20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum  (Lest 4692 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #15 pć: 24. Juni 2019, 10:54 »
Gode, konstruktive innlegg her nÄ altsÄ :)

Jeg er enig i at vi ikke kan se bort i fra Facebooks betydning. Med et trykk nĂ„r vi 2300 fĂžlgere. Det kan vi ikke ignorere. I tillegg nĂ„r vi kanskje andre brukere enn de som vanker her pĂ„ forumet. Derimot tror jeg ogsĂ„ at enkelte  mister behovet for Ă„ registrere seg pĂ„ forumet eller ikke vet at vi har et forum nĂ„r diskusjonen gĂ„r pĂ„ Facebook. Kombinert med vĂ„r eminente eier MA og kanskje dĂ„rlig profilering av forumet, er det lite aktivitet pĂ„ forumet blant nye medlemmer.

Om jeg har loddet stemningen i tilbakemeldingene her i trÄden riktig, vil flertallet fortsatt bevare muligheten for at vÄre fÞlgere kan kommentere pÄ TANS facebookinnlegg. Det synes jeg mÄ respekteres ;) Jeg vil derfor foreslÄ noen nye tiltak, som kanskje kan hjelpe pÄ litt. Tiltakene er basert pÄ deres innspill. De er :

1. Administratorer/moderatorer fĂ„r ansvar for Ă„ opprette kamptrĂ„der i forumet. TrĂ„den bĂžr starte med en kjapp liten analyse av kampen. Analysen bĂžr inneholde fĂžlgende: VĂ„re egne og motstanderens skader. Kjapp statistikk om hvordan de siste oppgjĂžrene mot dagens motstander har endt. De siste to tre kampene bĂžr holde (dvs. bĂ„de pĂ„ borte og hjemmebane). Til slutt bĂžr kanskje analysen inneholde forfatterens egne spĂ„dommer om hva resultatet av kampen blir, og hva forfatteren selv mener er et godt resultat. Kan vĂŠre sĂ„ enkelt som ": Jeg forventer tap, og er derfor fornĂžyd med uavgjort" Jeg tror  det er lurt at analysen ikke blir alt for omfattende. Det skal vĂŠre gĂžy, ikke et ork Ă„ gjĂžre dette arbeidet. Derfor tror jeg ogsĂ„ det kan vĂŠre klokt at analysen kun bĂžr skrives nĂ„r det er premier league kamper. Hvis vi skal ta med cupkamper blir det et alt for omfattende arbeid tror jeg. Dvs. at nĂ„r det er cup, har moderator kun ansvarlig for Ă„ opprette trĂ„d.

Tittelen pĂ„ kamptrĂ„den bĂžr vĂŠre som fĂžlger: Newcastle - Southampton - LĂžrdag 9. august  kl- 16:00 (tv-kanal om den sendes pĂ„ tv). Årsaken til at jeg foreslĂ„r dag og dato er at spesielt lĂžrdags - sĂžndagskamper er  innarbeidet i fotballsprĂ„ket, og i tillegg slipper folk Ă„ sjekke hvilken dag 9. august er.

NĂ„r kamptrĂ„den er opprettet, sender forfatteren en facebook-melding til TAN som da  poster analysen av kampen pĂ„ facebook. Og her kommer revolusjonen, dederst i facebookinnlegget skriver TAN: For Ăžvrig kan du diskutere kampen i vĂ„rt aktive forum:Lenke til kamptrĂ„d. NĂ„r det er cup-kamp, holder det at TAN poster lenke til kamĂ„trĂ„den pĂ„ facebook.

For at det skal vĂŠre litt aktivitet i trĂ„den, tror jeg det er lurt at den opprettes sĂ„ tidlig som mulig etter at forrige kamp er ferdig. Jeg tenker  at kamptrĂ„den bĂžr vĂŠre opprettet senest mandag hvis kampen gĂ„r pĂ„ en helg. Og tirsdag hvis det er en mandagskamp. Eller blir det for tidlig?

Til slutt kan det legges inn en liste pÄ moderatorenes egne sider som gir en oversikt over hvem som er ansvarlig for Ä opprette kamptrÄd.

2. Alle andre innlegg som TAN publiserer pĂ„ Facebook , for eksempel om overtagelse, transfers, Rafa Benitez mm, bĂžr ha en  lenke til tilsvarende tema i forumet vĂ„rt hvis det er slik at saken som legges pĂ„ Facebook ogsĂ„ diskuteres pĂ„ forumet.,

3. Det er editorer pĂ„ TANs facebook  som blant legger ut kommentarer fra vĂ„rt forum med lenke til den trĂ„den sitatet er hentet fra.

4. De fem fĂžrste nye og gamle brukerne som har fĂŠrre enn ti innlegg/ingen innlegg , fĂ„r et skjerf i premie nĂ„r de nĂ„r 100. De mĂ„ selv melde seg pĂ„, og gi beskjed til den ansvarlige for konkurransen nĂ„r innlegg nummer 100 er nĂ„dd. VI kan ha en "disclaimer" om at TAN gĂ„r igjennom innleggene, og kan diskvalifisere personer som Ă„penbart har "spammet" med utbetydelige og korte  innlegg.

5. Årets debattant
fĂ„r en drakt i premie (Årets debattant er jo en gjev pris, og bĂžr ha en tilsvarende premie? ;) Moderatorer og administratorer kan vel ikke vĂŠre med i konkurransen?)

6. Sesongkonkurranse pÄ forumet av ett eller annet slag

7. Inkluderende sprÄk: Jeg vet ikke, men det kan kanskje tenkes at enkelte er skeptiske til Ä skrive innlegg her pga. at de redd for Ä bli slaktet av spesielt oss "gamliser" som har vÊrt her i Ärevis. Dermed er det lurt at vi alle har en inkluderende tone spesielt til de nye som begir seg utpÄ glattisen. Dvs. at vi ikke bÞr kalle andres innlegg for pÞlsevev, tullball, idoti med mer ;)

Hva tenker dere, og er det noe vi har glemt da? :)

« Siste redigering: 24. Juni 2019, 12:57 av Thomas »

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #16 pć: 24. Juni 2019, 12:02 »
Trur da der blir veldig gode tiltak👍👌😊
Venter i spenning...