20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 47882 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #555 pć: 31. Jan. 2022, 23:33 »
Det er lov Ä vÊre skuffet, men som AHN sier sÄ er jo dette et kjempevindu dersom vi holder plassen uten Ä kaste bort alle FFP pengene pÄ overprisa spillere. Det gjenstÄr bare Ä se. Vi hadde uansett et mye bedre vindu enn de andre nedrykkskandidatene, sÄ i utgangspunktet sÄ er det ikke usannsynlig at det er godt nok. Ekiteke prÞvde vi vel pÄ en liten stund? Vi fikk ogsÄ budet gjennom, men spilleren ville ikke. Lite vi kan gjÞre med det. I starten av vinduet snakket vi om Ä stikke fingeren i jorden. Forventningene ble dratt opp kraftig da Bruno kom inn pÄ slutten og de snakket om hÞy aktivitet i dag. SÄ da blir det lett Ä svartmale.

Ja, men nÄ utsetter vi oss for en enda stÞrre usikkerhet omkring Ä klare Ä beholde plassen tenker jeg.
Dette burde vÊre unÞdvendig, spesielt mtp hvordan man ser de «kaster» bort 25 mill FFP penger pÄ wood.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #556 pć: 31. Jan. 2022, 23:45 »
Virker forresten som Burn har daua pÄ medical.

Burn er sÄ lang, sÄ det tar tid. Var visst kommet til mage regionen nÄ.

Jeg sitter igjen litt skuffet. Ser ikke helt hvor mÄlene skal komme og en skade pÄ Maximin sÄ er det litt krise.
Bruno er selvsagt spennende, men absolutt ingen garanti for at han tar PL med storm med engang. Brukte litt tid pÄ Ä komme i gang hos Lyon.


snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #557 pć: 31. Jan. 2022, 23:49 »
Burn bekreftet.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #558 pć: 31. Jan. 2022, 23:56 »
Trippier, Targett og Guimaraes er to-tre hakk opp fra hva vi hadde fra fÞr. Gode signeringer! Og pÄ posisjoner der vi virkelig trengte forsterkninger.

Burn og Wood gir bredde i stallen, ok signeringer. Burn kommer forĂžvrig til Ă„ blĂž for drakta! Kan bli viktig!

Hadde gitt dette vinduet 10 av 10 om vi hadde fÄtt Lingard/Ekitike og Botman/Carlos.

Vi er veldig utsatt med tanke pÄ skader pÄ angrepsrekka, en skade pÄ ASM sÄ har vi null Ä sette innpÄ. Skuffende at vi ikke fikk inn en angrepet, kan potensielt koste oss PL billetten.

Men er 80% SIKKER pÄ at vi nÄ holder oss, kan ikke se at de lagene rundt oss har en bedre tropp nÄ. Og vi er veldig styrket.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #559 pć: 01. Feb. 2022, 02:06 »
Synes vi mÄ si oss meget godt fornÞyde med dette vinduet. FÄtt inn spillere i Burn og Targett som forhÄpentligvis sklir rett inn og forsterker de to plassene vi sÄ svake ut pÄ defensivt. Trippier er jo en utrolig signering.

Fryktelig spennende med Guimaraes selvfĂžlgelig, men stĂ„r ved det at det alltid knyttes stĂžrre spĂžrsmĂ„l til spillere fra «svakere» Europeiske ligaer. Fikk jo et klasseeksempel pĂ„ det fra Spurs i dag med Ndombele fra nettopp Lyon og Bergwijn som visstnok var nĂŠre ved Ă„ forsvinne. Ikke at Guimaraes trenger Ă„ fĂ„ oss til topp 4 denne vĂ„ren  ;)

Bare Ä krysse fingrene for at han slÄr til (helst raskt) for virker jo svÊrt lovende, men tÞr aldri Ä ta helt av med sÄnne signeringer fÞr det er gÄtt noen kamper!

Dubravka
Tripper - SchÀr - Burn - Targett
Fraser - Joelinton - Guimaraes - Hayden - ASM
Wood

Dette laget fĂžler jeg gir oss en god mulighet for Ă„ holde oss!

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #560 pć: 01. Feb. 2022, 06:24 »
https://twitter.com/skysports_keith/status/1488221491414061060?s=21

Her skulle vi kjent vÄr besÞkelsestid.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #561 pć: 01. Feb. 2022, 07:38 »
Mine personlige poeng:

Matt Targett: 8/10 - Oppgradering fra det vi har i dag.
Dan Burns: 5/10 - Vi skulle hente en skikkelig bauta som skulle tette igjen bak. Vet ikke om Brightons tredje beste stopper er svaret pÄ det, men hÄper han overasker positivt. Stiv Prislapp.
Trippier: 9/10 - Kraftig oppgradering av det vi allerede hadde.
Bruno: 9/10 - Utrolig spennende.
Wood: 4/10 - Horribel pris. Det mÄ finnes bedre alternativer der ute til den prisen og med tanke pÄ alder, men nÄ fÄr vi hÄpe at Wood motbeviser og putter 10 mÄl +.

For har du ikke hÄr mellom legger og lÄr, sÄ har du en dÄtt i rÊva.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #562 pć: 01. Feb. 2022, 07:41 »
Trippier, Targett og Guimaraes er to-tre hakk opp fra hva vi hadde fra fÞr. Gode signeringer! Og pÄ posisjoner der vi virkelig trengte forsterkninger.

Burn og Wood gir bredde i stallen, ok signeringer. Burn kommer forĂžvrig til Ă„ blĂž for drakta! Kan bli viktig!

Hadde gitt dette vinduet 10 av 10 om vi hadde fÄtt Lingard/Ekitike og Botman/Carlos.

Vi er veldig utsatt med tanke pÄ skader pÄ angrepsrekka, en skade pÄ ASM sÄ har vi null Ä sette innpÄ. Skuffende at vi ikke fikk inn en angrepet, kan potensielt koste oss PL billetten.

Men er 80% SIKKER pÄ at vi nÄ holder oss, kan ikke se at de lagene rundt oss har en bedre tropp nÄ. Og vi er veldig styrket.

Jeg er enig i alt det du skriver bortsett i fra en ting. Jeg er ikke 80 % sikker pÄ at vi holder oss nÄ. Hadde vÊrt 80 % sikker om vi hadde hentet inn de du nevner i midtforsvaret og i angreps rekka. Vi er fortsatt fryktelig sÄrbare uten de forsterkningene.
For har du ikke hÄr mellom legger og lÄr, sÄ har du en dÄtt i rÊva.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #563 pć: 01. Feb. 2022, 08:19 »
Mine personlige poeng:

Matt Targett: 8/10 - Oppgradering fra det vi har i dag.
Dan Burns: 5/10 - Vi skulle hente en skikkelig bauta som skulle tette igjen bak. Vet ikke om Brightons tredje beste stopper er svaret pÄ det, men hÄper han overasker positivt. Stiv Prislapp.
Trippier: 9/10 - Kraftig oppgradering av det vi allerede hadde.
Bruno: 9/10 - Utrolig spennende.
Wood: 4/10 - Horribel pris. Det mÄ finnes bedre alternativer der ute til den prisen og med tanke pÄ alder, men nÄ fÄr vi hÄpe at Wood motbeviser og putter 10 mÄl +.

Godt oppsummert, det jeg ogsÄ tenker om Wood inn er at Burnley kan ha kommet styrket ut av det hele bÄde Þkonomisk og sportslig.
Weghorst koster dem omtrent halvparten av hva de fikk for Wood, og kan fint passe som hÄnd i haske for dem, slÄr han til sÄ har ikke NUFC svekket Burnley ved Ä hente Wood lenger, tvert imot.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #564 pć: 01. Feb. 2022, 08:37 »
FÞler det er veldig mye over the top forventninger til vinduet her altsÄ.
Vi har altsÄ gjort tre Äpenbare forsterkninger direkte inn i fÞrsteelleveren (Targett, Trippier, Guimaraes) - samt to spillere med PL-nivÄ inne som bidrar til Þkt bredde og valgmuligheter i Burns og Wood (Wood per i dag en klar forbedring til fÞrsteelleveren med Wilson skadd, Burns ogsÄ potensielt rett inn).
Dersom en ikke har levd under en stein de siste Ă„rene veit dere at dette vinduet er et vanskelig vindu Ă„ manĂžvrere seg i - og posisjonen vi er i gjĂžr at det ikke er enkelere (nyrik ut mot andre klubber i markedet + flere spillere som har takket nei pga dagens nedrykksspĂžkelse, etc).

Er veldig fornÞyd med dette vinduet, og vi er bedre rustet til Ä berge plassen nÄ enn per 01.01.2022. Syns klubben har vist handlingskraft og evne til Ä manÞvrere innafor sine rammer. Vi har mÄttet ta til takke med reservelÞsninger nÄr bedre spillere har glippet - men det er altsÄ forrige regime som har satt oss i den posisjonen at vi ikke er mer attraktive enn det vi er. Bruno og Trippier er spillere fra en hylle jeg ansÄ som urealistisk fÞr vinduet. Klapp klapp!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #565 pć: 01. Feb. 2022, 09:08 »
Er godt fornĂžyd med dette vinduet, men alltids noe som kunne vĂŠrt gjort bedre seff.

Trippier, klar forbedring pÄ hÞyreback, og en ledertype. Brukbar backup med Manquillo
Targett, etter mitt skjÞnn en god oppgradering pÄ venstre back. En problemposisjon for oss i mange Är. Litt vanskelig for Ä skjÞnne at Jamal Lewis ikke blir registrert i troppen?
Burns, usikker her, men er nok bedre enn vÄre dÄrligste midtstoppere, og gir oss bredde pÄ flere plasser

Bruno, stjernekjÞpet. Hever vÄr sentrale midtbane mange hakk om han gjÞr som vi forventer. BÞr kunne gjÞre forsvaret vÄrt mer solid, samt forbedre overgangsspillet som ballsentral. BÞr gi oss bedre kontroll pÄ midtbanen, som har vÊrt rundingsbÞyer siste par sesongene. HÄper han kan gi ASM/Almiron/Wilson/Fraser mange deilige baller Ä lÞpe pÄ, Kanskje Willock finner igjen sitt gamle jeg med Bruno ved sin side?

Chris Wood, gir oss en annen type enn Gayle/Wilson, og enn oppgradering av Gayle i mine Þyne. Har vel ganske tilsvarende stats som Rondon, og ingen som synes han var dÄrlig? Overpriset deluxe, men syns det var greit bare for Ä fÄ den landet. Mange nevner hvorfor gikk vi ikke etter Wieghorst? Tipper vi hadde fÄtt helt andre krav slengt i trynet enn det Burnley fikk om vi hadde prÞvd.


Skuffende Ä ikke fÄ landet en av Botman/Carlos, samt Ekitike/Lingard. FÞler virkelig at Scum bare kÞdda rundt med oss for Ä kaste bort tiden vÄr med Lingard.

Alt i alt tenker jeg troppen er klart forbedret, og bÞr vÊre mer enn bra nok til Ä begynne Ä klatre pÄ tabellen utover vÄren. FÄr vi hÄpe plassen reddes med god margin, og at vi kan begynne Ä bygge en langsiktig tropp til sommeren. Virker som f.eks. Botman fortsatt er lysten pÄ overgang.

Gir vinduet 7 av 10.
« Siste redigering: 01. Feb. 2022, 09:13 av Geordie »
No fate but what you make

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #566 pć: 01. Feb. 2022, 10:30 »
At vi er forbedret er det vel ingen som helst tvil om. Men fortsatt tynt offensivt, og midtstopperplassen som jeg tenker det var aller viktigst Ä forsterke, er jeg usikker pÄ om blir sÄ mye bedre. SÄ denne kampen mot nedrykket tror jeg kommer til Ä vare vÄren ut:)

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #567 pć: 01. Feb. 2022, 11:56 »
FÞler det er veldig mye over the top forventninger til vinduet her altsÄ.
Vi har altsÄ gjort tre Äpenbare forsterkninger direkte inn i fÞrsteelleveren (Targett, Trippier, Guimaraes) - samt to spillere med PL-nivÄ inne som bidrar til Þkt bredde og valgmuligheter i Burns og Wood (Wood per i dag en klar forbedring til fÞrsteelleveren med Wilson skadd, Burns ogsÄ potensielt rett inn).
Dersom en ikke har levd under en stein de siste Ă„rene veit dere at dette vinduet er et vanskelig vindu Ă„ manĂžvrere seg i - og posisjonen vi er i gjĂžr at det ikke er enkelere (nyrik ut mot andre klubber i markedet + flere spillere som har takket nei pga dagens nedrykksspĂžkelse, etc).

Er veldig fornÞyd med dette vinduet, og vi er bedre rustet til Ä berge plassen nÄ enn per 01.01.2022. Syns klubben har vist handlingskraft og evne til Ä manÞvrere innafor sine rammer. Vi har mÄttet ta til takke med reservelÞsninger nÄr bedre spillere har glippet - men det er altsÄ forrige regime som har satt oss i den posisjonen at vi ikke er mer attraktive enn det vi er. Bruno og Trippier er spillere fra en hylle jeg ansÄ som urealistisk fÞr vinduet. Klapp klapp!

+1! Jeg synes eierne har klart seg bra til Ä vÊre deres fÞrste overgangsvindu, og det uten en managing director, kun med en midlertidig transfer consultant som ble ansatt i midten av desember. Vi har sett det tidligere med rike eiere som kommer inn og gÄr berserk ved Ä bruke store summer helt fra start uten Ä tenke kritisk nok pÄ hva man faktisk fÄr med pengene som brukes. Og deretter viser det seg at laget ikke henger helt sammen. Det er ikke alltid slik at jo mer penger man bruker jo bedre resultater fÄr man umiddelbart, det er mange faktorer som spiller inn. Jeg er ogsÄ litt skuffet over at det eneste spisskjÞpet vi fikk inn var Chris Wood til 25 mill, men det virker som at de jobbet mye med Ä fÄ inn noe bedre. Det er uansett vanskelig Ä bedÞmme fÞr man ser resultatet av vinduet senere i sesongen, og det kan godt hende at jeg blir mindre fornÞyd med vinduet mot sesongslutt. ForelÞpig er jeg positiv.
« Siste redigering: 01. Feb. 2022, 15:51 av Eriksen »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #568 pć: 01. Feb. 2022, 12:16 »
Jepp. Sier pÄ ingen mÄte at vinduet var perfekt. I en ideell verden burde vi hatt inn et mer spennende navn offensivt i tillegg til Wood. Samt at vi heller ikke landa den stopperen som var Äpenbart mye bedre enn det vi allerede har.

Men vi har Äpenbart prÞvd. Eksempelvis gav en spiller som Martial klar beskjed om at han ikke Þnsket gÄ til oss. Tipper der er flere navn som var spennende som har gitt samme signal til oss uten at vi nÞdvendigvis leste om det i media.
ManU kjĂžrte Ă„penbart ogsĂ„ drittsekk-taktikk mot oss ift Lindgard, og der spilte nok saken rundt han overgriperen i ManU-angrepet ogsĂ„ inn mot slutten. Det er ogsĂ„  vanskelig Ă„ gardere seg mot at Etiketten sa nei nĂ„r vi endelig fikk budet godtatt av Reims. Og det er ikke slik at han ikke fikk muligheten til Ă„ reflektere over en slik overgang. Vi var Ă„penbart ute etter han allerede i midten av januar, slik at det er jo tĂžv at dette kom som lyn fra klar himmel noen time fĂžr vinduet stengte.
Jeg skjÞnner forÞvrig at han sa nei. Ikke sikret fast spill, og gÄr til en klubb hvor sportslig fremtid er hÞyst usikker frem til vÄren. Tror han fort kan bli aktuell igjen dersom vi berger PL-plassen.

Sa fÞr vinduet at jeg hÄpte vi kunne fÄ inn minst et par som er Äpenbare forsterkninger til startelleveren. Vi har gjort det - og deriblant i form av landslagsback pÄ England og brasiliansk midtbanespiller jaktet av diverse CL-klubber. Det trodde ikke jeg var vÄr hylle og er over all forventning.
Signeringen av Wood var dyr, men pengene driter jeg i. Hadde vi enda styrt under Ashley hadde vi ikke hentet inn noen spiss her nÄ, og mÄttet ta til takke med nedrykk. Han kan gÄ rett inn i PL Ä gjÞre en jobb, og dersom vi rykker ned vil han faktisk vÊre gull verdt da jeg tenker at han er god for 20 mÄl i Wankership. Ved fornyet kontrakt i PL vil han ogsÄ fungere som en kjekk squadplayer. En fornuftssignering ala Murphy, Joselu, etc. Weghorst er selvfÞlgelig et mer flashy navn, men uten PL-erfaring - og kan like vel bli den nye Ricky van Wolfswinkel ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #569 pć: 01. Feb. 2022, 17:20 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-premier-league-squad-transfers-22942068

Hvilke 3 bÞr utelates fra 25-mannstroppen? Krafth og Clark bÞr vÊre 2 av de etter mitt syn. Muligens Hayden da han er langtidsskadet, neppe kampklar fÞr uti mars sÄvidt jeg husker.
« Siste redigering: 01. Feb. 2022, 17:24 av Geordie »
No fate but what you make