20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ipswich Town - Newcastle United, Portman Road 17.4. kl. 16.00  (Lest 10098 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Tror også vi kanskje var litt for optimistiske på egne vegne? Jeg er enig i at vi har feila for ofte mot antatt svakere motstand, og at vi den dag i dag har et skummelt bunn-nivå. Slik jeg ser det prøver Rafa tilpasse taktikk etter motstander, og dermed har han ofte rullert på bruken av spillere som Yedlin/Anita, Gouffran/Atsu og Diame/Perez. Ofte har han lyktes, men vi har slitt med å dominere mot lag som parkerer bussen. Når vi da havner under sliter vi med å bryte gjennom. Vi har alt for lite kreativitet fremover på banen. Det er hovedsaklig Shelvey og Ritchie som har måttet berge oss, mens det må være lov å si at Perez og Diame har vært store skuffelser. Begge alt for ujevne og overhodet ikke i stand til å prestere på et stabilt nivå - selv på dette nivået. At Gouffran har fått spille så mye sier vel også en hel del om at der enda er åpenbare huller å fylle i stallen vår.

Samtidig må det være lov å se tilbake på hvordan tidligere lag som har rykka ned har klart seg. Og såvidt jeg har fått med meg er det kun et eneste lag av de 15 foregående nedrykkslagene som har rykka rett opp igjen. Snakker da om Burnley. Vi har dermed alt annet enn oddsene på vår side. Tror også at nivået i divisjonen er høyere enn hva det var sist vi var nede. Jevnere, og alle er i stand til å slå alle. Trenger ikke å se lengre enn til Aston Villa som vel i sum har brukt langt mer penger enn oss etter nedrykket. De har fått lite valuta for pengene, sitter igjen med en lagt mindre balansert stall og betydelig svakere manager. Norwich kaver også i ingemannsland på tabellen. Dersom vi har grunn til å være skuffet over sesongen, må de være helt ødelagte.

Dersom vi sikrer opprykket har vi oppnådd målet. Da bør vi se frem til å kunne kjempe om spillere på et høyere nivå enn hva vi kunne forrige sommer. Håper samtidig Rafa får hente inn litt rutine i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Tror også vi kanskje var litt for optimistiske på egne vegne? Jeg er enig i at vi har feila for ofte mot antatt svakere motstand, og at vi den dag i dag har et skummelt bunn-nivå. Slik jeg ser det prøver Rafa tilpasse taktikk etter motstander, og dermed har han ofte rullert på bruken av spillere som Yedlin/Anita, Gouffran/Atsu og Diame/Perez. Ofte har han lyktes, men vi har slitt med å dominere mot lag som parkerer bussen. Når vi da havner under sliter vi med å bryte gjennom. Vi har alt for lite kreativitet fremover på banen. Det er hovedsaklig Shelvey og Ritchie som har måttet berge oss, mens det må være lov å si at Perez og Diame har vært store skuffelser. Begge alt for ujevne og overhodet ikke i stand til å prestere på et stabilt nivå - selv på dette nivået. At Gouffran har fått spille så mye sier vel også en hel del om at der enda er åpenbare huller å fylle i stallen vår.

Samtidig må det være lov å se tilbake på hvordan tidligere lag som har rykka ned har klart seg. Og såvidt jeg har fått med meg er det kun et eneste lag av de 15 foregående nedrykkslagene som har rykka rett opp igjen. Snakker da om Burnley. Vi har dermed alt annet enn oddsene på vår side. Tror også at nivået i divisjonen er høyere enn hva det var sist vi var nede. Jevnere, og alle er i stand til å slå alle. Trenger ikke å se lengre enn til Aston Villa som vel i sum har brukt langt mer penger enn oss etter nedrykket. De har fått lite valuta for pengene, sitter igjen med en lagt mindre balansert stall og betydelig svakere manager. Norwich kaver også i ingemannsland på tabellen. Dersom vi har grunn til å være skuffet over sesongen, må de være helt ødelagte.

Dersom vi sikrer opprykket har vi oppnådd målet. Da bør vi se frem til å kunne kjempe om spillere på et høyere nivå enn hva vi kunne forrige sommer. Håper samtidig Rafa får hente inn litt rutine i sommer.
Takk for at du setter ting litt i perspektiv. Det er ingen selvfølge å rykke rett opp igjen. Sannheten er at uten kjøpene av Ritchie og Gayle så hadde denne sesongen sett veldig annerledes ut. Sammen med Shelvey så er det spillerne som skiller oss i fra et middelmåddig lag som jager kvalikk.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Helt enig. Vi blir jo også anklaget for å ha kjøpt oss ut av divisjonen, men tilsammen har vi brukt minst penger av topp to de siste årene. Selvfølgelig vet alle at det er fordi vi har hatt noen virkelige innbringende salg. Men disse salgene tyder jo også på at vi har mistet våre største profiler før sesongen starta, og ble nødt til å erstatte disse.
Her er oversikt over net-spend. Legg merke til Brighton vs oss:


Så kan jeg dra videre det poenget med hvordan nedrykka lag har gjort det med følgende sak  hvor forfatter har gått 10 år tilbake:
http://www.themag.co.uk/2017/04/often-relegated-premier-league-teams-win-automatic-promotion-following-season-newcastle-united/
« Siste redigering: 24. April 2017, 11:40 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Veldig interessant: "So Rafa has taken a squad which was poor enough to get relegated last season, has seen a net outflow of £40million worth of playing assets, and in spite of that, has put together a squad which is on the verge of doing what only one other team from the last 21 teams to be relegated has managed, and gain automatic promotion the following season."

Skulle ikke tro at vi har hatt en god sesong ut i fra de som roper høyest på forumet her. Jeg er ganske lei av å lese at vi bør legge ned klubben og bygge om St. James' park til en stor Tesco hver gang vi avgir poeng.