20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor er de nå?  (Lest 171768 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #270 på: 28. Aug. 2010, 14:29 »
Dette er jo bare TV2, uten det minste peiling på engelsk fotball, som spekulerer i Owens forhold til ManUtd-fansen, som etter min oppfatning er ganske snare til å hylle alle lagets spillere, selv om de har en fortid i Liverpool.

Selvfølgelig vil Owen spille i bestekompisens Testimonial-kamp, og selv ManU-fansen forstår det. Så dumme er de ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #271 på: 15. Jan. 2011, 10:12 »
Et lite intervju med Gary Speed og hans tid som aktiv. Han er jo nå manager for Wales og han forteller om hvilke manager han har lært mest av. Overraskende nok nevner han Ruud Gullit som den han lærte mest av taktisk, mens han hyller Robson som motivatoren.

http://www.independent.co.uk/news/people/profiles/gary-speed-i-learnt-tactically-from-gullit-but-robson-was-the-great-motivator-2184062.html

Og når vi først er inne på Sir Bobby Robson, noen som husker denne?


Er ikke bare Alan Pardew som kritiserer spillerne offentlig......  ;)
Uansett, hvilken nedtur det var å få Souness etter SBR, og hvilken nedur NUFC har hatt siden. Hall og Shepherd startet nedturen vårs da!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #272 på: 15. Jan. 2011, 14:51 »
Sir Bobby slakter hele gjengen der da! Debatten rundt Pardew gikk vel på hvorvidt han singla ut enkeltspillere :P
Sir Alan har jo selv sagt at han har lært mye fra Souness som manager et par ganger i ettertid. Tror jeg faktisk gjerne på. Souness har forøvrig noen gode egenskaper - karisma og antakeligvis veldig motiverende i sitt ess. Han kan derimot ikke taktikk, er en ekstremt vanskelig disiplinær trener du ikke vel havne på kant med - og han er Lloyd på overgangsmarkedet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #273 på: 15. Jan. 2011, 18:33 »
Behandla så dårleg at han vart funnen gråtande på ein parkeringsplass. Guivarc'h var aldri god nok for oss, men Ruud Gullit skulle ikkje ha fått lov å trene folk på puttenivå ein gong. Elena Marcelino FTW.

Hvor mye kødder du..?

Synes egentlig ikke at vi skal skylde alt for mye på Gullit for Guivarch aldri ble noen stor stjerne i Newcastle. Kan huske å ha sett litt av det han vartet opp med i fransk liga da, og der var han stjerne. Men aldri god nok for Premier League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #274 på: 16. Jan. 2011, 02:18 »
Kødder overhodet ikke:

http://www.nufc.com/html/french-leave-1.html

His lowest ebb came when dropped from the side before a League Cup match at Tranmere in favour of Paul Dalglish. Toon fans drinking that night in the "Mersey Clipper" adjoining Prenton Park were amazed to find him mooching disconsolately in the car park - a far cry from the winners podium in the Stade de France less than four months previously. And he didn’t have his medal with him, as one scally asked.

Guivarc'h var kanskje ikke god nok, men han ble behandlet som avføring av Ruud Gullit.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #275 på: 16. Jan. 2011, 05:11 »
Fordi han ble vraka mot Tranmere ? Var nå spillere som ble behandla verre enn han.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #276 på: 16. Jan. 2011, 22:36 »
Franskmenn og sutring... ;)

Gullit hadde ingen grunn til å behandle spillerne sine dårlig, men når sant skal sies var ikke Guivarch god nok uansett. Som jeg har sagt tidligere; han var aldri god nok for Premier League.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #277 på: 18. Feb. 2011, 18:44 »
I dag hadde Sir Bobby Robson fylt 78 år. Legende.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #278 på: 18. Feb. 2011, 19:48 »
Den mannen vil aldri bli glemt. Savnet er fremdeles stort, og jeg håper Pardew har beholdt det store bildet bak skrivebordet, som Hughton hadde. Det er en grei påminnelse for enhver manager i denne klubben, hvor lista ligger.

Hvil i fred, Sir Bobby.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #279 på: 18. Feb. 2011, 20:24 »
RIP. Du var en stor mann <3
Toon till I die.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #280 på: 12. Mars 2011, 13:10 »
http://www.side3.no/article3108117.ece

De 3 første på denne lista har vært managere for NUFC. Alle ansatt under under eierskap av Hall og Shepherd (tror jeg, selv om jeg er litt usikker på Ardiles).

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #281 på: 12. Mars 2011, 13:52 »
http://www.side3.no/article3108117.ece

De 3 første på denne lista har vært managere for NUFC. Alle ansatt under under eierskap av Hall og Shepherd (tror jeg, selv om jeg er litt usikker på Ardiles).

Er helt utrolig at alle de tre øverste har vært hos oss. Ikke noe rart vi rykket ned. Alle feilene måtte til slutt få konsekvenser. Artikkelen tok for seg for lite av Souness' tid i castle. Mannen er en stor idiot og pga sitt store ego klarte han å ruinere oss på rekordtid.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #282 på: 12. Mars 2011, 14:47 »
Inni mellom alle disse dårlige managerne har klubben også hatt noen gode. Blant annet Keegan og Robson.
Har jo heller ikke i de senere år under Ashley hatt noen særlig til kontinuitet på managersiden, også skralt med kvaliteten på managerne han har ansatt. Får håpe Alan Pardew klarer å bygge opp klubben og etterhvert bli en liten trussel i serien og skremmende gode i cupene.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #283 på: 12. Mars 2011, 14:57 »
Jeg rangerer ihvertfall Kinnear som minst like ille som både Souness og Roeder da, for å ha det sagt. Ardiles mener jeg ble ansatt før Hall tok over?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #284 på: 12. Mars 2011, 15:53 »
Joe Kinnear er ikke på listen på grunn av sin suksessfulle tid i Wimbledon. Han ble blant annet kåret til LMA Manager of the Year i 1994 og ble flere ganger kåret til måndens manager i PL mens han var manager i lilleputtklubben Wimbledon.

Joe Kinnear er en manager av den gamle skolen som de kaller det, samme kategori som vi kan plassere blant annet Roy Hodgson. De er flinke med klubber med små ressurser og det er også i slike klubber de hører hjemme.

Jeg er enig i at Joe Kinnear skulle aldri vært ansatt i NUFC. Klubben skulle heller aldri ha ansatt en midlertidig manager da Keegan ga seg. Hele opplegget eller nødløsningen som styret satt på plass da var jo helt håpløst, umulige arbeidsforhold for både spillere, trenere og managere.
Jeg synes ikke vi skal gi skylden for klubbens nedrykk ene og alene på Joe Kinnear. Er nok flere som kan dele skyld der. Alan Shearer, Chris Hughton og Kevin Keegan ledet også klubben den sesongen. Like kleine resultater alle sammen.