20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345  (Lest 17856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #75 på: 29. Aug. 2015, 15:36 »
Horribel takling av Colo der, enda bra det ble gult kort!!

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #76 på: 29. Aug. 2015, 15:39 »
Alle skifter som ikke medfører en formasjon med en spiss på topp støtter jeg. Det er som du sier Martin krevende å spille alene på topp. Ba Remy var den forrige spissen vi hadde som mestret den kunsten. Og Mitrovic tror jeg ikke har samme reportar.
FIFY

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #77 på: 29. Aug. 2015, 15:40 »
Stolt av gutta! Ned med flagget til topps.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #78 på: 29. Aug. 2015, 15:46 »
Bra innsats, men vi har en avslutning. Det er for svakt selv med en mann mindre.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #79 på: 29. Aug. 2015, 17:27 »
Tre positive ting å ta med seg forsvarsmessig. 1. Haidera var god bakover i dag synes jeg, så nå mangler det bare at han finner tilbake til sine offensive tendenser. 2. Mbemba virker å være en solid tilvekst. Han var strålende i dag mener jeg. 3. Krul virker å ha funnet tilbake til gammel form. Han har hatt  meget gode redninger i flere kamper på rad.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #80 på: 29. Aug. 2015, 19:23 »
Krul var god og hadde mange kjemperedinger. Artig å se at han prøver å spille seg ut, til tross for at det ikke alltid gikk like bra :) Ellers synes jeg han var usedvanlig slephendt i mange situasjoner. Ga returer på en god del han burde ha holdt eller slått til side.

Forsvaret var greit, men Janmaat ser ut som bambi på isen når han har ballen i beina. Hva har skjedd med karen? Virker ikke som at han har rørt en fotball siden sesongslutt i mai.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #82 på: 29. Aug. 2015, 23:34 »
Det derre der er det verste søppelet jeg noensinne har lest. Få det vekk herfra!


Mye kritikk av Mitrovic, som jeg ikke skjønner bæra av.
Jeg forstår egentlig ikke hva Mitrovic gjorde galt.

Han gikk etter ballen, noe han har full rett til. Han er kanskje litt uvøren i måten han går inn i duellen på, men det i seg selv er ikke ulovlig.

Andre Marriner blåste i stykker kampen i dag. Det ble delt ut ett rødt og syv gule i en kamp som hadde noen tøffe taklinger, men som overhodet ikke var en stygg kamp. Det er kanskje mulig å argumentere for at Thauvin kunne vært utvist, men Mitros røde skjønner jeg ingen verdens ting av. Han kan kanskje få gult kort, som en advarsel, men ikke noe mer.

Og hva er dette ryktet det snakkes om? Mitrovic har en veldig fysisk spillestil. Han er en spiller som kjemper om hver eneste ball og gir 100 prosent i alle dueller. De gule kortene mot Southampton og Swansea kom fordi dette var en spiller som var veldig gira på å vise seg frem, hadde innbytterpuls og skulle tøffe seg litt. Mot southampton resulterte i en takling som jeg ikke hadde klaget på om hadde gitt marsjordre. Men han fikk gult, noe jeg synes er greit nok, med tanke på at vi her hadde med en innbytter å gjøre.

I dag har ikke kampen rukket å sette seg ordentlig før dommeren finner det for godt å ødelegge alle våre muligheter til tre poeng. Mitrovic har nok ennå litt høy puls, er fersk i klubben og ligaen, gira på å vise seg frem, gira på å sette arsenal på plass. Kjemper for en ball, og ender opp med en litt dum stempling på leggen, som hvis det han hadde kommet inn med større fart, potensielt kunne vært farligere. Etter regelboka er det kanskje mulig å gi rødt kort, men jeg synes det blir en vel streng tolkning, og jeg synes det vitner om dårlig skjønn fra dommerens side. Kampen har ikke fått satt seg, og taklingen er på langt nær så stygg at det må settes et eksempel. I stedet opplever vi en dommer som har minst like høy puls som spillerne våre, og er desperat etter å markere seg.

Jeg har registrert at McClaren tar Mitrovic i forsvar, og det synes jeg er helt korrekt. Som det har blitt antydet tidligere har Mitrovic en spillestil som kan minne litt om en ung Wayne Rooney. Men Wayne Rooney hadde aldri rykte på seg for å ha en agressiv spillestil eller å ha problemer med temperamentet.

Jeg har sett Rooney gjøre langt dummere ting enn Mitrovic, uten at det løftes et øyebryn. Det må være lov å ha en fysisk spillestil i det som en gang var en veldig fysisk liga. Selv om det har kommet mange små, lettbeinte teknikere fra latinske land til Premier League, betyr ikke det at det ikke skal være lov å ha en fysisk spillestil.

Å slenge tallene 1 rødt og 2 gule på 4 kamper i bordet og bruke det mot Mitrovic synes jeg er urettferdig. For det første har han kun spilt to kamper fra start. Mot Man Utd var han stort sett et oppspillspunkt. Mot arsenal ble han kastet av banen av en markeringskåt dommer, bare for å ha bommet på ballen, der motspilleren kastet seg ned og rullet rundt og hylte som en stukken gris, før han sekunder etterpå var på bena og sprang som aldri før. Med andre ord Coquelin fikk ikke særlig vondt, taklingen var ikke spesielt farlig eller særlig stygg, og det hadde holdt i massevis med en advarsel.

Jeg synes bare ikke vi kan skylde på Mitrovic, eller for den del McClaren, for at vi ikke fikk med oss poeng i dag.

Vi kommer oss etterhvert til hektene, og jeg synes vi har veldig god kontroll på Arsenal, som nesten ikke skaper en målsjanse, før Sanchez sikter inn Colo og ballen går i mål.

Anita har nok en gang en solid kamp på midtbanen. Har fått tillit og trygghet av McClaren, og det vises tydelig på banen. Stopperparet vårt lukter det svidd av. Den sorte James Bond og verdens vakreste krøller går veldig godt sammen. De virker å ha funnet tonen på veldig kort tid. Det lover svært bra.

Jeg synes vi har blitt mye bedre med ballen i beina etter McClaren kom inn. Vi tør å spille oss ut, vi tør å spille ball fremover. Det er ikke alltid vi lykkes, men så er også mange av spillerne nye. Og vi har ikke spilt på denne måten før, da pardew var en tilhenger av en direkte spillestil. Thauvin har mange gode kvaliteter, og KAN bli den nye franske åpenbaringen på venstrekanten. Skal ikke sammenligne han med Robert og Ginola helt ennå, for ryktene sier at han har en ganske lik personlighet som vår gode venn Hatem Ben Arfa. Så det er gode muligheter for at han kan by på problemer etterhvert. Men samtidig er SM rundere i kantene enn Pardew, så det kan være muligheter for at han vil takle en eventuell kranglefant på en god måte.

Det skal tross alt sies at Alan Pardew har et ego på størrelse med Mount Everest, og kan terge på seg en stein. Det er lite som tyder på at Steve McClaren er i nærheten av å ha så høye tanker om seg selv. Bare det i seg selv, er en klar forbedring, spør du meg.

Jeg håper vi nå bruker tiden frem mot West Ham til å jobbe med hvordan vi skal få det beste ut av Papiss Cisse. Det er forhåpentligvis åpenbart for sjefen at vi må spille på en litt annen måte med Cissé kontra Mitrovic.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #83 på: 30. Aug. 2015, 10:49 »
Enig i mye av det som allerede er skrevet her.

Veldig enig med fluffy her: JA, vi har et disiplinærproblem. Det er bare å se på kortstokken vi har samlet sammen på fire kamper det. Den taler for seg selv.

Sier meg også helt enig i Thomas sine tre posetive ting han klarte å se i denne kampen.

Kommentar til Nordin om Janmaat: mulig jeg husker feil her nå, men jeg syns å erindre at han hadde noen drittkamper innledningsvis forrige sesong også(?), og håper han forbedrer seg snart.

Denne utvisningen av Mitrovic er det alldeles ikke noen vits i å skrive en lang avhandling om for å forsvare. Han ble utvist, og det er ikke noe å si på det. Mulig han ble litt offer for sitt rykte her. Men hva så? Vi har vel sett det gang på gang før også. Hvorfor skulle Mitrovic bli behandlet noe bedre? Sjansene for det stiger ikke akkurat så lenge han spiller for en klubb som får litt for mange røde kort. Var det strengt å vise ham ut? Kanskje. Kanskje ikke? Hva hadde folket her skrevet om det var en Arsenal spiller som gikk inn på samme måte? Det går an å gi rødt på en sånn stempling, og det går an å ikke gi. Uansett er det alltid noen som syns det er feil, uansett hva dommeren gjør.

Syns det er veldig synd med utvisningen. Det hadde vært morro å se 11 mot 11 i 90 minutter igår. Vi hadde nok blitt pressa mye tilbake av Arsenal men kunne fått til en og annen kontring, dessverre så ble det altfor spinkelt de få gangene vi prøvde når vi var en mann mindere.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #84 på: 30. Aug. 2015, 16:32 »
MOTD?


Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #86 på: 30. Aug. 2015, 21:52 »
Luke Shaw fikk ikke gult kort engang for denne i dag:


Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #87 på: 30. Aug. 2015, 22:18 »
Luke Shaw fikk ikke gult kort engang for denne i dag:


Så urettferdig kan det være! Stempling rett under kneet, og Mitro sin takling var vel å regne som eit rasp nedover leggen!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #88 på: 31. Aug. 2015, 13:15 »
Tross mager poengfangst føler jeg at der enda er ganske god stemning. Spesielt sammenlignet med ståa for et år siden når vi også åpnet veldig tregt. Tror det har både med åpningsprogrammet samt at det er åpenbare forbedringer i hvordan laget opptrer både i form av innsats og forbedringer i spillet.
Helgas kamp var bitter mer enn noe annet. Utvisninga kan forsvares etter regelboka, men det er særdeles strengt i mine øyne. Samtidig har Mitrovic kanskje skyld i dette selv når han har vært i flere diskutable situasjoner de foregående kampene. Uansett er det tåpelig å lese noen mene at rødkortet her kan forsvares fordi han burde hatt rødt kort i andre situasjoner tidligere i sesongen. Dårlig logikk. Tror vi hadde hatt meget god sjanse til å vinne kampen dersom vi hadde fått spilt 11 mann mot Arsenal.
Føler uansett der er mye positivt å spore. Spesielt defensivt denne kampen er vi gode. Haidara vokser stadig med tilliten, selv om han har mye å gå på offensivt. Føler allikevel Janmaat er den store skuffelsen sålangt i forsvaret. Mbemba virker, som Thomas nevner, til å være et varp. Spiller Colo god! Anita gjennomfører også en ny god match på midten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 29/8 2015 kl1345
« Svar #89 på: 31. Aug. 2015, 16:20 »
Luke Shaw fikk ikke gult kort engang for denne i dag:


Så urettferdig kan det være! Stempling rett under kneet, og Mitro sin takling var vel å regne som eit rasp nedover leggen!
BBC pundit Danny Mills: “People are saying it’s a leg breaker but there was more chance of him breaking a toenail.”

Danny Mills on Mitrovic tackle