20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no  (Lest 16470 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #45 på: 30. Aug. 2011, 00:18 »
Vel, hva enn. Hele diskusjonen er blitt redusert til en vits uansett. Den seriøse debatten har handlet om hvorvidt forumet skal stenges for ikke-medlemmer eller ikke. Nordin har konkludert med at det uansett ikke kommer til å skje med bakgrunn i motstanden, så dermed bør andre tiltak diskuteres i stedet. Helst uten at dere skal hoppe over på kritikk av folk som ikke har meldt seg inn. Det fører bare til smått komiske digresjoner som denne. Ja, for dette er en avsporing.
« Siste redigering: 30. Aug. 2011, 00:20 av geordie-olav »

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #46 på: 30. Aug. 2011, 00:24 »
Tim Buch: Ingen har sagt at det er korrelasjon mellom aktivitet og kvalitet.

Det er vanskelig å si hva som skjer med aktiviteten og kvaliteten på forumet, kanskje er det mest sannsynlig at aktiviteten vil synke og kvaliteten stige, ihvertfall i første omgang?

Jeg er sikker på at kvaliteten vil øke på forumet ved å stenge mange ute, men det ville allikevel være å fucke opp det store samlingspunktet for norske Newcastle-tilhengere. Mitt poeng er at den høye aktiviteten har en verdi i seg selv.

Helt enig i at den høye aktiviteten har en verdi i seg selv, det var litt av poenget mitt tidligere. Hva kvalitet angår så vil jeg tippe at forholdet kvalitet/tull blir det samme, bare i en mindre skala dersom forumet lukkes. Finnes ingen gode argumenter for at kvaliteten automatisk kommer til å stige.

P.s Dersom du melder deg inn, så kan du se på det som en investering. Du får en høyere stemme som kan fremme forslag til hva slags tilbud du vil at supporterklubben skal få i fremtiden!  ;)

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #47 på: 30. Aug. 2011, 00:25 »
Jeg hører alltid på flertallet, og det virker som at JA-siden begynner å bli sterkere. Men motstanden er også stor. Derfor er jeg lunken til å gjøre en så pass stor og risikabel forandring. Det hadde vært lettere om 90 % hadde ment det samme.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #48 på: 30. Aug. 2011, 00:26 »
Skjønner ikke hvilken kritikk du sikter til? Er du virkelig så hårsår at argumenter for noe du ikke støtter, oppfattes som elitistisk kritikk???

Jeg driter i hva du gjør eller ikke gjør i så måte, men hvorfor hisser du deg sånn opp?

Er det dårlig samvittighet? :)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #49 på: 30. Aug. 2011, 00:27 »
Da har jeg meldt meg inn i TAN, men jeg stemmer likevel nei. Forumet burde være åpent for både medlemer av TAN og ikke-medlemer. :)
Nei.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #50 på: 30. Aug. 2011, 00:36 »
Ser ikke helt hvordan det skal være en korrelasjon mellom aktivitet og kvalitet. Det argumentet funker ikke for min del.

At medlemstallet stiger ved stenging av forumet samtidig som aktiviteten vil synke er grei, men nå er det ikke sånn at alt kvalitetsmessig kommer fra TAN-medlemmer mens alt useriøst/drittslenging(eller hva enn dere mener det er for mye av på forumet om dagen) kommer fra folk som ikke er TAN-medlemmer.

geordie-olav drar den nok litt langt her. Bare meld deg inn for fanden  :P

Jada, jeg er ikke uenig med deg, Tim Buch. Det kommer jo også litt an på hva man mener med kvalitet. I mine øyne er det for så vidt ganske mye kvalitet i kvantitet. Spesielt på et forum som dette for spesielt interesserte, hvor aktiviteten også i utgangspunktet er relativt liten. Det er det beste argumentet for å opprettholde et åpent forum i mine øyne.

I tillegg er kanskje forumet en inngangsport for nye medlemmer?

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #51 på: 30. Aug. 2011, 00:52 »
Da har jeg meldt meg inn. Ikke på grunn av all masinga til selvhøytidelige skrytekopper, men på grunn av Boris sitt veldig oppmuntrende innlegg og på grunn av Nordin sin eksemplariske demokratiske ånd. Jeg oppfordrer imidlertid en del speilmasturberende medlemmer om å opphøre nedrakningen av ikke-medlemmer.

Jeg er fortsatt imot all stenging av forumet for ikke-medlemmer. Ikke-medlemmer er ikke en byrde for newutd eller supporterklubben. De er en berikelse. De generer aktivitet og blest om forumet, som igjen munner ut i flere medlemmer av supporterklubben TAN. De forteller venner og bekjente om siden. Kanskje linker de til den. Det gir høyere besøkstall til siden som igjen gir høyere medlemstall for TAN. Ikke-medlemmer er slettes ingen økonomisk belastning!

Dessuten synes jeg det er flott at ikke-medlemmer er her, rett og slett fordi de er her. De er medsupporterne våre, tross alt, og forumet ville ikke ha vært det samme uten dem.
« Siste redigering: 30. Aug. 2011, 00:55 av geordie-olav »

tigerstaden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 155
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #52 på: 30. Aug. 2011, 00:59 »
Da har jeg meldt meg inn. Ikke på grunn av all masinga til selvhøytidelige skrytekopper, men på grunn av Boris sitt veldig oppmuntrende innlegg og på grunn av Nordin sin eksemplariske demokratiske ånd. Jeg oppfordrer imidlertid en del speilmasturberende medlemmer om å opphøre nedrakningen av ikke-medlemmer.

Jeg er fortsatt imot all stenging av forumet for ikke-medlemmer. Ikke-medlemmer er ikke en byrde for newutd eller supporterklubben. De er en berikelse. De generer aktivitet og blest om forumet, som igjen munner ut i flere medlemmer av supporterklubben TAN. De forteller venner og bekjente om siden. Kanskje linker de til den. Det gir høyere besøkstall til siden som igjen gir høyere medlemstall for TAN. Ikke-medlemmer er slettes ingen økonomisk belastning!

Dessuten synes jeg det er flott at ikke-medlemmer er her, rett og slett fordi de er her. De er medsupporterne våre, tross alt, og forumet ville ikke ha vært det samme uten dem.

Ikke noe problem hvis man ikke melder seg inn, men handler ikke den summen om drift, felleskapet og medlemstall ol.
Skjønner ikke vis man er New fan og ikke kan bruke de slantene på fanklubben
Hva er 250 kr i dag da, men uansett respekterer de som ikke vil bruke pengene her.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #53 på: 30. Aug. 2011, 01:01 »
Hvis dere virkelig leser innleggene mine inneholder de saklige, logiske argumenter.
I saklighetens navn så slår du litt bastant fast hva følgene skal bli uten å gi så mye grunnlag for det synes jeg. Det er ikke nødvendigvis slik at noe blir slik du sier, utelukkende fordi du sier det. Jeg er likevel tilbøyelig til å tro at følgene blir noe i de baner du presenterer (om vi lukker forumet totalt), men kanskje ikke fullt så dramatisk. Og som jeg har gitt uttrykk for så bør vi være meget sikre på at det er veien og gå før vi går til så drastiske steg. En stenging av forumet er etter det jeg kan se en svært dårlig løsning. Vi bør iallefall ha prøvd en del (de fleste) andre løsninger først.

Torfinn: Jeg argumenterer ikke mot supporterklubben, men mot de som rakker ned på de som ikke har meldt seg inn. De blir forsøkt ekskludert fra newutd-forumet, de blir anklaget for å snylte, holdes ansvarlig for at det angivelig går dårlig med TAN (noe det ikke gjør) osv.
Jeg synes denne hetsen du påberoper deg er litt i overkant. Noen stikker kanskje mer enn det strengt tatt er grunnlag for, men at du blir tråkket ned til et untermensch er litt vel drøyt. Godwins feiler sjelden.

At supporterklubben ønsker å øke medlemstallet er absolutt ikke det samme som at alle de som ikke er medlemmer er søppel. Enkelte utsagn kan kanskje i mindre grad tolkes dithen om man vil vinkle det i verst tenkelig lys, men det er ikke det som er eller bør være budskapet. Jeg tror strengt tatt ikke at så veldig mange holder et slikt syn for prisverdig. Vi får prøve å holde oss på sporet som er medlemstallet i TAN.

Ingen som ikke har meldt seg inn i supporterklubben behøver å føle dårlig samvittighet for det, og de behøver ikke å la seg bli presset inn av folk som innbilder dem at de er en belastning på TAN-økonomien med sin snyltende tilstedeværelse på forumet. Denne pressingen er motbydelig.
Det er ikke et press det i utgangspunktet er snakk om, og igjen vil jeg si at du overreagerer. At vi på et forum som er en sentral del av supporterklubben diskuterer ulike løsninger for hva som skal til for å øke medlemstallet er ikke noe uttrykk for å spytte alle øvrige forumbrukere i trynet. Det er en sunn tilnærming til noe som vi oppfatter som et problem, eller i verste fall noe vi kan forbedre.

Tim Buch: Ingen har sagt at det er korrelasjon mellom aktivitet og kvalitet. Jeg er sikker på at kvaliteten vil øke på forumet ved å stenge mange ute, men det ville allikevel være å fucke opp det store samlingspunktet for norske Newcastle-tilhengere. Mitt poeng er at den høye aktiviteten har en verdi i seg selv.
Enig med deg i at vi skal være forsiktig med å rasere samlingspunktet vårt. Og høy aktivitet har absolutt en egen verdi som iallefall jeg holder høyt. Å rekruttere med å sitte på høye hester skal vi absolutt vokte oss for og jeg mener at forumet har en stor verdi i seg selv uavhengig av omstendighetene rundt.

Det er likevel naturlig å se på om vi kan gjøre noe annerledes uten at vi alle skal springe til våre sandsekker og polarisere en problemstilling som helt klart er full av gråsoner og kompromiss.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #54 på: 30. Aug. 2011, 01:03 »
Selvfølgelig er det å "spytte alle andre forumbrukere i trynet" når vi snakker om å ekskludere dem.

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #55 på: 30. Aug. 2011, 01:04 »
Velkommen til eliten olav, hehe

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #56 på: 30. Aug. 2011, 01:07 »
Ja om det er det eneste alternativet du kan se, så kan du si det. Men om du leser hele avsnittet mitt så var vel strengt tatt ikke det poenget med diskusjonen:
At vi på et forum som er en sentral del av supporterklubben diskuterer ulike løsninger for hva som skal til for å øke medlemstallet er ikke noe uttrykk for å spytte alle øvrige forumbrukere i trynet. Det er en sunn tilnærming til noe som vi oppfatter som et problem, eller i verste fall noe vi kan forbedre.

Men du har hengt deg så veldig opp i dette, samt enkeltes måter å forholde seg til dette på, at å diskutere saken virker håpløst.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #57 på: 30. Aug. 2011, 01:14 »
Synes denne diskusjonen har dratt litt for langt. Det blir nok ikke noe stenging i denne omgang, men hvis opinionen blir mer entydig i fremtiden så bør vi absolutt ta grep.

Velkommen som medlem, GeordieOlav!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #58 på: 30. Aug. 2011, 01:45 »
Har fulgt med på diskusjonen i denne tråden og må si meg enig med mye av det geordie-olav skriver. Enkelte har en tendens til å svartmale situasjonen. Husk på at vi er relativt nye på de sosiale nettverka og vi har nok ikke høstet alle frukter av dette prosjektet. Vi vokser stadig, og som Nordin har vært inne på, ser vi en positiv utvikling. Å stenge forumet for ikke-medlemmer vil virke mot sin hensikt, mener nå jeg.

Å kritisere ikke-medlemmer er heller ikke veien å gå. Blir mildt sagt overrasket av å se tirader på forum og på Facebook rettet mot ikke-medlemmers manglende engasjement i supporterklubben.