20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-EM 2016  (Lest 25159 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #15 pć: 23. Feb. 2014, 16:43 »
Burde da vĂŠre muligheter for en 3 plass og playoff her!
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #16 pć: 24. Feb. 2014, 01:29 »
Kan bli nok en tragisk kvallik, dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #17 pć: 24. Feb. 2014, 10:04 »
Hvis ikke vi klarer 3 plass og play-off i en slik gruppe, har vi uansett ikke noe i ett EM Ă„ gjĂžre. Enkelt og greit.

Italia er det beste laget, Kroatia er bedre enn oss, men vi har jo muligheter over sÄ mange kamper? Ikke bare vi som skal ha kjipe bortekamper, det skal de andre ogsÄ :)

Jeg har troa faktisk, HÞgmo har hatt noen kamper pÄ Ä sette sammen ett lag for kvalikken begynner og det tror jeg er viktig. Ny sentrallinje med blant annet Stefan Johansen pÄ midten og ett mer spillende lag.

Heia Norge! :toon:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #18 pć: 03. Juni 2014, 23:14 »
SĂ„ hva fikk vi slags svar etter to treningskamper mot betraktelig bedre motstander?
Kort fortalt er det bare Ä hÄpe at HÞgmos naive taktiske lefling disse to kampene ikke var mer enn eksperimenter. For Äpenbart at vi ikke kan spille med to spisser (har knapt noe som kan kalles spiss i internasjonale sammenhenger) og innoverkanter mot landslag bedre enn oss, antakeligvis ikke lag rund vÄr egen klasse heller.

Skal vi ta det negative fĂžrst er der et par Ă„penbare punkter:
- Vi mĂ„ kjĂžpe oss en utlending av en spiss med oljepengene vĂ„re. Ta det under kulturbudsjettet. Den stĂžrste mangelen i dagens landslag. Kan sperre Carew inne i treningsleir og skvise de siste Ă„ra ut av beina hans. Per dags dato er Joshua King det klart beste alternativet. Den ene spissen vĂ„r med teknikk og fysikk til Ă„ fungere som ensom spiss. Syns forĂžvrig at King pĂ„ tross av manglende scoringer ogsĂ„ fungerer overraskende bra pĂ„ landslaget. For ja - vi bĂžr spille i 4-5-1/4-3-3 med dagens spillermateriale. Åpenbart. Glem 4-4-2.

- PÄ tide Ä terpe forsvarsspillet. Selv for en Newcastle-fan er det grusomt Ä se hvor lett de er for motstandere pÄ dÞdball og angrep langs kantene.

- Stopperplassen er blitt ei utfordring. Hangeland som burde vÊrt vÄr forsvarssjef der bake har i noen Är nÄ vÊrt direkte elendig pÄ landslaget, og etterhvert ogsÄ pÄ klubbnivÄ.

- Gi opp klippekortet til Ruben YttergĂ„rd Jensen. Kan vĂŠre backup - men han er alt for temposvak pĂ„ internasjonalt nivĂ„. Åpenbart.

NÄr det er sagt - sÄ syns jeg ikke ting er sÄ bekmÞrkt som HÞgmos resultater later til. Dette forutsetter at HÞgmo nÄr det blir alvor ikke er sÄ naiv. Er av den oppfatning at vi har den mest spennende midtbanen pÄ mange Är. Der er bÄde lÞpskraft og tekniske ferdigheter vi har vÊrt sultefora pÄ i mange, mange Är. Jeg vil ha 4-5-1, og er enig med HÞgmos analyse av DÊhlie sÄlangt. At han i en sentral rolle kjapt kan bli isolert og fÄ for lite rom. Litt som vi har sett med Ben Arfa i Newcastle. Tarik har alltid fungert best pÄ kant for Norge. KjÞr det paret pÄ kant. IndrelÞpere og anker kan varieres ut fra motstander. Johansen og Skjelbred er bankers - og den siste indrelÞperplassen tror jeg kanskje vi er tjent med at Gamst innehar. Mot bedre lag tror jeg kanskje jeg ville dytta Johansen som indrelÞper og Tettey/Nordtveit som anker for mer pondus.

Er uansett spent pÄ kvalikkstarten og hvordan HÞgmo lÞser dette. Lov Ä vÊre noen prosent optimist.
« Siste redigering: 03. Juni 2014, 23:15 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #19 pć: 10. Okt. 2014, 23:07 »
Svak motstand til tross - morsomt Ä se at vi spiller virkelig god fotball og scorer pene mÄl.
SÄ mÄ jeg som en stadig Skjelbred-fan fÄ juble litt over at han _endelig_ er bankers pÄ landslaget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #20 pć: 13. Okt. 2014, 22:53 »
Deilig seier! Johansen BB
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #21 pć: 14. Okt. 2014, 00:08 »
Johansen var rÄ i dag, helt konge!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #22 pć: 14. Okt. 2014, 12:49 »
Forbeholder meg retten til Ä mene at lagets kaptein, som noterte seg for to mÄlgivende pasninger, var banens bestemann. Et bittelite hÄrstrÄ foran Johansen.

FÞrsteomgangen i gÄr er det beste jeg har sett av det norske landslaget pÄ evigheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #23 pć: 15. Nov. 2014, 19:49 »
Jeg ser at Estland i skrivende stund (drÞyt 85 minutter inn i kampen) ligger ann til Ä gÄ mÄllÞse av banen mot San Marino i Kvalikkampen. Kult Ä tenke pÄ at de putta flere mot oss pÄ Ullevaal.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #24 pć: 16. Nov. 2014, 23:00 »
SÄ ut som Norge ble ledet av Pardew i dag.. Deffensiv trygghet all the way mot Aserbajdsjan. Men herlig at 3. plassen allerede seg meget sannsynlig ut. :D Lov Ä hÄpe pÄ poengtrekk til Croatia etter dagens kamp?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #25 pć: 17. Nov. 2014, 08:06 »
Hva skjedde? SĂ„ bare deler av fĂžrsteomgang av Italia - Kroatia.
Ideelt sett skulle jo et av de laga vunnet, slik at Norge kunne hatt en outside-sjanse pÄ andreplassen. Selv om det ville vÊrt veldig far off.
Uansett fornÞyd med fÞrste del av kvalifiseringa. SlÄtt alle de vi bÞr slÄ inkludert Bulgaria. GÄrdagens kamp var ganske svak offensivt, men som du sier - vi sto godt bakover i gÄr. Dog mot et sÊrdeles svakt fotballag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #26 pć: 17. Nov. 2014, 10:12 »
Den kroatiske fansen kasta bluss og fyrverkeri ut pÄ banen.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #27 pć: 04. Sep. 2015, 08:38 »
DEILIG med seier i gÄr! Kjenner at troen pÄ Ä slÄ Kroatia pÄ sÞndag er ikke helt der, men vi er sÄ godt som playoff-klar nÄ. Jeg tror det blir vanskelig Ä bli beste tre'er i kvalikken, da mange lag med en kamp mindre spilt ligger ann til Ä passere oss de siste rundene.

Med en rask titt pÄ stÄa i gruppene pr. nÄ (mange av gruppene har en mindre enn oss i skrivende stund) sÄ tror jeg fÞlgende lag er mest sannsynlig Ä bli treer fra de forskjellige gruppene:

Nederland
Israel
Ukraina
Skottland
Slovenia/Estland
Ungarn (Mitt tips som beste treer)
Russland
Danmark/Albania/Portugal

Av disse vil jeg aller helst se oss trukket mot Slovenia/Estland eller Skottland, men vi kommer selvsagt til Ă„ fĂ„ Nederland eller Danmark/Portugal  :P

Hvem vil dere se som vÄr motstand i en eventuell playoff?

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #28 pć: 04. Sep. 2015, 09:46 »
Slovenia/estland hadde jo heilt klart vore Ä foretrekke, men som du seier sÄ hadde det vore typisk om vi hadde trukket eit av dei bedre laga
NUFC kommer ingen veg sÄ lenge Ashley sitter pÄ toppen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #29 pć: 04. Sep. 2015, 12:30 »
NĂ„r spilles evt play-off kamper?