20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum  (Lest 4544 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #15 på: 24. Juni 2019, 10:54 »
Gode, konstruktive innlegg her nå altså :)

Jeg er enig i at vi ikke kan se bort i fra Facebooks betydning. Med et trykk når vi 2300 følgere. Det kan vi ikke ignorere. I tillegg når vi kanskje andre brukere enn de som vanker her på forumet. Derimot tror jeg også at enkelte  mister behovet for å registrere seg på forumet eller ikke vet at vi har et forum når diskusjonen går på Facebook. Kombinert med vår eminente eier MA og kanskje dårlig profilering av forumet, er det lite aktivitet på forumet blant nye medlemmer.

Om jeg har loddet stemningen i tilbakemeldingene her i tråden riktig, vil flertallet fortsatt bevare muligheten for at våre følgere kan kommentere på TANS facebookinnlegg. Det synes jeg må respekteres ;) Jeg vil derfor foreslå noen nye tiltak, som kanskje kan hjelpe på litt. Tiltakene er basert på deres innspill. De er :

1. Administratorer/moderatorer får ansvar for å opprette kamptråder i forumet. Tråden bør starte med en kjapp liten analyse av kampen. Analysen bør inneholde følgende: Våre egne og motstanderens skader. Kjapp statistikk om hvordan de siste oppgjørene mot dagens motstander har endt. De siste to tre kampene bør holde (dvs. både på borte og hjemmebane). Til slutt bør kanskje analysen inneholde forfatterens egne spådommer om hva resultatet av kampen blir, og hva forfatteren selv mener er et godt resultat. Kan være så enkelt som ": Jeg forventer tap, og er derfor fornøyd med uavgjort" Jeg tror  det er lurt at analysen ikke blir alt for omfattende. Det skal være gøy, ikke et ork å gjøre dette arbeidet. Derfor tror jeg også det kan være klokt at analysen kun bør skrives når det er premier league kamper. Hvis vi skal ta med cupkamper blir det et alt for omfattende arbeid tror jeg. Dvs. at når det er cup, har moderator kun ansvarlig for å opprette tråd.

Tittelen på kamptråden bør være som følger: Newcastle - Southampton - Lørdag 9. august  kl- 16:00 (tv-kanal om den sendes på tv). Årsaken til at jeg foreslår dag og dato er at spesielt lørdags - søndagskamper er  innarbeidet i fotballspråket, og i tillegg slipper folk å sjekke hvilken dag 9. august er.

Når kamptråden er opprettet, sender forfatteren en facebook-melding til TAN som da  poster analysen av kampen på facebook. Og her kommer revolusjonen, dederst i facebookinnlegget skriver TAN: For øvrig kan du diskutere kampen i vårt aktive forum:Lenke til kamptråd. Når det er cup-kamp, holder det at TAN poster lenke til kamåtråden på facebook.

For at det skal være litt aktivitet i tråden, tror jeg det er lurt at den opprettes så tidlig som mulig etter at forrige kamp er ferdig. Jeg tenker  at kamptråden bør være opprettet senest mandag hvis kampen går på en helg. Og tirsdag hvis det er en mandagskamp. Eller blir det for tidlig?

Til slutt kan det legges inn en liste på moderatorenes egne sider som gir en oversikt over hvem som er ansvarlig for å opprette kamptråd.

2. Alle andre innlegg som TAN publiserer på Facebook , for eksempel om overtagelse, transfers, Rafa Benitez mm, bør ha en  lenke til tilsvarende tema i forumet vårt hvis det er slik at saken som legges på Facebook også diskuteres på forumet.,

3. Det er editorer på TANs facebook  som blant legger ut kommentarer fra vårt forum med lenke til den tråden sitatet er hentet fra.

4. De fem første nye og gamle brukerne som har færre enn ti innlegg/ingen innlegg , får et skjerf i premie når de når 100. De må selv melde seg på, og gi beskjed til den ansvarlige for konkurransen når innlegg nummer 100 er nådd. VI kan ha en "disclaimer" om at TAN går igjennom innleggene, og kan diskvalifisere personer som åpenbart har "spammet" med utbetydelige og korte  innlegg.

5. Årets debattant
får en drakt i premie (Årets debattant er jo en gjev pris, og bør ha en tilsvarende premie? ;) Moderatorer og administratorer kan vel ikke være med i konkurransen?)

6. Sesongkonkurranse på forumet av ett eller annet slag

7. Inkluderende språk: Jeg vet ikke, men det kan kanskje tenkes at enkelte er skeptiske til å skrive innlegg her pga. at de redd for å bli slaktet av spesielt oss "gamliser" som har vært her i årevis. Dermed er det lurt at vi alle har en inkluderende tone spesielt til de nye som begir seg utpå glattisen. Dvs. at vi ikke bør kalle andres innlegg for pølsevev, tullball, idoti med mer ;)

Hva tenker dere, og er det noe vi har glemt da? :)

« Siste redigering: 24. Juni 2019, 12:57 av Thomas »

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #16 på: 24. Juni 2019, 12:02 »
Trur da der blir veldig gode tiltak👍👌😊
Venter i spenning...