20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt  (Lest 7946 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« på: 20. Juni 2006, 10:08 »
Jeg gjør meg ferdig meg militæret om omtrent 2 mnd, og har så vidt tenkt på hva jeg skal gjøre etter endt tjeneste. For det første får vi jo 20 000-25 000 i dimmepenger,så det blir nok både sydentur og Newcastle-kamp på meg da. Videre skal jeg tyne staten for alt jeg kan, dvs at jeg leverer tjenestebevis på Aetat og dermed får utbetalt 4-6000 kr annenhver uke i et halvt år,for å gjøre absolutt ingenting :) Dere som betaler skatt,takk for at dere åpner mulighetene for snyltere som meg,haha
Til neste år skal jeg prøve meg på skole igjen,har tidligere gått salg og service og jobbet litt i butikk. Noe som ikke passa for meg i det hele tatt,bare så det er sagt. Sikter meg inn på media og kommunikasjon, det er vel journalist som er drømmeyrke,hvertfall noe innen media. Jeg er 21,men føler meg ikke så gammel i det hele tatt (noe dere kanskje har merket av enkelte av innleggene mine,hehe). Jeg orker ikke å stresse så fælt med å bli voksen,har kompiser med både hus,kjerring og unge og jeg kan trygt si at dette er noe som ligger laaaangt fram i tid for mitt vedkommende. Jeg er vel kanskje ikke den med mest ambisjoner,men jeg skal hvertfall fortsette å trene så mye som jeg gjør nå,prøve å reise litt og bare se hva som skjer. Hvilke planer har dere andre for fremtiden?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

plebbster

  • Gjest
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #1 på: 20. Juni 2006, 10:56 »
Jeg satser på en jobb innen NFF eller FIFA. Det hadde jo vært sjef å vært ansatt i Newcastle United, men det kan jeg vel bare se langt etter.

lucky_luque

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 420
    • Vis profil
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #2 på: 20. Juni 2006, 13:28 »
jeg skal bli vaksehjelp

Journalisten

  • Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1221
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #3 på: 20. Juni 2006, 13:38 »
<---------- Svaret sier seg vel egentlig selv for meg...  :)
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #4 på: 20. Juni 2006, 14:42 »
Jeg jobber i dag som markeds- og personalsjef. Men jeg lurer mer og mer på om jeg skal begynne som lærer igjen. Det er faktisk et givende yrke, og det er vel kanskje ikke så rart at ønske om å begynne som lærer igjen kommer i disse dager.
Toon, Toon,
Black and white army

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #5 på: 20. Juni 2006, 14:50 »
Sitat fra: "lucky_luque"
jeg skal bli vaksehjelp


ditto

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #6 på: 20. Juni 2006, 19:55 »
Ingeniør innen offshore.
Petroleums ingeniør heter det vel.
Det har jeg tenkt å bli. Vet det er vanskelig, men trenger litt høye ambisjoner :D

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #7 på: 20. Juni 2006, 20:09 »
Jeg skal bli journalist!
Det har jeg vært soleklar på i evigheter. Men uten et ikke særlig imponerende, men helt ok vitnemål fra videregående og grunnskolen har det vist seg at jeg har vært nødt til å ta en del omveier. Og de omveiene blir stadig vanskeligere. Så nøyaktig hvordan jeg skal komme meg videre aner jeg for tiden ikke. Men yrkesplanene for fremtiden er like klare. Der firer jeg ingenting.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

  • Gjest
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #8 på: 20. Juni 2006, 20:54 »
Såklart skal jeg bli proff!:D

Nei, jeg vet ikke.. Mulig jeg jobber innen fotball på en eller annnen måte.. Enten som manager, talentspeider, kommentator, eller vaskehjelp på garderobene.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #9 på: 20. Juni 2006, 22:16 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg skal bli journalist!
Det har jeg vært soleklar på i evigheter. Men uten et ikke særlig imponerende, men helt ok vitnemål fra videregående og grunnskolen har det vist seg at jeg har vært nødt til å ta en del omveier. Og de omveiene blir stadig vanskeligere. Så nøyaktig hvordan jeg skal komme meg videre aner jeg for tiden ikke. Men yrkesplanene for fremtiden er like klare. Der firer jeg ingenting.


Du kan vel komme inn på journalisthøyskolen visst du har nok arbeidserfaring innen "journalistyrke" fra tidligere av...

Selv studerer jeg økonomi, og skal vel bli økonom...

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #10 på: 21. Juni 2006, 14:56 »
Helikopter pilot eller fysioterapaut. Muligens politi, om nødvendig!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #11 på: 21. Juni 2006, 15:10 »
Har tenkt litt på eiendomsmegler eller bilselger.

plebbster

  • Gjest
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #12 på: 21. Juni 2006, 15:12 »
Sitat fra: "Førre"
Har tenkt litt på eiendomsmegler eller bilselger.


Det er to yrker jeg forbinder med sleske usympatiske herremenn.

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #13 på: 21. Juni 2006, 15:42 »
Sitat fra: "plebbster"
Sitat fra: "Førre"
Har tenkt litt på eiendomsmegler eller bilselger.


Det er to yrker jeg forbinder med sleske usympatiske herremenn.
Nettopp :)

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Re: Ambisjoner/ønsker angående jobb,framtid generelt
« Svar #14 på: 21. Juni 2006, 21:52 »
Sitat fra: "Tommy Sten"
Videre skal jeg tyne staten for alt jeg kan, dvs at jeg leverer tjenestebevis på Aetat og dermed får utbetalt 4-6000 kr annenhver uke i et halvt år,for å gjøre absolutt ingenting :) Dere som betaler skatt,takk for at dere åpner mulighetene for snyltere som meg,haha


Slikt provoserer så utrolig. Synes det er helt ufattelig at folk kan synke så lavt. Lavere skatt vil du jo også ha.