20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: All Time Magpies Greates XI  (Lest 10349 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
All Time Magpies Greates XI
« på: 16. Feb. 2012, 11:00 »
Klubbens nettsider skal de nærmeste fire dagene presentere tidenes Newcastle-ellever, som kåret av fansen. Vi har hatt mange varianter av våre egne "drømmelag" her på forumet. Tenkte det kunne være en idé å diskutere det som inntil videre vil bli stående som det offisielle laget. Og man starter som vanlig bakerst.

Shay Given
David Craig - Bobby Moncur - Phillipe Albert - Frank Clark
Peter Beardsley - Robert Lee - Paul Gascoigne - David Ginola
Alan Shearer - Jackie Milburn
« Siste redigering: 19. Feb. 2012, 17:04 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #1 på: 16. Feb. 2012, 11:10 »
Keeper valget er vel ikke så mye å diskutere!   Blir Krul i klubben i 5-10 år til så kan man ta opp diskusjonen :-)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #2 på: 16. Feb. 2012, 12:54 »
Soleklart Keepervalg. Shay Given
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

vampish

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 305
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #3 på: 16. Feb. 2012, 13:13 »
Er 110% enig med de over. Utvilsomt Shay Given.

Christian

  • Gjest
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #4 på: 16. Feb. 2012, 13:40 »
Given  :)

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #5 på: 16. Feb. 2012, 14:08 »
Krul! Neida, soleklart Given. :)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #6 på: 16. Feb. 2012, 14:51 »
Jimmy Lawrence er en annen kandidat, han er fortsatt den spilleren som har spilt flest kamper for klubben (496) og spilte 18 år i klubben. Tre av våre fire ligatitler ble vunnet med han i mål. Imidlertid spilte han jo for laget fra 1904-1921 så jeg er ombord på den at også Given kan forsvares i den forstand at man holder seg til nyere tids spillere. Han spilte jo tross alt bare 34 kamper mindre. 462 kamper på 12 år er imponerende i seg selv!

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #7 på: 16. Feb. 2012, 14:54 »
Shaka Hislop usikker på om det er skrevet riktig. Var i allefall keeper da jeg begynte å heie på newcastle :happy:

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #8 på: 16. Feb. 2012, 15:02 »
Keeper valget er vel ikke så mye å diskutere!   Blir Krul i klubben i 5-10 år til så kan man ta opp diskusjonen :-)
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #9 på: 16. Feb. 2012, 15:05 »
Navnet er skrevet riktig det. Da jeg begynte å heie på Newcastle var det Pavel Srnicek og Shaka Hislop som hovedsaklig var keeperne våre. Stephen Harper var bare et navn på et stykke papir. Jeg har et nærere forhold til Srnicek enn til Hislop, uten at jeg egentlig har sett noen av dem spille særlig mye.

Men allerede året etter at jeg ble frelst så kom den unge iren Seamus Given og voktet buret. Det er han som har vært keeper i brorparten av min tid som Newcastle-fan, så det ville ikke vært mye tvil om keepervalget for min del heller.

Dog vil jeg være så freidig å si at den unge nederlenderen som vokter buret vårt nå har potensiale til å bli vel så god som Given, og er - i mine øyne - allerede mer pålitelig enn Given var i samme alder. Selv om Given sannsynligvis hadde et enda større potensiale på streken enn det Krul har.

Spent på hvilke fire som plukkes ut i forsvaret. Forslag anyone?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #10 på: 16. Feb. 2012, 15:51 »
Barton, Albert og Colo. Usikker på fjerdemann.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #11 på: 16. Feb. 2012, 16:32 »
Tror vi rett og slett kan konkludere med Given i mål ja. Han og en kar til er så åpenbare valg at det blir særdeles lite diskusjon. Så tror nesten vi kan si at Given har plass i laget.
Forsvarsfirer kan bli annerledes. Ulike aldre på de som er her inne, hvilket gjør at noen vel kommer til å lande på spillere fra King Kevs tid på resten av laget, mens de litt yngre velger annerledes. Der fins også spillere som kanskje ikke var her så grusomt lenge, men gjorde meget gode figurer den tiden de var her. Jeg lanserer følgende backfirer:

Hughes-Woody-Colo-Enrique

Eneste som jeg egentlg hadde store problemer med å velge var høyreback. Hughes var på ingen måte noe vidunder på høyreback - men han spilte der fast under Sir Bobby og var Mr. Reliable som det var trist at vi solgte. Kunne spille overalt der bake. Beye er nok kanskje den beste vi har hatt - særdeles god offensivt og bunnsolid defensivt. Men var ikke lenge - og gikk med en mørk sky hengende over seg. Samt at det ikke var på langt nær like good times under hans tid. Barton en annen aktuell kandidat - men han fadet ut under Sir Bobby til fordel for Hughes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #12 på: 16. Feb. 2012, 17:10 »
Hughes-Woody-Colo-Enrique

All time? Eg har aldri skjønnt dette med Woody... Er veldig ueinig i denne. Kjem med mine når tiden er inne :)


Shay Given;

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #13 på: 16. Feb. 2012, 17:19 »
Woody er den beste stopperen jeg har sett spille for Newcastle da. Skadeproblemene foruten, og han hadde vært oppe blant verdens beste stoppere.
Og for meg blir det litt vanskelig å skulle dra inn spillere som jeg ikkehar sett. Lawrence var sikkert fantastisk, vi har hatt Gallagher, MacDonald, Milburn, Gazza, Fox, Beardsley - and so on. Spillere jeg veit om men som jeg i større, mindre eller ingen grad har sett så mye til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #14 på: 16. Feb. 2012, 17:21 »
Jeg tror verken Coloccini eller Woodgate blir med. Og jeg synes ærlig talt at ingen av dem skal være med heller. Men hvem som da skal ha plassen ved siden av Albert er mer usikkert. Steve Howey er jo local lad, og tjente oss trofast og godt på 90-tallet, men var vel ikke noen åpenbaring akkurat. Darren Peacock husker vel de fleste mer for det lange håret enn for prestasjonene på banen, tror jeg. Før den tid har jeg null peiling, men ser ikke bort fra at lokale fans har flere kandidater enn oss.

Høyrebacken tror jeg går til Warren Barton. Venstrebacken er noe mer usikker. Men jeg er sterkt tvilende til om Enrique blir med, og om han i det hele tatt fortjener det. Da ville jeg faktisk helt mer mot Robbie Elliot eller Olivier Bernard.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon