20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 150603 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #450 pć: 22. Juli 2018, 08:35 »
Synes de fleste her overser det viktigste av alt...

Ashley tjener mest mulig pÄ Ä ha en klubb som unngÄr nedrykk og har lavest mulig utgifter(spillerkjÞp/lÞnninger til spiller/trener).

Han vet ogsÄ at en Champions League plass vil gi stÞrre inntekter. Men dette vil koste mer enn en milliard, og regelmessig hÞye overgangsvinduer opptil flere sesonger uten noen som helst garanti for dette.

Spessielt nÄ som vi har 6 potensielle CL klubber, og nivÄet har aldri vÊrt sÄ hÞyt, og sÄ mange potensielle vinnere. I tillegg har alle disse klubbene enorme inntekter og kjÞper rÄdyre spillere med skyhÞye lÞnninger. Enkelte er ogsÄ penge dopet og er ikke Þkonomisk forsvarlig Ä kjempe mot...

Men vi er normalt den klubben med 7ende best omsetning(inntekter, utenom overganger) i PL. Og med alle overgangene ut og inn har vi et enormt overskudd (med unntak av de pengene vi tapte pÄ en sesong i Championship.

I tillegg tjener vi enormt pÄ Ä vÊre i PL med de nye TV inntektene som gjÞr at selv halvgode lag bruker nesten halv milliard pÄ spillere.. Og med sÄ lite spillerutgifter pÄ bÄde lÞnningsfronten og overgangsfronten, sÄ blir jo overskuddet maksimalt.

Selv jeg som supporter ser at alt tullet med disse rike sjeikene i City og Abramovtisj, og kunnstig hÞye sponorinnekter for Manchester United, har dannet en elite vi Þkonomisk ikke er i en forvarlig posisjon til Ä utfordre. Klubber som ogsÄ har langt mer inntekter pga stÞrre fanbase verdensbasis, noe som ikke vil snu seg med det fÞrste for vÄr del, og vi derfor ikke kan utkonkurere med tilsvarende overgangsbudsjetter, da vi vil ha langt mindre inntekter til Ä dekke disse.

Jeg vil sevlfÞlgelig ha nye gode spennende spillere til klubben, men er ogsÄ realistisk og skjÞnner vi verken kan hente fra Þverste hylle,rett og sett fordi vi ikke er noe topplag.

Se alt fra en eiers synspunkt. Om han er en foretningsmann, som stort sett alle er. AltsÄ ikke fans, sÄ vil han jo generere inntekter for seg selv. Med unntak av disse rike folka i PSG Chelsea City, Kina osv...
Ashley vil tjene mest mulig, om sportslig suksess gir sÄpass mye mer inntekt at dette lÞnner seg vil han nok satse pÄ det. Brukte jo en milliard i panikk for Ä prÞve unngÄ nedrykk...

De andre eierne har nok likt syn. Det er for dyrt Ä iinvestere seg til CL, og de prÞver bruke nok penger til Ä unngÄ nedrykk med overskudd...Alle har nok regnet pÄ dette hvor mye som burde brukes, og er forsvarlig. Den VESENTLIGE forskjellen, er at Ashley kunne fÄtt mye stÞrre sposor inntekter, OG I TILLEGG, betaler vesenlig mindre enn andre sponsorer vil, for Ä sponse sitt eget firma, noe som er "inntekter" i mange hundre millionersklassen i promotering. Noe som blir Ashleys fortjeneste. SÄ istedet for Ä fÄ den beste betalte sposor avtalen, fÄr vi en dÄrlig betalt. VI fÄr pengene, men langt mindre, fordi Ashley fÄr enormt Þkte inntekter gjennom reklame, kontra hva han mÄ betale. Dessuten kan han vel nÊrmest velge Ä betale klubben lite i sponsorinntekter? Siden det er hans eget firma? Syns dette ikke burde vÊrt lov pÄ et vis. Kanskje fordi jeg er supporter Ä ser meg blind pÄ det, og har ikke tenkt nÞye gjenom det.....

I tillegg er ikke andre eiere sÄ frekke at de endrer stadionnavnet sÄ grovt...De viser nogenlunde respekt for supporterne antar jeg...

Men vil dere si at andre eiere(unntatt pengedopa lag sine), bruker mer, og prÞver satse pÄ komme til CL etc? Gjelder ikke dette hele PL fra7-20...FÞler omtrent alle kan rykke opp og komme opp pÄ 7ende, og sÄ er det et enormt skille der, der ingen har rÄd til Ä satse pÄ Ä utfordre...Spesielt da kun top 4 gir Þkte inntekte gjennom CL...
 

Men spennende talenter, som kan gÄ rett inn og kjempe om plass pÄ laget, og kanskje utvikle seg til en spiller pÄ nivÄ for Ä spille for en klubb i CL, hadde vÊrt spennende. Er mange gode spillere rundt omkring.

Rondon er en meget god spiss. Virker som enkelte her undervurderer han. Ikke missforstĂ„. Jeg skjĂžnner at det er en form for frustrasjon over hvilket signal dette sender i hvilken prisklasse vi skal hente spillere. Ikke den mest spennende spiller jeg ser for meg ta steget til Real Madrid akkurat... Men er nok PLs mest undervurderte spiss. Og hvem trener vil du ikke ha til Ă„ hente en slik spiller? Han er PLs beste fĂžrsteforsvarer, som Mandzucic var i VM....Vi sĂ„ hvordan det gikk..  Jobber knallhart og har en meget god fysikk,. Er et mareritt for en midtstopper med alt arbeidet han legger ned med fysikken sin. Er en som scorer jevnt bra med mĂ„l, og dette er spessielt imponerende mĂ„ten WBA har brukt han. Tipper han vil snitte pĂ„ 15 mĂ„l eller mer i sesongen og vĂŠre en enorm ressurs for spillere som Kenedy, Ritchy, Murphy, Atshu, og kan legge opp ballen for dem med en stuss eller skjerme ballen med mann i ryggen... God hodespiller ogsĂ„. GjĂžr at vi kan variere mellom lange baller, innlegg, og raske kontringer med vingene, og gjennombruddspasninger, om kampplanen har behov for dette...I tillegg er Benitez en ekspert pĂ„ defensiv organisering, og PLs beste fĂžrsteforsvarer tror jeg han kan fĂ„ maks ut av. Er meget positivt...

NĂ„r det gjelder salget av Mitrovic virker det som de hadde en uverenstemmelse utenforbanen, det er synd, og om jeg vil at en av dem skal gĂ„ mĂ„ valget falle pĂ„ Mitrovic. Jeg stoler pĂ„ Benitez i avgjĂžrelsen i Ă„ kvitte seg med han til tross for at enkelte av de senere prestasjonene hans i bĂ„de Newcastle, Fulham og landslaget virket meget spennende, i hvertfall i forhold til de andre spissene vĂ„re. OgsĂ„ en meget hardtarbeidende, fantastisk oppspillspunkt, som ogsĂ„ i motsetning til Carroll virker Ă„ kunne avslutte med beina. HĂžres sĂ„nn sett ut som en ung Rondon, med enda stĂžrre potensiale. Men til syvende og sist har nok Benitez en eller annen grunn, og har nok gjort alt mulig for Ă„ lĂžse det uten hell, om han ville beholde han....NĂ„r det gjelder Mbemba virket han som en enormt god fysisk stopper og teknisk, men var helt pĂ„ bĂŠrtur taktisk til tider. Hater slike stoppere, og nĂ„r selv ikke Bentez sĂ„ potensiale i han sĂ„ kan han gĂ„, spessielt nĂ„r summene det ryktes om er slik at vi fĂ„r igjen omtrent  pengene for to pĂ„stĂ„tte flopper... Om Mbemba hadde Ăžkt verdi ved noen kamper som noen pĂ„stod er ikke sikkert. PLutselig hadde han avslĂžrt sin taktiske utdugelighet ved alt for mange anledninger pĂ„ alt for kort tid, summene det ryktes om er overaskende hĂžye med sĂ„ lite spillettid... Ca hva vi betalte om jeg har skjĂžnt riktig...   Interessant at han visstnok var meget god som deffensiv midtbane for landslaget, en posisjon jeg kanskje kunne tenkt meg se han spille i. Meget fysisk, og burde kunne vĂŠrt en god ballvinner i litt mindre farlige posisjoner. En "Kante type". Eller som en mer fysisk hĂžyreback, som ogsĂ„ gir oss en god hodespiller "for mye" pĂ„ dĂždballer. I tillegg virker han brukbar teknisk. Men Benitez har nok tenkt  pĂ„ alt dette, sett ting pĂ„ trening vi ikke vet, og som sagt, nĂ„r det gjelder forsvarspillere vil jeg ha en solid god stopper, ikke en monster fysisik teknisk stopper som gjĂžr idiotisk taktiske valg og taper kampen for oss nĂ„r som helst...Som David Luiz pĂ„ sitt verste...Og betyr ikke at han vil bli like god som David Luiz pĂ„ sitt beste...David Luiz hadde et helt sykt register, og kunne nesten spilt spiss og ving uten problem....

Merino salget forvirrer meg litt.... Virket som et rÞverkjÞp og MEGATALENT... Fikk overraskende lite spilletid i perioder... Noe jeg igjen velger Ä stole litt pÄ Benitez i valget av. Man sÄ jo hva han gjorde ut av Diame sÄnn nÄ virker Ä vÊre vÄr kanskje beste spiller slik han spiller. Sikkert ogsÄ sett svakheter og det han trenger Ä vite for Ä gjÞre en slik vurdering pÄ trening osv. Om det var pga hjemlengsel var det veldig uheldig men noe vi ikke kunne unngÄtt. Vi tjente 7 millioner, og det er jo forsÄvidt greit Ä ta med.

Han SÞr Koreanern er visst en god spiller. En defensiv midtbane litt lik Merino. Pasningssikker i fÞrsteomgang men mangler litt pÄ det defensive. En Shelvey/Merino type.. Om jeg ikke leste feil ville visst stÞrre klubber ha han men han gikk til oss fordi vi kunne tilby mere spilletid. SÄnn sett er Merino erstattet. Pr dags dato er han marginalt bedre enn Merino, men Merino er jo meget ung...

Skjedde visst ikke noe med salget da det var aktuelt og er nok lagt pÄ is intill videre, men man vet jo aldri om det plutselig en dag skjer noe...Men om Ashley tror han kan tjene Är etter Är pÄ eie klubben vil han neppe selge den tenker jeg...I mediene virker det ikkke som Benitez vil dra. Men han krever midler Ä handle for for Ä bli. Men virker allikevel som det ikke er noe spÞsmÄl om han er trener neste sesong. Stoler riktignok ikke pÄ at han fÄr disse pengene selv om han signerer... Ble jo lovt over en milliard sist sommer eller noe?...Ashley er heler ikke dum og ser nok verdien av bÄde ha Benitez som trener, som ikke bare er en av verdens beste trenere, og har gjort en solid jobb. Men ser nok ogsÄ verdien av Ä styrke laget til en viss grad sÄ han ikke opplever et nytt stygt nedrykk, og kan komme komfortabelt hÞyt pÄ tabellen Är etter Är... I tillegg kanskje fÄ frem noen spillere, klubben kan videre selge med fortjeneste....Ser for meg at Benitez heller ikke lar seg lure helt, og fÄr det pÄ en eller annen mÄte i kontrakten hva han fÄr handle for eller er tydelig nok pÄ hva han krever... Virker ogsÄ som han nekter Ä forlate klubben uansett hvor dritt eiern behandler han/hvor lite cash han fÄr Ä handle for.. Han elsker supporterne, og synes like synd pÄ dem som seg selv, og utvikler gjerne laget med smÄpenger, lÄn og utvikle klubben gamle spillere og lag. Strukturer oss bedre og bedre defensivt, og enkeltspillre som Diame har han gjort til vesentlg bedre spillere... Tror han vurderer fortsette selv om ikke fÄr penger nesten i hele tatt bare for Ä gjÞre hva han kan for supporterne, og sikkert ogsÄ liker utfordringen pÄ et vis...Folk vil ikke kritisere karrieren hans som har vÊrt enormt... Og vil skjÞnne hvorfor han ikke klarte ta Newcastle til toppen uten en krone, men ogsÄ hedre han for alt han fikk til med ingenting. Mange mente han var minst top 5 beste trenere i PLifjor......
« Siste redigering: 22. Juli 2018, 08:45 av garyspeedfan »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #451 pć: 22. Juli 2018, 13:54 »
Ny dag, nye rykter som det nok er liten grunn til Ä tro noe pÄ....

http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/21/nufcs-media-partner-claim-benitez-is-in-for-croatian-international-now-available-on-a-free/

Milan Badelj pÄ free transfer. Habil spiller dette, med pÄ det Kroatiske VM-laget.

http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/22/exclusive-claims-nufc-will-make-6m-move-to-sign-championship-star/

Joe Bryan, venstreback fra Bristol City. Mener vi har blitt linket med han fĂžr?

http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/22/rafa-benitez-makes-loan-move-for-argentinian-defender-report/

Federico Fernandez, lÄneaavtale fra Swansea. Midtstopper, spilte under Rafa i Napoli.

Andre steder i verden ser jeg Pepe Reina, som vi har blitt linket til i det kjedsommelige, signerte for AC Milan pÄ fri transfer i dag.
« Siste redigering: 22. Juli 2018, 18:37 av Geordie »
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #452 pć: 22. Juli 2018, 18:48 »
Mange spennende spillere blir linket, men det skjer jo ALDRI noenting. Hadde vÊrt strÄlende fornÞyd jeg om Milan Badelj og Diego Reyes kom pÄ free transfer. Andre Schurrle og Welbeck/King/Ings/eller en annen solid spiss, samt Ruben Loftus-Cheek pÄ lÄn.
Vi blir jo linket til Federico Fernandez til £6 mill. NÄr til og med det er for mye er det desverre lite Ä hÄpe pÄ.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #453 pć: 22. Juli 2018, 21:24 »
Where’s the £123m made by the club last season? The £50 instalment that’s arrived from the Premier League this month? The £10m received for Mikel Merino?

Mike Ashley er en stor lÞgnhals, og er det verste som har skjedd klubben vÄr! Det er kun 8(!) uker siden han sa at alle pengene som klubben fikk inn, sku gÄ til Rafa.. Mannen er et virus!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #454 pć: 23. Juli 2018, 11:56 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/rafa-benitez-aiming-least-one-14940419
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/16371178.newcastle-hoping-to-sign-fabian-schar-via-release-clause/

Ny spiller linkes,  Fabian Schar. Sveitsisk landslagsstopper. Ryktes om en klausul pĂ„ ca 3 mill pund etter at Deportivo rykket ned. Han er vel omtalt i denne trĂ„den tidligere? 

Fernandez nevnt i gÄr, ryktes Ä vÊre backuplÞsning om (nÄr) de ikke fÄr til Schar.

Merker jeg har mista all tro pÄ at man skal fÄ til noe seriÞs butikk dette vinduet. Virker ikke Ä vÊre en eneste overgang, verken inn eller ut uten "komplikasjoner".....
« Siste redigering: 23. Juli 2018, 12:10 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #455 pć: 23. Juli 2018, 12:26 »
Jeg har nevnt SchÀr tidligere, og mener han vil vÊre en god tilvekst. For £3m er det jo et rÞverkjÞp, minimal risiko.
Jeg hÄper vi kliner til pÄ den!

Ang komplikasjoner: jeg tror Rafa nekter Ä selge en spiller fÞr vi har en ny en inn. Mbemba burde nok ha signert for Porto for flere uker siden, problemet er bare at vi ikke har funnet en erstatter. Den kommer sannsynligvis/forhÄpentligvis i form av SchÀr eller Fernandez, og da slipper vi Mbemba.
Vi evner ikke Ă„ hente spillere inn, dermed blir det vanskelig Ă„ sende spillere ut ogsĂ„ 🙄
« Siste redigering: 23. Juli 2018, 12:32 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #456 pć: 23. Juli 2018, 13:21 »
Jeg har nevnt SchÀr tidligere, og mener han vil vÊre en god tilvekst. For £3m er det jo et rÞverkjÞp, minimal risiko.
Jeg hÄper vi kliner til pÄ den!

Ang komplikasjoner: jeg tror Rafa nekter Ä selge en spiller fÞr vi har en ny en inn. Mbemba burde nok ha signert for Porto for flere uker siden, problemet er bare at vi ikke har funnet en erstatter. Den kommer sannsynligvis/forhÄpentligvis i form av SchÀr eller Fernandez, og da slipper vi Mbemba.
Vi evner ikke Ă„ hente spillere inn, dermed blir det vanskelig Ă„ sende spillere ut ogsĂ„ 🙄

Kan nok hende du har mye rett i dette. Og stemmer pÄstandene om at Ashley holder igjen midler siden Rafa ikke vil signere ny kontrakt, er dette komikveld pÄ lavt nivÄ.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #457 pć: 23. Juli 2018, 14:05 »
Isolert sett sÄ kan jeg faktisk skjÞnne Mike Ashley.....

Å la Rafa bruke en del penger nĂ„, nĂ„r fremtiden er sĂ„pass usikker som den er, er ikke nĂždvendigvis sĂ„ smart. En manager henter (i prinsippet) spillere som passer sin spillestil, og typer som han trenger. Hvis vi bytter ut Rafa om 10 mĂ„neder, kan det hende de spillerne som finnes i klubben ikke passer den nye manageren. Da mĂ„ det byttes ut en hel haug med spillere.

MEN!! Rafa har gitt klart uttrykk for at han Ăžnsker Ă„ bli, men savner ambisjoner og handlekraft! SĂ„ selvsagt blir det latterlig Ă„ ikke etterkomme hans krav om forsterkninger. For det trengs!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #458 pć: 23. Juli 2018, 14:38 »
Nettopp. Vi har pÄ plass den beste manageren vi realistisk kan hÄpe pÄ, som alle inkludert Ashley, Þnsker med videre. Det naturlige i min verden er da Ä gjÞre det man kan for Ä beholde denne manageren.
No fate but what you make

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #459 pć: 23. Juli 2018, 17:05 »
Mbemba ser ut til Ä bli solgt i dag.. positivt med tanke pÄ nye kjÞp.
Schar er jeg derimot usikker pÄ, alltid vÊrt et navn som har sirkulert rundt.. men noen som faktisk har sett han spille som synes han er god? Men hvis det er et nytt 4-alternativ til midtstopper plassen sÄ er vel han sikkert god nok.
Irriterer meg at vi ryktes til middelmĂ„dighet, og begynner Ă„ bli fornĂžyd med spiller som Schar, Fernandez, KI etc..  :'(. Ikke noen jeg gleder meg spesielt til Ă„ se i vennskaps kamper..

Siden Benitez er ute etter en target spiss sÄ blir det sikker ikke noe av Welbeck, The chronicle melder at det ikke har vÊrt noe snakk mellom klubbene om spilleren. Noe i L.Perez kansje? Klubben (og jeg) var jo veldig interessert i han forrige sommer-vindu

kjotpuck

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #460 pć: 23. Juli 2018, 18:12 »
mouthinio til wolves for 5 mill.. hvor er vi :)?????.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #462 pć: 23. Juli 2018, 19:40 »
Bra. Han hadde tekniske ferdigheter, men mangler dessverre fysikken nĂždvendig for PL.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #463 pć: 23. Juli 2018, 19:58 »
Men nÄ mÄ det faen ta Ä skje noe snart. GÄrsdrift av en klubb. Spiss, 10er, back, midtstopper. Det er minimum. FÄr vi ikke inn det er det stryk fra hele gjengen. Ja det er Ashley som sitter pÄ toppen og det er noen fÄ dager til vinduet stenger, men sÄnn helt seriÞst fÄr vi ikke inn folk sÄ kan vi like greit drite i hele sesongen og lage kaos hver eneste serierunde. Har lidd meg gjennom Pardew og Championship (jada det er flere klubber som lider enn oss Leeds og Portsmouth og bla bla bla), men nÄ er jeg faktisk lei. Jeg gidder ikke Ä se pre-season kampene (det har jeg gjort fÞr), det dreper interessen min dette her og det er en fyr som er Ärsaken til det hele.

Ser ogsÄ at vi er linket vagt til Joe Bryan. Kjempefin spiller, hÄper den gÄr i boks. Ingen seriÞse kilder ute enda dog.
« Siste redigering: 23. Juli 2018, 20:03 av Fluffy »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #464 pć: 23. Juli 2018, 21:13 »
Helt greit at Mbemba selges. Men han mÄ jo da ogsÄ erstattes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida