20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norge er i ferd med å bli kommunistisk  (Lest 7853 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« på: 10. Juni 2005, 23:13 »
http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/4814281.html

Skrekkelig nytt. Dette gjør meg så forbannet at jeg nesten har lyst til å omfavne FrP og Høyre, de to mest fremmedfryktige og egiostiske sossepartiene på grønn jord.

Valgjerd vil hindre nordmenn i å spille poker på internett hos selskaper som er registrert i utlandet. Dette for å bevare sitt monopol her i Norge. At lotteritilsynet ser på poker som et lotterispill er én ting, men dette tar faen meg kaka.

Sitat
Gambling på utenlandske nettstedet utgjør en hodepine for myndighetene, som ønsker fortsatt monopol i spillmarkedet.

Men i Nederland har dommen i Høyesterett i praksis stengt ute alle utenlandske spillselskaper på nettet. Strålende nyheter mener kulturminister Valgerd Svarstad Haugland.

- Jeg synes det går vår vei, sier hun.


Bare synet av den krøplingen gjør meg kvalm. Jeg blir uvel av å se hvert eneste ord som kommer ut av kjeften på det vesenet.

Uttalelsen til Magne Bergo i SV er, om mulig, enda verre.

Sitat
Kulturpolitiske talsmann i SV, Magne Bergo, mener spill over Internett bare fører med seg elendighet.


Så da kan en jo spørre seg selv; Hva er forskjellen på å gamble bort pengene sine til Ladbrokes eller til Norsk Tipping?

Svaret er slående enkelt. Ingen, bortsett fra at Ladbrokes gir deg bedre odds, så det tar lengre tid før du blir blakk.

At det er flertall for dette horrible forslaget på stortinget er ikke noe annet enn skremmende. Hvis poker skal forbys, så er det faen meg flere andre, og mye verre ting, som folk må nektes.

1. Vi må forby poker, fordi det fører til spillegalskap
2. Vi må forby alkohol, fordi det fører til alkoholisme
3. Vi må forby røyking, fordi det fører til kreft
4. Vi må forby livet, fordi det fører til døden
5. Vi må forby religion, fordi det fører til forhåpninger om et liv etter døden..

Er det virkelig noen som stemmer KrF her inne og som støtter dette her? Tragisk, spør du meg.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #1 på: 11. Juni 2005, 03:19 »
KrF burde ikke engang hatt lov til å eksistere. Det å blande politikk og religion er livsfarlig, og vi har sett flere eksempler på det i partiets politikk. Men når man forbyr røyking, så tror jeg neppe det er røykernes helse man tenker på. Det er mer de som faktisk ikke røyker, og de som, i likhet med meg, er allergiske mot tobakksrøyk, som tjener på dette, og det er de som også skal tjene på det.

Når det gjelder alkohol, så har jo KrF fått for seg at det er djevelens verk, og at alle som drikker alkohol er syndige mennesker. Vel, Valgerd, jeg er personlig kristen, jeg drikker alkohol, jeg banner, jeg går sjelden i kirka. Jeg burde vel etter dine kriterier bli brent i helvete. Selv tror jeg at Gud tar meg for den jeg er, så lenge jeg tror på ham, og holder meg unna det som faktisk er djevelens verk. Fristelsene til å begå lovbrudd.

KrF er et farlig parti, og det er farlig at de har regjeringsmakt.

Hva angår dette med gambling/tipping på internett, så skyldes det at politikerne på Stortinget er for dumme til å skjønne at det faktisk er gode alternativ til dagens ungdom. Et annet problem er at alle bookingselskaper på internett sørger for at det havner mindre penger i kassa hos Norsk Tipping, og det er klart, det kan man ikke ha noe av.

Tilgi dem, de vet ikke hva de gjør.

Men Norge er IKKE på vei til å bli en kommunistisk stat, og kommer heller aldri til å bli det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #2 på: 11. Juni 2005, 03:34 »
Sitat fra: "Joakim"
Men Norge er IKKE på vei til å bli en kommunistisk stat, og kommer heller aldri til å bli det.


Nei, det har du nok heldigvis helt rett i. Poenget mitt er bare at denne saken minner sterkt om hvordan ting og tang gjøres i kommunistiske Kina. I Kina overstyres all internett-aktivitet. Staten sjekker hvilke sider du er på, og setter opp sperringer mot flere vestlige sider. Leste en artikkel om dette i Aftenposten for noen måneder siden. Skremmende. Jeg mener parallellene er mange når det gjelder dette og forslaget Valgjerd & co legger frem. Vi lever heldigvis i et fritt land. Ikke gjør en slutt på det!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #3 på: 11. Juni 2005, 10:35 »
Sitat fra: "Nordin"
Vi lever heldigvis i et fritt land. Ikke gjør en slutt på det!


