å score. Og da sliter vi med å vinne kamper.

I 11/12-sesongen var det Ba som scoret alle målene før Afrika-mesterskapet. Etterpå kom Cissé inn og scoret på alt, mens Ba ikke scoret mål. Neste sesong var det Ba som ble satset på, og Ba scoret mål, mens Cissé ikke gjorde det. Da Ba dro, var selvtilliten til Cissé fullstendig borte.

I sommer kom Remy inn og tok over som scoringskonge. Hvis hans måltørke skulle bli langvarig, så har vi et stort problem. Vi er helt avhengig av en superspiss som scorer mange mål. For laget som helhet scorer ganske få, bortsett fra en kanonkule fra Cabaye i ny og ne.

Papiss Cisse står bokført med 10 kamper og 0 mål i Ligue 1. Ikke sylskarpt!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #477 på: 17. Jan. 2014, 17:52 »
Hvis man regner antall kamper spilt, så er det utvilsomt Ben Arfa og Marveaux som leverer mest assist, fulgt av Cabaye. Det er etter en kjapp titt fra min side her:

http://espnfc.com/player/_/id/43340/cc/5739

Om man ser på statsa til Marveaux blir jeg stadig vekk overrasket over at han ikke spiller mer...

Marveaux var også i tankene mine, men gidder liksom ikke nevne han da Pardew har frosset han fullstendig ut. Uansett - disse to spillerne skaper sjanser, og vi mangler i stor grad det fremover for tiden. Jeg likte kø1 sitt oppsett av laget i kamptråden mot Shitty. Remy har etter mitt syn spilt sine beste kamper fra kantposisjon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #478 på: 17. Jan. 2014, 23:01 »
Jeg tror problemet med Cisse er at han aldri var ment å være god nok for Premier League. Ja, han tok ligaen med storm, og vel så det. Men så stoppet det. Det har skjedd med mange andre også. Folk kommer til ligaen og bøtter inn med mål, helt til spillerne på de andre lagene blir kjent med deg og leser deg. Det tar av og til tid før PL spillere tolker nye innkommere, som Cisse. Jeg syns selv han var veldig merkelig spiller når han kom til klubben. Han han sette ballen i mål dersom han blir servert, men det kan mange. Skal sies at han hadde en del susere. Men det jeg har sett av Cisse over en lengre tid nå, er det dårligste jeg personlig har sett av en Newcastle-spiss i min levetid. Hadde vi hatt Giggs og Beckham på kantene så kan det hende Cisse hadde scora mål i dag, men slik er det ikke. Cisse er ikke mannen til å skyte oss videre, og han vil aldri bli det. Selg, selg, selg! Det kan ødelegge dagen til en voksent mann bare av å tenke på at Cisse møter ball med mostander i rygg. Altså, glem avlsutningsferdigheter, mannen kan ikke NOE annet. Udugelig rett og slett. 450 000 i uka eller hva han nå enn tjener, er altfor mye for en benka spiss som ikke engang er i stand til å være supersub.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Papiss Demba Cissé
« Svar #479 på: 18. Jan. 2014, 01:46 »
Hadde selvfølgelig også hjulpet på om vi fikk i gang en skapende spiller som Ben Arfa da i denne sammenheng. Har vel de siste par årene vært den spilleren med klart flest assists per minutter på banen. Skyt meg om jeg tar feil.

3 siste sesongene:
Ben Arfa: 300 minutt per assist
Cabaye: 454 minutt per assist
Sissoko: 408 minutt per assist
Marveaux: 186 minutt per assist

I'm gonna have to shoot you! :D Dersom man tar med scoringer blir det en annen sak. Da stiller nok Ben Arfa bedre enn Marveaux. Dette er bare tall da, men vil påstå at våre 2 mest kreative offensive spillere er blitt helt utelatt og det er litt trist. Tallene er hentet fra fantasy.