20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem tar over sirkus Newcastle?

Harry Redknapp
11 (12.2%)
José Mourinho
11 (12.2%)
Mark Hughes
11 (12.2%)
Steve McClaren
15 (16.7%)
Martin Jol
7 (7.8%)
Terry Venables
0 (0%)
Alan Shearer
11 (12.2%)
Kevin Keegan
9 (10%)
Gordon Strachan
4 (4.4%)
Chris Coleman
2 (2.2%)
Marcelo Lippi
3 (3.3%)
Ottmar Hitzfield
5 (5.6%)
Paul Ince
0 (0%)
Steve Bruce
0 (0%)
Nigel Pearson
0 (0%)
Claudio Ranieri
0 (0%)
Stuart Pearce
0 (0%)
David O Leary
1 (1.1%)

Stemmer totalt: 85

Skrevet av Emne: Hvem tar over sirkus Newcastle?  (Lest 47651 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #30 på: 10. Jan. 2008, 20:54 »
Som alltid, så foreslår jeg Trond Sollied!

They should hire Trond Sollied for the job! He sticks to an offensive 4-3-3 and has had success with several teams.

Bodø/Glimt(1992-1996 - promoted from division 1, finishing second one year, third another. Winning the cupfinal in 1993 as player/manager,losing the cup final in 1996)
Rosenborg(1998 - League champions and Football Scandinavian Masters champions)
Gent(1999 - finished 3rd in the league)
Club Brugge(2000-2005 - 2 league championships, 2 cup championships and 2 supercup wins)

Was Norway's first choice at the managerposition, but Sollied wanted to stay with club coaching.


Olympiacos(2006 - 1 league championship and 1 cup championship. Was leading the league again when he got fired because the greek team didn't advance in Champions League...unrealistic owner who thought they could win the whole thing)

Even Rivaldo has praised him.

He was ranked ninth in Europe on UEFA's list of top coaches in 2006.

1) Jose Mourinho, Chelsea
2) Felix Magath, Bayern Munchen
3) Henk ten Cate, Ajax
4) Gordon Strachan, Celtic
5) Frank Rijkaard, Barcelona
6) Arsene Wenger, Arsenal
7) Paulo Bento, Sporting Club
8) Sir Alex Ferguson, Manchester United
9) Trond Sollied, Olympiakos
10) Cesare Prandelli, Fiorentina.

"His talented, organized coaching style has opened a sea of difference between his team and other Greek sides," is what UEFA's Champions Magazine had to say about Sollied.(2006)


Offensiv spillestil
God til å prate med spillerne
Autoritet
Suksess med flere lag

"He was ranked ninth in Europe on UEFA's list of top coaches in 2006."

I juni 2007 ble det kjent at Sollied hadde tegnet ny kontrakt med AA Gent, den første utenlandske klubben han trente i perioden 1999–2000. Ifølge media hadde Sollied vært i kontakt med flere klubber, blant annet Anderlecht, Newcastle, Feyenoord, Bordeaux, Hertha Berlin og Hamburg.

Han er den rette!


http://en.wikipedia.org/wiki/Trond_Sollied


Synes det er litt synd at gode managere blir oversett fordi de er fra mindre nasjoner. Jada kom med janteloven for nordmenn nå, men fasit er at Sollied er kvalifisert. Det man kan lure på er hvorfor i all verden han signerte med Gent på nytt igjen sommeren som var. Men det var vel at han trengte pengene og en fast jobb + at kona er belgisk. Når Avram Grant får lov til å ta over Chelsea, så burde definitivt Sollied være ett hett valg til Newcastle.

Ashley skulle satt opp et forum hvor fans kunne foreslått managere...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #31 på: 10. Jan. 2008, 20:59 »
Trond Sollied vil selvfølgelig være mye bedre enn de fleste britiske alternativene, men jeg gidder lissom ikke foreslå han fordi det neppe blir å skje!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #32 på: 10. Jan. 2008, 20:59 »
Jeg syns det er helt fantastisk dårlig av styret å sparke en manager midt i sesongen, uten å ha en ordentlig plan. Vi blir vel sittende med Nigel Pearson ut sesongen? Fantastisk.

Selv håper jeg på EN UTENLANDS manager. Hvorfor skal vi være så redde for å ansette en utlending? Tilogmed FA ansatte en utlending til jobben som manager for ENGLAND?

Jeg gir meg ende over

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #33 på: 10. Jan. 2008, 21:01 »
Andrevalget mitt er faktisk Peter Beardsley/Lee Clark.

Er ikke begge de trenere for U-laget eller noe i den duren?


Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #34 på: 10. Jan. 2008, 21:03 »
Clark er i Norwich sammen med Roeder. Ønsker ingen av de to, men ja takk til Sollied.

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #35 på: 10. Jan. 2008, 21:06 »
Stemmer det, Clark dro for litt siden. Beardsley da :)

Dog snakker han rimelig fort og til tider uforståelig innimellom :)

Ihvertfall av det jeg har sett.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #36 på: 10. Jan. 2008, 21:07 »
Sollied er en usympatisk og arrogant jævel!! Han er dog en ok manager, ikke en jeg kunne tenkt meg i Newcastle.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #37 på: 10. Jan. 2008, 21:10 »
Usympatisk og arrogant? Hvorfor det? Fordi han ikke gir den norske pressen de setningene de vil ha? Eller fordi han ikke automatisk drar tilbake til RBK når de vil ha han? Evt. Norge.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #38 på: 10. Jan. 2008, 21:17 »
Usympatisk og arrogant? Hvorfor det? Fordi han ikke gir den norske pressen de setningene de vil ha? Eller fordi han ikke automatisk drar tilbake til RBK når de vil ha han? Evt. Norge.

Selvfølgelig ikke.....Men måten han fremsto seg selv som da han trente Olymiakos, han trodde han var gud! Han skrøt av at ikke en eneste norsk spiller kunne få plass i STALLEN hans i Olympiakos, fordi laget hans var spekket med internasjonale stjerner....så kommer RBK på besøk og vinner 3-1. Han forsvarte uten rikke, taklingen fra Stoltidis på Ciljan. Måten han uttaler seg til media er med en arrogant holdning, han prøver å fremstå som noe han ikke er i nærheten av....Det har ingenting med at han takket nei til RBK.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #39 på: 10. Jan. 2008, 21:23 »
Angående den forsvaringen av taklingen så gjorde han nok som Fjørtoft sa om handsen til Sundgot. På kampdagen forsvarer de, i ettertid kan det bli andre boller. Dog burde han definitivt ikke forsvart det i det hele tatt, men det er hans spillere han prøver å beskytte.

Angående det andre om spillerne som ikke ville fått en plass i stallen, så har jeg ikke hørt det før. Men han hadde sikkert en mening med det, da alle evt. fokuserte på det og ikke laget hans vs Rosenborg for eks.

At laget var spekket med internasjonale stjerner er en hvit løgn ja, fjorårets Olympiakos-lag var ikke så forferdelig bra, men Sollied fikk mye ut av det. Med unntak av CL, da de tilnærmet gjorde slik Valencia gjorde i år.

Alt som leses i aviser skal man ikke tro på, ei heller alt som blir sagt på tv. Er nok litt annerledes i kulissene.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #40 på: 10. Jan. 2008, 21:32 »
Sollied har en arrogant fremtoning ja. Og han er Norgesmester i tåkeprat. To gode egenskaper, spør du meg. Mourinho er ikke akkurat mindre arrogant. Personlig synes jeg fru Sollied er langt mer arrogant enn både sin mann og herr Mourinho til sammen (men det er selvsagt bare fordi hun ikke ville flytte til Trondheim). Om en så prippen, belgisk frue ville flyttet til bittelille, grå Newcastle er ikke sikkert. Hun trivdes nok bedre i Aten, vil jeg tro.

En manager skal ALLTID forsvare sine spillere offentlig. Merk at Sollied aldri direkte forsvarte taklingen. Såvidt jeg husker sa han at han ikke så taklingen, og snakket om at Stoltidis er en spiller som aldri ville finne på å skade en spiller bevisst.

Hvis en manager ikke forsvarer spillerne sine offentlig varer han neppe lenge i jobben. Selv Graeme Souness prøvde så langt han kunne å beskytte Craig Bellamy, da han hadde slått seg vrang for siste gang. I Bellamys tilfelle hjalp det null og niks. Hva sa Psycho etter Bartons forferdelige takling for et par sesonger siden da, mot hvem det nå var, der han skadet en spiller på en høyst ufin måte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

folesvert

  • Gjest
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #41 på: 10. Jan. 2008, 22:29 »
... og blir det Steve McCLaren går jeg inn i et Newcastle-sølibat til den triste jævelen er borte igjen. Ser ikke en kamp. Da blir det kun norsk fotball på meg! Og da blir det Enga for alle Penga.

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #42 på: 10. Jan. 2008, 22:31 »
Flott gutter, nå begynder det å komme seg her. Om ikkje mourinho blir manager så legger vi ned heile sida og boikoter klubben, da trur eg at vi gjer det rette...

Snusflekk

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 426
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #43 på: 10. Jan. 2008, 22:37 »
Om Newcastle blir sittende med Pearson ut sesongen - for å få tak i en rev som Mourinho eller Hitzfeld osv, så bryr jeg meg katta.. Sesongen er mer eller mindre skakkjørt nå, og jeg ville heller ofret masse for å vente på en skikkelig god manager! Driter i McClaren, Redknapp, Shearer osv, tror ingen av dem er VELDIG mye bedre enn Allardyce. Må få tak i en som har virkelig vunnet noe, og ikke "bare" klart seg ok med et middels lag.

Blir spennanes å se hva slags "stil" Pearson kjører.. For all del, prøv noe annet enn longball/433 og heller sats og tap med stil
Ja heia gutta!

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Hvem tar over sirkus Newcastle?
« Svar #44 på: 10. Jan. 2008, 22:38 »
Men jeg klarer uansett ikke å få det til å stemme at mclaren skal ta over newcastle heller.. jeg klarer ikke å så hvordan ashley tenker og hvordan han kan vri på virkeligheten å få det til å virke at han er rett mann.

Og dette med at det  er nødt å være en brite synes jeg er helt latterlig. hvorfor? Så lenge utlendingen kan engelsk bør det være greit synes jeg.

Men det kan hende at de vil ansette noen som har bevist at de kan trene et lag i england. men igjenn, hvorfor sparket de da Allardyce?
får det ikke til å stemme.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /