20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 167220 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #30 på: 13. Nov. 2015, 19:59 »
Så lenge vi har Mitrovic kommer det aldri til å skje at Carroll kommer hjem.
Carroll må for guds skyld aldri komme "hjem", uavhengig om vi har Mitrovic eller ikke. Klubben må snart lære av erfaringer og studere skadehistorikken til spillere de de vurderer å hente dem. Klubben har jo pøst ut millioner for skadeplagede spillere, og Carroll vil jo bare vil havne i rekken av disse feilinvesteringene.

Og Cisse? Det lille jeg har sett av ham i år er brutalt svakt. Virker redd for å gå i dueller, fokuserer mye på ball og glemmer offsidelinja og gjør mange rare løp. Virker generelt usikker med ballen og har ikke selvtillitten som trengs for å lykkes på dette nivået. Så selg /gi bort. Vi trenger en verdig nr. 9.

Klart, når Mitrovic er kanskje like rå i luften som Carrol men virker som langt bedre i alt annet.. Hvorfor hente Carroll,, blir jo Drillofotballx2. Ikke akkurat moderne teknisk fotball.. Cisse skal ha for å være mest efektive spiss ifjor, scoret iår  i første kamp. Og har alltid blitt prioritert bak Mitrovic, så å forvente storform av han er strengt.. Tenk å ha PLs mest effektive spiss ifjor på benken...Luksus vil jeg si.. De få minuttene han spiller er han ute av kampform, og han er en typisk spiller du ikke merker, bortsett fra når han er på rett plass, og får avslutta perfekt..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #31 på: 13. Nov. 2015, 20:02 »
Ønskeliste for januar:
1. Venstreback
2. Dyptliggende playmaker
3. Charlie Austin
4. Midtstopper

Austin? Fordi vi har PLs mest effektive spiss i PLifjor på benken? Samtidig en spennende Ayoze, om vi vil bruke De Jong, Thyvin, Aarons, Sissoko, på de offensive midtbaneplassene... Austin er avarage, og scoret bra med mål ifjor,, tilfeldigheter vil jeg si,, og Cisse scoret jo mest pr minuttt av alle så ser ikke en eneste grunn for hente Austin..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #32 på: 13. Nov. 2015, 20:07 »
Inn, i uprioritert rekkefølge

1. Høyreback, merkelig så få nevner denne plasse når vi kun har Janmaat. Få inn en ung som kan pushe Janmaat, evt en eldre spiller som har et par sesonger til i seg. 
2. Venstreback, førstelagsspiller.
3. Midtstopper, førstelagsspiller
4. Spiss, gjerne en med komplementære ferdigheter i forhold til Mitro
5. Kreativ, holdende midtbane a'la Pirlo/Xavi :) Med en ny midtstopper på plass, hadde det faktisk vært spennende å prøvd Colo her ut sesongen. I sine beste øyeblikk er han kald og rolig med blikk for en god pasning, vært moro å sett om det funka litt høyere på banen.

Vil helst se spillere som har vist at de holder bra nivå i PL, eller f.eks. Tyskland. Spyr om det kommer inn nye, franske pingler a'la Cabella/Thauvin!

Ut
1. Tiote
2. Cisse
3. Marveux
4. Obertan
5. Williamson
6. Saylor
7. Om det kommer et bud på 10-15 mill pund, Sissoko. Er helt tydelig ikke motivert, har heller aldri vist klasse over tid i Newcastletrøya.

Med komplimentære ferdigheter i forhold til Mitro? DVS? Ayoze har ikke det? Ikkke Girginho? Ikke Aarons? Ikke Thauvin? Ikke Sissoko? Ikke De Jone? I en 4-2-3-1 er jo disse midt i blinken med målteft og hurtighet.. Selge Taylor? Er det kke greit å ha en bred stall med en spiller som stort sett alltid presterer, ofrer alt? Selge sissoko? Vår best spiller... For mindre enn vi brukte på hver enkelt spiller i sommer... Svekke laget, hhvorfor? tydeligvis har vi penger, bør vi ikke satse? og hvilket signal gir dette andre spilere at vi er en selgende, og ikke kjøpende klubb? vi klarer ikke lokke til oss de beste da nei..mulig du skrev innlegget ditt en stund tilbake,,, men etter det siste, føler jeg sissoko er nesten en klasse for seg selv i det laget vi sitter på....

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #33 på: 13. Nov. 2015, 20:11 »
Inn, i uprioritert rekkefølge

1. Høyreback, merkelig så få nevner denne plasse når vi kun har Janmaat. Få inn en ung som kan pushe Janmaat, evt en eldre spiller som har et par sesonger til i seg. 
2. Venstreback, førstelagsspiller.
3. Midtstopper, førstelagsspiller
4. Spiss, gjerne en med komplementære ferdigheter i forhold til Mitro
5. Kreativ, holdende midtbane a'la Pirlo/Xavi :) Med en ny midtstopper på plass, hadde det faktisk vært spennende å prøvd Colo her ut sesongen. I sine beste øyeblikk er han kald og rolig med blikk for en god pasning, vært moro å sett om det funka litt høyere på banen.

Vil helst se spillere som har vist at de holder bra nivå i PL, eller f.eks. Tyskland. Spyr om det kommer inn nye, franske pingler a'la Cabella/Thauvin!

Ut
1. Tiote
2. Cisse
3. Marveux
4. Obertan
5. Williamson
6. Saylor
7. Om det kommer et bud på 10-15 mill pund, Sissoko. Er helt tydelig ikke motivert, har heller aldri vist klasse over tid i Newcastletrøya.

En playmaker som  Xavi, Pirlo? Da inn for Colback/Anita? Som om vår sentrale midtbaneduo bør bli enda tynnere defensivt? Da er vi avhengig av at denne playmakeren gjør en manns jobb defensivt, ellers er vi nødt å legge om fra 4-2-3-1 til en V formasjon 4-5-1...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #34 på: 13. Nov. 2015, 20:15 »
Noen forslag til sentrale midtbanespillere vi kan hente?

Det er vel kun en mann som har noe å si når det kommer til det. Godeste Graham Carr.

Lampard på lån, Carrick, Barry.. Trenger noen som kjenner PL. Men ikke lett å hente spillere fra mindre klubber heller ettersom de pt er bedre enn oss.

Men Nufc kjøper ikke spillere for å bli et bedre lag, kun spillere som har potensiale til å selges videre for en høyere sum. Det er der Carr kommer inn i bildet.
Sur enda for at vi ikke henta Cabaye i sommer.

Ut med De Jong (hvor pokker skal han spille?) Tiote, Obertan, Willy, Gouffran,Cisse kommer til å gå kontraktstiden ut ettersom INGEN vil ha de.

De Jong har faktisk vist farlige tendenser de gangene han har kommet inn, og du velger å avskrive en spiler som har bevist så mye tidligere, allerede? Han virker kanskje ikke ved øyekast som den kjappeste beste spillern, men han har en enorm innsats, målteft, og er overall god offensivt, kanskje uten noen helt ekstremkvaliteter..Men målteft har han, og De Jong kan fint spille bak spissen,, om Ayoze eller Mitrovic er spiss, hvis feks en av dem er skadet..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #35 på: 13. Nov. 2015, 20:20 »
Har aldri skjønt hvorfor alle vil ha Cisse ut. Skader da ikke å ha en spiss som vi vet kan score i PL i troppen. Ikke hans feil at han alltid blir plassert alene på topp.

Ut over perioder der han faktisk har scoret mye mål, bidrar han med absolutt nada. Ser ut som Bambi på isen, bidrar ikke en dritt i oppbyggende spill, holde på ball, sette opp andre spillere. Blir veldig enkelt og endimensjonalt å kun satse på at ballen skal dette ned på foten hans hver kamp. Dessuten har han dårlige holdninger, og ønsker seg visstnok bort selv.

Om han kunne vært bedre i tospann med Mitro??? Aner ikke, men håper McClaren (eller hvem det nå blir i fremtiden?), heller satser på Mitro og Ayoze. To spillere emd et langt bredere register, og som kan utfylle hverandre langt bedre etter mitt skjønn. Mitro er sterk, bra på hodet, binder opp spillere, kan holde på ball mens vi fyller etter. Ayoze er teknisk god, uforutsigbar, klarer også å holde på ball, klarer å innvolvere spillere rundt seg, kan løpe rundt og leve på alle ballene Mitro serverer videre.

Så, er du en fantastsk avslutter. Hjelper ikke det, så lenge du ikke er en typisk playmaker/targetman etc.?  Med rette spillere rundt seg til å slå fine pasninger, er slike spillere gull verdt. Selvfølgelig vil du gjerne ha en goalgetter som kan tilrettelegge ved hjelp av enten hode stykrke og kreativitet, men en spiller som bøtter inn med mål, kan være fantastisk å ha med de rette spillerne rundt seg...Heller en god avslutter enn en dårlig avslutter som er god tilrettelegger...Om man ikke kan få i pose og sekk.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #36 på: 13. Nov. 2015, 20:26 »
Etter å ha sett kampen i går virker det ganske tydelig at vi trenger flere spillere i januar. Så jeg bestemte meg for å sette opp en liste for å skape litt diskusjon. Mangelen på en lederfigur i midten av parken er enkel å se for mange. Ja, Colback er en god spiller, men for meg så virker det som at resten har sett sine beste dager.

Her er min ønskeliste for januar (pass opp for sterke meninger!):

Kjøp: Granit Xhaka - Gladbach (12-18 mill) Fantastisk DM som har tatt store steg i det siste året. Er en lederfigur som jeg tror hadde passet meget godt i PL. Er også en ganske ok toveis-spiller. Ryktene skal ha det til at vi har hatt speidere og sett på han.

Victor Valdez - Han er gratis. Han har enorm erfaring. Vi trenger keeper. Nuff said. Forutsatt at man gjør litt research på holdningene hans og at han ikke skal ha altfor mye i lønn, mener jeg vi skal kaste oss etter han. Har masse erfaring og er garantert full av lyst til å vise seg frem igjen. Krul er ute leeenge og når får man igjen muligheten til å hente en slik keeper gratis? For de som eventuelt trekker frem at Elliott var god i går. Han spiller med en skade som vil bli slått opp igjen når som helst og hva gjør vi da?

Joel Matip  - Schalke (6 mill) - Ja han spiller for Kamerun og det er ikke ideelt med afcon, men kontrakten går ut til sommeren og han har mange av de rette egenskapene. Tror han ville utfyllt Mbemba bra. Colo og midtforsvaret trenger mer konkurranse, sånn er det bare.

Hector Villalba - San Lorenzo -  (4 mill) svært rask og spennende høyrekant som også kan spille spiss. Kan bli the next big thing fra Argentina. Skal visstnok være tilgjengelig og jeg tror han kunne tilført oss masse bevegelse og x-faktor. Dessuten virker han ikke så spe som feks Cabella og Thauvin så jeg tror han kan passe ganske godt i PL. 

Selg: (4-5 mill inn)
 Cheik Tiote - Hvis vi får inn en god defensiv midtbanespiller mener jeg det er på tide å selge Cheiken. Han har rett og slett for store mangler. Vi trenger sentrale spillere som er laaaangt mer ballkloke og når man tar med kontroversene og alderen i betraktningen mener jeg det er dags for salg.

Moussa Sissoko: (12 -14 mill inn) Han har enorm fysikk Moussa. Og han har et fantastisk driv. Men han viser det så altfor sjelden!! Jeg er lei av flørtingen hans med andre klubber og vil ha inn mer motiverte spillere som har en mer definert posisjon på banen. Jeg tror nemlig ikke Sissoko kommer til å bli fryktelig mye bedre hos oss.  Svak på valg og begrenset pasningsfot. Forutsatt at vi får inn en spiller som passer bedre i systemet vårt er jeg faktisk villig til å la han gå.

Andre ut (ingen begrunnelse hehe): Obertan, Marveaux, Steven kjeks Taylor. Anita er allsidig, men jeg ville ikke grått meg i søvn hvis han ble solgt.

Enig i Xhaka, brukbar deffensivt, og god pasningsfordeler sentralt på midten. Valdes uenig. Uprofesjonell overbetalt. Vi må utvilke 2. keeperen vår nå som Krul er ute... Elliot gjør en god jobb så langt..

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #37 på: 14. Nov. 2015, 16:50 »
Charlton are reportedly weighing up a move for Newcastle United winger Yoan Gouffran, according to Chronicle Live.

Vet ikke om det er mye vits, med mindre de betaler veldig mye om ikke all lønna hans.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #38 på: 14. Nov. 2015, 17:06 »
Bare det å få han bort fra treningsfeltet vil være positivt for resten av troppen vil jeg tro.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #39 på: 14. Nov. 2015, 18:25 »
Bare det å få han bort fra treningsfeltet vil være positivt for resten av troppen vil jeg tro.

Håper det var en spøk? Han fremstår som en av våre mest profesjonelle spillere... Jobber hardt, aldri noe trøbbel rundt han, har vel relativt lav lønn og liten spilletid uten å klage...Så hvorfor er dette positivt, fremfor å kun ha en haug primadonnaer på feltet?... Han er et gpdt forbide det skal han ha..Om han er god nok for laget,,, med mindre det er veldig mange skader, vil jeg ikke si... Å kvitte seg med han er så uvesentlig. Vi får minimalt mindre stall, vi kvitter oss med minimalt med lønn og får minimalt med overgangsinntekter... Dessuten er nok dette et løst rykte, da det kommer på denne tiden av året, og stort sett de fleste rykter er løse. Men tviler ikke på at de kanskje kunne tenke seg han...

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #40 på: 14. Nov. 2015, 21:40 »
Snakk om et kortere lån, hvorfor slike rykter skulle være så løst denne tiden på året må du nesten forklare nærmere.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #41 på: 16. Nov. 2015, 09:56 »
Det var da voldsomt så positive vi er til mange av spillerne som ikke har levert på lang tid da Swag. Orker ikke gå igjennom alt du har skrevet, og tviler ikke på at det finnes et par gode poenger mellom alle kommategnene. Allikevel:

Gouffran er ikke med i framtidsplanene til McClaren, er det da ikke fornuftig å låne han ut så lenge vi har dekning i hans posisjon? Dersom Gouffran viser seg fram, vil jeg tro at det blir enklere å få solgt han i januar.

Og det at du støtter deg til at Cissé var den mest effektive spissen i PL forrige sesong, det stemmer vel ikke? Etter han scoret sitt ellevte og siste mål, sank snittet for min/mål betraktelig. Grunnen til at jeg og mange andre er negativt innstilt til Cissé er at han er et dårlig oppspillspunkt, løper stadig i offside, dårlig til å spille fri medspillere og generelt bidrar lite. Og han bærer nummer ni på ryggen, det medbringer et ansvar tyngre enn han kan bære slik som han har framstått etter 2012.
« Siste redigering: 16. Nov. 2015, 09:58 av akselho »
Black and white since 1996

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #42 på: 16. Nov. 2015, 15:20 »
Swag, se på tabellen, ta av deg supporterbrillene og vask deg i øya. Hadde disse spillerne levert, slik du beskriver, hadde vi hatt CL.

Btw, troppen vår er stappfull. Selvfølgelig skal vi selge Gouffran om det kommer et bud
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #43 på: 18. Nov. 2015, 22:37 »
ALLARDYCE WANTS CARROLL

Sam Allardyce wants to make Andy Carroll his first signing as Sunderland manager, reports Goal.

Ikke direkte relatert til Newcastle, men det er jo ikke langt unna, ville vært en frisk overgang!
Goal er ikke spesielt troverdig heller!

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #44 på: 24. Nov. 2015, 18:48 »
Gokhan Inler får svært lite spilletid i et Leicester som presterer over evne om dagen. Han linkes nå på lån til AC Milan i januar.  Jeg mener han hadde vært perfekt å få inn hos oss. Han har kraft, lederegenskaper og rutine i et lag som desperat trenger nettopp det. Dette hadde ikke vært noen varig løsning, men jeg mener at inntil vi får tak i en ny Cabaye kan nettopp dette være en god løsning. Thoughts?