20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Eddie Howe  (Lest 16520 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #15 på: 20. Jan. 2022, 20:08 »
Lascelles, Dummet, Schär, Fernandez og Clark. Alle spilte solid under Benitez og vi tenkte at midtstopperplass var vår sterkeste og best besatte posisjon. Schär og Fernandez var regnet som to av våre aller beste spillere, og det virket som at uansett hvem av disse fem som spilte så slapp vi inn lite mål. Vi har fortsatt alle fem spillerne i stallen, og likevel trenger vi sånn helt egentlig to nye midtstoppere som kan gå rett inn i førsteelveren. Det sier litt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #16 på: 20. Jan. 2022, 20:12 »
Sier både en hel del om hvordan vi har stått på stedet hvil under Ashley, men også hvor jævlig Bruce fucka vår defensive soliditet under sin tid.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #17 på: 21. Jan. 2022, 10:08 »
Sier både en hel del om hvordan vi har stått på stedet hvil under Ashley, men også hvor jævlig Bruce fucka vår defensive soliditet under sin tid.

Ja, det er jo berre å kika inn i statistikken for kvar sesong etter Benitez. Da som skjer no var jo «just a matter of time…».
Samtidig er det skuffande å sjå responsen frå spelarane etter managerbyttet. Og sjølvsagt skal ein ikkje fråskriva Howe ansvar for at det ikkje har snudd.
« Siste redigering: 21. Jan. 2022, 10:10 av lgrinde »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #18 på: 21. Jan. 2022, 10:44 »
Lascelles, Dummet, Schär, Fernandez og Clark. Alle spilte solid under Benitez og vi tenkte at midtstopperplass var vår sterkeste og best besatte posisjon. Schär og Fernandez var regnet som to av våre aller beste spillere, og det virket som at uansett hvem av disse fem som spilte så slapp vi inn lite mål. Vi har fortsatt alle fem spillerne i stallen, og likevel trenger vi sånn helt egentlig to nye midtstoppere som kan gå rett inn i førsteelveren. Det sier litt.

Dette er lett å glemme. Jeg hadde glemt det, hehe. Enig i at Bruce har mye av skylda men det er jaggu ikke imponerende hvordan Howe har skjøtet forsvarsspillet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #19 på: 24. Jan. 2022, 10:09 »
Fortsetter fra Leeds-tråden da det passer bedre inn her, bare som et lite forsvar av Howe:


Spillemessig er vi i mine øyne betydelig bedre fremover enn under Bruce. Defensivt er vi fortsatt langt unna der vi skal være - MEN vi har altså holdt nullen to ganger. Altså to ganger flere enn under Bruce. Kamp-programmet til Howe har også vært tøffere enn Bruce sitt. Howe har møtt Arsenal og Liverpool borte, ManC hjemme, mens Bruce hadde Spurs hjemme og ManU borte (begge de to lagene sparket sine trenere ikke lenger etterpå).
Så er det en gang slik at vi var klar over at dette ikke ville være en quick fix. Howe overtok et lag uten seier og med elendig moral, og har i stor grad måttet forholde seg til de kortene han har fått utdelt.
Heldigvis har vi nå fått inn et par nye forsterkninger - og kanskje noen flere på vei innen utgangen av januar. Jeg er ganske sikker på at ståa hadde vært bedre i Newcastle dersom Howe hadde starta sesongen for oss. Så må vi enda opp endel hakk dersom vi skal klare holde plassen. Men det er langt fra umulige hakk å klatre, slik at vi er enda der at det er mulig å berge plassen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #20 på: 24. Jan. 2022, 12:08 »
Howe møtte vel United hjemme også, ingen enkel kamp det heller. ;) Så forøvrig at Bruce har 19 innslupne på 8 kamper mens Howe har 19 innslupne på 10 kamper. Legger man til forskjellene i kamp programmet så er det som du nevner også en forbedring å spore her.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #21 på: 24. Jan. 2022, 12:25 »
Nei, se der ja. Glemte faktisk av den :)
Ser man alt dette under ett mener jeg det fint går an å påstå at Howe har hatt en betydelig tøffere start enn det Bruce hadde på sesongen i år. Han har faktisk møtt 4 av de 6 øverste lagene på tabellen.
For meg er det ingen tvil om at vi er blitt bedre under Howe.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #22 på: 09. Feb. 2022, 09:35 »
https://www.twtd.co.uk/league-tables/competition:premier-league/daterange/fromdate:2021-Nov-08/todate:2022-Jun-01/type:home-and-away/

Oppdatert Howe-tabell:

Vi ligger på 11. plass på tabellen etter Howes inntreden. Poengsnittet nærmer seg 1,2.

Fasit Cabbage Head:
19. plass. Poengsnitt 0,375.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #23 på: 12. Feb. 2022, 13:31 »
https://archive.ph/QkgK0

Meget interessant og god artikkel om Newcastle etter oppkjøpet og ansettelsen av Howe.
Nei.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #24 på: 12. Feb. 2022, 14:32 »
https://archive.ph/QkgK0

Meget interessant og god artikkel om Newcastle etter oppkjøpet og ansettelsen av Howe.

En helt annen verden enn Steve Bruce ja. Profesjonell, strukturert og med en plan.

Redder vi plassen, så får vi inn flere bedre spillere i sommer, samt Howe kan fortsette å forme laget slik han vil ha de til å spille. Tror neste sesong kan bli meget spennende og underholdene.  :)
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #25 på: 12. Feb. 2022, 15:15 »
Må heller ikke glemme fansen som jeg gir 10 av 10 poeng etter overtagelsen.

Tror Howe kan bli svært solid med en bedre stall.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #26 på: 12. Feb. 2022, 23:05 »
Veldig god og interessant artikkel, og mye av grunnen til at jeg alltid har hatt sansen for Howe. La oss ikke heller glemme at han er en jækla ung manager enda. En ung, progressiv managertype jeg har inntrykk av at hele tiden er opptatt av utvikling av seg selv også.

Jeg bruker mye Glimt-referanser, nødvendigvis da det er laget mitt i Norge og jeg fikk litt info derfra mens jeg bodde i byen (under Kåre Ingebrigtsen sin tid der) - samt at Kjetil Knutsens metoder er velkjent for de fleste godt utfor landets grenser. Mye av det som skrives i artikkelen ovenfor ligner på det tankegods og filosofi Glimt styrer etter. Steve Bruce er dinosaur og jeg er overhodet ikke overrasket over at oppfølging og coaching av enkeltspillere var fraværende under han. Så var også tilfelle når Kåre Ingebrigtsen var trener i Glimt, og han er jo avslørt som en dårlig trener alle andre plasser enn RBK (de kvitta seg med han på grunn av ingen sportslig utvikling, konkurransen blant øvrige lag i Norge denne perioden kan også settes spørsmålstegn ved). Glimt-spillerne var fast inventar på uteplassene i byen denne perioden, ses ikke der under Knutsen. Fokus på å finne rollespillere i laget i dag, og en ufravikelig måte å spille fotball på - alt dette er suksesshistorien til Glimt. Samt det å skjønne at trivsel og det mentale spiller så sinnsykt stor rolle. Og ja, det varmer helt klart hjertet mitt å se oss i 4-3-3 og Joelinton herje som en legende ala Sondre Brunstad Fet. Skal vi bli

Bottom line - det er akkurat en slik gjennomført filosofi Howe higer etter som vi må dyrke. Det gir ikke resultater over natta, men på sikt kommer vi til å bli mye bedre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #27 på: 26. Feb. 2022, 18:56 »




Imponerende.
Nei.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Eddie Howe
« Svar #28 på: 26. Feb. 2022, 19:46 »
Så absolutt. Med PL overlevelse og smarte innvesteringer er vi nok et 10 + til neste sesong.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida