20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Husker du?  (Lest 5297 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Husker du?
« på: 21. Juni 2008, 17:37 »
Tenkte å lage en tråd for de "glemte" spillerne.
Det har jo gjennom årene vært en hel rekke mindre suksessfulle spillere innom Newcastle. Her tenkte jeg vi kunne friske opp minnet, og informere om hva denne spilleren driver med i dag. Og hvis vedkommende fremdeles er aktiv, hvor spiller han, og hva har han oppnådd siden han dro?

Starter med en som jeg ikke vet om særlig mange husker.
Bjarni Gudjonsson


Islendske Bjarni Gudjonsson kom til Newcastle som 17-åring i 1997. Men han greide aldri å spille seg inn på førstelaget, og forsvant etter bare et års tid. Etter et opphold i Belgia var han noen år senere tilbake i England, denne gang for Stoke.
I 2006 vendte Bjarni tilbake til Island, og ÍA.
Til min store forbløffelse oppdaget jeg at Bjarni har etablert seg på det islandske landslaget, hvor han har spilt 20 kamper og scoret ett mål. I 2008 har han også vært kaptein i en landskamp for Island.

Jeg var redd det ikke ble noe ut av denne gutten jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Husker du?
« Svar #1 på: 21. Juni 2008, 17:39 »
Lurer meg på om jeg husker den karen der, ja!

Men om jeg ikke husker feil hadde vi ikke en slags "Newutd-profil" på forsiden back in the day, der vi gjorde akkurat dette? Hva skjedde med den?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #2 på: 21. Juni 2008, 18:55 »
Silvio Maric!

Gikk til porto i 2000 etter 1 sesong i newcastle, men spillte bare 11 kamper i porto før han gikk tilbake til zagreb, Hadde en 2 års periode i phanatinaikos før han igjen vendte tilbake til zagreb i 2006. Var faktisk med i 4 kamper for croatia når dei kom på 3 plass i vm 98.. (hehe lukter litt modric det her)

- carry on!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #3 på: 21. Juni 2008, 20:33 »

Didier Domi. Spillte 55 kamper for oss før han forsvant tilbake til PSG. Var tilbake i england ein tur i 2003/2004 sesongen på lån til Leeds. Forsvant videre til Espanyol og spiller nå i Olympiacos uten og inponere.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Husker du?
« Svar #4 på: 21. Juni 2008, 20:59 »
Jon Dahl Tomasson.

Ble kjøpt i 97 av oss fra Heerenveen etter å ha vunnet pris som årets unge spiller i Nederland. Ikke helt sikker på prisen. Spilte ihvertfall 23 kamper for oss i 97/98 sesongen, men fremstod vel som en flopp med bare 3 mål. Etter denne sesongen solgte vi han til Feyenoord, som igjen solgte han til AC Milan hvor han var en STOR stjerne, etter å han spilt 76 kamper og scoret 22 mål. Han spilte bla Champions League- og UEFA-cup finaler for dem.

Etter Milan-oppholdet har han spilt for Stuttgard og Villareal. Om jeg ikke tar feil har han lagt opp nå.







Kilde: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jon_Dahl_Tomasson (på nederlandsk)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #5 på: 22. Juni 2008, 10:56 »
Har Jon Dahl Tomasson lagt opp? Er det nå nylig han annonserte dette?

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #6 på: 22. Juni 2008, 12:20 »
ikke at jeg har så mye informasjon om de, men husker godt:

Nicolas Dabizas (La opp i 03/04 etter et låneopphold i Leicester?)
Temuri Ketsbaia ( gikk videre til wolves, og spilte også en sesong på dundee)
Duncan Fergurson (Gikk tilbake til gamleklubben, en spiss med god luftstyrke)

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #7 på: 22. Juni 2008, 16:13 »
Har Jon Dahl Tomasson lagt opp? Er det nå nylig han annonserte dette?
Skal vi tro Wikipedia-artikkelen spiller han i Villareal med trøye nr. 11.
Da har han neppe lagt opp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Husker du?
« Svar #8 på: 23. Juni 2008, 16:04 »
Temuri Ketsbaia. Georgianeren som jeg virkelig hadde sansen for. Dro til Wolves og Dundee F.C. etter å ha spilt for oss fra 97-00. Etter å ha gjort seg ferdig i Storbritannia dro han til Kypros, til klubben Anorthosis Famagusta. Der spilte han fra 2002 helt til han la opp i 2007. Fra 2004 fungerte han også som manager, noe han fortsatt gjør. Han har akkurat ledet Famagusta til klubbens 17. seriemesterskap. Da får vi se hva laget kan gjøre i Champions League i år. De er i hvert fall seedet i første runde, så kanskje vi kan se Ketsbaia mot Brann i andre kvalifiseringsrunde?

Fin video av han finnes her: (Han har et jævla hardt skudd)
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #9 på: 23. Juni 2008, 21:33 »
Temuri Ketsbaia. Georgianeren som jeg virkelig hadde sansen for. Dro til Wolves og Dundee F.C. etter å ha spilt for oss fra 97-00. Etter å ha gjort seg ferdig i Storbritannia dro han til Kypros, til klubben Anorthosis Famagusta. Der spilte han fra 2002 helt til han la opp i 2007. Fra 2004 fungerte han også som manager, noe han fortsatt gjør. Han har akkurat ledet Famagusta til klubbens 17. seriemesterskap. Da får vi se hva laget kan gjøre i Champions League i år. De er i hvert fall seedet i første runde, så kanskje vi kan se Ketsbaia mot Brann i andre kvalifiseringsrunde?

Fin video av han finnes her: (Han har et jævla hardt skudd)


vollyen mot spuds var helt syyyyyyyyk!
- carry on!

Øystein Solbjørg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #10 på: 24. Juni 2008, 12:20 »
Temuri Ketsbaia ja! For en herlig type! Langt ifra den beste fotballspilleren som har iført seg den vakre fangedrakta, men husker han som en spiller som alltid ga alt for oss og en som gjorde mye bra, bla. noen vakre scoringer!

Skulle hatt en Ketsbaia på laget nå også. God spiller til en billig penge som blør for drakta. Slike spillere vokser ikke på trær lengre desverre..

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #11 på: 24. Juni 2008, 20:55 »
det som var kult med ketsbaia var at han kunne se ut som en 5 divisjonsspiller i norsk liga i en kamp for så og gjere det mest latterlige i 30 sekunder som førte til syke mål. Mindre forutsigbar spiller finnst ikkje!
- carry on!

Chris_Waddle

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 184
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #12 på: 28. Juni 2008, 16:55 »
Acuna, kåret til styggeste spiller Premier League når Luke Chadwick spilte der. Godt gjort!

"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #13 på: 28. Juni 2008, 17:03 »
Acuna var tøff. Fikk aldri skikkelig fast plass på laget, men han gjorde alltid jobben når han trengtes. Skikkelig midtbaneterrier. Utseende deretter også!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Husker du?
« Svar #14 på: 02. Juli 2008, 18:16 »
Hvorfor i all verden ble Ketsbaia solgt? Herlig figur!