Gjør vi det? Det er ikke uten grunn at Norge bli karakterisert som den siste Sovjet-stat. Vi har lenge vært en Sovjet-stat, men er nå heldigvis på vei vekk fra det. Og mye av det kan vi faktisk takke KRF for! Dere vet veldig godt at jeg ikke stemmer KRF, men det er ikke galt å bringe litt fakta på banen.

Norge har lenge vært vanstyrt av sosialdemokratene, som til tider har vært svært sosialistiske. Heldigvis har vi hatt en borgerlig regjering de siste årene, og vi merker godt at det går bedre. At KRF har noen sleivspark her og der, veit vi jo. Dette er et eksempel. Alkoholpolitikken er et eksempel. Men i bunn og grunn er ikke det noen grunn til at partiet er livsfarlig, Joakim.

Og når det gjelder KRFs kristelige politikk, mener jeg det ikke stemmer overens med Bibelen eller hva andre kristne mener. Men det er ikke noe galt å ha Kristendommen som et verdigrunnlag for sin politikk.

Det som ville vært farlig var om vi fikk en rød-grønn regjering høsten 2005. Det vil virkelig ødelegge alt som KRF har vært med å fått bygge opp. Men det eneste fornuftige er å stemme FRP som kjemper for de gode verdiene!

Tenk på denne saken eller MP3-saken! Stem FRP!
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #4 på: 11. Juni 2005, 10:38 »
Sitat fra: "MaggaN"
Bondevik selv benekter at religion blandes med politikk! Men det ble motbevist i VG en gang i fjor tror jeg det var. Da kom det også fram at Bondevik er medlem i en slags sekt i USA der mange politiske og kristne ledere møtes et par ganger i året eller noe sånt.


Det beviset var svært tynt, og det blir veldig galt å diskutere slike beskyldninger. KRF har det kristne verdisynet som standpunkt. Men det er ingen grunn til at kristne skal stemme KRF, av den grunn. Og de aller fleste andre partier har samme verdisyn. Og til og med den norske grunnloven har det. Det spesielle med KRF er navnet!
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #5 på: 11. Juni 2005, 17:42 »
Jeg vet ikke om meninga var at vi skulle få en ny politikkdiskusjon ut av dette, men her må man bare svare. Vi vet utmerket godt alle sammen at Norge er verdens beste land å bo i. Og hva skyldes det? Jo, det skyldes sosialdemokratiets utbygging og utvikling av velferdsstaten. Alle har de samme rettighetene, alle skal i prinsippet ha lik mulighet til å nyte godt av de sosiale godene. Og det fantastiske er at det stort sett også fungerer sånn. Det vet vi utmerket godt alle sammen, enten vi representerer ytterste venstre eller ytterste høyre.

For å si det sånn, jeg tror neppe at det norske samfunnet hadde vært like bra om det hadde vært Kåre Willoch og Jan P. Syse som dominerte norsk politikk på 80-tallet, i stedet for Gro Harlem Bruntland. Høyre har i alle år stått for en politikk som sørger for at de med mest penger skal få de fleste godene. De skal få skattelettelser, mens gutta på gølvet, de som har bygget opp dette landet, skal ha minst. Det er også derfor Arbeiderpartiet ble grunnlagt, fordi man skulle ivareta maurenes interesser.

Det har de også gjort. Den norske velferdsstaten er kanskje verdens beste velferdsstat. Den fungerer ikke optimalt, det vil den aldri gjøre. Det vil alltid være rom for forbedringer, men vi har sett i alle de år, at for at forandringene skal bli til det beste for folk flest, så er det de sosialdemokratiske partiene som må utvikle velferdsstaten videre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #6 på: 12. Juni 2005, 02:55 »
Jeg har ingen tro på at det er sosialdemokratene som kan videreutvikle velferdsstaten. Hvorfor har de mistet så mange stemmer siden Gros dager? Jeg har troen på det liberalistiske FRP! La oss beholde den sosiale profilen, og den gode velferdsstaten og bygge videre på det! Men for å klare det må vi sikre at staten får inntekter til det i framtiden også. Ikke la sosialdemokratene rasere velferdsstaten nå ved å ødelegge verdiskapningen.

Kan vi ikke lære litt av det dagens regjering har fått til?! Velferdsstaten er mye bedre enn den var med Jens! Kanskje vi nå skal satse skikkelig slik at vi også i framtiden kan være verdens beste land å bo i.
Kanskje vi bør satse på denne mannen ?
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #7 på: 12. Juni 2005, 12:48 »
Når og hvordan i all verden skal det være mulig for høyresiden å utvikle velferdsstaten? Alt høyresiden ønsker er å øke forskjellene på fattig og rik. Høyres velgere har vanligvis god økonomi, og er gjerne høyt på strå i næringslivet. FRPs velgere aner ikke hva de gjør for noe, for de kommer fra absolutt alle samfunnslag, og tror merkelig nok på et samfunn hvor de rike har makten, og de fattige har seg selv og takke, og får klare seg med en brødsmule Carl Ivar mister i ny og ne. Fremskrittspartiet har ingen som helst forutsetninger for å utvikle velferdsstaten. De vil bare rasere den, med et enda større fokus på å tjene penger og øke effektiviteten. Det er mye viktigere enn at alle skal ha et likt tilbud. Nei, la oss heller betale regningen for sykehusoppholdet selv, la oss heller fjerne egenandelsordningen. La oss heller gi det til de som har mye penger. Røkke og gutta er jo mye viktigere for samfunnet enn "gutta på gølvet", jada.

Sosialdemokratiet er det ENESTE reelle alternativ for en god og trygg sosialpolitikk. Sosialdemokratiet er det eneste reelle alternativet for et fornuftig utenrikspolitikk, og for en fornuftig finanspolitikk. Vi har aldri hatt det så godt i Norge som under sosialdemokratisk styre. Dagens regjering er i ferd med å bryte ned alle gode, sosiale rettigheter Arbeiderpartiet har bygd opp. Dagens regjering er i ferd med å rasere velferdsstaten. Får høyresiden fortsette ved makten, så er ikke Norge lenger verdens beste land å bo i, for da skal Røkke ha alle pengene våre, for å kunne ta fra oss arbeidsplassene våre, og gi dem til utlendinger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #8 på: 12. Juni 2005, 15:18 »
Det du skriver kan beskrives på godt norsk som rein og skjær bullshit. FRP var det partiet som inngikk forlik på statsbudsjettet i fjor høst, og nå ved revidert statsbudsjett. Ta en titt på hvilke kroner FRP fikk flyttet på, og hvor de flyttet det hen. Da vil du fort se at alt du skriver er usant, ukorrekt og en slags ryktespredning som ikke har grobunn i virkeligheten.

Du nevner også egenandelsordningen. Et usosialt forslag fra regjeringen som FRP fikk stoppet. Og så bruker du regjeringens forslag mot FRP etterpå. Det viser at statsviteren Joakim ikke kan det han skriver om. FRP jobbet hardt, og fikk stoppet dette forslaget, Joakim!

Når det gjelder utenrikspolitikken er jeg helt sikker på at FRP er det eneste partiet. Det er det som, i mine øyne, er FRPs sterkeste side.
Toon, Toon,
Black and white army

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #9 på: 13. Juni 2005, 17:29 »
Sitat
Hei

Takk for eposten. Fremskrittspartiet ønsker ikke å hindre folk å spille lovlig på internett. Vi tror heller ikke at det er mulig eller ønskelig å kontrollere spill på internett.

Vennlig hilsen
Thor M. Bostad
Kulturpolitisk rådgiver
Fremskrittspartiets stortingsgruppe


Hentet fra Pokersiden.no
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #10 på: 13. Juni 2005, 18:01 »
Det jeg skriver, Magnar, er ikke mer bullshit enn det du skriver. Det vet vi begge utmerket godt. Selv om du aldri vil innrømme det, det vil jo skade FRPs rykte utad.

Og som representanten for Fremskrittspartiet sier i det sitatet, det vil neppe være mulig å kontrollere spill på internett. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal ta seg bryet med å gjøre det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Norge er i ferd med å bli kommunistisk
« Svar #11 på: 13. Juni 2005, 22:29 »
Sitat fra: "Joakim"
Det jeg skriver, Magnar, er ikke mer bullshit enn det du skriver. Det vet vi begge utmerket godt. Selv om du aldri vil innrømme det, det vil jo skade FRPs rykte utad.


Jo, det du skriver er usant! FRP fjernet egenandelsordningen som regjeringen foreslo. Det fikk de til i forliket ved statsbudsjettet. FRP har også bare flyttet på midler som er ekstremt "sosiale" både ved forliket til statsbudsjettet og revidert statsbudsjett. Nå ved revidert flyttet de stort sett på penger slik at sykehusene fikk mer. Dvs at alt FRP fikk flyttet på var penger til sykehusene, men de fikk det til så det monner litt.

Jeg påstår derfor at det du skrev var totalt usant, og kalte det derfor bullshit. Og det står jeg ved. Jeg kan godt putte inn alle tall om du skulle trenge det.
Toon, Toon,
Black and white army