20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)  (Lest 53584 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« på: 12. Jan. 2011, 01:52 »
Det er klart for sesongens andre lokalderby når formlaget Sunderland tar imot Newcastle på SSOL.

Ifølge voten på forsiden tror godt over halvparten på at dette blir en jevn kamp hvor begge lag har gode muligheter til å vinne, mens 22 % tror Pardews menn kan ta hjem tre poeng til Tyneside. 18 % tror imidlertid at Sunderland blir for sterke.

Her diskuteres alt fra skadenytt og ønskede lagoppstillinger til fanchants og motstanderens styrker og svakheter.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Spekki

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 224
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #1 på: 12. Jan. 2011, 02:00 »
Blir spennende å se hvilket lag Pardew starter med i denn kampen. I backfireren vil jeg ha Taylor hvis han er skadefri, da disse oppgjørene betyr utrolig mye får ham. Så var det midtbanen uten Tiote da. Håper på en 4-4-2 me Barton-Nolan-Smith-Jonas. Jeg vet at Smith suger, men han er nesten det eneste alternativet, og han var ikke så forferdelig mot Spurs. Vi trenger krigere på midten i denne kampen!! Hvis Larsson blir klar, vil jeg ha ham inn for Smith. Så vil jeg ha Carroll og Best på topp, og jeg ber til høyere makter om at Carroll er skadefri til denne kampen. Har en dårlig følelse foran denne kampen, men du vet aldri med newcastle ;) Forresten så vil jeg ha rutinerte Harper i mål :)
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #2 på: 12. Jan. 2011, 02:53 »
Uff, det her blir skummelt, og jeg har faktisk ikke trua på seier. Og jeg ser for meg at Pardew starter med enten Smith eller Guthrie. :-\
Nei.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #3 på: 12. Jan. 2011, 08:56 »
Vi kan ikke ha en midtbane bestende av Smith og Nolan. Den kommer til å bli valset over. For lite område dekkes, og ballfordelingen vil bli = 0.  Kanskje vi gjør et kjøp før kampen. Hvis ikke må Barton inn sentralt, og Routeldge ut på kant..Jeg tror vi kan bli slaktet om vi stiller med Smith og Nolan sentralt.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #4 på: 12. Jan. 2011, 08:59 »
Eg vil ha Carroll og Ameobi på topp viss dei er skadefrie. Har ekstremt god tru på dei to viss dei er 100% matchklare. Evt bør mi kanskje prøva oss med 5 på midten, sidan Tiotê er ute? Er faktisk veldig usikker korleis mi bør løyse det, men Smith kan jo glimta til i ein slik type kamp. Då dette er eit derby og det verte ein tøffe kamp. I forsvaret helle eg mot Taylor sidan Williamson no er litt rusten kanskje, sidan han ikkje har spelt fast på ei stund. Og i dei to siste kampane i PL har mi holdt nullen med Colo/Taylor som stopparpar. Det viser jo at Colo/Taylor og Colo/Williamson er ca likt gode stopparpar på sitt beste, og det er bra.

Mitt forslag:
Harper
Simpson Coloccini Taylor(Williamson) Jose Enrique
Routledge Barton Nolan Gutierrez
Ameobi Carroll

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #5 på: 12. Jan. 2011, 09:12 »
Jeg er og redd at Nolan og Smith blir for veike på midtbanen. De passer rett og slett ikke sammen. Vi må spille 4-4-2, med Routledge - Barton - Nolan - Gutierrez med Carrol - Ameobi som spisspar, hvis alle er skadefrie!
Newcastlesupporter siden 1992

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #6 på: 12. Jan. 2011, 10:01 »
Håper på Best og Carroll på topp. Og at Ranger kommer inn i andre og putter to :)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #7 på: 12. Jan. 2011, 10:11 »
Jeg er og redd at Nolan og Smith blir for veike på midtbanen. De passer rett og slett ikke sammen. Vi må spille 4-4-2, med Routledge - Barton - Nolan - Gutierrez med Carrol - Ameobi som spisspar, hvis alle er skadefrie!

Støttes!

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #8 på: 12. Jan. 2011, 10:21 »
Syns jo Best burde få starte han har jo tross alt selvtillit etter westham kampen!

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #9 på: 12. Jan. 2011, 10:29 »
Syns jo Best burde få starte han har jo tross alt selvtillit etter westham kampen!

Neineinei. Ameobi er Sunderland-dødar nr. 1.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #10 på: 12. Jan. 2011, 10:33 »
Syns jo Best burde få starte han har jo tross alt selvtillit etter westham kampen!
Best eller Ameobi kan diskuteres. Som Parker sier så har Ameobi erfaring fra disse oppgjørene, og har vist seg verdifull mot mackems før. Dog har han vært skadet siden Wigan-kampen.

Best scoret jo tre mot West Ham, men var "langt under pari", for å si det pent, i FA Cupen sammen med resten av laget.

Det viktigste, som Tim fikk frem, er allikevel at Smith IKKE spiller. I Tiotés fravær så mener jeg den beste løsningen er å rykke Barton inn i midten.

Det er veldig synd at Gosling ser ut til å bli klar først etter at Tioté har sonet sin karantene på tre kamper. Det er ikke sikkert Gosling er den perfekte løsningen på midtbaneproblemene våre. Men stort verre enn Alan Smith kan det jo enkelt og greitt IKKE bli. Da er det vel heller bedre å gi Guthrie sjansen, selv om heller ikke det er optimalt.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #11 på: 12. Jan. 2011, 11:35 »
Forøvrig et godt poeng tatt fra NO om stevenagekampen, og som begrunner ganske greit hvorfor Smith og Nolan ikke bør pares sammen:

"Against Stevenage, without that link, even Colo decided to hoof the ball up because there was just no outlet. Passing it to a midifielder would have meant just losing the ball"

Tiote fordeler ballen bedre enn Smith. Men det sier også hvor lite Nolan bidrar til spillet så lenge ballen er utenfor 16 meteren. I hovedsak er det den offensive midtbanens jobb å fordele ballen. Feite Nolan er derimot ikke i nærheten til å fylle den rollen. Jeg blir nesten litt irritert på ham: Hadde han vært litt mer seriøs i fht hva han putter i seg, kunne han vært en meget habil midtbanespiller. Det sier litt om potensialet når en så dårlig trenet spiller står med 9 ligamål.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #12 på: 12. Jan. 2011, 12:08 »
Enig. Jeg vil passe meg for å slakte Nolan for mye, for han har vært enormt viktig for laget de siste 2 sesongene. Men han er alt for dårlig trent. Jeg har tidligere skrevet at Taylor og selvfølgelig Cambell er veier for mye. Jeg håper som alle andre at Smith ikke spiller, og at Nolan og Barton utgjørt midtbanen mot Sunderland.

Jeg frykter en 4-5-1 med Smith som anker, og Carroll alene på topp. Jeg tror dette vil blir for tynt offensivt. Jeg håper på 4-4-2 med Carroll og Shola the killer på topp.
Så får best komme inn i 2.omgang og vise at han burde startet istedenfor Ameobi.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Spekki

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 224
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #13 på: 12. Jan. 2011, 12:41 »
Colo inn som defensivt anker på midten?? ;)
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #14 på: 12. Jan. 2011, 12:48 »
Ang Shola kan jeg si meg enig etter å ha tenkt meg om litt. Er nok mer spent på midtbanen som veldig mange andre snakker om. Håper på Jonas Nolan Barten Rout og IKKE Smith.