20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2023  (Lest 18306 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #105 på: 30. Juni 2023, 20:19 »
https://www.nettavisen.no/sport/kritisk-til-mulig-liverpool-signering-ser-ikke-hvor-han-skal-passe-inn/s/5-95-1198068

Nå er mine erfaringer med DS fra et par kamper. Minner meg litt om en A. Perez type med en del mer innabords. Allikevel tror jeg det bor masse potensial i han. Bundesligaekspert Eivind Bisgaard er tydeligvis ikke like imponert i følge nettavisen.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #106 på: 02. Juli 2023, 12:31 »
I følge Bild skal vi være interessert i Jesper Lindstrøm fra Frankfurt. God teknisk spiller som kan spille både sentralt på midten og på kant. Kun 23 år, og passer vel med det inn i klubbens strategi med å hente unge spillere. Hva tenker dere?

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #107 på: 02. Juli 2023, 18:16 »
Ser ut til å ha litt av alt. God fart, gode avslutnings ferdigheter, god på å drible, kan spille over hele midtbanen og så er det vel høyre ving som som han har spilt mest på.

Spennende spiller som kan kanskje kan utvikle seg videre i Newcastle. Litt deppa etter at både Maddison og Dominik Szoboszlai har signert for nye klubber så håper vi finner gull.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Captein_Kane

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 24
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #108 på: 03. Juli 2023, 08:28 »
Det svinger alltid å være Newcastle supporter! Må bare få Tonali over linja nå og move on to the next one!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #109 på: 03. Juli 2023, 11:22 »
Mbappe er på vei vekk fra PSG. Hvorfor ikke bare gå all in etter ham? Kan brukes både på kant og som midtspiss. Det hadde vært statement signereingen sin det  :)

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #110 på: 03. Juli 2023, 11:33 »
Ser ut til å ha litt av alt. God fart, gode avslutnings ferdigheter, god på å drible, kan spille over hele midtbanen og så er det vel høyre ving som som han har spilt mest på.

Spennende spiller som kan kanskje kan utvikle seg videre i Newcastle. Litt deppa etter at både Maddison og Dominik Szoboszlai har signert for nye klubber så håper vi finner gull.
Ser ut som ein spennende spiller denne Jesper Lindstrøm ja, er enig i det Øyvind!
Det ser fortsatt ut som Liverpool og Tottenham med flere..... blir foretrukket av våre overgangsmål.........
Det me får håpe på er at våre speidere handler og velger mål i det stille, og finner spillere som har lyst å være en brikke i et spennende nytt Newcastle lag.
Som Øyvind ser eg at spillere som vi har vært kobla til forsvinner til andre lag, og nye mål må finnes.
Noen av våre mål bør vel være av den kvalitet som kan gå rett inn på laget??
Med tanke på neste sesong som blir CL spill blir det fleire kamper, og behov for rullering på de fleste plasser.
Spesielt på midtbane, men også forsvarsrekka vår bør få fleire strenger å spela på.
Satser på et par spillere til som kan gå rett inn på laget vårt, men også et par til som talenter !!!
Satser på at EDDIE nok plukker ut de rette for laget vårt 8)

« Siste redigering: 03. Juli 2023, 12:29 av Jonny »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #111 på: 03. Juli 2023, 14:46 »
Tonali offisielt klar. Spennende signering. https://www.bbc.com/sport/football/65996807 Fin sak om han i den artikkelen. Håper han tar med seg disse holdningene til Newcastle. Virkelig en spiller etter Eddie Howe sitt hjerte.   

Må si jeg tar det knusende med ro over at vi ikke fikk Maddison/Szobo, og tror heller ikke vi har brukt mye tid i dette vinduet på de.

Det sagt, vi trenger 2-3 til som kan i det minste gi oss en god bredde ut over det vi har i dag. Venter i spenning.
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #112 på: 03. Juli 2023, 14:47 »
Helt enig, Jonny! Nå er visst idolet til Dominik Szoboszlai Gerrard og han har tatovert inn et sitat av Gerrard på sin kropp. Liverpool betalte utkjøps klausulen og vi bøy visstnok aldri det.

Aldri hørt om Jesper Lindstrøm før i går, men som sagt virker han svært interessant. Tror som du sier at det er viktig å hente spillere litt under radaren, slik vi gjorde med bla. Isak.

Tonali er i dag forresten bekreftet:

https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/newcastle-united-sign-sandro-tonali/
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #113 på: 03. Juli 2023, 14:59 »
Litt om stallen vi har pr. Dags dato. Står vel ikke på antall spillere vi har i hver posisjon, heller på kvaliteten:

GK: Pope, Dubravka, Darlow, Karius, Gillespie
RB: Trippier, Ashby, Kraft, Manquillo
RCB: Schär, Lacelles
LCB: Botman, Dummet
LB: Burn, Targett, Lewis
MC: Joelinton, Tonali, Bruno, Willock, Longstaff, Anderson, Hayden, Hendrick
RW: Almiron, Murphy, Ritchie, Kuol
LW: Maximin, Gordon, Fraser
AT: Isak, Wilson

Er vel kun GK, MC og AT hvor vi virkelig har god dobbel dekning ved evt. Skader. Også muligens LW om Gordon blomstrer denne sesongen og med Joelinton evt. i bakhånd.
 
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #114 på: 03. Juli 2023, 17:00 »
Tonali offisielt klar. Spennende signering. https://www.bbc.com/sport/football/65996807 Fin sak om han i den artikkelen. Håper han tar med seg disse holdningene til Newcastle. Virkelig en spiller etter Eddie Howe sitt hjerte.   

Må si jeg tar det knusende med ro over at vi ikke fikk Maddison/Szobo, og tror heller ikke vi har brukt mye tid i dette vinduet på de.

Det sagt, vi trenger 2-3 til som kan i det minste gi oss en god bredde ut over det vi har i dag. Venter i spenning.

Jeg tror heller ikke det. Media liker å gjengi de samme ryktene, selv lenge etter at interessen er utgått. Mtp. prisen som Tottenham ga for Madisson så tyder det ikke på noen budkrig. Jeg tror også at vi anså Szoboszlai som for dyr. Vi trenger forsterkning flere plasser. I mine øyne er venstreback den viktigste posisjonen å forsterke, jeg synes at Burn/Targett er vårt svakeste ledd. Burn er god nok deffensivt, men evneveik offensivt. Høyreving også viktig, men ikke like krise i mine øyne.
« Siste redigering: 03. Juli 2023, 17:05 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Captein_Kane

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 24
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #116 på: 05. Juli 2023, 09:53 »
Det tror jeg er en bra strategi, Geordie! Tror de har bra folk og god strategi på overganger! Men som supporter blir man jo gira og vil ha de store navnene med en gang! Man får ha litt tolmodighet og kose seg nå vi skal ut i CL! Ps rykte om Guehi fra Crystal Palace!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #117 på: 05. Juli 2023, 11:24 »
Sålenge vi har dette lønnstaket så må vi følge det, og det er mange stjerner som vil kreve en god del mer. Dersom vi bryter lønnstaket, så må vi vel øke lønna til flere spillere i klubben samtidig. FFP begrenser oss dessuten fortsatt en del. Inntil videre så må vi nok handle fornuftig, og få inn sultne spillere til en grei pris.
« Siste redigering: 05. Juli 2023, 11:34 av Eriksen »

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #118 på: 06. Juli 2023, 09:54 »

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #119 på: 06. Juli 2023, 15:26 »
https://www.nettavisen.no/sport/overgangsrykter?t=lc-Newcastle
Kunne vel blitt eit fint tilskudd ??
Om det er Guehi du sikter til er jeg veldig positiv! Sammenlignet med Schär er styrkene hurtighet, utviklingspotensiale (10 år yngre), smartness. Svakhetene er hodespill (182cm), pasningsferdigheter og målfarlighet. Schär liker å forsere til midtbane og kan dermed skape overtall offensivt. Dette kan også vurderes som en svakhet, ettersom han kanskje like ofte mister ballen av at han får for stor fart og ikke har ballkontrollen som kreves, noe som skaper skumle overgangssituasjoner. Om Guehi er vert 60mill tror jeg ikke, men rundt 40mill er jeg mer interessert. Tar heller Maguire til 40 enn Guehi til 60. There, I said it! :P

Om du tenker på Harvey Barnes er jeg mer usikker. Han er utvilsomt en bra spiller, men kommer til å bli dyr, er veldig like ferdigheter som Gordon, og spiller venstrekant som kanskje er vår best skodde posisjon pr i dag med ASM, Isak, Gordon, Joelinton, Anderson. Greit nok at vi skal spille CL, men både ASM, Gordon og Anderson trenger kontinuitet for å komme i form. Flere andre posisjoner som krever oppgradering/dekning!