20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stenge forumet for medlemmer?  (Lest 11477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #15 på: 16. Juni 2011, 11:18 »
Jeg skal melde meg inn i supporterklubben, men vil ærlig talt at forumet skal være åpent for alle. Alltid gøy når en supporter fra et annet lag kommer inn i kamptrådene og fyrer! ;D

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #16 på: 16. Juni 2011, 11:54 »
Jeg tror veldig mange sitter med tanker om å melde seg inn, men ikke kommer til å gjøre det. Man får jo alt gratis slik det er idag, og da er hvertfall ikke denne kontigenten det første man betaler.

Er klar over at man får noe stasj som medlem, men kan ikke si at det er derfor jeg betaler.

Richiii

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 62
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #17 på: 16. Juni 2011, 12:12 »
Jeg tror ikke at å stenge forumet er veien å gå. Det vil helt sikkert skaffe penger på kort sikt, men er overbevist om at langsiktig vil det lønne seg med den ordningen vi har nå. Jeg er relativ ny på forumet, brukte forige sesong til å bli kjent med newutd.no og se hvordan det fungerer. Har nå meldt meg inn og betalt kontigent.
Jeg tviler på at jeg hadde betalt uten prøvetid, ikke for at det er for dyrt, men rett og slett av prinsipp, de fleste har jo fått med seg hvordan Weiseth styrte og det har desverre Nordin og newutd.no fått svi for.

Kort oppsumert synes jeg at vi skal beholde forumet som idag, og heller revurdere alternativer om et par sesonger.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #18 på: 16. Juni 2011, 12:19 »
Men det var jo et ganske bra forslag da, hva med prøvetid? Feks at man hvertfall må registrere bruker for å kunne lese her, men etter 2 uker (?) må man betale for å bli værende? Da blir det jo litt tungvindt for gratispassasjerene, som må registrere ny bruker på ny mail hele tiden.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #19 på: 16. Juni 2011, 12:30 »
Jeg kjenner minimum 4-5 personer som er her inne sporadisk, ingen av de har planer om å melde seg inn da de er supportere av andre klubber, men jeg vet at de kikker mye på forumet uten å poste.

Så spørsmålet er om vi vil at folk skal ha muligheten til det, det er fort mange som dropper det dersom de må søke om prøvetid eller registrere seg for å ha muligheten. Og det er vel egentlig allerede nok eksempler på at åpent og gratis genererer mer trafikk en lukkede nettsider. Så løsningen på problemet kan først løses når man vet hva målet er?

Dersom målet er flere betalende brukere så kan et lukket forum øke antall betalende medlemmer med noen prosent.

Dersom det skal være et åpent sted (for supportere, skap supportere, middels interesserte og rivaler) som genererer mye trafikk, så bør det være åpent.


torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #20 på: 16. Juni 2011, 13:17 »
Hva med noe så enkelt som å få inn en funksjon som skriver "Medlem" eller "Ikke medlem" over statusen til alle på forumet? Tror nok noen hadde fått den nødvendige tuppen i ræva ved at alle kunne se hvem som betaler eller ikke, hvis det er slik at flere av "tungvekterne" på forumet ikke er medlemmer.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #21 på: 16. Juni 2011, 13:25 »
Godt å se at vi har fått til en veldig bra debatt om dette kontroversielle emnet! Det virker som at de fleste er imot en stenging, og da forblir det slik det er i dag. Men vi jeg mener at medlemmer bør ha noen småfordeler om ikke annet.

Ser at det er nevnt at kun medlemmer bør ha rettigheter til å lage nye emner, noe som er en god ide. Vi kan nok også gjøre det slik at kun medlemmer kan stemme i polls, selv om det blir en minimal fordel. Og det med "Medlem" eller "Ikke-medlem" i avataren tror jeg er et bra forslag.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #22 på: 16. Juni 2011, 13:58 »
Jeg mener at man ikke bør sperre noe som helst. Jeg har vært betalende medlem noen år, men har ikke fornyet enda. Det vil jeg gjøre før sesongen starter. Jeg tror vi har mer å tjene på å reklamere for oss selv gjennom at vi som er medlemmer snakker positivt om medlemskapet, og at vi kanskje snart får en kul skjorte eller caps som folk kan bruke uten å føle seg "shabby". Dvs at designet må være akkurat passe smakfult til at du ikke bare kan bruke klærne på trening eller skolen. Får vi til det vil vi nok lykkes med å skaffe flere medlemmer etterhvert.

TegneserieSkjære

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 635
  • Toon till I die
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #23 på: 16. Juni 2011, 14:31 »
Synes dette er meget forståelig, og ser denne diskusjonen som en gylden mulighet til å gjøre noe jeg skulle gjort for lenge siden. Consider me a proud member of Toon Army Norway! ;D Kontingent betalt nå.
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #24 på: 16. Juni 2011, 15:17 »
Sier meg enig med de som ikke ønsker å stenge forumet (av de grunner som er ytret før meg og ikke trenger å gjentas).

Synes det var en betraktelig bedre ide å eventuelt ha et sperret underforum med fokus på medlems-fordelene som feks turer og arrangementer.

Dette med å belyse hvem som er medlem eller ikke her inne synes jeg også var en god ide. En mulighet til ville være å begrense mulighetene til ikke-medlemmer på forumet også (utover posting), noen nevnte dette med å starte en tråd, hva med avatarer, signaturer etc?

Slike ting vil ikke hindre ikke-medlemmer med å delta i forumet, men det er de små tingene som kan få begeret til å fylles - nok til at de hiver seg på og blir medlemmer (tenker jeg da)...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #25 på: 16. Juni 2011, 16:27 »
Bra post, Eivind.  Liker ideen om et sperret underforum.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #26 på: 16. Juni 2011, 17:06 »
Den delen av forumet som i dag heter "Toon Army Norway", som vi skriver på nå og utelukkende går på supporterklubben, kan trygt stenges, og bli eksklusivt for medlemmer. Det er ikke noen stor fordel sånn sett, men det er i mine øyne et forum som ikke-medlemmer ikke har noen interesse av. Vi har den delen som heter "tilbakemeldinger" som er en grei måte å kommunisere med ikke-medlemmer på.

Resten av forumet bør være åpent for alle. Det er begrunnet mye bedre av mange andre tidligere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #27 på: 16. Juni 2011, 17:26 »
jeg syns også åpen for alle.. :)

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #28 på: 16. Juni 2011, 18:02 »
Jeg stemmer for å ikke stenge forumet. Ser mange har kommet med flere gode argumenter for ikke å gjøre det, som oppsumerer godt hva jeg mener så gidder ikke skrive et langt innlegg om det :)

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #29 på: 16. Juni 2011, 18:10 »
Tror forumet har en såpass stor brukermasse nå, og en stor prosent av disse som er ikke-medlemmer, at det vil opprettes ett alternativt forum for de som ikke liker ordningen.

- Sperr av deler av forumet som omhandler premier, konkurranser m.m. .
- Sett "Medlem" evnt "Ikke-medlem" under avataren til samtlige.

Det er vel de beste tiltakene sånn jeg ser det.