20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 135523 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #376 på: 07. Aug. 2016, 08:33 »
Noen må i såfall ha et voldsomt ess i ermet...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #377 på: 07. Aug. 2016, 09:01 »
har du en liste over de såkalte talentene han bare har kasta vekk? for å forsvare uttalelsene dine..

Han har tatt mange anerkjente talent og gjort de til storstjerner (Robben, Terry, Cech m.m) og sluppet andre til (Varane, Morata, Balotelli m.m). Alle disse hadde enten debutert for klubben før han kom eller var regnet som store talent før de ble hentet til klubbene, tidvis for mye penger.

For å ta hans to runder i Chelsea, som kanskje er den klubben som han har vært nærmest å skape et dynasti i. Følgende spillere fikk sin profesjonelle debut under hans to perioder i Chelsea:
Lewis Baker, Andreas Christensen, Dominic Solanke, John Swift, Steven Watt, Anthony Grant, Ben Sahar, Jimmy Smith, Michael Woods, Sam Hutchinson og Ruben Loftus-Cheek.
(Listen skal være komplett ifølge mine kilder, tilføy/stryk gjerne om det er feil)

Lukter ikke svidd av dette spør du meg. Men når det er sagt så vil jeg ikke holde det mot Mourinho. Om du har bunnløse lommer så er det lettere å la andre forme talentet og hente det når det er modent for storscenen enn å gjøre dette selv mens man kjemper på alle fronter. Ser man på tiden i Porto så ble det jo skapt endel der (Deco, Carvalho m.m.?). Ikke har han vært særlig lenge i noen klubber heller, så det er og en naturlig forklaring uten at det nødvendigvis er positivt. Han er en stor manager, men her har han fortsatt en hel del å bevise etter mitt syn. Om han blir 5 år eller mer i en klubb så kanskje?

Men om du mener at vi skal nevne listen over bortkastede talenter så blir jo denne enormt lang, som for alle managere. Hvor mange spillere er i gjennomtrekk i akademiene til klubber som Real Madrid og Chelsea årlig? Da er det lettere at du nevner spillere som Mourinho har gitt sin første sjanse fra eget akademi og som er blitt toneangivende i klubbene eller fotballverden forøvrig. Jeg sliter med å finne noen, iallefall etter tiden i Porto. Den bør være håndterlig om du vil forsvare din etterspørsel.

Godt innlegg. Men mener at med det spillermateriale han har hatt i klubbene sine, ville det være absurd å vrake en klassespiller for å satse på et talent. Med et nærmest dream team i alle lag, så er det jo naturlig å bruke disse verdensklassespillerne...Er svært få fra eget akademi som er gode nok til å utfordre om en plass på laget, på grunn av kvaliteten...

Og om han har talenter har han vel lånt ut disse, eller solgt de om han ikke så noe potensiale til å bli utfodrere til en plass i laget... Chelsea har jo lånt ut en hel klubb...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #378 på: 07. Aug. 2016, 09:15 »
Mitrovic er vel NUFC fan, og en av de som jeg ser for meg blir uansett hva.. Har jo hatt en formstigning, og er et stort talent..

Thuivin for 9 mill? Er ikke det vesentlig mindre enn vi betalte?... Når vi har kjøpt han, deretter lånt han ut nesten direkte.. Og nå skal selge han for halvparten... Må være tidenes minst planlagte handel. Om han kunne vært på utlån et år, til vi antakelig rykker opp,, så har jo Thouvin kommet til Newcastle da vi var i PL, og vil nok ikke klage på å komme tilbake til spill i PL...

Og ja, Sissoko skulle jeg gjerne sett at de nektet å selge...Spillere har alt for liten respekt for kontrakten sin. Om han ikke tåler å være i championship burde han hatt en klausul for å forhindre dette...  Når du signerer en 5 års kontrakt, og stikker etter et år, fordi du liksom plutselig er for god, som Wijnaldum. Så bryter du jo med en kontrakt. Det skal jo i utgangspunktet ikke være slik at man kan bare trosse en kontrakt. Og når disse spillerne har flere år igjen,, og vi kan holde dem igjen uten problem, da de vil synke minimalt, så er ikke dette noe stor risiko, med mindre de taper seg i verdi. Men om de har litt fornuft, vil de da prøve å vise seg fram på a laget, og tiltrekke seg intersse fra en større klubb, og utvikle seg. Liverpool gjorde noe slik med Suarez og han hadde vel sitt livs sesong, da han fikk beskjed om  å råtne på benken eller spille.. Spilleren vil jo ikke råtne bort  i ingenting...

Når det gjelder "min stil", så kan jeg beklage at jeg har vært lit ivring med kommaer og punktum, noe som var en dårlig uvane jeg skal prøve slutte med...Dette bekalger jeg og tar selvkritikk for...

Men når jeg derimot skriver et langt formulert innlegg der jeg for eksempel går gjennom de forskjellige posisjonene, for å argumentere for hva vi trenger og ikke trenger, som ikke er alt for uoversiktlig, og gjerne er delt inn i avsnitt for hver lagdel... Da syns jeg dette er helt naturlig at blir litt lengre.. Er ikke slik at jeg sitter å gjentar meg selv i samme innlegget... Og jeg skriver konstruktive ting, og om det er for langt å lese, får dere la være. Og å kalle det "langt rør", istedet for et "unødvendig langt innlegg", som om det jeg skriver er bare idioti, uten å argumentere imot syns jeg er litt patetisk... Er virkelig alle her inne imot at man kan ha et litt lengre innlegg innimellom der det er naturlig? Jeg foretrekker heller å lese velbegrunnede innlegg, enn korte ubegrunnede innlegg. Så er det bare et fåtall av innleggene mine som er lange, altså der jeg føler det er nødvendig...Er det virkelig slik at dere vil at alle skal ha korte innlegg hele veien?

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #379 på: 07. Aug. 2016, 09:29 »
Når det gjelder saken om Mitro, har ikke dette noe med at han selv vil vekk, men at Rafa ikke kan stole på ham. Dvs ikke vil ha en som er såpass ustabil i knotten, men det er vel bare spekulasjoner. Ellers rapporteres det om st Sissoko er klar til Huddersfielf mm han blir solgt.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #380 på: 07. Aug. 2016, 09:51 »
Og Ayoze tegnet vel en 6 år kontrakt eller noe da vi var i ferd med å rykke ned, noe som tyder på at han ikke har tenkt seg noe sted, og gjør det lett for oss å holde han igjen... Har vel aldri ytret missnøye til tross for ufortjent lite spilletid til tider etter min mening.. Kanskje det faktum at han har blitt så mye benket gjør at hhan ikke føler seg for god, og vil fortsette utvikle seg, som han sa han ville, da han valgte Newcastle framfor Real og Barca...


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3027
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #381 på: 08. Aug. 2016, 18:43 »
Toney til Shrewsbury på lån til jul. Ryktes også at Riviere er på vei ut med flere klubber interessert.
No fate but what you make

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #382 på: 08. Aug. 2016, 19:12 »
Jobbes nok hektisk med å hente inn en ny spiss tenker jeg. Håper heller ikke å se Anita, Hayden og Colback på banen samtidig i flere kamper i midtbaneleddet. Blir for forutsigbart og traust.

Håper på ny venstre back, ving og spiss.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #383 på: 08. Aug. 2016, 20:43 »
Gud vi trenger venstreback. I dagens fotball må man ha en back som tilbyr mer fremover enn dummett

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #384 på: 08. Aug. 2016, 22:02 »
Jobbes nok hektisk med å hente inn en ny spiss tenker jeg. Håper heller ikke å se Anita, Hayden og Colback på banen samtidig i flere kamper i midtbaneleddet. Blir for forutsigbart og traust.

Håper på ny venstre back, ving og spiss.
Hayden faktisk??

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #385 på: 08. Aug. 2016, 23:32 »
Les en gang til. Han håper ikke å se Anita, Hayden og Colback på banen SAMTIDIG!

Der er jeg enig. Hayen må forøvrig gjerne spille, ser ut som en klassespiller.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #386 på: 09. Aug. 2016, 00:19 »
Les en gang til. Han håper ikke å se Anita, Hayden og Colback på banen SAMTIDIG!

Der er jeg enig. Hayen må forøvrig gjerne spille, ser ut som en klassespiller.
Neinei, men der trenger ikke stå Hayden. Holder med Colback-Anita.

Galloway er forøvrig på vei inn på lån fra Everton.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #387 på: 09. Aug. 2016, 02:12 »
Veldig happy med Galloway, skulle bare hatt han permanent/med opsjon! Kjempetalent, som også kan spille stopper! Synes han dog er litt for uferdig til å bare komme på lån. SÅ svake er vi vel ikke på venstreback (med Gamez, Dummet, Clark, (Haidara))
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #388 på: 09. Aug. 2016, 10:08 »
Jeg har ikke sett Gamez Anders men jeg mener Haidera og Dummet ikke holder mål i det hele tatt. Clark er jeg skeptisk til. Etter det jeg har lest er det ikke mange VIlla-fans som sørger over slaget av han.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #389 på: 09. Aug. 2016, 10:23 »
Hvor langt er egentlig Haidara unna å være klar for spill. Burde vært en veldig spennende back å matche i Championship. Men mulig han allerede er ferdig klassifisert som kjeks...

http://www.nufcblog.co.uk/2016/08/09/newcastle-in-talks-to-sign-promising-striker-confirms-sporting-director/

Ser ut som vi henter inn et dansk spisstalent. Får håpe vi også snart får på plass en god spiss til førstelaget, helst en kraftfull spisstype.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida