20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham  (Lest 39528 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Newcastle - Fulham
« Svar #210 på: 10. Sep. 2005, 23:56 »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newcastle - Fulham
« Svar #211 på: 11. Sep. 2005, 00:27 »
Keepertabbe, men for all del et fantastisk vakkert mål.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

djmattis

  • Gjest
Newcastle - Fulham
« Svar #212 på: 11. Sep. 2005, 00:46 »
syns ikke det er en keeper tabbe, hans tår helt rett, greit han går ut litt men han har dekket mål der hvor skuddet kommer, mere att skuddet er for hardt får at han skal rekke det..
hardt og plassert, klassemål

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newcastle - Fulham
« Svar #213 på: 11. Sep. 2005, 01:25 »
Sitat fra: "djmattis"
syns ikke det er en keeper tabbe, hans tår helt rett, greit han går ut litt men han har dekket mål der hvor skuddet kommer, mere att skuddet er for hardt får at han skal rekke det..
hardt og plassert, klassemål


Det er keeperens oppgave å sette opp muren for å dekke nærmeste hjørne, samt å sørge for at han selv set utgangen av skuddet. Han bør absolutt ta det skuddet når det kommer i hjørnet han står i, og når det i tillegg er fra ca 20meter og fra ganske spiss vinkel.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newcastle - Fulham
« Svar #214 på: 11. Sep. 2005, 02:22 »
Sitat fra: "Christian"
Viss eg skulle ha valgt hadde Newcastle stilt sånn idag:

-------------Given-----------
Carr-Taylor-Boumsong-Baba
--Parker---Faye---N`Zogbia--
--Owen---Shearer--Luque--



Jeg er usikker på hvorvidt Luque egentlig er best som spiss. Men at han er klart best i en offensiv rolle er det ingen tvil om. Men jeg mener vi bør spille tradisjonell 4-4-2 med Shearer og Owen på topp. Dermed må Luque pent finne seg i å spille ving. Og der tror jeg han vil gjøre en god figur. For det jeg ihvertfall ikke vil ha noe av, er at vi bruker Owen som høyreving i en 4-3-3 formasjon. Da er vi back to basic fra ifjor, situasjonen som førte frem til at det kokte over for Bellamy og hele sesongen ble ødelagt. For ja, fjorårssesongen ble ødelagt den dagen Bellamy slo seg fullstendig vrang og snakket seg ut av klubben. Selv om Bellamy spilte tidvis bra på vingen, så skal ikke Owen spille der, kun fordi han er rask og teknisk god. Mye av poenget med Owen er jo at han skal jage bakrom. Slik at vi har to muligheter.
1. spille gjennom Owen i bakrom.
2. spille oss rundt på kant, innlegg til Shearer, med muligheter for dødball hvis innlegget ikke lykkes.
Denne filosofien skal være gjeldende, selv om vi bare har en b-midtbane tilgjengelig.

Mot Rovers er sannsynligvis Luque, Emre, Dyer og Parker ute. Solano er derimot tilbake, og N'Zogbia bør plasseres på venstre kant. Clark og forhåpentligvis Bowyer sentralt. Taylor og Boumsong bør få fornyet tillitt i midtforsvaret. Selv om Taylor spilte høyreback i dag, og tabbet seg ut.
Og for de som vil halshugge Taylor pga tabben i dag, gutten er bare 19 år. Slike ting kan skje. I tillegg spilte han på en uvant plass, hvor han heller ikke presterer fullt så bra som sentralt. Altså håper vi at Blackburn-laget kan se slik ut:

Given
Carr - Boumsong - Taylor - Babayaro
Solano - Bowyer - Clark - N'Zogbia
Owen - Shearer

Dette laget bør være godt nok til å slå Blakcburn. Dette er tross alt ikke noe b-lag. Mark Hughes ville antakelig vært villig til å drepe for å få lov til å stille med et like sterkt lag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newcastle - Fulham
« Svar #215 på: 11. Sep. 2005, 02:37 »
Nordin, jeg la merke til at du sa at førsteelleveren vår ikke står tilbake for noen andre enn Chelsea og ManUtd. Jeg vil vel også føye til Arsenal og kanskje Liverpool på den lista, men ellers er jeg enig. Vi har en førsteellever som de fleste managere i PL ville vært villig til å drepe for å få.
Laget jeg nettopp satte opp, viser at vi kan stille med et amputert a-lag, uten at laget blir så veldig mye dårligere. Bortsett fra deler av midtbanen vår, er det få andre i PL som kan matche det laget der.

I går stilte vi med et enda bedre lag, uten at det hjalp oss nevneverdig.

Greame Souness har aldri maktet å få det beste ut av hver enkelt spiller, og han har aldri hatt en plan for hvordan vi skal vinne kamper. Hvis motstanderen tar ledelsen først hender det i ekstremt sjeldne tilfeller at vi greier å svare. Såvidt jeg husker i farta greide vi det én eneste gang i fjor (borte mot Norwich), likevel tapte vi kampen.
Nå har vi greid det for første gang i år.

Et uhell kommer sjelden alene. Derfor har vi en hel midtbane ute med skade/suspensjon i øyeblikket. Likevel er erstatterne gode nok til at vi skal greie å slå Fulham. Det greier vi ikke. Vi kan umulig frita Greame Souness for skyld der.

Og angående målet. Jeg vil ikke si at det direkte er noen keepertabbe, selv om keeper kanskje gjør enkelte feilvurderinger. Skuddet er unektelig perfekt plassert og sannsynligvis såpass hardt at keeper ikke har nubbesjans. Men det er nok ikke umulig for keeper å ta det. Hvis han bare hadde gjort et par andre valg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Taveren

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Newcastle - Fulham
« Svar #216 på: 11. Sep. 2005, 03:01 »
Heilt einig Nordin.
Souness er det værste som har skjedd Newcastle. Dalglish greidde no i alle fall å føre oss til CL (Det var jammen tidenes deiligste siste serierunde) før han dreit på draget.

Ok, ein kan skulde på skader. Ein kan sei at det er spelarane som må ta tak ute på bana. Ein kan sei at ein har hatt uflaks med dommarar og liknande. Men dette held berre ikkje. Ein kan uansett ikkje forsvare at Newcastle med den stallen dei har i dag blir utspelt i 60 min av Fulham på SJP! Heilt utenkeleg. Har sett kampen i reprise, Fulham var skremmande mykje betre ein oss tykkjer eg. Laget er totalt blotta for sjølvstillit, og det er null offensiv plan. Bak er vi på veg tilbake igjen til gamle synder, med "lapses in concentration" so dei seie på metro radio. Vi skapar kort og godt trøbbel for oss sjølv. Vi har ingen playmaker-type på mitten som kan slå presise sekstimeter-pasningar. Berre det å bruke Faye er katastrofalt i ein kamp på heimebane der vi SKAL styre. Mannen har null offensiv intellegens og dyktigheit. Han er ok som ballvinnar, men der stoppar det heilt. Kvifor ikkje bruke Zog, eller Clark, som begge to er mykje betre offensivt i ein slik kamp på heimebane når vi allereie har Parker som def. anker på midten? I det heile er summen av dei taktiske valga til Souness noko som ville fått stryk av dei fleste NUFC-supporterar. Har snakka med nokon kompisar frå Durham som var på kamp i dag, og dei rapporterte at stemninga mildt sagt e ---- spent. Håper Fat Fred for ein gang skyld kan gjere det som er riktig meir ein 1 gang i året... SACK SOUNESS!

Så slepp han kanskje å høyre SACK THE BOARD på kvar heimekamp og...

Noreng

  • Gjest
Newcastle - Fulham
« Svar #217 på: 11. Sep. 2005, 10:27 »
Veldig mange bra innlegg her nå:)

Og Souey må vekk... Han stiller med alt for dårlig taktiske kunnskaper, og jeg tviler ikke på at JEG (norsk, 12 år) kunne klart en bedre jobb! En ting er han synnsikt god til, KJØP, men nå er det ikke kjøp! Hent en god manager nå!

Leslie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 527
    • Vis profil
herregud
« Svar #218 på: 12. Sep. 2005, 15:42 »
Jaja...Vi får håpe at det går til helvete neste kamp...da får souey sparken, også kan vi få en ny bra Manager(O'Leary?)
Og DÅÅ kan vi begynne og vinne kamper igjen!!

DET e en vinnerplan!!!!
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

plebbster

  • Gjest
Newcastle - Fulham
« Svar #219 på: 12. Sep. 2005, 17:14 »
Jeg hater tanken på at vi må tape enda flere kamper for at Souness må gå. Er ganske ille ettersom jeg liker å ha en styreformann som fort ser " red alert " etter noen få kamper.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Newcastle - Fulham
« Svar #220 på: 14. Sep. 2005, 14:46 »
Til alle som ikke har sett kampen går den i opptak i dag på Canal+ Sport klokken 15:45.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Newcastle - Fulham
« Svar #221 på: 15. Sep. 2005, 20:25 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Til alle som ikke har sett kampen går den i opptak i dag på Canal+ Sport klokken 15:45.

ja for det var jo virkelig noe å se........  :roll:

 :wink:

molala

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 434
    • Vis profil
Newcastle - Fulham
« Svar #222 på: 16. Sep. 2005, 22:29 »
Ingen vits i å sette spørsmålstegn med Given!

Hadde vi ikke hatt han ville vi ha tapt mot Fulham, med mer enn 2-1 og for å si det sånn!
ancs and Scousers, go to H***!!