20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Martins  (Lest 11636 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

folesvert

  • Gjest
Martins
« Svar #30 på: 26. April 2006, 16:35 »
... nå har vel ingen av oss sett Riquelme ta så mange staffer - i alle fall ikke i den situasjonen han var i i går. Shearer fikk aldri sjansen til å ta like viktige straffer.

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Martins
« Svar #31 på: 26. April 2006, 22:26 »
Nja, hvis vi ikke regner med VM spill da :wink:
Who else...... Alan Shearer

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Martins
« Svar #32 på: 26. April 2006, 23:11 »
En fyr som Riquelme(orker ikke å sjekke om det var riktig skrevet engang) er bare å ta lang rennafart å drite i. Vi må hente spillere fra lag som er dårligere enn oss, på den måten kan vi få ned prisen og i tillegg er det tusen ganger mer realistisk. Hva skal til for at han derre Riquelme(?) skal gidde å gå fra et lag som kom til semifinale i CL til et lag som tviholder på en Intertotoplass, hvis han får bra lønn og rikelig med spilletid?

Gå for Martins eller Kuyt. Jeg synes ikke vi trenger 2 spisser, holder med en, ærlig talt, Ameobi er dårlig, men han er god nok til å sitte på benken for oss.. Det er det liten tvil om..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

DanMan

  • Gjest
Martins
« Svar #33 på: 27. April 2006, 09:32 »
Riquelme er tidvis ekstremt lat, og vil selvsagt aldri passe i engelsk fotball. Personlig mener jeg han er høyst overvurdert, og den passiviteten i straffetakerns øyne mot Arsenal er bare et tegn på at mannen ikke har det som skal til.

folesvert

  • Gjest
Martins
« Svar #34 på: 27. April 2006, 11:38 »
... kjøpe fra lag som er dårligere enn oss? Da har jeg to ord jeg gjerne vil ha sagt; SHEARER og OWEN!!!

MortenM

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Martins
« Svar #35 på: 27. April 2006, 12:30 »
"Dårlig" er ikkje godt nok for benken i Newcastle.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Martins
« Svar #36 på: 27. April 2006, 13:44 »
Sitat fra: "folesvert"
... kjøpe fra lag som er dårligere enn oss? Da har jeg to ord jeg gjerne vil ha sagt; SHEARER og OWEN!!!


Det var et gjennomtenkt svar må jeg si.. Du kan umulig ha fulgt med på rhvordan disse transferene gikk til, hvis du bruker dette som eksempler .tenk deg litt om før du svarer. La meg utdype. Hvem skal jeg begynne med?

okey, SHEARER:

Shearer er geordie og hadde en klausul i kontrakten sin som ingen visste om, ikke engang Newcastle, hvor det stod at hvis Newcastle skulle komme med et bud skulle dette bli akseptert. Shearer sin store drøm var å score for klubben han alltid har holdt for kjært, og det fikk han sjangsen til.

oki, et lite kryssklipp i forhold til Riquelme. Riquelme er nok dessverre ikke geordie, og han ønsker seg nok ikke til newcastle ELLER har en klausul i sin kontrakt hvor det står at Villareal skal selge han til oss dersom det kommer et bud! Capice?

videre, OWEN.

Owen ville tilbake til England og spille i PL, han følte at han aldri fikk til omvending fra England til Spania.Owen slet også benk i Real Madrid og det skal naturlig nok ikke skje når han er en så stor spiller som han er. Et slikt kaliber fungerer ikke på benken!  I tillegg hadde Owen et godt forhold til Shearer, noe som de fleste kan innrømme var en av hovedårsakene til at Owen valgte oss fremfor andre klubber...

Kryssklipp. Riquelme har for det første ingen god kontakt med noen av Newcastle spillerne, som kan videre gjøre at han kommer til klubben. Faktisk, det nærmeste vi kommer er Solano som er fra samme kontigent og Luque som har spilt for et annet lag i samme divisjon. Et annet argument er at Riquelme ikke sliter benk, så hvorfor skal han gidde å skifte klubb? Riquelme stortrives i spania, han lager mål, tjener godt og får SPILLETID.

Vi må faktisk innrømme at de fleste storkjøp Newcastle har gjort har vært på svært spesielle grunnlag, type Shearer og Owen. I tillegg er de fleste andre vært benkeslitere som naturlig nok vil bort. Type Emre og Parker, i henholdsvis Inter og Chelsea.

Litt off post her nå, men Newcastle.no melder nå at Inter skal ha 17mil£ for Martins så da er vel han utelukket også...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Martins
« Svar #37 på: 27. April 2006, 13:48 »
Sitat fra: "MortenM"
"Dårlig" er ikkje godt nok for benken i Newcastle.


Må bare kjøre en dobbelpost her, leste denne etterpå.
Du skjønner hva jeg mener. Greit, Newcastle er et stort lag, men vi er ikke så store at vi kan handle inn Kuyt og Martins, så disse kan rullere sammen med Owen. Ameobi har vært dårlig til tider, men han er god nok for benken.

Ambisjonene dine MortenM er det ingenting i veien med, men særlig realistisk er det ikke...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

folesvert

  • Gjest
Martins
« Svar #38 på: 27. April 2006, 17:54 »
"Vi må hente spillere fra lag som er dårligere enn oss, på den måten kan vi få ned prisen og i tillegg er det tusen ganger mer realistisk", skrev en romantiker fra Son.

... da driter jeg i kontraktsforhold o.l. Blackburn var så vidt meg bekjent helt på topp når Shearer gikk til oss (eller var det et eller to år før?) ... og Real Madrid har alltid vært på topp. Det var det jeg kommenterte ... ikke alt dette andre svadaet du forsøker å imponere med.

Vi må kikke både hit og dit skal vi få gode spillere til klubben. Hvorfor snakker vi om spillere som Martins, Van Nistelrooy, Kuyt og trenere som Houlliere, Koeman, Hitzfelt? Hvorfor skal ikke Newcastle hente toppspillere når andre gjør det samme. Ikke dermed sagt at vi ikke skal utvikle egne spillere, eller kjøpe spillere som er unge og fremadstormende.

MortenM

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Martins
« Svar #39 på: 27. April 2006, 20:36 »
Eg er dønn realistisk.

Newcastle kan hente Martins og Kuyt, viss ein handlar kjapt, og er profesjonelle. Samt har pengane i bakhånd. Og sånn som eg oppfattar Shepherd, så har han pengar til å finansiere opptill fleire spending sprees. Så lenge han stolar på den som kjøper.

Men ein ting skal vere klart; viss Newcastle må prioritere mellom ein ny forsvarar eller to spissar, så kan ein kule an til januar, og kjøpe ein spiss i sommar.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Martins
« Svar #40 på: 27. April 2006, 22:25 »
Jeg vil helt seriøst ikke ha riquelme til klubben engang. Jeg fikk makk av latskapen hans etter bare å ha sitt ham i 3 kamper. Her spiller han i CL alle fotballintersertes drøm , så gidde han ikke å gjøre en dritt. Hadde jeg spilt på villareal mot arsenal i semifinalen i cl, og riquelme hadde vert like lat som han var.. ja da hadde jeg godt bort til ham, vridd av hodet og sparket det i krysset bak lemahn. HAn og Zlatan kan starte et en egen latmannsklubb.

Jeg er skråsikker på at han aldri blir noe i pl. han eg treig og lat. I tilleg virker det ikke som han bryr seg om noen andre en seg selv. Jeg lo når han bommet på straffen.

Jeg skal også le hvis han blir kjøpt av arsenal eller manu. (noe tvilsomt etter de siste cl kampene mener nå jeg.)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Martins
« Svar #41 på: 27. April 2006, 22:43 »
Sitat fra: "folesvert"
"Vi må hente spillere fra lag som er dårligere enn oss, på den måten kan vi få ned prisen og i tillegg er det tusen ganger mer realistisk", skrev en romantiker fra Son.

... da driter jeg i kontraktsforhold o.l. Blackburn var så vidt meg bekjent helt på topp når Shearer gikk til oss (eller var det et eller to år før?) ... og Real Madrid har alltid vært på topp. Det var det jeg kommenterte ... ikke alt dette andre svadaet du forsøker å imponere med.

Vi må kikke både hit og dit skal vi få gode spillere til klubben. Hvorfor snakker vi om spillere som Martins, Van Nistelrooy, Kuyt og trenere som Houlliere, Koeman, Hitzfelt? Hvorfor skal ikke Newcastle hente toppspillere når andre gjør det samme. Ikke dermed sagt at vi ikke skal utvikle egne spillere, eller kjøpe spillere som er unge og fremadstormende.


Hvis du synes mitt svada ikke har noe med noenting å gjøre skjønner du ikke helt greia. Hvis du bare klarer å lese litt av hva jeg skriver er grunnen lett. Hvorfor snakker vi om Nistelrooy og Martins? FORDI BEGGE SITTER PÅ BENKEN OG SLITER MED Å FÅ TILLITT I SINE RESPEKTIVE KLUBBER!!! Hvorfor snakker vi om Kuyt? Fordi han spiller i en klubb som ikke kan måle seg med vår, og enhver spiller som spiller i en klubb som er dårligere eller ikke har like høy status som oss( i dette eksemplet Feyenoord) vil naturlig nok være interessert i en overgnag, hvis da ikke noen andre faktorer muligens kan spille inn(familie osv)
Jeg sier ikke at Newcastle ikke skal handle stort, det er det jeg ønsker over alt, men det går an å bruke litt sunn fornuft. Synes det blir litt mye CM over dette..

Men greit, vi lar hele greia ligge, det er jo ikke noe tvil om at begge ønsker det beste for klubben, så da er vel saken biff :wink:
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

folesvert

  • Gjest
Martins
« Svar #42 på: 28. April 2006, 11:45 »
... saken er biff med bernaise og fløtegratinerte poteter  :D

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Martins
« Svar #43 på: 28. April 2006, 15:11 »
"saken er biff! Saken er karbonade! Saken er .... ertersuppe!"

En hjertelig takk til vår alles kjære Bjørge Lillelien. Synd jeg ble født midt i Bjørges storhetstid.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Martins
« Svar #44 på: 28. April 2006, 16:00 »
Bare for å nevne en ting angående vi bør kjøpe fra lag som er dårligere enn oss.
Er vi realistiske så er Inter et bedre lag og en større klubb ( Emre + kanskje Martins). Parker og Babayaro ble kjøpt fra Chelsea. Og jeg vil faktisk si at Feyenoord (Kuyt) er på høyde med oss. For å ikke glemme Deportivo (Luque) og Real Madrid (Owen) og kanskje Rangers (Boumsong).

- er ikke ment som noe dårlig forsøk på å blusse opp igjen debatten....
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic