20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs Man utd  (Lest 11180 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Newcastle vs Man utd
« Svar #30 på: 28. Aug. 2005, 20:44 »
Vi spelte ein veldig bra fyrste omgang der vi rundspelte manchester united. Men desverre viste det seg at det ikkje var ein geni strek av Souness å starte med både Emre og Dyer, som begge måtte hive inn håndkleet. Dette førte til at tempoet fallt litt......

Ellers hadde Boumsong ein forferdelig uheldig dag på jobben desverre, kan ikkje lastes heilt for det første målet. Vil heller seie at det var for dårleg komunikasjon i forsvaret. Nokon kunne no ha sagt det var ein mann i ryggen på han vel?

Men andre målet var klønete....desverre. Der boumsong bommer på ballen og Van Diver skårer som vanleg med ein lmpe skåring innom 16 meteren.

By the way: Luque synes eg gjorde ein grei kamp i ein særs vanskeleg kamp.

Og forresten, det var jo voldsomt kor han drag-queens Ronaldo og Heinze ketshup skulle filme da!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Newcastle vs Man utd
« Svar #31 på: 28. Aug. 2005, 21:14 »
Helt enig...Ronaldo var jo mer opptatt av at Taylor ødela sveisen hans enn noe annet i første omgang ivertfall. Heinze var også ganske sytete i kampen jah.

Synes også Luque kommer greit fra det, ikke det mange hadde forventet, men likevel. Det kommer mer fra den kanten.
Parker, Emre og Taylor var di store i denne kampen for vår del. Emre var meget god før han ble skadet på nytt igjen. Taylor herjer i forsvar i store deler av kampen, mens Parker gjør nok en kjempejobb på midten! Var digg å se ham tackle manutd horene gang på gang, og klarte han det ikke i første forsøk, så tok han ballen fra dem i andre forsøk!

I det Ameobi kom inn for Dyer, og Faye for Bowyer skjønte jeg at det var gjort, egentlig i det Emre ble skadet åsså, da bare ventet jeg på det uunngåelige, og det kom desverre etter to blundre av den ellers meget gode Boumsong!

Backene våre er bra med offansivt, men i det vi mister ballen blir det helt åpent på kantene våre, noe vi får kraftig svi for, av di to backene synes jeg Carr er best, heldig som ikke får rødt kort, noe han sikkert ville fått dersom ikke apa Ronaldo hadde falt i bakken som om han skulle vært skutt. Straffesituasjonen er derimot klar filming. Hesteroy sender ballen 15 meter for langt foran seg i det Given kommer ut, og dersom man ser på den ene reprisen, så ser man at det ikke er kontakt mellom Given og Horerooy!

Gledelig førsteomgang, men etter Faye og Ameobi kommer inn blir det vanskelig, selvom ikke Dyer akkurat hadde imponerende ballkontroll i første omgang. Jenas gjorde heller ingen god kamp etter han kom inn!

Noe må gjøres, og det fort! Jeg er fremdeles skeptisk til managerbytte, men begynner kanskje å vendes over til den siden som mener vi må få inn nye impulser enn Souness.
Fansen på SJP vil vertfall ha noe å juble for i hjemmekampen mot Fulham 19.september. Og det vil faen meg jeg åsså!

Det var vertfall utrolig å høre stemninga i første omgang fra tribunen, det viser bare hvilke fantastiske tilhengere vi har på hver hjemmekamp!

Jeg er aldri flink med poengrangering av egne spillere, spesielt ikke nå som jeg er delvis alkoholisert. Total slakt vil jeg ikke gi noen egentlig. Shearer jobber som bare pokker, og dersom vi hadde gått ut i en anne formasjon enn 4-5-1 (HVA FAEN ER DET PÅ HJEMMEBANE!!) så kunne det kanskje sett bedre ut for King-AL!

Jeg velger enda å tro at det vil snu, heller før enn senere, men at jeg er lei av å gå slukøret ut av enhver pub jeg ser kamp på, det er vertfall sikkert. Det er ikke lett å være svart og hvit for tiden, men mitt hode er høyt hevet uansett!

Medangssupportere er vi vertfall ikke!!


