20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329265 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #435 på: 22. Juni 2011, 11:33 »
Når du sier "han", så kunne man tro det er De Jong du sikter til, men det slår meg at du sannsynligvis sikter til en viss franskmann.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #436 på: 22. Juni 2011, 18:06 »
Eneste som kan toppe Ben Arfas retur er Shearers? Å i det hele tatt nevne Ben Arfa i samme åndedrag som Big Al er altfor, altfor tidlig.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #437 på: 22. Juni 2011, 18:31 »
Eneste som kan toppe Ben Arfas retur er Shearers? Å i det hele tatt nevne Ben Arfa i samme åndedrag som Big Al er altfor, altfor tidlig.

Selvsagt er det vilt å sammenligne med Shearer, men det var ganske vilt at vi faktisk fikk tak i HBA også. Jeg har vært "forelsket" i ham siden jeg så han herje med Lpool i CL, og alle som har sett evertonvideoen ser jo potensialet. Det er ikke uten grunn at Wenger omkaller HBA som ett av de største franske talentene, eller at han følges nøye av fransk media. Mannen er vanvittig god, rett og slett.  At HBA insisterte å komme til oss, av en eller annen grunn betyr kanskje at fansens tilhørighet til spilleren blir enda sterkere. Hans ønske om å komme hit, kombinert med hans unike talent gjør han til klubbens største stjerne, enda han nesten ikke har spilt kamper. Så ble han tatt fra oss gjennom en grusom takling av De Jong. Det er alle disse omstendighetene som gjør at St James kommer til å ga av hengslene når han entrer banen..  Shearers mottakelse var i så måte en sammenligning, men som du sier, bare tiden vil vise om HBA lever opp forventingene..
« Siste redigering: 22. Juni 2011, 18:34 av InspectorC »

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #438 på: 22. Juni 2011, 18:44 »
Eneste som kan toppe Ben Arfas retur er Shearers? Å i det hele tatt nevne Ben Arfa i samme åndedrag som Big Al er altfor, altfor tidlig.

Selvsagt er det vilt å sammenligne med Shearer, men det var ganske vilt at vi faktisk fikk tak i HBA også. Jeg har vært "forelsket" i ham siden jeg så han herje med Lpool i CL, og alle som har sett evertonvideoen ser jo potensialet. Det er ikke uten grunn at Wenger omkaller HBA som ett av de største franske talentene, eller at han følges nøye av fransk media. Mannen er vanvittig god, rett og slett.  At HBA insisterte å komme til oss, av en eller annen grunn betyr kanskje at fansens tilhørighet til spilleren blir enda sterkere. Hans ønske om å komme hit, kombinert med hans unike talent gjør han til klubbens største stjerne, enda han nesten ikke har spilt kamper. Så ble han tatt fra oss gjennom en grusom takling av De Jong. Det er alle disse omstendighetene som gjør at St James kommer til å ga av hengslene når han entrer banen..  Shearers mottakelse var i så måte en sammenligning, men som du sier, bare tiden vil vise om HBA lever opp forventingene..
Amen!

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #439 på: 22. Juni 2011, 19:18 »
fantastisk innlegg InspectorC! Sitter her med tårer i øynene mens jeg leser. Angående benbruddet hans var det vel et rent brudd? Slike brudd er helt uproblematiske, det er bare et spørsmål om tid. Når det har grodd tilbake er det som regel enda sterkere grunnet bruskdannelsen rundt bruddet. Jeg tror det handler om det mentale eventuellt. Men Ben Arfa virker som en ganske lugn fyr, virket helt ubesnæret av det hele.
Vet du hva, jeg tror det kan bli HERJING i høst hvis vi får disse gutta samspilte. Etter et år med drillo-fotball og bare spilling på resultat, tror jeg dette blir en fin forandring!
If it has tits or wheels, count on problems!

Dish

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 10
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #440 på: 22. Juni 2011, 20:28 »
fantastisk innlegg InspectorC! Sitter her med tårer i øynene mens jeg leser. Angående benbruddet hans var det vel et rent brudd? Slike brudd er helt uproblematiske, det er bare et spørsmål om tid. Når det har grodd tilbake er det som regel enda sterkere grunnet bruskdannelsen rundt bruddet. Jeg tror det handler om det mentale eventuellt. Men Ben Arfa virker som en ganske lugn fyr, virket helt ubesnæret av det hele.
Vet du hva, jeg tror det kan bli HERJING i høst hvis vi får disse gutta samspilte. Etter et år med drillo-fotball og bare spilling på resultat, tror jeg dette blir en fin forandring!

Er ny her på forumet, men jeg har fulgt dine innlegg og debatten rundt stallen og neste sesong, og jeg er helt enig med deg. Vi får et sinnsykt lag neste år som kan hamle opp med hvem som helst og får vi signet Matuidi, Sturridge og en AM til blir vi virkelige brutale. Klart, det er fullt av uromomenter, men jeg har ikke vært så optimistisk siden Newcastle ENDELIG skulle ta gullet når de signet Shearer.
Neste sesong kommer til å bli rekordgjevn og 75p holder trolig til ligagullet. Med en Xabi Alonso i Cabaye, fjorårets beste DM i Tiote, og en Ronaldo (som ikke blir kledd av av Tom Høgli) i HBA har jeg stor tro på at vi skal gjenerobre St.James' Park og ta 45/75 der.
13. august kan ikke komme fort nok!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #441 på: 22. Juni 2011, 21:39 »
fantastisk innlegg InspectorC! Sitter her med tårer i øynene mens jeg leser. Angående benbruddet hans var det vel et rent brudd? Slike brudd er helt uproblematiske, det er bare et spørsmål om tid. Når det har grodd tilbake er det som regel enda sterkere grunnet bruskdannelsen rundt bruddet. Jeg tror det handler om det mentale eventuellt. Men Ben Arfa virker som en ganske lugn fyr, virket helt ubesnæret av det hele.
Vet du hva, jeg tror det kan bli HERJING i høst hvis vi får disse gutta samspilte. Etter et år med drillo-fotball og bare spilling på resultat, tror jeg dette blir en fin forandring!


Jeg kommer i hvert fall til å sitte med ett fuktig øye eller to når han kommer innpå :)

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #442 på: 22. Juni 2011, 22:14 »
Neste sesong kommer til å bli rekordgjevn og 75p holder trolig til ligagullet. Med en Xabi Alonso i Cabaye, fjorårets beste DM i Tiote, og en Ronaldo (som ikke blir kledd av av Tom Høgli) i HBA har jeg stor tro på at vi skal gjenerobre St.James' Park og ta 45/75 der.
13. august kan ikke komme fort nok!

45 poeng hjemme? Det er 15-0-4, 14-3-2, 13-6-0 eller bedre. Jaja, jeg hadde ikke klagd om du hadde rett, men nå synes jeg vi skal forsøke å ikke drømme oss ALT for langt bort. :P

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #443 på: 22. Juni 2011, 23:11 »
Tenk tilbake til Jonas sin deby. Der han herjet i stor stil mot scums. En hvis han hadde fått benbrudd i neste kamp hadde han blitt en like stpr stjerne?:p skummelt å hype, det jeg så i den videoen som jeg ikke la merke til i Everton kampen er antall balltap. Det Jonas også er kjent for.

Jeg sier ikke dette for å ta en demper på Hatem, men jeg er spent på hva stemmningen rundt han sier til neste år når han har driblet ballen bort noen ganger og vi har gått på nesen newcastle style igjennom sesongen:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #444 på: 23. Juni 2011, 00:43 »
Syns også det er voldsomt til hyping. Alle er jævla spente på Ben Arfa, men å nevne han i samme åndedrag som Shearer og enda fler blir litt i overkant.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #445 på: 23. Juni 2011, 07:11 »
Slike brudd er helt uproblematiske,

Han måtte berre opererast på nytt i all hast for å ikkje få øydelagt heile karriera...


Syns også det er voldsomt til hyping. Alle er jævla spente på Ben Arfa, men å nevne han i samme åndedrag som Shearer og enda fler blir litt i overkant.

Einig. Får inntrykk av at han er den beste spelaren i PL. Og alle våre problem forsvinn med ein gong han er tilbake.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #446 på: 23. Juni 2011, 07:59 »
HBA brakk "kun" leggbeina og ødela ikke sener og muskler, og han brakk ikke leggen nede ved ankelen som Smith og Eduardo. Så normalt sett skal han bli 100% etter det jeg har lest. Bruddsonen skal faktisk bli sterkere enn tidligere pga brusken som dannes rundt bruddet. Den samme brusken er det som forøvrig har skapt problemer for Smith og Eduardo fordi den  hindrer fleksibiliteten i ankelen. Dermed ble de aldri 100% frisk av skaden.

At brukte Shearers tilbakekomst fra skade som sammenligning med mottakelsen HBA kommer til å få, vil ikke si det samme som at jeg vurderer HBA opp mot Shearer prestasjonsmessig. Slutt å ta alt så bokstavelig..

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #447 på: 23. Juni 2011, 14:15 »
HBA brakk "kun" leggbeina og ødela ikke sener og muskler, og han brakk ikke leggen nede ved ankelen som Smith og Eduardo. Så normalt sett skal han bli 100% etter det jeg har lest. Bruddsonen skal faktisk bli sterkere enn tidligere pga brusken som dannes rundt bruddet. Den samme brusken er det som forøvrig har skapt problemer for Smith og Eduardo fordi den  hindrer fleksibiliteten i ankelen. Dermed ble de aldri 100% frisk av skaden.

At brukte Shearers tilbakekomst fra skade som sammenligning med mottakelsen HBA kommer til å få, vil ikke si det samme som at jeg vurderer HBA opp mot Shearer prestasjonsmessig. Slutt å ta alt så bokstavelig..

Helt enig her! Syns også alle tar ting for bokstavelig her inne.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #448 på: 23. Juni 2011, 16:00 »
Hehe, vi har noen Cynics her inne som bare ser på glasset som halvtomt. Jeg har tidligere vært rimelig negativ til vår elendige midtbane, men føler at vinden er i ferd med å snu nå!
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #449 på: 23. Juni 2011, 16:17 »
Det er vel og bra med entusiasme og glede. Det er bra. Men det er tross alt Newcastle vi snakker om folkens. Det er ingen klubb som i større grad har perfeksjonert kunsten å skyte seg sjøl i foten akkurat i det ting overhodet ikke kan gå galt, og fremtiden ser så vanvittig lys ut.

Kall meg gjerne kyniker, men jeg velger å holde beina godt plantet på bakken, og se BEGGE sider av en sak.

Ben Arfa blir hypet som om det var Zinedine Zidane vi hadde i våre rekker. Det kan godt hende at Ben Arfa kan bli "den nye Zidane", men det er et stykke igjen dit ennå.

Og selv om jeg er veldig glad for at vi har fått inn de spillerne vi har fått, så forbeholder jeg meg retten til å være bittelitt skeptisk inntil jeg faktisk har fått sett dem i aksjon, inntil jeg vet hva de står for både på og utenfor banen. Og jeg forbeholder meg også retten til å ha mer eller mindre nøkterne forventninger til Hatem Ben Arfa. Han var nesten weltklasse mot Everton. Men det er nesten et år, og et alvorlig beinbrudd siden. Jeg håper virkelig han lykkes, jeg håper han kan innfri deres forventninger sånn noenlunde. Men jeg forventer ikke at han kommer til å gjøre det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon