20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cheick Tioté  (Lest 144685 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #645 på: 04. Feb. 2013, 19:55 »
Jeg synes ikke Tiote har vært dårlig i forhold til resten av laget denne sesongen, snarere tvert imot. Selv om han har spilt langt under sitt vanlige nivå, mener jeg han har vært en av de beste på laget. Her er det viktig at vi ikke måler han opp mot sitt eget toppnivå, men mot resten av laget. Bare jeg som mener dette?

Av denne grunnen mener jeg, som andre nevner, at når laget, formen og lagmoralen stiger, så vil det være lettere for å Tiote å komme i form. Det har gått trått i hele år, og det er vanskelig for èn spiller å skinne (om du ikke er en entertainer som Cab eller Ben Arfa). Tiote i form er i en annen klasse enn Perch.

Bruk Tiote mot Spurs, få han i form. Drit i "never change a winning team" når det er snakk om ett direkte spillerbytte uten noen formasjonsendring. Hvis vi taper, så er det ikke fordi Tiote spilte isteden for Perch!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #646 på: 04. Feb. 2013, 23:24 »
Takk Anders Nordeide!! Helt enig!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #647 på: 05. Feb. 2013, 15:52 »
I mine øyne er det to spørsmål som innledningsvis må besvares.
1: Har Tiote spilt seg ut av laget?
2. Har Perch spilt seg inn på laget?

Dersom svarene på begge er ja, er det ingen tvil om at Perch skal starte. Hvis svaret på spm 1 er nei, og svaret på spm 2 er ja (eller omvendt) er det et nytt spørsmål som dukker opp. Er det nødvendig å gjøre et bytte i den posisjonen? I mine øyne nei. Men Tiote er og blir førstevalg som defensiv midtbane, og James Perch har bare vært vikar. Har spilt to gode kamper med nye lagkompiser foran seg, men utover det, hva er det som tilsier at Perch har danket ut Tiote? Har Perch vært SÅ god de siste kampene, at det overskygger absolutt alt både han og Tiote har gjort tidligere i sesongen?

Det er ikke det at Tiote har vært spesielt god denne sesongen, men han har ikke soleklart spilt seg ut av laget. Jeg synes ikke hans erstattere har vært veldig mye bedre, med unntak av en tidvis svært lovende Bigirimana. Tiote er i mine øyne fremdeles førstevalg, og da er det ikke unaturlig at han spaserer rett inn på laget.

Perch er backup. Det vet han selv, og det vet alle andre. Som defensiv midtbane har han flere gode kamper, og har vært veldig viktig i de to siste kampene. Men Tiote er førstevalg, og det er naturlig å tro at også han vil bli bedre når Sissoko tar så mye offensivt ansvar, og han har Cabaye ved sin side.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #648 på: 05. Feb. 2013, 17:43 »
Enig med deg Kristoffer i de to spørsmålene du stiller, men her mener jeg svaret på spørsmål 1 er nei, og spørsmål 2 er nei.

Folk her på forumet undervurderer effekten av et lag som er i form og som har selvtillit. De 2 siste kampene (i alle fall førsteomgangene) har maskineriet gått på skinner, ingen har vært dårlige, alle har prestert. Det betyr likevel ikke at laget vårt er bedre uten Ben Arfa f.eks. Selv om ting fungerer bra, kan det fungere enda bedre, DERSOM vi har spillere med et høyere toppnivå. Ingen her på forumet kan mene at Perch har et bedre toppnivå enn Tiote. Og når er det enklest for en spiller å komme i form? Jo, nettopp når medspillerne også spiller bra. Dette er en gylden mulighet til å få Tiote tilbake i form.

Til tross for at Perch har gjort jobben bra, vil det være hodeløst å la Tiote sitte på benken nå som han er spillesugen, spillerne rundt han er i toppform og laget har selvtillit. Så svaret på spørsmålet ditt (om vi må gjøre en endring) er et rungende ja. Tiote har en enorm mulighet til å komme inn og briljere, men Perch kan gjøre jobben sin godt. Jeg tar sjangsen (hvor stor sjangse er det å sette inn Tiote???), hva gjør dere?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #649 på: 05. Feb. 2013, 20:02 »
Rett skal være rett, jeg heter Joakim, og Kristoffer heter Kristoffer. En liten nyanseforskjell der. :P

Og hvis du leser innlegget mitt er vi slett ikke uenig. At svaret på begge spørsmålene er nei er jeg i utgangspunktet enig i. Perch har gjort en strålende jobb, men det skal mer til for en backupspiller å danke ut Tiote.

MEN, effekten av et lag som har flyt og selvtillit betyr også at vi må tenke oss om to og tre ganger før vi gjør endringer. For akkurat nå fungerer laget VELDIG bra. Vi vet ikke hva som vil skje dersom vi bytter ut Perch. Jeg mener en endring ikke er nødvendig, men at det kan være positivt likevel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #650 på: 06. Feb. 2013, 09:44 »
Haha, sorry Joakim,  to diskusjoner på en gang ble litt mye :P

Jada, vi er veldig enige, men forskjellen ligger nok i at jeg tenker 2 og 3 ganger og ender opp med det samme svaret hver gang jeg tenker på det. Jeg har tenkt det samme som deg, at vi ikke "trenger" å bytte, men imo er det feigt å ikke gjøre det. Tiote er en mann for de store kampene, han har spilt ACN og scoret i kvartfinalen. Når han kommer tilbake så skal Perch få spille mot Tottenham, fordi han har vært "solid" de to siste kampene? Grunnen til hermetegnene er at han ikke har utmerket seg spesielt i forhold til resten av laget. Hvis du ser på spillerbørsen til laget vårt de siste fem kampene, så ser du at de har en sammenheng. Du finner ikke 8 på Perch de to siste kampene, mens andre på laget har spilt seg til 5 på børsen. Perch er en i mengden, Tiote er noe spesielt. Bruk han fra start mot Spurs! :D

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #651 på: 07. Feb. 2013, 20:16 »


Dat venstre leggmuskel.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #652 på: 07. Feb. 2013, 20:43 »
Ser bra stram ut den høyre også. :P

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #653 på: 08. Feb. 2013, 20:58 »
Ginger  :feiring:

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #654 på: 08. Feb. 2013, 20:59 »
Cheick "Pølsa" Tioté :thumbu:
he shagged your lass, taylor shagged your lass

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #655 på: 13. Feb. 2013, 18:42 »
Oscillons From The Anti-Sun

Henke911

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 45
  • Stolt Toon fan
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #656 på: 13. Feb. 2013, 20:24 »
Jeg håper Pardew pranket oss mot Tottenham når han brukte Perch fremfor Tiote. Tiote er omtrent vår beste spiller, få han ut på banen med en gang
Newcastle 3-1 Wigan (15.4.06)
Shearer 2 mål. Jeg var der!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #657 på: 13. Feb. 2013, 23:16 »
Jeg håper Pardew pranket oss mot Tottenham når han brukte Perch fremfor Tiote. Tiote er omtrent vår beste spiller, få han ut på banen med en gang

Jeg hadde også oppfattet det som en practical joke av Pardew..



                                                ...hvis jeg ikke hadde sett en eneste kamp siden forrige sesong  :fisk:

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #658 på: 14. Feb. 2013, 13:53 »
Arrestert faktisk. Jaja, er hvertfall ikke for voldtekt, ran eller vold, så sånn sett er jeg som regel nøgd.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #659 på: 14. Feb. 2013, 15:20 »
Styrker jo likefullt mistankene om at han ikke har hatt hodet helt på rett plass denne sesongen.
Oscillons From The Anti-Sun