Bjørn - slukøret som bare pokker
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Newcastle vs Man utd
« Svar #32 på: 28. Aug. 2005, 21:54 »
medgangssuportere? de har vi ikke sett!

og de vi har sett, de misliker vi!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mads Andre

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 225
    • Vis profil
Newcastle vs Man utd
« Svar #33 på: 28. Aug. 2005, 22:05 »
Ok.ja alså bra vi spilte bra i første omgang men det hjelper lite når vi ikke greier å få utteling på det..må være merer stabile..hjelper lite å spille bra i første omgang når vi spiller elendig i andre!.Også ser vi litt av svakheten her..så fort de "klare" første elve spillerne blir bytta ut så detter vi i sammen som en kortstokk
*€Newcastle Utd & Vålerenga For Life€*

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Newcastle vs Man utd
« Svar #34 på: 28. Aug. 2005, 22:23 »
Det er viktig å klare og se det positive når det går dårlig, og det at det er klare skiller mellom "første-ellvern" og di som blir bytta inn er altfor tydelig. Det er negativt uten tvil. Men prøv å se positive ting der de finnes, selvom det er mange nok av de negative!

Bjørn - framleis skuffet
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Newcastle vs Man utd
« Svar #35 på: 28. Aug. 2005, 22:40 »
Mine terningkast:

Shay Given 6 - Gjør en fenomenal redning på skuddet til Rooney(?), og kan lite gjøre med målene.

Celestine Babayaro  6,5 - Ble avslørt noen få ganger, men var faktisk godt med offensivt. Langt bedre i dag enn i semifinalen forrige sesong.

Steven Taylor 8 - Tackler som det suser i hver eneste duell og gir 100% samme f... Spilte trygt og vant en del på hodet også. Har ikke sett 1-0-målet mer enn 2 ganger, så er ikke sikker på hvorvidt Taylor var innblandet i baklengsmålet.

JAB 4 - Dessverre en meget svak kamp av franskmannen grunnet brølerene som førte til to mål. Dette skjer nok ikke flere ganger.

Steven Carr 6 - OK kamp. Burde vært utvist, men kjemper bra.

B. Emre 6 - Gjør en del fint før han må forlate banen.

JJ 6 - Spiller på det jevne.

Scott Parker 7 - Gjør en solid innsats og takler meget bra. Er dessverre blottet for teknikk og det blir ofte svært lite kreativt når han fører ballen opp på banen.

Lee Bowyer 6 - Samme som JJ.

Kieron Dyer 4 - Tragiske medicer i teamet som sender utpå en skadet og fullstendig uklar Dyer på banen. Klarte så vidt å springe og ga bort ballen flere ganger.

Shola Ameobi 6,5 - Fine mottak og viser at han faktisk kan innimellom, men er ikke med på å skape noen store farligheter. Lite effektiv spiller.

Alan Shearer 7 - God kamp av Shearer. Innsats til tusen og god i duellene. Burde vel kanskje scoret i dag.

Alberto Luque 5,5 - Viser glimtvis at han har kvalitet på lager, men klarer ikke å utrette særlig stort. O'Shea eide ham hele kampen. Dårlige dødballer.

Amdy Faye 4,5 - Klarer han ikke å slå en jævla pasning?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Newcastle vs Man utd
« Svar #36 på: 28. Aug. 2005, 23:38 »
Shay Given 7 - Ditto Nordin.

Celestine Babayaro 6 - Stødig, og bedre med fremover. Men litt lett i duellspillet.

Steven Taylor 8 - Taylor, jeg digger deg. Fra start av tacklet han så man luktet svidd ut av tv-skjermen. Spiller som om han har vært i gamet i mange år. Skjønner ikke hvordan Taylor skal kunne ungå å bli stor!

JAB  5-Stødig kamp, og viste klasse. Men gjorde to svært blundere som begge førte til mål. En kamp langt under Boums standard, og antakeligvis et enganstilfelle. Jævla synd at det skulle være mot Scum.

Steven Carr 7 - Hmm, vil tro at dette er en av våre mest undervurderte spillere. Ingen som legger merke til hvor utrolig ofte han er med å etablere angrep.

B. Emre 6 - Ditto Nordin. Ekstremt synd at han måtte forlate, for med ham på banen var vi det førende laget. Viste masse glimt av klasse.

JJ 6 - Overrasket positivt over JJ. Kommer bedre med utover i førsteomgang, og leverer noen strålende pasninger. Kjemper også bra, og jeg håper vi beholder ham.

Scott Parker 8 - Knallkjøp. En utrolig forsterkning sammenligna med det å ha Faye/Butt som defensiv midtbanespiller. I store deler av førsteomgang løper han alt og alle i senk, og styrer midtbanen. Og han kan behandle ballen på små flater!

Lee Bowyer 5 - Begynte stødig. Fikk inn noen obligatoriske taklinger, og et fint skuddforsøk. Men gjør et par horible pasningsfeil som skaper store sjanser for Scum.

Kieron Dyer 4 - Ditto Nordin. Ekstremt rusten oppvisning fra Dyer, han burde ikke starta.

Shola Ameobi 6 - Variable

Alan Shearer 7 - Dagens kanskje mest positive overraskelse. I dag var kongen opplagt, og gav Heinze og Silvestre juling. Uheldig som ikke scorer i dag. Lovende!

Alberto Luque 6 - Lovende debut. Får det ikke helt til bestandig, men viser en god innsatsvilje og overrasket meg fysisk.

Amdy Faye 4 - Elendig innbytte. Bidro ikke til noe.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Newcastle vs Man utd
« Svar #37 på: 29. Aug. 2005, 11:47 »
Det er kun to ting som er positivt etter gårsdagens resultat. Det ene er at vi ligger foran Sunderland på tabellen, og det andre er at Souey sin tid nærmer seg slutten med stormskritt.

1 poeng på 4 kamper samt null scorede mål lukter nedrykk lang vei.
Carr har altfor få landskamper for England!

Øystein Solbjørg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Newcastle vs Man utd
« Svar #38 på: 29. Aug. 2005, 12:43 »
Får prøve meg på en børs fra kampen jeg også da:

Given 7 - Solid som alltid
Carr 6.5 - grei kamp, heldig som slapp utvisning
Boumsong 5.5 - to fatale feil holder ikke fra den kanten
Taylor 8 - blir bare bedre og bedre! stor kamp av ungguten!
Babayaro 6.5 - helt grei kamp av Baba
Emre 6 - viser at han er en klassespiller, desverre ut allerede etter 23 min
Parker 8 - igjen en solid forestilling! vår beste sammen med Taylor
Dyer 4 - var helt tydelig ikke kampklar. Ingen ting stemte
Jenas 6.5 - beste kamp på lenge fra JJ. Viser at han kan
Bowyer 6 - på det jevne, verken mer eller mindre
Faye 3 - ELENDIG. Bidrar ikke annet enn med feilpasninger
Shearer 7 - viser glimt av gammelklasse, men trenger mer støtte
Luque 6 - ingen praktkamp, men viser tydelig at han blir en forsterkning!
Ameobi 6 - grei kamp av Ameobi på feil plass

molala

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 434
    • Vis profil
Newcastle vs Man utd
« Svar #39 på: 29. Aug. 2005, 20:06 »
Stakkars Amdy Faye, jeg syns synd på han, han storspilte i Portsmouth, og har potensielle til å bli en leder på et lag med en mindre rutinert midtbanestall.. Han er den neste som fortjener å gå, om de resterende midtbanespillerne holder seg skadefrie..

Men når det gjelder kampen her, Albert Luque skulle scora ett kanskje to mål!! Bittert at det ikke skjer...:(
ancs and Scousers, go to H***!!

FVM

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 232
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Newcastle vs Man utd
« Svar #40 på: 29. Aug. 2005, 22:22 »
Enig i veldig mye av der du sier i det innlegget over Bjørn. Kan ikke helt se hva Souness bør gjøre anderledes under kampene.Og det gjør tydligvis ikke han heller.

Nye ideer hadde ikke vært dumt. Så j må vel snart innse selv at han snart bør byttes. Selv om August/September er en utrolig dårlig tid for manager bytte. Men som det sto i VG i dag: "newcastle har en tradisjon med å bytte trenere i august". J har lært at man skal da godt vare på tradisjoner.
FVM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newcastle vs Man utd
« Svar #41 på: 30. Aug. 2005, 12:06 »
Ja, vi skal ta godt vare på tradisjoner. Derfor ville det jo passe ypperlig å sparke Souness nå :D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon