20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cheick Tioté  (Lest 144301 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #630 på: 03. Feb. 2013, 18:36 »
Håper det ikke, men tror nok Tioté blir sett på som en mye bedre spiller enn Perch fortsatt.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #631 på: 03. Feb. 2013, 19:19 »
Merk mine ord. Tiote kommer til å herje når han kommer tilbake.
Grunn: Han kan spille med lavere risiko i en mer definert defensiv rolle nå som vi har flust av kreative spillere rundt ham på banen. Dette er ikke gjetting, dette er vitenskap. Få han inn.

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #632 på: 03. Feb. 2013, 21:30 »
Jeg er enig med Cadel, torfinn og Pontare.

Tioté ER og VIL ALLTID være en bedre spiller enn Perch.

Grunnen til at folk i det hele tatt vurderer Perch på samme nivå som Tioté er at Perch har hevet spillet sitt 50% fra ifjor, mens jeg mener Tioté har falt cirka 80% fra den spilleren han var ifjor.
Det kan være mange årsaker til det, og jeg lister opp her noen av grunnene som jeg mener har spilt litt inn for det:

1. De fleste spillerne i Newcastle-laget i år har kollektivt falt sammen i nivå sammenlignet med ifjor.
2. Det har vært mye skader i laget slik at vi aldri har fått stilt med det beste laget.
3. Det virker som Tioté har blitt litt mere kjepphøy og spiller med for høy risiko som defensiv anker.

De 2 første punktene begynner det å se litt bedre ut nå siden folk har kommet tilbake fra skade, og vi ikke minst har fått inn gode spillere som løfter laget og pusher de som allerede er der til å levere bedre på banen (dette har jo også blitt nevnt av Pardew i flere intervjuer i det siste).

Siste punktet i lista over kan også enkelt lukes vekk hvis noen på treningsfeltet jobber litt med Tioté, og få gutten litt ned på jorden igjen og spille mer på det sikre.
Det er nok lettere å få til dette enn å gjøre en bedre spiller ut av Perch.

Et lag med ambisjoner om topp 6 i England SKAL ikke stille med James Perch i startoppstillingen!

PS. Joda, jeg er fullt klar over tabellsituasjonen og at Newcastle fremdeles skal kjempe hardt for å unngå nedrykk i år.
Men utifra de gode kjøpene vi har gjort i Januar (ikke minst med beistet Sissoko som jeg ble helt forelska i etter kampen igår) så VET jeg at vi ikke kommer til å rykke ned.
Og da bør vi se framover istedet for da det er faktisk ikke mer enn 7 poeng opp til Swansea på 8.plassen.
« Siste redigering: 03. Feb. 2013, 21:39 av nemo »

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #633 på: 04. Feb. 2013, 00:36 »
Skulle tro enkelte her på forumet tok en tattovering av Tiote etter forrige sesong som de begynner å bli litt nervøs for nå.

Tiote slik han spillte på sitt beste forrige sesong er selvfølgelig garantert en plass i startelleveren vår og soleklart vår beste defansive midtbanespiller. F. eks spillet hans mot ManU i 3-0 seieren () er noe av det råeste jeg har sett og ingenting er bedre enn at han kommer seg tilbake til dette nivået.

MEN: Tiote har vært fryktelig svak denne sesongen. Sett gang på gang at når motstanderlaget vinner ballen når vi står høyt oppe med laget, kommer Tiote i 100 for å prøve å vinne tilbake ballen og blir regelrett pisset på, noe som fører til masse rom for motstanderlaget til å kontre i og full panikk i forsvar.
Han gir også bort masse unødvenige frispark, tar imot mange kort, mast hodet mot Sunderland som (mest sannsynlig) førte til at vi gav bort 2 poeng og sist men ikke minst sløser han bort ballen i farlige områder enten gjennom hodeløs dribling i forsvar eller feilpasninger.

Hva er det denne mannen har bevist som gjør at han skal få lov til å valse rett inn i førstelaget forran en Perch som har jobbet hardt for å spille "over evne" + Anita som også har vært veldig god. Syns begge disse spillerne også har en bedre fotballIQ enn Tiote.

PDD ville jeg heller startet Perch, Anita, Bigi og Mbiwa (gitt Saylor-Colo i forsvar) forran Tiote frem til Tiote forbedrer spillet sitt. Jeg vil jo helst at Tiote skal spille for oss siden han har det høyeste maksnivået som ryddegutt, men så lenge han ikke er den beste spilleren tilgjengelig før en kamp mener jeg at han ikke skal spille fra start.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #634 på: 04. Feb. 2013, 00:51 »
Tiote har vært svak denne sesongen, men det har jo hele laget også vært. Jeg tror og håper at han løfter seg på det nivået vi vet han kan, nå som laget har fått et stort løft.
Same old Shearer, always scoring!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #635 på: 04. Feb. 2013, 01:01 »
Tiote kunne fortsatt ha vært jævlig god denne sesongen, selv om resten har vært dårlig.
Styrken til Tiote ligger kun i det å bryte opp motstandernes angrep, og være den idioten som løper og plager de offensive spillerne. Men i år synes jeg han har prøvd seg med mer offensive bidrag, ikke kun vært den defensive ryddegutten som vinner ballen, for så å spille den videre med en gang. Om det er han som har lyst til å endre stilen, føler han må ta mer offensivt ansvar eller Pardew som ønsker dette veit jeg ikke.

Men får vi Tiote til å være den ballvinnende terrieren som vi veit han kan være, og setter han i en trio med Sissoko og Cabaye, er det en skummelt farlig trio!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #636 på: 04. Feb. 2013, 01:07 »
Perch bør starte mot tottenham fordi han har løst rollen sin ypperlig de to siste kampene. Noe av det Perch gjør så bra er at han vet sine begrensninger og overlater ballen til cabaye, sissoko eller noen av de andre. Spiller enkelt og smart. Der har vi noe av svakheten til Tiote. Cheiken blir ofte overmodig og spiller med høy risiko. Tiote er bedre enn Perch, men akkurat nå så er Perch et bra valg fordi vi vet at det funker, og Tiote har på ingen måte vist denne sesongen at han er uerstattelig.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #637 på: 04. Feb. 2013, 03:54 »
Er ikke rart at Tiote har måtte spilt mer ball uten Cabaye på midten. Hvis han får instruksjoner om å bare fordele enkle baller bør han starte foran Perch. Spurs har vel ikke spisser igjen, så hvis vi vinner midtbanen og greier å demme opp for Bale så tror jeg vi har gode sjanser til å ta poeng på WHL.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #638 på: 04. Feb. 2013, 08:06 »
Never change a winning team!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #639 på: 04. Feb. 2013, 13:39 »
Perch bør starte mot tottenham fordi han har løst rollen sin ypperlig de to siste kampene. Noe av det Perch gjør så bra er at han vet sine begrensninger og overlater ballen til cabaye, sissoko eller noen av de andre. Spiller enkelt og smart. Der har vi noe av svakheten til Tiote. Cheiken blir ofte overmodig og spiller med høy risiko. Tiote er bedre enn Perch, men akkurat nå så er Perch et bra valg fordi vi vet at det funker, og Tiote har på ingen måte vist denne sesongen at han er uerstattelig.

Enig. Samt at det gir en dårlig signaleffekt å la Tiote vandre rett inn på laget både fordi han har vært svak sist han spilte, og ikke minst fordi Perch har vært god de siste kampene. Blir litt det samme som om Yanga-Mbiwa skulle tatt over plassen til Tayls nå etter de siste par kampene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #640 på: 04. Feb. 2013, 15:13 »
Tiote kunne fortsatt ha vært jævlig god denne sesongen, selv om resten har vært dårlig.
Styrken til Tiote ligger kun i det å bryte opp motstandernes angrep, og være den idioten som løper og plager de offensive spillerne. Men i år synes jeg han har prøvd seg med mer offensive bidrag, ikke kun vært den defensive ryddegutten som vinner ballen, for så å spille den videre med en gang. Om det er han som har lyst til å endre stilen, føler han må ta mer offensivt ansvar eller Pardew som ønsker dette veit jeg ikke.

Men får vi Tiote til å være den ballvinnende terrieren som vi veit han kan være, og setter han i en trio med Sissoko og Cabaye, er det en skummelt farlig trio!
:nikke:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #641 på: 04. Feb. 2013, 16:34 »
Perch bør starte mot tottenham fordi han har løst rollen sin ypperlig de to siste kampene. Noe av det Perch gjør så bra er at han vet sine begrensninger og overlater ballen til cabaye, sissoko eller noen av de andre. Spiller enkelt og smart. Der har vi noe av svakheten til Tiote. Cheiken blir ofte overmodig og spiller med høy risiko. Tiote er bedre enn Perch, men akkurat nå så er Perch et bra valg fordi vi vet at det funker, og Tiote har på ingen måte vist denne sesongen at han er uerstattelig.

Enig. Samt at det gir en dårlig signaleffekt å la Tiote vandre rett inn på laget både fordi han har vært svak sist han spilte, og ikke minst fordi Perch har vært god de siste kampene. Blir litt det samme som om Yanga-Mbiwa skulle tatt over plassen til Tayls nå etter de siste par kampene.

Kristoffer da..  :nei:
Du skrev din siste kommentar med sikkert et glimt i øyet, men du kan da seriøst ikke sammenligne det med å bytte ut Tioté vs. Perch med Yanga-Mbiwa vs. Saylor.

Tioté er en etablert Premier League-spiller som vi vet kan levere glitrende spill.
Og selvom han ikke er på sitt beste så mener jeg at han er 3 ganger bedre enn Perch.
Tioté har også nylig spilt et internasjonalt mesterskap med landslaget sitt, scoret et mål i kvartfinalen da dem røk ut, og fått topp internasjonal matching de siste ukene.
Så min mening er at det ikke er noen som helst gambling å sette inn Tioté istedet for Perch.

Yanga-Mbiwa har kun vært i Newcastle i 2 uker, snakker ikke engelsk ennå, og som kun har fått cirka 30min med PL-erfaring. Likevel er det noen som ønsker at han skal inn og erstatte Coloccini eller Saylor i midtforsvaret allerede.
Det å være en forsvarspiller har også mye å gjøre med kommunikasjon på toppen av sine fotballferdigheter.
Man kan ikke forvente at Yanga-Mbiwa skal komme inn fra dag en og briljere i forsvar.
Det må nok en del terping på trening for at samhandlingen og kommunikasjonen mellom spillerne i forsvar skal sitte.

Jeg var faktisk litt skeptisk til at Saylor skulle gå rett inn på laget etter skadeavbrekket hans, siden han må være ganske så kamprusten. Og det så vi også mot Villa, da han ble regelrett lekt med av Benteke, og tapte vel de fleste nærduellene mot det beistet der.
Men sett i etterkant, så gjorde Pardew nok det riktige ved å gå for erfaringen til Saylor fremfor Mbiwa.
Saylor vet hva det gjelder å krige og spille i Premier Leage, og ikke minst kjenner han guttene som han spiller med i forsvar mye bedre enn Mbiwa.

Så konklusjonen min er at å nevne de to situasjonene i samme setning, og likevel mene at de har likheter er ihvertfall noen hundre meter bak mål.  ::p


Men jeg skal også modere meg selv litt, og har ingen betenkeligheter med å starte med Perch fremfor Tioté mot Tottenham til førstkommende lørdag. Jeg er helt enig i frasen "Never change a winning team!".

Men jeg kommer heller ikke til å grine hvis Tioté blir foretrukket som ryddegutt.
Perch vet så inderlig sjøl at han er en squad-spiller, og spiller egentlig hver kamp over evne.
Men hvor lenge kan det vare?  ::)

Det trengs vel kun en halv omgang med vanlig Perch-nivå før folk igjen starter heksejakten og kommer med kommentarer ala "Ut med'an!", "For en drittspiller!", "Hvem er det som har røykt sokkene sine som lar Perch spille hver eneste kamp..", osv...

Det er så kort vei mellom himmel og helvete for en fotballspiller.
Og, som vi alle vet, så har fotballsupportere også kun korttidshukommelse (meg selv inkludert, selvfølgelig!)  :D

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #642 på: 04. Feb. 2013, 17:01 »
Selvfølgelig kunne Tiote vært ekstremt god hele sesongen, selvom resten av laget har spilt som en ræv, men du skjønner vel poenget? Lettere å være god når laget flyter godt.

Se på Perch, han har sugd kamelrompe hele sesongen, men vært god de siste par kampene. Tror Tiote hadde prestert meget bra nå som han kommer tilbake til en spillergruppe som har masser av selvtillit, spillerglede osv.

Når dette er sagt, så er jeg også fan av "Never change a winning team", så vil ikke røske av meg ballesekken i fortvilelse, om det er godeste Perchinho som starter på lørdag.
Same old Shearer, always scoring!

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #643 på: 04. Feb. 2013, 17:05 »
Never change a winning team!

Bare å se på United det ;)

Når vi nå endelig har fått litt bredde og konkurranse på midten blir det også viktig å rotere litt for å holde alle i kampslag samt ikke minst fornøyd!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #644 på: 04. Feb. 2013, 18:06 »
Ser poengene dine, nemo. Men fortsatt - Perch har for lengst bevisst at han er et brukbart anker, og jeg kan egentlig ikke huske at han har hatt så grusomme kamper fra den posisjonen heller? Som stopper er han en vandrende katastrofe - men han er flink til å innse sine begrensninger på den sentrale midtbanen, og vi slipper grusomme markeringssvikt og håpløse hodedueller. Selvfølgelig holder Tiote et høyere toppnivå - og kommer til å ta over plassen før eller siden. Men jeg synd det vil være riktig å fortsette med Perch på WHL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida