20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Georginio Wijnaldum  (Lest 9027 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #15 på: 12. Juli 2015, 16:22 »
Wow, når fikk vi helt nytt forum? :D

Kjempesignering, nå venter bare en spiss og midtstopper så nærmer vi oss noe! :)

Når tilogmed snkz er fornøyd vet du at du har signert en spennende spiller.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #16 på: 29. Juli 2015, 10:00 »
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/13503998.Wijnaldum_wants_to_remain_in_crucial__number_ten__role/?ref=twtrec

Vi er jo ikke minst kjent for å spille spillere i posisjoner hvor de ikke er "best" :)


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #18 på: 26. Sep. 2015, 12:58 »
Fint å se McClaren fortsette trenden fra Pardew/Carver med å bruke spillere ute av posisjon...
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #19 på: 26. Sep. 2015, 13:16 »
Fint å se McClaren fortsette trenden fra Pardew/Carver med å bruke spillere ute av posisjon...

Er jo ganske mange på dette forumet som også vil bruke Wijnaldum i en mer holdende midtbanerolle.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #20 på: 26. Sep. 2015, 13:21 »
Fint å se McClaren fortsette trenden fra Pardew/Carver med å bruke spillere ute av posisjon...

Er jo ganske mange på dette forumet som også vil bruke Wijnaldum i en mer holdende midtbanerolle.

Da tar de tydeligvis feil  :D

Noe som kanskje heller burde diskuteres er noe mange har påpekt etter hvert, hvorfor kjøper vi Wijnaldum når vi har flere spillere som kan spille i samme posisjon? Skulle Sissoko egentlig selges f.eks.?
« Siste redigering: 26. Sep. 2015, 13:23 av Geordie »
No fate but what you make

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #21 på: 26. Sep. 2015, 13:30 »
Grunnen til at folk på dette forumet vil se Wijnaldum, Sissoko eller de Jong dypere på banen er jo pga. mangelen på bedre alternativer per i dag. Det er ikke sånn at de vil se disse spillerne dypere på banen fordi de tror de er best der. Det er jo ikke så vanskelig å frostå.
Nei.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #22 på: 26. Sep. 2015, 13:39 »
Grunnen til at folk på dette forumet vil se Wijnaldum, Sissoko eller de Jong dypere på banen er jo pga. mangelen på bedre alternativer per i dag. Det er ikke sånn at de vil se disse spillerne dypere på banen fordi de tror de er best der. Det er jo ikke så vanskelig å frostå.

Hvorfor ble det da ikke kjøpt alternativer som holdene midtbanespiller i stedet?

Tja, vet vel egentlig svaret på det. Ledelsen er mer opptatt av å kjøpe spillere med videresalgsverdi foran det å bygge et slagkraftig lag. Rart ingen der skjønner at skal man utvikle spillere, må de få best mulig vilkår for nettopp det.
« Siste redigering: 26. Sep. 2015, 13:41 av Geordie »
No fate but what you make

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #23 på: 26. Sep. 2015, 13:43 »
Jeg vet jo ikke hvorfor Newcastle ikke handlet annerledes. Det må du nesten spørre McClaren, Carr & co om.
Nei.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #24 på: 26. Sep. 2015, 13:50 »
Jeg vet jo ikke hvorfor Newcastle ikke handlet annerledes. Det må du nesten spørre McClaren, Carr & co om.

Var bare et forsøk på å få i gang en diskusjon boris...
No fate but what you make

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #25 på: 26. Sep. 2015, 13:57 »
Jeg tror grunnen til at det ikke ble handlet en skikkelig midtbanespiller er at McClaren & co rett og slett ikke har god nok peiling på hva de driver med.

Angående videresalg så tror jeg ikke det er problemet, for det er fullt mulig å finne holdende midtbanespillere med stort videresalgspotensiale.
Nei.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #26 på: 26. Sep. 2015, 13:58 »
Grunnen til at folk på dette forumet vil se Wijnaldum, Sissoko eller de Jong dypere på banen er jo pga. mangelen på bedre alternativer per i dag. Det er ikke sånn at de vil se disse spillerne dypere på banen fordi de tror de er best der. Det er jo ikke så vanskelig å frostå.

Ja, og når de blir plassert ute av sin ønskede/beste posisjon på grunn av manglende dekning eller kvalitet og resultatene uteblir så er jo dette også galt og blir brukt mot manager og trenerteam.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #27 på: 26. Sep. 2015, 14:08 »
At spillere tidvis blir brukt ute av posisjon er ikke noe nytt, det er etter mitt skjønn skalaen det blir gjort på i Newcastle jeg setter spørsmålstegn ved, og en indikasjon på at lagbygging har lav prioritet. Har hatt et ganske skeivt sammensatt lag lenge nå, og virker som det bare fortsetter.

Og igjen, skal man utvikle spillere, så må spillerne få forutsetningene for å gjøre det. Da kan man ikke bruke spillere i feil posisjoner i den skalaen vi har sett i Newcastle, slik vi har sett med f.eks. Mbiwa, Anita, Sissoko m.fler.

Mulig Wijnaldum kan bli verdens beste holdene midtbanespiller, imidlertid blir det vanskelig om han ikke vil det sjøl eller føler han ikke passer i den rollen. Da har klubben svidd av 150 mill på bare piss... Er min mening. 
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #28 på: 26. Sep. 2015, 14:31 »
Uansett, i dagens fotball kan veldig mange spillere bekle flere posisjoner på banen og samtidig være like gode eller gjøre laget enda bedre i en litt uvant rolle.

Men det vil alltid være meninger om det ene og det andre. Til og med på dette forumet finnes det vanvittig mange forslag til hvem som er best hvor, osv.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Georginio Wijnaldum
« Svar #29 på: 26. Sep. 2015, 16:29 »
Spillerne skal selvsagt ikke kritiseres for mye når de spiller ute av posisjon så lenge de blør for drakta. Dessverre er det ikke i dag alle som er like glad å ofre seg ser det ut som.

Jeg synes det rett og slett er tragisk at klubben har klart å sette sammen en lag med så få komplimentære ferdigheter som har gjort at vi må bruke spillere ute av posisjon. Det er rett og slett en skandale, og jeg skjønner ikke hvordan Mclaren ikke kunne se at hans spill ikke ville fungere med dagens midtbane. Utrolig.