20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FIFA 06  (Lest 9977 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
FIFA 06
« på: 30. Sep. 2005, 14:00 »
Noen som har spilt det nye Fifa?

Har personlig kjøpt det, og synes det er helt greit. Jeg er egentlig ekte PES fan, men dette Fifa spillet funker bra så lenge PES 5 ikke er kommet ut.

Spillbarheten er grei, og detaljene er det aldri noe å klage på når det gjelder Figa.
ignert Morten.

torstein86

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
  • Torstein
    • Vis profil
FIFA 06
« Svar #1 på: 01. Okt. 2005, 14:31 »
Trodde ikke d var kommet ut i Norge enda. Skal seff kjøpe d straks d kommer ut. Er de nye signingene til Newcastle med? Loque? Emre? Parker?

Personlig foretrekker jeg FIFA fremfor PES, Im a FIFA fan
Torstein Vik Sundsfjord
Facebook gruppe "Newcastle Supportere avd. Bodo"

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
FIFA 06
« Svar #2 på: 01. Okt. 2005, 16:01 »
Har spilt FIFA et par timer nå og føler at det har tatt et lite steg fremover til tross for at gameplayet fortsatt er et par hundre hakk bak PES.

PES er rett og slett et mye bedre spill.

http://thepiratebay.org/details.php?id=3389315
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
FIFA 06
« Svar #3 på: 03. Okt. 2005, 20:52 »
Kjøpte Fifa dagen det kom ut og det er et meget bra spill synes jeg! Spillmotoren er jo dritbra og hvis PES er bedre, så skjønner jeg ikke hvordan det går an! Menyene er blitt kulere, mer realistisk overganger(ligner FM). Overgangene er oppdatert fra 24/08-2005 så Emre og Parker er de eneste oppdaterte overgangene! Jenas er der enda Dårlig. Går lett, og oppdatere det på hjemmesiden til Fifa. Lurer på om overgangene, var grunnen til at Fifa ble sluppet ut i England i dag!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
FIFA 06
« Svar #4 på: 03. Okt. 2005, 21:16 »
Hvis du ikke tror det finnes bedre spill enn FIFA så tror jeg du kommer til å få deg et realt sjokk. Jeg hadde ikke spilt noe annet enn FIFA før jeg heller, før en massiv PES-fan overtalte meg til å laste det ned for et halvt år siden. Gamleplayen er 150 ganger bedre. FIFA er utrolig A4. Det er et spill du går lei av etter et par dagers spilling. PES går du aldri lei av. Det scores nye mål hele tiden, nye redninger og nye situasjoner oppstår i hver kamp. I FIFA er det ikke en gang 1/20 så mange muligheter til å score mål som på PES.

Det eneste FIFA er bedre enn PES på er lisenser og muligens grafikk, men sistnevnte har visstnok blitt stort forbedret på den kommende femmern. Ellers er det ikke noe problem å laste ned patcher som gjør at man får ekte navn på lag og spillere.

For å kommentere FIFA 2006:

 Spillerne er ALT FOR tekniske! Hver jævla gang en motspiller har ballen så må han gjøre noe fiks-fakseri. Greit nok at det skal være vanskelig å stjele ballen, men selv når Ståle Stensaas og Cygan tar Ronaldiho-finter i eget forsvar så er det noe som er fryktelig galt!

- Det går ikke an å bevege spillerne ved utspark til motstanderlaget.

- Mange skudd er urealistiske. Det kommer feks utrolig harde skudd fra spillere som ikke har noe som helst tilløp inni mellom. Farten på flere av skuddene er også meget tvilsomme. Keeperen reagerer ofte alt for seint.

Til tross for et godt førsteintrykk føler jeg nå at spillet er veldig, veldig A4. Er nesten lei allerede. Dessverre tror jeg at 2006-versjonen er lik alle de foregående; nemlig at det er et spill som spilles et par dager, før du må ta pause noen dager før du spiller igjen. PES er et spill du (i hvertfall jeg!) aldri går lei av, og spiller hver bidige dag.

For å si det sånn... Hvis du prøver PES5 når det kommer ut, så tror jeg aldri at du kommer til å kjøpe et FIFA-spill til!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
FIFA 06
« Svar #5 på: 04. Okt. 2005, 21:47 »
Skulle faktisk kjøpe begge spillene i år men etter at jeg ble så overrasket over hvor bra Fifa var, bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle kjøpe PES5. Det skal jeg gjøre allikavell;)
Fifa har ihvertfall kommet seg sinnsykt på spillmotoren og det virker som jeg aldri skal gå lei det! Har faktisk aldri sett en ting som er likt i oppbyggingen til spillet mitt osv. bortsett fra fintene. Dessuten så tror jeg det blir forskjell på keeperne etter vanskelighetsgradene. Keeperen til mitt lag reagerer ihvertfall med en gang, men på motstanderens lag ikke alltid. Dette tror jeg kommer av at jeg spiller på semi-proff :oops:

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe PES5 ombestemte meg og nå har jeg ombestemt meg igjen;)

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
FIFA 06
« Svar #6 på: 07. Okt. 2005, 15:14 »
Førte Newcastle til seriegull å FA-cup gull første sesongen! Synes spillet var noe enkelt.. Owen bøttet selvfølgelig inn mål ;)
ignert Morten.

plebbster

  • Gjest
FIFA 06
« Svar #7 på: 09. Okt. 2005, 17:23 »
Sitat fra: "Mjoert"
Førte Newcastle til seriegull å FA-cup gull første sesongen! Synes spillet var noe enkelt.. Owen bøttet selvfølgelig inn mål ;)


Det er vel bare å gå opp en vansklighetsgrad da?
Tviler på at du har den på " world class " hvis du førte NUFC til seriegull første sesongen!  8)

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
FIFA 06
« Svar #8 på: 09. Okt. 2005, 18:02 »
Sitat fra: "Mjoert"
Førte Newcastle til seriegull å FA-cup gull første sesongen! Synes spillet var noe enkelt.. Owen bøttet selvfølgelig inn mål ;)


Det kan ikke ha vært på karriere da!?!

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
FIFA 06
« Svar #9 på: 09. Okt. 2005, 23:54 »
Neh.. hadde bare på profesjonell.. har gått opp til "World class" nå.. og det er straks vanskeligere ;)

Ja, det var på karrieremodus! :)
ignert Morten.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
FIFA 06
« Svar #10 på: 13. Okt. 2005, 21:04 »
Har spilt Fifa '06 på PS2 noe nå. Ligger godt an til seriegull med Newcastle, men laget er ikke godt nok oppdatert. Mangler Owen, Solano & Luque. Men til gjengjeld har jeg fortsatt både Jenas & Milner, og heldigvis er ikke Dyer like mye skadet som i virkeligheten.  :D

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
FIFA 06
« Svar #11 på: 13. Okt. 2005, 21:40 »
Sitat fra: "Mjoert"
Neh.. hadde bare på profesjonell.. har gått opp til "World class" nå.. og det er straks vanskeligere ;)

Ja, det var på karrieremodus! :)


Hvordan kom du deg på Newcastle første sesongen! Jeg måtte begynne i Blackburn osv. som beste klubb.

marius1

  • Gjest
FIFA 06
« Svar #12 på: 12. Feb. 2006, 21:31 »
Sitat fra: "Torjus"
Sitat fra: "Mjoert"
Neh.. hadde bare på profesjonell.. har gått opp til "World class" nå.. og det er straks vanskeligere ;)

Ja, det var på karrieremodus! :)


Hvordan kom du deg på Newcastle første sesongen! Jeg måtte begynne i Blackburn osv. som beste klubb.

viss du svekker nufc med å ta de dårlige spillerene utpå kan du ta de fra start!

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
FIFA 06
« Svar #13 på: 09. Mai 2006, 12:59 »
PES klikka når jeg var på vorspiel til en kompis, så vi satte på Fifa06 i stedet...Det er uten tvil noe av det verste jeg har spilt
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
FIFA 06
« Svar #14 på: 09. Mai 2006, 13:43 »
PES5 ble ødelagt hos både meg og to andre jeg kjenner. Men etter at jeg la inn spillet på en ny disk så fungerte det igjen.