20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 150529 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #615 pć: 30. Juli 2018, 22:21 »
Er helt forbanna tragisk om vi ikke kan hente Bryan for 6 mill eller Tagliafico for 8 mill. Pengene er der, mÄ faen meg Ashley komme seg til helvete bort!
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #616 pć: 30. Juli 2018, 22:42 »
ÂŁ10m klausul? Da er det bare Ă„ slappe av Anders  ;)

Haha, sant det 🙈

Enig Geordie! En ting er at vi kanskje ikke har penger til Ä gÄ 40-50mill i minus hvert overgangsmarked (eller hver sommer), men sÄ "godt som klubben drives Þkonomisk" sÄ har vi i det minste rÄd til Ä gÄ i null!! Hvis pengene vi fÄr inn er fordelt over 2-4 Är (tilfeldig antall), sÄ fÄr vi kjÞpe spillere over den samme perioden da. De pengene er jo garantert inn uansett, og vi bÞr dermed gjÞre som ALLE ANDRE...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #617 pć: 30. Juli 2018, 22:49 »
SÄ Charnley prÞve seg pÄ at vi fÄr ikke alle pengene fra overgangene inn samtidg. Det stemmer vel og bra, de fleste overgangene gjÞres med en nedbetalingsavtale av en eller annen sort. Bortsett fra nÄr Newcastle kjÞper da.

I fÞlge regnskapene fÄr klubben faktisk inn 38,7 millioner pund fra TIDLIGERE overganger dette Äret. Sissoko, Gini mfl.

https://www.themag.co.uk/2018/05/must-read-newcastle-united-accounts-reveal-club-owed-60m-players-great-news-rafa/

NÄr det er grunn til Ä tro klubben har gÄtt med 30-50 mill i overskudd sist sesong + tidligere overganger + en del kroner fra overganger denne sommeren, blir dette for meg mer og mer tragisk og ulogisk. Uansett om vi har gjort noen kupp og antageligvis oppgradert stallen noe, det ER betydelige summer ute og gÄr som marken Ashley ikke vil bruke. Antageligvis mellom 70-100 mill.

Igjen, digger nÄr klubben gjÞr noen kupp, men skal vi komme oss videre mÄ det brukes penger pÄ hÞyere kvalitet!

Repeterer denne fra utallige artikler og oppfordringer fra fansen: “we don’t demand a team that wins, but a club that tries”

Ashley prĂžver ikke et sekund....
« Siste redigering: 30. Juli 2018, 23:48 av Geordie »
No fate but what you make

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #618 pć: 30. Juli 2018, 23:29 »
Begynner Ä lure litt nÄr "lille" Fulham har svidd av over 40 millioner pund bare i dag (Mitrovic og Mawson) I tillegg har de tidligere i sommer kjÞpt Seri ogsÄ.

Tror ogsÄ at det antageligvis skulle ha vÊrt 70-100 millioner pund tilgjengelig for Benitez.

Dersom Ashley er eier av Newcastle pÄ denne tid neste sommer vil det ikke overraske om det er noe alla Steve Bruce som er manager og at det da brukes opp mot disse summene for Ä kjÞpe seg unna stÞyen etter at Benitez takket for seg i mai.

Blir litt trist av hvordan dette har utviklet seg. Hadde vÊrt spennende og sett hvordan dette hadde gÄtt om Benitez fikk de han ville ha.
Om ikke Ashley selger sÄ blir hÄpet at Ashley "sparer" pengene til Benitez til siste forhandlinger om ny kontrakt. Han liker jo Ä gamble.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #619 pć: 31. Juli 2018, 00:16 »
Rykter om at vi nÊrmer oss Athony Limbombe fra Club Brugge! HÞyrebeint ving som liker Ä spille pÄ venstrekanten. Litt rart da det er pÄ hÞyrekanten vi trenger forsterking..

Ryktes om Atsu til Huddersfield for Ä gjÞre plass! Tanker om dette? Personlig sÄ vil eg gjerne beholde Atsu.

http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/30/shock-exclusive-claims-belgium-international-will-join-nufc-with-atsu-joining-rivals-as-a-result/

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #620 pć: 31. Juli 2018, 00:38 »
Huddersfield Town have identified Newcastle United wideman Christian Atsu as a potential summer signing, GHANAsoccernet.com can exclusively report.

The newly-promoted English Premier League side are in the process of strengthening their squad ahead of their top-flight campaign.

Dette er nok bare oppgulp fra i fjor, mener det var samme rykter da ogsÄ...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #621 pć: 31. Juli 2018, 01:00 »
NÄ kjenner ikke jeg til denne Limbombe, men jeg ser at bÄde vi, Southampton og Huddersfield har vÊrt linket til ham tidligere i sommer. Prisen som var nevnt da var 13M£.

Hvis det skulle ligge noe i det, sÄ er i hvert fall jeg positiv til at vi fÄr inn Limbombe og selger Atsu. Det er alltid en risk med spillere som ikke har PL-erfaring, sÄ sÄnn sett er det tryggere Ä beholde Atsu, da vi vet hva vi fÄr. Men av hva jeg ser er Limbombe hÞyt ansett og han fikk debuten sin pÄ det belgiske landslaget tidligere i Är. Han ble riktignok ikke tatt ut til VM-troppen, men skal jo ogsÄ litt til med de spillerne Belgia har Ä ta av. Han virker som en spennende spiller og han kan visstnok spille spiss ogsÄ. Men det spÞrs om han ikke blir for dyr for oss da. Vi har jo ikke for vane Ä kaste oss inn i en budkrig.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #622 pć: 31. Juli 2018, 09:14 »
Jeg blir bare matt over Ashley-apologetene som stadig poengterer at det er bedre at vi ikke Þdsler penger ut, men heller kjÞper "billige" juveler til Rafa da han er sÄ dyktig pÄ Ä gjÞre gode spillere av slikt.
Tenker bare for en unik mulighet vi hadde hatt dersom Rafa hadde fÄtt i nÊrheten av et ok transferbudsjett. Da hadde vi gÄtt for bedre spillere enn Rondon og Muto tenker jeg. Ashley er overhodet ikke interessert i Ä maksimerer verken klubben eller Rafas potensiale.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #623 pć: 31. Juli 2018, 11:05 »
Jeg er helt enig, Kristoffer. Som en annen pÄpekte tidligere, jeg synes det er fantastisk nÄr vi kjÞper en spiller billig, som viser seg Ä vÊre et kupp og som blir en kjempehit. Og det har vi jo hatt en del av under Ashley. Men jeg synes det er tilsvarende begredelig nÄr vi skal spare oss til fant og vi sitter med middelmÄdige spillere som viser seg Ä ikke vÊre gode nok. Og disse har det jammen meg vÊrt mange av ogsÄ, uten at jeg har tall pÄ det. Og sÄ resulterer det i at vi har en spiller som ikke er god nok og som vi har problemer med Ä kvitte oss med. Er vi heldig kan vi fÄ en liten sum for spilleren og kvitte oss med lÞnnsutgiften, mens i andre tilfeller gÄr spilleren ut kontrakten, og vi sitter igjen uten noen ting, bare glad for Ä vÊre kvitt lÞnnsutgiftene.

I neste omgang bÞr vi forsterke, fordi spilleren vi kjÞpte sist ikke er god nok. Men denne gangen har vi ikke rÄd til Ä betale sÄ mye, for vi brukte deler av budsjettet pÄ en middelmÄdighet, sÄ da ender vi opp med nok en middelmÄdighet, og vi har det gÄende.

Jeg setter det litt pÄ spissen nÄ, men det er bare for Ä illustrerer at det ikke nÞdvendigvis alltid er best Ä spare nÄr man skal handle. Og da har jeg ikke nevnt risikoen for nedrykk engang.

Jeg mener ikke at vi skal bli et nytt kjÞpelag, men tenk om Benitez hadde fÄtt brukt litt ekstra penger pÄ noen spillere, kombinert med noen smarte, rimeligere signeringer og fÄtt styrket akademiet. Jeg tror ikke vi hadde blitt kjÞrt i avgrunnen Þkonomisk av den grunn og pÄ sikt ville man forhÄpentligvis kommet bra fra det med gode spillere opp fra akademiet og eventuelle videresalg av spillere. Og ikke minst, det hadde vÊrt mye gÞyere for samtlige supportere.

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #624 pć: 31. Juli 2018, 14:07 »
Max Meyer skal nÊrme seg en overgang til Palace pÄ free transfer. Her burde vi absolutt vÊrt med i kampen. Han er akkurat en slik spillertype vi trenger i en offensiv midtbanerolle.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #625 pć: 31. Juli 2018, 14:14 »
le10sport reporting in France that Newcastle are very close to getting a loan deal agreed to bring Thiago Maia to Tyneside for next season.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #626 pć: 31. Juli 2018, 18:07 »
Jeg blir bare matt over Ashley-apologetene som stadig poengterer at det er bedre at vi ikke Þdsler penger ut, men heller kjÞper "billige" juveler til Rafa da han er sÄ dyktig pÄ Ä gjÞre gode spillere av slikt.
Tenker bare for en unik mulighet vi hadde hatt dersom Rafa hadde fÄtt i nÊrheten av et ok transferbudsjett. Da hadde vi gÄtt for bedre spillere enn Rondon og Muto tenker jeg. Ashley er overhodet ikke interessert i Ä maksimerer verken klubben eller Rafas potensiale.

Hmm, jeg kan ikke se at noen diskusjon angÄende dette her i transfertrÄden......

I det du skriver sÄ er jeg helt enig. Hadde "hovedpersonene" for denne klubben hatt litt sunn fornuft sÄ hadde vi fÄtt Benitez pÄ langtidskontrakt og spillere inn fra en hÞyere hylle.

Dermed sagt betyr ikke det nÞdvendigvis dyrere spillere i overgangssum, men mÄ nok opp noen hyller nÄr vi kommer til lÞnn.


Laget mÄ nok bygges litt opp pÄ nytt. Husker nÄr SBR tok over pÄ slutten av 90 tallet etter noen svake sesonger med Dalglish og Gullit. Klubben slet pÄ nedre halvdel og klarte ikke tiltrekke seg de beste spillerne i starten. SBR hentet Gallagher, Cordone, Acuna, Bassedass, Carl Cort, osv.
Jeg synes faktisk ikke at Sir Bobby Robson fikk sĂŠrlig mye penger til spillere, men klarte Ă„ "bygge" et skikkelig slagkraftig lag med noen herlige personligheter og gode fotballspillere.

NÄ har vi en ihvertfall like god manager i Rafael Benitez og han mÄ stÞttes 100%. Han kan fÄ til det samme, men ikke uten at han fÄr spillere som han selv Þnsker og som passer han og laget.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #627 pć: 31. Juli 2018, 18:19 »
https://www.themag.co.uk/2018/07/mike-ashley-makes-positive-changes-to-newcastle-united-transfer-policy-that-go-beneath-the-radar/

Poster denne.
Swansea betalte £8 mill i leie for Renato Sanches og £5 mill i leie for Tammy Abraham. Lurer pÄ hvor mye NUFC betalte for Kenedy...........
Jeg er imot Ä lÄne uten opsjon pÄ kjÞp, og etter denne artikkelen er jeg enda mer imot dette.

Synes det skulle vÊrt noen regler pÄ dette her. De klubbene med eiere som blar opp for alt av spillere for sÄ Ä bare lÄne de ut til andre som mÄ betale i dyre dommer. Chelsea for eksempel er ingen "storklubb", har bare en eier med en pengesekk som aldri blir tom.

MÄ fÄ pÄ plass noen regler som gjelder dette med utlÄn av spillere. Mer enn hva som er nÄ.
FÞr kunne ikke en spiller som er utlÄnt til en annen klubb mÞte klubben han var utlÄnt fra om de mÞtes. Vet ikke hvordan det er nÄ, men det blir jo ogsÄ galt for "alle andre".

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #628 pć: 31. Juli 2018, 19:26 »
Tar delvis poenget ditt, men det gikk ikke mange Ă„rene fĂžr Sir Bobby fikk godt med penger Ă„ bruke.
Det er ogsÄ litt misvisende Ä si at han ikke fikk handle dyre spillere. Carl Cort kom for 6 mill pund som var en betydelig sum den gang for en sÄ ung spiller. Bassedass var ogsÄ den gang et bra navn i Argentina og kom for over 4 millioner pund. Gitt inflasjonen opp til dagens nivÄ tror jeg begge disse summene tilsvarer godt over 10 millioner pund, i Cort sitt tilfelle kanskje over 20 mill. Jenas ble hentet 1,5 Är senere januar 2002 og da mener jeg han ble den dyreste engelske tenÄringen noensinne for 5 mill pund.

Det er fortsatt frustrerende Ä se at det tilsynelatende ikke investeres en pÞkk i spillermateriale for fÞrstelaget. Selv om vi har en solid manager, sÄ henger grad av investeringer sammen med sportlig utvikling. Jeg drÞmmer bare om hva Rafa hadde fÄtt til med en viss mengde backing fra styret. Det er ogsÄ forbausende Ä se hvor lite som skjer av utvikling pÄ akademisiden dersom Ashley har en grand plan om at vi i stÞrre grad skal leve av Ä produsere egne stjerner. Det lyser gjennom at Ashley nÄ som alltid har liten interesse av Ä gjÞre annet enn Ä holde Newcastle i PL for Ä profilere sitt rÄtne SportsDirect.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #629 pć: 31. Juli 2018, 19:28 »
En forskjell Frode, Robson fikk de pengene som da var tilgjengelig, og fikk bruke de relativt fritt.

Ellers mye enig som du sier, etter et par magre sesonger midt pÄ tabellen, fikk han ryddet ut alt det dyre rotet etter Gullit. Da fikk han et par gode budsjetter hvor han hentet bla. annet Woodgate, Bellamy og Robert. Da leverte han 4., 3., og 5. plass.

Freddie Sheperd og Sir John Hall gjorde mye rart og frustrerende, som Ä sparke Sir Bobby. Imidlertid prÞvde de alltid Ä gjÞre det de trodde var best for klubben, og gud bedre det hadde vÊrt nydelig med disse to gubbene som eier nÄ, og latt Rafa fÄ holde pÄ i fred.

Her er en oversikt over gammel transfermoro, som ogsÄ viser summene pÄ de du nevner Kristoffer! Brukte faen meg mer penger pÄ et gjennomsnittlig vindu pÄ 90/00-tallet, enn det vi har gjort hittil denne sommeren, om vi inflasjonsjusterer.

https://www.transfermarkt.com/newcastle-united/alletransfers/verein/762
« Siste redigering: 31. Juli 2018, 19:30 av Geordie »
No fate but what you make