20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)  (Lest 44710 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #15 på: 05. April 2009, 20:32 »
Sannsynlig eller ikke sannsynlig....isolert sett så er Pompey, Boro og Fulham lag vi KAN slå hjemme på SJP. Det er vår sjanse til å overleve og vi må bare håpe og tro vi kan klare det med disse tre kampene. I tillegg blir det viktig at vi plukker 2 eller 3 MINIMUM fra våre to neste bortekamper mot Stoke og Spurs. Vi har en fair sjanse til å klare oss etter min mening. Basert på hva vi har gjort før denne sesongen så skjønner jeg at optimismen ikke er den beste hos alle, men vi har våre muligheter til å klare oss og de må vi bare klamre oss fast til!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #16 på: 05. April 2009, 21:16 »
Denne kampen er vinn eller nedrykk.

Nei, det er det så absolutt ikke!

Etter denne har vi igjen 3 hjemmekamper mot lag som er fult mulig å slå!

Greit nok, men hva er det som tilsier at vi plutselig skal vinne tre hjemmkamper på rad?

At motstanderne heter Middlesbrough, Portsmouth og Fulham istedenfor ManU, Arsenal og Chelsea som vi har møtt i de 3 siste hjemmekampene!
Kansje manager- og trenerbyttet med Shearer og Dowie også vil spille inn positivt når man nå møter svakere motstand!

I hjemmekampene før det het motstanderene Everton, Sunderland, Hull, og West Ham uten at det hjalp veldig mye. Vi har faktisk ikke vunnet på SJP i 2009. At vi plutselig skal vinne tre på rad ser jeg på som lite sannsynlig.

Det var med Shearer på benken det også?

Tidligere i sesongen tapte vi hjemme for Hull, Tottenham (med Ramos på benken) og Blackburn (med Ince som trener), disse tapene kom også da Houghton styrte fra benken.

Kan det hende at med Shearer og Dowie som manager og assistent vil laget kunne heve seg mot svakere motstand?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #17 på: 05. April 2009, 22:01 »
Jeg er fullstendig enig med deg Frode, at vi har muligheten til å vinne våre 3 siste hjemmekamper.
Men vi vant jo mot Spurs hjemme. Duff med seiersmålet rett før slutt, etter herlig samspill med Mark Viduka :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Stormoen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 233
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #18 på: 05. April 2009, 22:44 »
Jeg er fullstendig enig med deg Frode, at vi har muligheten til å vinne våre 3 siste hjemmekamper.
Men vi vant jo mot Spurs hjemme. Duff med seiersmålet rett før slutt, etter herlig samspill med Mark Viduka :)

Men da vi slo spurs hjemme var Kinnear trener. Vi tapte hjemme mot Tottenham i ligacupen, og da hadde hughton ansvaret (hvis jeg ikke husker feil). Tror vi tapte 2-1 i en ekstremt kjedelig kamp.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #19 på: 05. April 2009, 23:18 »
Denne kampen er vinn eller nedrykk.

Nei, det er det så absolutt ikke!

Etter denne har vi igjen 3 hjemmekamper mot lag som er fult mulig å slå!

Greit nok, men hva er det som tilsier at vi plutselig skal vinne tre hjemmkamper på rad?

At motstanderne heter Middlesbrough, Portsmouth og Fulham istedenfor ManU, Arsenal og Chelsea som vi har møtt i de 3 siste hjemmekampene!
Kansje manager- og trenerbyttet med Shearer og Dowie også vil spille inn positivt når man nå møter svakere motstand!

I hjemmekampene før det het motstanderene Everton, Sunderland, Hull, og West Ham uten at det hjalp veldig mye. Vi har faktisk ikke vunnet på SJP i 2009. At vi plutselig skal vinne tre på rad ser jeg på som lite sannsynlig.

Det var med Shearer på benken det også?

Tidligere i sesongen tapte vi hjemme for Hull, Tottenham (med Ramos på benken) og Blackburn (med Ince som trener), disse tapene kom også da Houghton styrte fra benken.

Kan det hende at med Shearer og Dowie som manager og assistent vil laget kunne heve seg mot svakere motstand?

Men dersom vi ikke engang klarer å slå et lag som Stoke, med Shearer og Dowie på benken, hvordan skal vi da klare å vinne tre hjemmekamper på rappen?

Jeg HÅPER selvsagt vi klarer det, men jeg tror helt ærlig at 9 poeng ikke er nok til å overleve, og jeg gir det ca 30% sjanse for at vi skal vinne 3 strake hjemmekamper. Det vil tilsi at jeg tror det er mindre enn 30% sjanse for at vi overlever i PL, for jeg tror heller ikke vi får med oss noe fra Villa eller Tottenham kampene.

Dersom vi får 3 poeng mot Stoke tror jeg øker sjansene våre betraktlig.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #20 på: 05. April 2009, 23:36 »
Jeg er fullstendig enig med deg Frode, at vi har muligheten til å vinne våre 3 siste hjemmekamper.
Men vi vant jo mot Spurs hjemme. Duff med seiersmålet rett før slutt, etter herlig samspill med Mark Viduka :)

Men da vi slo spurs hjemme var Kinnear trener. Vi tapte hjemme mot Tottenham i ligacupen, og da hadde hughton ansvaret (hvis jeg ikke husker feil). Tror vi tapte 2-1 i en ekstremt kjedelig kamp.

Ahh. Den kampen ja. Den kan godt hende.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #21 på: 05. April 2009, 23:38 »
Jeg er fullstendig enig med deg Frode, at vi har muligheten til å vinne våre 3 siste hjemmekamper.
Men vi vant jo mot Spurs hjemme. Duff med seiersmålet rett før slutt, etter herlig samspill med Mark Viduka :)

Men da vi slo spurs hjemme var Kinnear trener. Vi tapte hjemme mot Tottenham i ligacupen, og da hadde hughton ansvaret (hvis jeg ikke husker feil). Tror vi tapte 2-1 i en ekstremt kjedelig kamp.

Stemmer! Etter at Kinnear kom til klubben spilte vi 6 hjemmekamper på rad uten tap! Kan også ta med at med Kinnear på benken har vi kun tapt 1 hjemmekamp i PL sammenheng, det var mot Liverpool (riktig nok et fryktelig tap). Resten av tapene har kommet med Houghton som sjef.

Så hvorfor skal ikke Shearer og Dowie klare og heve laget et lite hakk opp når Kinnear greide det?
Og drit i dette om denne kampen har alt og si! Skal man være helt korrekt så å man ta med at Stoke har bedre hjemmestatistikk enn Tottenham, og det desidert dårligste hjemmelaget vi skal møte i innspurten er Aston Villa! De har foreløpig 5-7-3, vi har til sammenligning 4-6-6. Dvs at Villa kun har tatt 4 poeng mer enn "oss" på hjemmebane til nå i sesongen.

Så konklusjonen er jo at det er muligheter helt til siste spark på ballen i årets PL, og foreløpig er vi kun èn seier fra sikker plass, med 7 kamper igjen og Shearer som styrer skuta!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #22 på: 05. April 2009, 23:53 »
Sier litt om hvor dårlig Hughton har gjort det når du kan sammenligne det slik med Kinnear.
Fortsatt, klarer vi ikke slå Stoke - og enda verre - taper vi mot Stoke tror jeg det kan ha forferdelige følger fremover.
Så jeg er enig i at den kampen er helt sykt viktig for videre eksistens.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eirik515

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 557
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #23 på: 06. April 2009, 09:32 »
jeg har ingen tru på seier hvis ikke det skjer noe som at stoke får rødt kort eller noe sånt

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #24 på: 06. April 2009, 10:53 »
Har på følelsen Ab Faye kjem til å ha spissane våre i lomma si. Dette er eit beist av ein midstopper vi ALDRI skulle ha solgt. Irriterer meg forsatt grundig over salget. Ein langt bedre speler enn Colo i mine auge, langt raskare og duellsterk.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #25 på: 06. April 2009, 12:28 »
Sier litt om hvor dårlig Hughton har gjort det når du kan sammenligne det slik med Kinnear.
Fortsatt, klarer vi ikke slå Stoke - og enda verre - taper vi mot Stoke tror jeg det kan ha forferdelige følger fremover.
Så jeg er enig i at den kampen er helt sykt viktig for videre eksistens.

At Houghton har gjort det dårlig er det vel ingen tvil om! I 8 kamper har han ledet NUFC, dvs vi har kjempet om 24 poeng, og Houghton sikret oss kun 2 av disse!

Selvfølgelig er Stoke kampen viktig! Det er jo alle kampene nå i innspurten for oss! Men dette er ikke en "være eller ikke være" kamp for NUFC, langt derifra. Etter dette er det fremdeles 18 poeng igjen å spille om.
For å si det slik, jeg tviler meget sterkt på at Sunderland vinner mot ManU til helgen, da vil vi med seier være på sikker plass. Det er bare å krysse fingeren å håpe på det beste.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #26 på: 06. April 2009, 15:10 »
Sunderland har litt bedre målforskjell enn oss, så det er ikke sikkert vi er på trygg plass selvom vi vinner og Sunderland taper. Vi må gjøre jobben selv, og ikke være avhengige av andre. Intet annet enn seier er godt nok mot Stoke, selvom vi i teorien har en "grei" sjanse til å overleve selv uten seier.

Espen84

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 186
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #27 på: 06. April 2009, 17:40 »
Absolutt en kamp som vi bør få med oss 3 poeng fra.. få litt goodfeeling inn i de neste kampene. Vi trenger en god seier for å få senket skuldrene litt!! Håper Bass eller Saylor er klar...

Captain Scott

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 421
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #28 på: 06. April 2009, 17:56 »
Jeg tror at vi vinner denne kampen, fordi at det er Shearer og ikke Kinnear eller Hughton som leder laget fra benken.
Howay the Lads!

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: 11/4: Stoke - Newcastle 18.30 (C+ Sport 1)
« Svar #29 på: 06. April 2009, 19:47 »
Absolutt en kamp som vi bør få med oss 3 poeng fra.. få litt goodfeeling inn i de neste kampene. Vi trenger en god seier for å få senket skuldrene litt!! Håper Bass eller Saylor er klar...
Tror nok vi kan si såpess at vi MÅ vinne....