20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor er de nå?  (Lest 171745 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #615 på: 28. Juni 2015, 07:00 »
Er det én ting vi alle kan være sikre på så er det vel nettopp det at en tilfeldig nettkjenning fra Nile Ranger ikke hadde utløst den sagnomsuste "Forlan-effekten"...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #616 på: 30. Juni 2015, 05:22 »
Sikre? Javel. Han var nær ved score mye, den ville bare ikke inn... Van Nistelrooy(mulig jeg husker feil) og flere store spisser har hatt en slik tørke i nye klubber.. Jeg sier ikke det er sikkert det ville løsna, men det er ofte slik at det løsner med en scoring.. Og til tross for scoringstørken var innhoppene hans med på å snu kamper til vår fordel, da han skapte mye fremover. Var blant annet alene gjennom borte mot arsenal og ble revet ned bakfra og fikk en spiller utvist. Utrolig fysikk og fart. Og ung var han og. Likte Hughton ga han sjanser, men Pardew hadde visst helt annnen mening.. Litt rart han fikk disse sjansene om han var helt udugelig. Ben Arfa fikk fingern fra 3 trenere, så alt tyder på at dette var ikke vår feil. Men mulig Pardew håndterte situasjonen feil før Arfa muligens bynte "resignere" litt... Blir spekulasjoner. Og med sportslig suksess på Rangers så er det godt mulig han hadde vært et bedre menneske utenfor banen.. Er ofte etter karrieren eller i dårlige perioder sportlig  spillere glir ut...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #617 på: 30. Juni 2015, 18:37 »
Fyren hadde utvilsomt talent, grunnen til at han aldri fikk sjansen var at han var totalt useriøs. Ganske historieløst å ikke fått med seg alle voldsepisodene og andre episoder med politiet, samt at fyren konsekvent kom for sent til trening osv.....

Glad for at fjotten ble sendt på dør, skit lei drittunger som det der som pisser bort en potensielt flott karriere millioner av andre ungdommer drømmer om.
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #618 på: 02. Juli 2015, 00:38 »
beskylder du for meg å ikke ha fått med meg alle voldsesepisodene,, ja tro det da,,

og dere som husker vet at han fikk mange gode innhopp av hughton mens med en gang pardew kom var han så langt bak i køen man kunne komme,, til å med da carroll ble solgt om man skulle tro han skulle få en reel sjasnse var han ikke i nærheten av benken så fort pardew kom?,,, kanskje det er pardew som håndterte det feil ved å straffe han med mindre spilletid mens en suksessfull karriere kunne fått han til å ta ting mer serriøst,,

og når jeg sier forlan effekten mener jeg ikke foraln effekt som kun forlan,, alle har sett spillere i nye klubber slite med å få den forløsende første scoringen,, så fort de får denne er det ofte ting virkeligg løsner seg

jeg ser riverie spilte til tider dårlig men i perioder mot slutten av sesongen da han bidro mer å skape sjanser var han faktisk god, og god del av de bommene var bare uflaks og underverrk og null tro på at ballen vil gå inn uansett hva... han har vist seg som en grei målscorer før på langt ferre sjanser... samme med ballotelli, han trenger noen forløsende gode kamper og scoringer,, hva med baros som ikke fikk sjansen før han båtta inn mål, suarez slet i starten av barca karrieren,,  jeg sier ikke at en slik scoring  ALLTID vil gjøre underverker, men det har mer betydning enn man skulle tro,,, og en forløsende scoring på riverie hadde løsnet opp i målraten han tl minst et gjenomsnittig nivå,, samme med ballotelli,,  jeg tror disse vil få mye høyere verdi etter 3 4 gode kamper enn med denne evige måltørken, derfor klubbene er tolmodige og ikke selger dem,,

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #619 på: 02. Juli 2015, 18:24 »
Noe er det du ikke har fått med deg når du begynner å prate om at Nile Ranger bare var en scoring fra å slå igjennom.....

Talentet var der, holdningene totalt fraværende. Han fikk en drøss med sjanser av Pardew til å bevise at han var verdt å satse på. Hjelper ikke med noen brukbare innhopp når man ikke har holdningene som skal til. Da ender det sjelden bra, og liten vits å bruke mer tid og ressurser på en person som har pissa bort den ene muligheten etter den andre uten tegn til bedring i adferd.

Syns også det er smått latterlig av deg å sammenligne Ranger med spillere som van Nistelroy og Suarez, som faktisk HAR bevist noe. Ranger har ikke bevist noe som helst, bortsett fra å være en useriøs gangsta-wannabie..

Skal imidlertid være enig med deg når det gjelder Riviere. Det lyste lang vei at han var totalt blotta for selvtillit. Fyren var en dugelig spiller i Frankrike, og har fortsatt trua på at han kan bli en brukbar spiss for oss, med en manager som forhåpentlig klarer å bruke han riktig.
« Siste redigering: 02. Juli 2015, 18:39 av Geordie »
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #620 på: 06. Juli 2015, 22:59 »
beskylder du for meg å ikke ha fått med meg alle voldsesepisodene,, ja tro det da,,

og dere som husker vet at han fikk mange gode innhopp av hughton mens med en gang pardew kom var han så langt bak i køen man kunne komme,, til å med da carroll ble solgt om man skulle tro han skulle få en reel sjasnse var han ikke i nærheten av benken så fort pardew kom?,,, kanskje det er pardew som håndterte det feil ved å straffe han med mindre spilletid mens en suksessfull karriere kunne fått han til å ta ting mer serriøst,,

og når jeg sier forlan effekten mener jeg ikke foraln effekt som kun forlan,, alle har sett spillere i nye klubber slite med å få den forløsende første scoringen,, så fort de får denne er det ofte ting virkeligg løsner seg

jeg ser riverie spilte til tider dårlig men i perioder mot slutten av sesongen da han bidro mer å skape sjanser var han faktisk god, og god del av de bommene var bare uflaks og underverrk og null tro på at ballen vil gå inn uansett hva... han har vist seg som en grei målscorer før på langt ferre sjanser... samme med ballotelli, han trenger noen forløsende gode kamper og scoringer,, hva med baros som ikke fikk sjansen før han båtta inn mål, suarez slet i starten av barca karrieren,,  jeg sier ikke at en slik scoring  ALLTID vil gjøre underverker, men det har mer betydning enn man skulle tro,,, og en forløsende scoring på riverie hadde løsnet opp i målraten han tl minst et gjenomsnittig nivå,, samme med ballotelli,,  jeg tror disse vil få mye høyere verdi etter 3 4 gode kamper enn med denne evige måltørken, derfor klubbene er tolmodige og ikke selger dem,,

Han fikk scoringen sin, og det hjalp ikke noe særlig de siste kampene.

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #621 på: 07. Juli 2015, 21:16 »
Av å hente Nilo Ranger? Vel. Det var ikke helt dønn bokstavelig. Men de gangene han fikk sjansen skapte Newcastle mye på grunn av hans fart og fysikk blant annet, og han virka veldig spennende. Slet med å få den forløsende scoringen, og for alt vi vet kunne dette gitt en "forlan effekt", der spilleren plutselig bøtter inn mål. Mye stang ut og uflaks. Etter Pardew kom inn ble Ranger bare borte, til tross for meget gode innhopp og evne til å plutselig skape noe fremover. Nå tviler jeg ikke på at han har ødelagt karrieren sin på andre ting, og nedprioritert fotballen og nærmest forfallt i sin nye klubb. Men det var en tid etter Carroll salget jeg mener han var den spissen vi burde satset på utifra alle innhoppene..

Var vel ganske begrenset fysikk på Ranger. Han var høy, men spinkel. Minnet litt om Sammy Ameobi rent fysisk, egentlig. Han fikk jo sine sjanser. Spilte nesten 60 kamper for Newcastle på 2 sesonger. Var rask og høyden var god å ha i hodedueller, scoret ett eller to oppsiktsvekkende mål, men hadde ikke så mye annet å komme med på toppnivået.

Men det er viktig å huske at han ble borte pga mye annet enn sviktende form, og det var alt det andre som var det største problemet hans. Startet vel sin kriminelle karriere som tenåring. Var mistenkt i en rekke saker, blant annet for overfall av en gammel mann, fyll, bråk osv. Rettssaken der han var tiltalt for voldtekt var jo også et uromoment, for å nevne noe. Og dette har jo fortsatt. Dømt for fyllekjøring og hærverk senest i fjor. Vanskelig å ha en proffkarriere når man skal være gangster og shitkid samtidig.

Han leverte vel greit i League One for et år eller to siden, men har ikke klart å etablere seg på et høyere nivå enn det.
Keep calm and put Shola on.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #622 på: 07. Juli 2015, 23:34 »
Ble sparket fra Swindon grunnet han ofte uteble fra trening sammen med voldsepisoder o.l. Fikk sjansen i Blackpool senest, same old shit der. Møte ikke opp til trening osv.....

Ganske fyldig avsnitt under Controversies på siden hans på Wikipedia  :P
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #623 på: 08. Juli 2015, 07:57 »
Noe er det du ikke har fått med deg når du begynner å prate om at Nile Ranger bare var en scoring fra å slå igjennom.....

Talentet var der, holdningene totalt fraværende. Han fikk en drøss med sjanser av Pardew til å bevise at han var verdt å satse på. Hjelper ikke med noen brukbare innhopp når man ikke har holdningene som skal til. Da ender det sjelden bra, og liten vits å bruke mer tid og ressurser på en person som har pissa bort den ene muligheten etter den andre uten tegn til bedring i adferd.

Syns også det er smått latterlig av deg å sammenligne Ranger med spillere som van Nistelroy og Suarez, som faktisk HAR bevist noe. Ranger har ikke bevist noe som helst, bortsett fra å være en useriøs gangsta-wannabie..

Skal imidlertid være enig med deg når det gjelder Riviere. Det lyste lang vei at han var totalt blotta for selvtillit. Fyren var en dugelig spiller i Frankrike, og har fortsatt trua på at han kan bli en brukbar spiss for oss, med en manager som forhåpentlig klarer å bruke han riktig.

Jeg sier ikke han nødvendigvis var en scoring fra slå gjennom og sier ikke han defintivit ville blitt noe forlan....

Men en slik scoring etter så mye stang ut kunne løsnet det, og umulig vite hvor mye..
og jeg vil si han hadde gode innhopp til tross for ingen mål, da han satte fart på angrepspillet med styrken og farten sin,,,

nok sjanser av pardew? vel etter carroll ble solgt fikk han ikke en gang sjanser, da vi hadde enda ferre alternativer,,, fikk av hughton og hadde gode innhopp,, og var etter min mening vår beste /mest spennende spiss idet vi mistet carroll,,, men fikk aldri noe innhopp engang,,, og når du ikke får sjansen og ikke lykkes i karrieren din,,, så kan dette godt ha noe å si for holdningene dine utenfor banen,,, hadde han blitt helt som newcastle spiss, hadde han kanskje satsa harderer på fotballen,,, men når han ser han aldri kommer til å få spille,,, så er det lettere å ta det userriøst, uten at jeg skal konkludere med at flere sjanser på rangers ville holdt han unna kriminalitet,,, han hadde jo tross alt et talent han viste til tider til tross for kriminialitet i yngre år, så til en viss grad må han ha trent ganske godt,,,,

når det gjelder riverie og den forløsende scoringen,,, ja han fikk den i nest siste kamp og scorte ikke i siste,,,,,?,,,,,,,,,,,,, gi han noen kamper uten mål før du dømmer han,,,,,,, ikke at jeg tror riverie noen gang vil bli noen klassespiss med tanke på at han aldri har hatt mer enn brukbar målrate...  han skal ha for at han skaper mye og spiller meget bra uten om når han selv får sjanser da,,,

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #624 på: 31. Juli 2015, 13:03 »
James Perch tar et steg opp og signerer for QPR!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #626 på: 13. Aug. 2015, 17:56 »
I dag er Kongen 45 år!  :)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #628 på: 14. Aug. 2015, 22:56 »
Jeg var en av de som var meget kritiske til salget av Mbiwa, men det må jo være et eller annet med fyren iom at Roma velger å selge allerede også. Skjønner ikke hvorfor de benyttet seg av opsjonen i januar.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #629 på: 15. Aug. 2015, 11:31 »
Jeg var en av de som var meget kritiske til salget av Mbiwa, men det må jo være et eller annet med fyren iom at Roma velger å selge allerede også. Skjønner ikke hvorfor de benyttet seg av opsjonen i januar.

Meget rar overgang. Som du sier, de velger å selge allerede. De tjente nok litt på det, men det kan ikke være en god nok grunn.